abonnement Unibet Coolblue
pi_149146049


Welkom in topic Utopia in de media.

Kom je iets over Utopia tegen in de media? Post het hier.

Deel 1: UTO / Utopia in de media
Deel 2: UTO / Utopia in de media #2

Maandag 23 december 2013
In de gemeente Laren gaan vijftien inwoners een jaar lang bouwen aan de ideale samenleving Utopia, te beginnen op 31 december. Bij producent John de Mol gieren de zenuwen dan ook door zijn lijf. Heeft de zoveelste variant op Big Brother wel kans van slagen?
John de Mol zondag 22 december: “Als Utopia niet zou lukken, denk ik dat je me beter maar twee weken even kan mijden. Ik voel heus wel dat iedereen in Nederland weer meekijkt van: gaat hem dit lukken of niet?”
Real life experiment Utopia: billenknijpen voor John de Mol

http://www.volkskrant.nl/(...)-wordt-gepraat.dhtml




[ Bericht 4% gewijzigd door DKUp op 28-01-2015 19:11:20 ]
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:58:55 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149146155
Wie is Bertie, Moots?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:04:19 #3
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_149146371
Laura in Zij aan Zij.

pi_149147961
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:58 schreef Copycat het volgende:
Wie is Bertie, Moots?


De lesbische, zoekende boerin.
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:48:51 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149148169
quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:44 schreef mootie het volgende:

[ afbeelding ]

De lesbische, zoekende boerin.
Aha.
Ik ken haar niet, heb boer(in) zoekt vrouw nog nooit gezien, maar Laura zou zomaar uit haar reageerbuis zijn komen kruipen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149173873
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_149176543
quote:
Peter | Utopia ‏@Peter_Nuninga 10 min.10 minuten geleden
Zeer hectische dag! Om 20.00 uur maak ik live alles bekend op de radio bij @ActiveRadio_FM #UtopiaNL #Utopia
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:48:37 #9
241662 Jian
Well, well, well
pi_149176601
Hij komt, hij komt ..... *O*

:+
pi_149176628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:48 schreef Jian het volgende:
Hij komt, hij komt ..... *O*

:+
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:50:39 #11
241662 Jian
Well, well, well
pi_149176652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:49 schreef pullup het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Ik voorspel je, Patje en Peetje, een geweldig duo :D
pi_149176706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik voorspel je, Patje en Peetje, een geweldig duo :D
De Patjepeeërs, het moet gewoon voorbestemd zijn O+
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:57:18 #13
241662 Jian
Well, well, well
pi_149176805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:53 schreef pullup het volgende:

[..]

De Patjepeeërs, het moet gewoon voorbestemd zijn O+
Kan niet anders!
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:59:27 #14
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_149176864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:16 schreef pullup het volgende:

[..]

:')
Moet wel hele goede vriend(en) hebben bij Talpa. als die terug mag komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door spapaars op 29-01-2015 18:06:21 ]
pi_149177181
Ik had het wel verwacht. De kijkcijfers lopen terug, Peter moet de show komen redden.
pi_149178344
quote:
Nu dat hij dit allemaal naar buiten brengt, is zijn Utopia 2.0 avontuur al ten einde gekomen :P
SOONY
pi_149204248
PIJNLIJK. WOLTER KROES NEGEERT UTOPIA GEKKIN

Weet u nog (of niet)? Afgelopen zomer bracht Wolter Kroes een bezoek aan Utopia, om te ouwehoeren met de bewoners, een moppie te zingen en zich tegelijkertijd weer eens te presenteren aan miljoenen kijkertjes. Wolter is daar niet de enige in, toen Utopia nog relatief nieuw was ging bijvoorbeeld ook Gerard Joling langs en Miss Montreal heeft zelfs een halve nacht staan te zingen in die sneue loods. Echter! Waar laatstgenoemde na hun bezoek er weer snel vandoor gingen, nam Wolter een single met een van de maffe bewoners op, en beloofde hij haar 'na Utopia' samen het land in te gaan om op te treden. Dom! Niet slim! Had 'ie beter niet kunnen doen! Want inmiddels zit Isabelle (zo heet ze) weer thuis en laat ze haar vrienden / familie Wolter stalken over dat optreden dat ze samen zouden doen. Ze heeft het nodig, ze verdient het, wanneer gaat het er nou van komen en Isabelle kan wel een verzetje gebruiken... de berichtjes blijven maar komen. Inmiddels is het al zo erg dat Wolter een officiële smoes heeft moeten plaatsen over zijn domme belofte, in de hoop dat dit de mensen een beetje koest houdt. Wij hopen met Wolter mee, en laat het een lees voor de toekomst zijn: nooit dingen beloven aan reality-gekkies die zich vrijwillig laten opsluiten in een John de Mol projectje.

http://glamora.ma/2015/01/pijnlijk_wolter_kroes_negeert.html
  vrijdag 30 januari 2015 @ 11:58:57 #18
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_149204903
Beetje overdreven gebracht in glamOrama
https://www.facebook.com/(...)66946?fref=hovercard

Lieve Muziekvrienden.

Ik lees heel veel berichten en vragen over Isabella smit en nee ik ben Isa echt niet vergeten en Isa mij ook niet hoor smile-emoticon. Ik ben op het moment heel erg druk met diverse werkzaamheden en probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden maar dat doe ik pas als bepaalde dingen definitief zijn smile-emoticon, wees gerust er komt heus iets aan waarbij ik Isa zal meenemen naar een optreden want beloofd is beloofd maar er zijn nu eenmaal ook andere belangrijke dingen te doen in mijn carrière zoals nieuw repertoire etc. Ik hoop dat ik zo heel veel vragen en berichten die ik dan nu niet persoonlijk beantwoord toch beantwoord heb.

Liefs,
Wolter

Isabella Smit Hahaha geduld is een schone zaak!
pi_149207437




Klik ook op de afbeelding voor de link

http://freelancefilosoof.(...)n-lange-radiostilte/
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
pi_149207729
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:33 schreef bdd8 het volgende:
PIJNLIJK. WOLTER KROES NEGEERT UTOPIA GEKKIN

Weet u nog (of niet)? Afgelopen zomer bracht Wolter Kroes een bezoek aan Utopia, om te ouwehoeren met de bewoners, een moppie te zingen en zich tegelijkertijd weer eens te presenteren aan miljoenen kijkertjes. Wolter is daar niet de enige in, toen Utopia nog relatief nieuw was ging bijvoorbeeld ook Gerard Joling langs en Miss Montreal heeft zelfs een halve nacht staan te zingen in die sneue loods. Echter! Waar laatstgenoemde na hun bezoek er weer snel vandoor gingen, nam Wolter een single met een van de maffe bewoners op, en beloofde hij haar 'na Utopia' samen het land in te gaan om op te treden. Dom! Niet slim! Had 'ie beter niet kunnen doen! Want inmiddels zit Isabelle (zo heet ze) weer thuis en laat ze haar vrienden / familie Wolter stalken over dat optreden dat ze samen zouden doen. Ze heeft het nodig, ze verdient het, wanneer gaat het er nou van komen en Isabelle kan wel een verzetje gebruiken... de berichtjes blijven maar komen. Inmiddels is het al zo erg dat Wolter een officiële smoes heeft moeten plaatsen over zijn domme belofte, in de hoop dat dit de mensen een beetje koest houdt. Wij hopen met Wolter mee, en laat het een lees voor de toekomst zijn: nooit dingen beloven aan reality-gekkies die zich vrijwillig laten opsluiten in een John de Mol projectje.

http://glamora.ma/2015/01/pijnlijk_wolter_kroes_negeert.html
_O_
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 00:06:08 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_149941927
quote:
Aftrap voor Duitse versie van televisieprogramma Utopia

Vijftien mannen en vrouwen nemen morgen hun intrek in een onverwarmde schuur in de bossen van de Noord-Duitse deelstaat Mecklenburg-Voor-Pommeren. Naar Nederlands voorbeeld proberen zij in één jaar een geheel nieuwe samenleving op te bouwen.

In Nederland wordt het programma Utopia elke werkdag uitgezonden op SBS6. Het resultaat van onze buren is elke werkdag te zien in het programma Newtopia op de commerciële zender Sat.1.

De vijftien Duitsers moeten onder het motto 'alles van begin af aan' hun eigen regels maken. Ze mogen het terrein rond de schuur in Königs Wusterhausen ten zuiden van Berlijn niet verlaten.

Startkapitaal
De groep krijgt een startkapitaal van 5000 euro en een paar kippen en koeien mee. De vijftien deelnemers komen uit heel Duitsland. De oudste is 65 jaar.

John de Mols mediabedrijf Talpa verkocht het format van het programma aan de ProSiebenSat.1 Group, een van de grootste mediaconcerns van Europa en de nummer 1 op de Duitse markt voor tv-advertenties. (AD)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_149945576
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:06 schreef Gert het volgende:

[..]

Eens kijken of die Duitsers beter kunnen samenwerken :9
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 11:46:42 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_149983452
quote:
Vliegende start voor Duitse Utopia

De eerste uitzending van Newtopia, de Duitse versie van John de Mols Utopia, heeft gisteravond een goede start beleefd.

Met een marktaandeel van 17 procent in de doelgroep 14-49 jaar, goed voor bijna drie miljoen kijkers, wist de commerciële zender Sat.1 zijn kwakkelende vooravond aardig op te krikken. In het tijdvak tussen 19.00 en 19.55 uur steeg het marktaandeel met 174 procent.

Cruciale vraag is nu hoe het aantal kijkers zich de komende dagen en weken ontwikkelt. Hoewel een zwaluw nog lang geen zomer maakt, lijken de voortekenen gunstig. Reality is in Duitsland een populair genre en ook in Nederland wist Utopia zich na een droomstart met 1,5 miljoen kijkers prima te handhaven in de vooravond. Na ruim een jaar is Utopia op die plek nog altijd goed voor zo'n 700.000 kijkers.

Flop
De Amerikaanse variant daarentegen liep uit op een flop. Volgens De Mol is dat te wijten aan het feit dat de Amerikanen kozen voor één aflevering per week, terwijl Utopia toch echt is bedoeld als een dagelijkse soap. Los van die achtergronden: verkoopstimulerend is zo'n tegenvaller zeker niet.

De toekomst van de internationale opmars van Utopia zal dan ook deels afhangen van de verdere kijkcijferontwikkeling in Duitsland. Nog belangrijker is echter het aanslaan van de Chinese versie, die ergens dit voorjaar wordt verwacht.

Daarnaast zijn het ook spannende tijden voor de Nederlander Taco Ketelaar, programmadirecteur bij Sat.1. Hij is mede verantwoordelijk voor de aankoop van deze peperdure tv-formule. En vrijdag begint op 'zijn' zender Chantal Janzen met The Voice Kids (ook van De Mols Talpa).

Start Chantal
Eerder zei Ketelaar daarover in De Telegraaf: "Al voordat ik begon, wist ik dat ik Chantal hierheen moest zien te krijgen. Zij heeft precies de charme, dat ontwapenende en dat directe waar de Duitsers zo van houden." Hij noemde The Voice Kids dan ook een mooie start voor Janzen in Duitsland. "De formule heeft zich hier al twee seizoenen bewezen, ze springt niet helemaal in het diepe."
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_149997892
Ach...dat is toch altijd als een programma nieuw is? Ik zag de trailer al diverse keren op SAT1 voorbij komen.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:17:23 #25
256640 Alocanda
Beperkt houdbaar
pi_150061469
Tv programma met Ruud en Billy.

http://www.telegraaf.nl/p(...)t_bedgeheimen__.html

Kim Kötter deelt slaapkamergeheimen
van onze redactie



Kim Kötter en haar vriend Jaap Reesema klappen uit de school over hun seksleven.



Ook Henny Huisman en zijn vrouw Lia, Oud-Utopianen Billy en Ruud en Q-music dj's Mattie & Wietze met hun vriendinnen Kirsten en Lieke geven zich binnenkort bloot op televisie.

De BN'ers gaan in het nieuwe Net 5-programma VIVA Pillow Talk in op vragen als Wie heeft de figuurlijke broek aan thuis? en Is jullie seksleven spannend genoeg?

Het programma is vanaf dinsdag 7 april wekelijks te zien.
Aaibaar, strijdbaar, dankbaar en dierbaar
pi_150272061
Ex-Utopiaan Ron kondigt zelfmoord aan op Facebook

http://www.metronieuws.nl(...)oord-aan-op-facebook
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:30:33 #28
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_150326991
Patrick laat er geen gras over groeien nu hij nog denkt "beroemd" te zijn ;)

Snel proberen een baan, een huis en zijn kinderen te scoren met Wacko als Soapie cliffhanger ^O^



http://www.telegraaf.nl/p(...)and_terugzien__.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Gert op 06-03-2015 09:05:12 (plaatje clickable gemaakt) ]
pi_150441214
Poef weg, zag dat hij ook al bij Isa stond :@
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
pi_150522893
Debby heeft geen hoge pet op van Utopia

http://www.joop.nl/opinie(...)eid_van_het_bestaan/
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_151650843
Oeps.

quote:
Utopia valt door mand in Duitsland: in scène gezet
Geplaatst op maandag 13 april 2015 om 17:09

De John de Mol-show Utopia is compleet door de mand gevallen in Duitsland. Het realityprogramma, daar ‘Newtopia’, blijkt helemaal geen realityprogramma. Dat melden Duitse media vandaag. Op de livestream van Newtopia was per ongeluk te zien én te horen hoe een productiemedewerkster een uur lang overleg voerde met de kandidaten. Tijdens dat overleg werd ook gezegd dat dit soort geheime ontmoetingen ook bij het Nederlandse origineel plaatsvinden, schrijft Bild.
Tijdens de vergadering tussen de medewerkster van Talpa en de kandidaten werd onder meer gesproken over wat de kandidaten in de komende periode zouden moeten gaan doen. Zo opperde Talpa onder meer om een tattoo-shop te openen.

Het was uiteraard niet de bedoeling dat de ontmoeting gefilmd zou worden, aangezien Utopia wordt neergezet als realityprogramma. Daarom vond de vergadering om twee uur ’s nachts plaats en stonden de camera’s ergens anders op gericht. Eén camera werd echter vergeten.

Duitse kijkers hebben woedend gereageerd op het kijkersbedrog en de Duitse tv-zender Sat.1 is zelfs met een verklaring gekomen, waarin ze deze stap van producent Talpa zegt te betreuren. “Deze actie werd niet met Sat.1 besproken.”

Volgens Sat.1 was de productiemedewerkster dronken. “Zulke gesprekken zijn niet in het belang van Sat.1”, aldus de zender, die maatregelen aankondigt.

Duitse media noemen Newtopia nu ‘Faketopia’. Veel media suggereren dat Talpa wanhopig probeert om wat aan de dalende kijkcijfers te doen.
pi_151651177
Wat een verrassing :o
SOONY
pi_151651285
Bild heeft er ook een stukje aan gewijd.

Kijkcijfers vallen ook tegen, begrijp ik.
  maandag 13 april 2015 @ 17:43:46 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151651316
Hüüb was dronken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_151651388
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2015 17:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Oeps.

[..]

Dus toch :(

Maar welkom terug, da COS + the SC missed u lots!! ^O^
pi_151651441
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:46 schreef Joezi het volgende:

[..]

Dus toch :(
Gelukkig is het in Nederland wel allemaal echt.
quote:
Maar welkom terug, da COS + the SC missed u lots!! ^O^
De COS?
pi_151651598
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2015 17:48 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Gelukkig is het in Nederland wel allemaal echt.

[..]

De COS?
De tattooshop is verzonnen, met als doel? Hopen op verminkingen :')

Da COS mist duidelijk wat testosteron, en ik kan al die cosdames in de DM niet maar handelen :N
pi_151651606
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2015 17:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Oeps.

[..]

Nu de relevante vraag: loog John de Mol of werd John de Mol besodemieterd door zijn medewerkers?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151651664
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nu de relevante vraag: loog John de Mol of werd John de Mol besodemieterd door zijn medewerkers?
SAT1 wijst naar Talpa en Talpa lijkt vooralsnog de medewerkster er voor op te laten draaien.
pi_151651685
Ik ben verrast.
  maandag 13 april 2015 @ 18:00:25 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151651763
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:57 schreef Scrutinizer het volgende:

SAT1 wijst naar Talpa en Talpa lijkt vooralsnog de medewerkster er voor op te laten draaien.
Simply shoot the messenger.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_151651936
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2015 18:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Simply shoot the messenger.
En jij altijd maar zeggen dat we aluhoedjes nodig hadden!
pi_151652025
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2015 18:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Simply shoot the messenger.
Ik vind het wel sneu voor haar maar ja, ze heeft hoe dan ook een fout gemaakt. Een flinke.
  maandag 13 april 2015 @ 18:14:11 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151652235
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:08 schreef Scrutinizer het volgende:

Ik vind het wel sneu voor haar maar ja, ze heeft hoe dan ook een fout gemaakt. Een flinke.
Is zij nu degene die het geluid en beeld liet lopen of degene die met de Utopianen aan tafel ging? Of allebei?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_151652438
quote:
5s.gif Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is zij nu degene die het geluid en beeld liet lopen of degene die met de Utopianen aan tafel ging? Of allebei?
Zij zal misschien zelf niet verantwoordelijk zijn voor het daadwerkelijke uitschakelen van beeld en geluid maar ik denk dat ze dat wel had moeten controleren.

Volgens mij vergaten ze de 360 in Nederland bij een SL ook regelmatig in het begin.
  maandag 13 april 2015 @ 18:40:03 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151653159
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:20 schreef Scrutinizer het volgende:

Zij zal misschien zelf niet verantwoordelijk zijn voor het daadwerkelijke uitschakelen van beeld en geluid maar ik denk dat ze dat wel had moeten controleren.

Volgens mij vergaten ze de 360 in Nederland bij een SL ook regelmatig in het begin.
Duidelijk. Wel wrang.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_151653903
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2015 18:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Duidelijk. Wel wrang.
Ach, misschien kan zij ook nog iemand anders als schuldige aanwijzen. Goed voorbeeld doet volgen.

Het verhaal dat ze dronken was wordt niet echt geloofd door de kijker, zag ik. :') Ben benieuwd of de Duitse kijkers er zwaar aan gaan tillen. Hier in Nederland lijkt het de kijker nauwelijks te deren.
pi_151667054
quote:
8s.gif Op maandag 13 april 2015 18:05 schreef Joezi het volgende:

[..]

En jij altijd maar zeggen dat we aluhoedjes nodig hadden!


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2015 00:06:42 ]
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 09:27:51 #51
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_152089304

klik op plaatje voor het artikel
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_152273697
Barre tijden voor Newtopia, de Duitse versie van John de Mol’s realityprogramma Utopia.

Zowel de kandidaten als de kijkers van het programma maken zich boos over de gang van zaken, meldt de Media Courant. Eerder kwamen er opnames naar buiten waarop valt te horen hoe een Talpa-medewerker vergadert met de kandidaten. Hierdoor nam de geloofwaardigheid van de zogenaamde realitysoap al flink af.

OPSTAND
Ook ging het programma vorige week enige tijd op zwart omdat de kandidaten in opstand kwamen tegen het wegstemsysteem. Zes bewoners van Newtopia verlieten vervolgens de show.

KIJKCIJFERS
Door alle commotie lopen de kijkers inmiddels massaal weg bij het programma. Kon Newtopia in het begin nog rekenen op drie miljoen kijkers per aflevering, inmiddels is dat aantal gedaald naar een schamele 1,2 miljoen kijkers eind april.

Lees ook: Duitse Utopia scoort 3 miljoen kijkers

DE MOL
Newtopia doet het daarmee een stuk slechter dan het Nederlandse Utopia, dat het bestbekeken vooravondprogramma van SBS6 ooit is. De Duitse media zijn er in ieder geval over uit: Newtopia moet van de buis. Het is nog niet bekend wat John de Mol van plan is met het programma, dat in Amerika ook al flopte.

http://www.metronieuws.nl(...)ia-loopt-uit-op-flop
pi_152285837
In de uitzending van vanavond ( 4 mei ), was er flink ruzie bij newtopia.
kwijljurk candy is door de bewaking ook eruit gehaald, en mag niet meer terug komen i.v.m. vechten.
pi_152285977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:45 schreef johnnyvang het volgende:
In de uitzending van vanavond ( 4 mei ), was er flink ruzie bij newtopia.
kwijljurk candy is door de bewaking ook eruit gehaald, en mag niet meer terug komen i.v.m. vechten.

is dat de aanleiding daarvan? Waarschijnlijk....
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_152285998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:50 schreef LLgetikt het volgende:

[..]


is dat de aanleiding daarvan? Waarschijnlijk....
Ja klopt.
Maar hij ging later nog even vrolijk door terwijl dieelza en de rest bij het vuur weg gingen.
Daar ging hij even door en hoppa vechten :P
pi_152286017
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:52 schreef johnnyvang het volgende:

[..]

Ja klopt.
Maar hij ging later nog even vrolijk door terwijl dieelza en de rest bij het vuur weg gingen.
Daar ging hij even door en hoppa vechten :P
gezellige man :P _O-
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_152286054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:53 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

gezellige man :P _O-
Jammer dat de andere 5 tot 10 minuten ook niet in dit filmpje zitten.
Dan zag je de vechtpartij en de bewaking binnen komen.
pi_152286111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:55 schreef johnnyvang het volgende:

[..]

Jammer dat de andere 5 tot 10 minuten ook niet in dit filmpje zitten.
Dan zag je de vechtpartij en de bewaking binnen komen.

van 10.11 nog interessant gesprekje
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_152286194
quote:
Yup hier word hij afgevoerd.
Alleen zien we in dit filmpje de poort, maar net ervoor was de vechtpartij tussen oa canday en andre
pi_152286212
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:02 schreef johnnyvang het volgende:

[..]

Yup hier word hij afgevoerd.
Alleen zien we in dit filmpje de poort, maar net ervoor was de vechtpartij tussen oa canday en andre
op de eind van het filmpje hebben ze over bewijs.. streamers.. en knippen van de uitzending..
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_152286269
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:03 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

op de eind van het filmpje hebben ze over bewijs.. streamers.. en knippen van de uitzending..
Ja de stagiaires werken daar niet goed meer als het tegen 00:00 gaat :P
Er word net zoveel in geknipt als hier bij ons, en de regie zit vaak met hun aan tafel voor een bespreking.
Daarom kijkt er ook bijna niemand meer, want 3miljoen eerst naar 1,3 nu is wel een domper voor ze.
En JDM wast zijn handen weer in onschuld net als bij ons.
pi_152286297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:06 schreef johnnyvang het volgende:

[..]

Ja de stagiaires werken daar niet goed meer als het tegen 00:00 gaat :P
Er word net zoveel in geknipt als hier bij ons, en de regie zit vaak met hun aan tafel voor een bespreking.
Daarom kijkt er ook bijna niemand meer, want 3miljoen eerst naar 1,3 nu is wel een domper voor ze.
En JDM wast zijn handen weer in onschuld net als bij ons.
ze lijken zelf behoorlijk teleurgesteld... iig zo komt het op mij over..
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_152286335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:07 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

ze lijken zelf behoorlijk teleurgesteld... iig zo komt het op mij over..
De regie, bewoners of de kijkers?
Dacht zelf eerlijk gezegd dat ze beter waren dan hier, maar valt vies tegen.
2x failliet geweest en nog steeds roken en zuipen.
Wat ons niet zou lukken, lukt hun in 1 week.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 01:30:15 #64
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152286740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:50 schreef LLgetikt het volgende:

[..]


is dat de aanleiding daarvan? Waarschijnlijk....
Ook daar een oververtegenwoordiging aan rokers. Het zegt iets over welke mensen zich aangetrokken voelen om mee te doen aan dit programma.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152298600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:09 schreef johnnyvang het volgende:

[..]

De regie, bewoners of de kijkers?
Dacht zelf eerlijk gezegd dat ze beter waren dan hier, maar valt vies tegen.
2x failliet geweest en nog steeds roken en zuipen.
Wat ons niet zou lukken, lukt hun in 1 week.
De bewoners.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook daar een oververtegenwoordiging aan rokers. Het zegt iets over welke mensen zich aangetrokken voelen om mee te doen aan dit programma.
En ook niet de ambitie om te stoppen.. toch een vreemd iets
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_152314942
Zou ik ook zijn als ik opeens in een script beland ben.
Je mag zelf niks of er moet eerst een script omheen gebouwd worden.
Net als hier al ontkent tapa dit en zijn er bewijzen genoeg.
pi_152393202
En maar volhouden er zijn geen scripts in (new)utopia.
Zelfs in newtopia is er een kapster die een kapsalon wil beginnen.
Hans was daar de naomi en wilde behalve fitness ( beetje emil ) ook graag fotograaf worden.
En ook daar willen er nu 2 speciaal op het terrein trouwen ( zal 10us leuk vinden als het daar wel lukt).
Candy was een soort van ruud ( zonder billy ).
En zo zijn er meer overeenkomsten met hier, maar een script is er niet hoor.
pi_152642894
Gio en Colinda in DWDD. Kijk op ongeveer 4.20 minuut
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/340002

[ Bericht 2% gewijzigd door Zeyina op 16-05-2015 03:17:58 ]
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
pi_152673483
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 03:02 schreef Zeyina het volgende:
Gio en Colinda in DWDD. Kijk op ongeveer 4.20 minuut
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/340002
Had die gezien ja, BAM moeder _O-
pi_152692821
Rienk en Ruud zijn blijkbaar boos op Isa omdat ze negatieve dingen zou hebben gezegd op fb of twitter. Heeft iemand een idee wat Isa dan heeft gezegd? Of een linkje of zo?
  zondag 17 mei 2015 @ 21:18:21 #72
429367 DKUp
ON TOUR
pi_152692944
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:15 schreef Raskolnikow het volgende:
Rienk en Ruud zijn blijkbaar boos op Isa omdat ze negatieve dingen zou hebben gezegd op fb of twitter. Heeft iemand een idee wat Isa dan heeft gezegd? Of een linkje of zo?
IESJE heeft altijd wel ruzie met iemand :D
SOONY
pi_152693134
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:15 schreef Raskolnikow het volgende:
Rienk en Ruud zijn blijkbaar boos op Isa omdat ze negatieve dingen zou hebben gezegd op fb of twitter. Heeft iemand een idee wat Isa dan heeft gezegd? Of een linkje of zo?
Even de twitter van Isa opzoeken?
pi_152693172
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Even de twitter van Isa opzoeken?
Al gedaan. Kan daar niks vinden.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:23:54 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152693239
Ze zal wel weer dronken tweets hebben gepost en vervolgens verwijderd. De dronken Lorelei.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152693543
Isa's achterban is inmiddels in actie. Rienk krijgt vrij veel reacties van hen op z'n Facebook.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 11:18:32 #79
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_152815759
De Telegraaf wijdt nog steeds berichtjes aan vertrekkende bewoners:

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 19:54:10 #80
388664 crew  Dotteke
pi_152863508
De telegraaf maakt het spannend _O-

http://www.telegraaf.nl/p(...)rel_in_Utopia__.html
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_152869304
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:54 schreef Dotteke het volgende:
De telegraaf maakt het spannend _O-

http://www.telegraaf.nl/p(...)rel_in_Utopia__.html
Ik dacht ...ik reageer ook even, wordt toch niet geplaatst. Wel dus.Dat ze genoeg te eten hebben, dat de muizen het aanvreten etc. Die Ann toch ;)
pi_152945344
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:25:24 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153062345
Is er dan niets meer voor het leven?

quote:
’Liefde Billy en Ruud niet meer ’reallife’!’

AMSTERDAM -
Lange tijd waren ze, ondanks hun onstuimige liefde en ongeremde ruzies, hét setje dat na Utopia leek te beklijven. Maar de liefde tussen BILLY BAKKER (32) en RUUD ZWAAN (25) is niet langer meer reallife. Onoverkomelijke verschillen lieten hun romance sneuvelen…
Premium Telegraafartikel, dus als iemand bij het volledige verhaal kan ... Graag!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153062563
De ’Utopia’- breuk die niemand zag aankomen… _O-

„Billy heeft als dertiger een leeftijd waarop ze graag kinderen wil”, vertelt een ingewijde. „Maar Ruud is een stuk jonger dan zij, en ziet het vaderschap totaal niet zitten.”

In ’haar’ beachclub vertelt Billy dat de liefde ernstig is bekoeld. Al verkeert ze nog in de ontkennende fase. Ondertussen ontkent Ruud de breuk.
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:50:51 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153062646
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:45 schreef Hunter het volgende:
De ’Utopia’- breuk die niemand zag aankomen… _O-

„Billy heeft als dertiger een leeftijd waarop ze graag kinderen wil”, vertelt een ingewijde. „Maar Ruud is een stuk jonger dan zij, en ziet het vaderschap totaal niet zitten.”

In ’haar’ beachclub vertelt Billy dat de liefde ernstig is bekoeld. Al verkeert ze nog in de ontkennende fase. Ondertussen ontkent Ruud de breuk.
Heb je het hele artikel?
Wil je dat plaatsen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:19:41 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153063155
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, dus twee weken gratis Premium genomen:

quote:
De ’Utopia’- breuk die niemand zag aankomen…
’Liefde Billy en Ruud niet meer ’reallife’!’

door Vanessa Bontje
Lange tijd waren ze, ondanks hun onstuimige liefde en ongeremde ruzies, hét setje dat na Utopia leek te beklijven. Maar de liefde tussen BILLY BAKKER (32) en RUUD ZWAAN (25) is niet langer meer reallife. Onoverkomelijke verschillen lieten hun romance sneuvelen…
En dat terwijl ze zó overtuigd waren van hun liefde dat Billy in oktober haar weggestemde liefje binnen een etmaal volgde.
Ze namen hun intrek in het huis van Billy’s moeder in Zwolle. „Van hieruit gaan we kijken naar iets dat centraler is gelegen”, vertelde Billy.
Ook van het voorgenomen huwelijk leek het eenmaal buiten te gaan komen. „Ik wil zéker met haar trouwen”, beweerde Ruud stellig, om daar met een knipoog op te laten volgen: „Met een groot feest en dat we een aantal keer kunnen scheiden…”
Telefoons
Ondanks die grap leek Ruud serieus. Hij keerde niet terug naar de winkel waar hij telefoons verkocht, maar startte vorige maand zijn eigen afslank- en coachingsbedrijf. En ook de eerder flierefluitende kunstenares Billy pakte de zaken om de financiën op orde te krijgen grondig aan; ze ging in de bediening van de beachclub van de vader van Utopia-vriendin CHARLOTTE MUIS.
Maar een gezamenlijke toekomst lijkt er niet meer in te zitten. „Billy heeft als dertiger een leeftijd waarop ze graag kinderen wil”, vertelt een ingewijde. „Maar Ruud is een stuk jonger dan zij, en ziet het vaderschap totaal niet zitten.”
In ’haar’ beachclub vertelt Billy dat de liefde ernstig is bekoeld. Al verkeert ze nog in de ontkennende fase. „Ze is erg verdrietig, maar houdt zich groot. Eigenlijk wil ze er nog niet echt aan dat het voorbij is”, zegt de insider. Ondertussen ontkent Ruud de breuk. „Nee joh, alles gaat hartstikke goed! Billy en ik uit elkaar? Dan weten anderen meer dan ik...”
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:03:39 #87
256640 Alocanda
Beperkt houdbaar
pi_153064080
Ondertussen ontkent Ruud de breuk. „Nee joh, alles gaat hartstikke goed! Billy en ik uit elkaar? Dan weten anderen meer dan ik...”

Ruud moet extra tijd hebben om te beseffen dat er een breuk is. Die hersenen werken niet zo snel.
Aaibaar, strijdbaar, dankbaar en dierbaar
pi_153067118
Leugens!! Billy and Ruud 2gether 4-ever
pi_153069179
Geen door de lucht vliegende telefoons? Geen gaten in deuren getrapt? Dan zijn ze wmb nog steeds een RLS-stel.
pi_153076501
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:37:10 #92
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153081769
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:54 schreef Dotteke het volgende:
De telegraaf maakt het spannend _O-

http://www.telegraaf.nl/p(...)rel_in_Utopia__.html
Een gek verhaal. We weten dat medewerkers van Utopia hebben geregeld dat iemand van buiten Utopia voor de koeien zorgt op het moment dat de bewoners het laten afweten. De beelden kan je nog vinden op een van de videowebsites, als ik me niet vergis liet Wilco net zijn haren knippen op het moment dat er per ongeluk even geschakeld werd naar de stal waar je een niet-bewoner voor de koeien zag zorgen. Doorgestoken kaart dus, de productie vindt - zeer terecht - het welzijn van de dieren daar belangrijker dan het echt houden. Zouden ze dan wel een kip mogen slachten?
Als vegetariër zou ik het trouwens nog niet eens een slechte zaak vinden als ze dat eens doen maar wel 1 op 1 in plaats van het vlees wat ze kopen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 19:39:00 #93
388664 crew  Dotteke
pi_153081846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een gek verhaal. We weten dat medewerkers van Utopia hebben geregeld dat iemand van buiten Utopia voor de koeien zorgt op het moment dat de bewoners het laten afweten. De beelden kan je nog vinden op een van de videowebsites, als ik me niet vergis liet Wilco net zijn haren knippen op het moment dat er per ongeluk even geschakeld werd naar de stal waar je een niet-bewoner voor de koeien zag zorgen. Doorgestoken kaart dus, de productie vindt - zeer terecht - het welzijn van de dieren daar belangrijker dan het echt houden. Zouden ze dan wel een kip mogen slachten?
Als vegetariër zou ik het trouwens nog niet eens een slechte zaak vinden als ze dat eens doen maar wel 1 op 1 in plaats van het vlees wat ze kopen. ;)
Nee, een kip slachten mogen ze ook niet. Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met al die streamers die alles af mailen bij dit soort dingen.
Een kip uit de winkel kopen en eten vinden velen niet erg maar een kip slachten is zielig :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:43:14 #94
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153081990
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:39 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Nee, een kip slachten mogen ze ook niet. Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met al die streamers die alles af mailen bij dit soort dingen.
Een kip uit de winkel kopen en eten vinden velen niet erg maar een kip slachten is zielig :D
Dat is inderdaad een goede reden om het schaamrood op je wangen te krijgen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153099829
Brekend uit Privé!

Danny Diëgo brengt de zomer bij je thuis

Omdat de bewoners kozen voor TINEKE moest tot groot verdriet van veel kijkers DANNY DIËGO de SBS 6-reeks Utopia verlaten. Danny is er wél blij om. ‘Zo schoon is het daar niet in Utopia en ik kies er nu voor om het als zanger te gaan maken.’ Toppers van Oranje is zijn tv-debuut als zanger met zijn single Oyalela . Het is wat dat betreft net als bij het kievietsei, belangrijk is dat je de eerste bent. Danny is zijn zingende collega’s een stapje voor, want hij levert ons de eerste zomersingle.
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_153161945
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153168930
Wat een zielig zooitje die ex-utopianen.
Alles uit de kast voor een beetje aandacht.
pi_153187116
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:47:22 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153187215
quote:
Dus toen Vanessa een relatie (...) had met Mark, was ze al heimelijk verliefd op Wilco?
:')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153187265
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus toen Vanessa een relatie (...) had met Mark, was ze al heimelijk verliefd op Wilco?
:')
Nooit wat van gezien. Opmerkelijk. En loyaal is ie niet want wat zou vriend Mark er van vinden?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:53:03 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153187366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:49 schreef LLgetikt het volgende:

Nooit wat van gezien. Opmerkelijk. En loyaal is ie niet want zou vriend Mark er van vinden?
Mark is volgens mij vooral opgelucht dat ze hem niet aan de poort staat op te wachten. En het zou me niks verbazen als deze 'liefde' bij Vanessa vooral is ingegeven door boosheid om de dumpactie van Mark.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153187399
quote:
Kijkcijferdrama Duitse Utopia: bijna onder miljoen
Geplaatst op maandag 01 juni 2015 om 10:50

John de Mol blijft kijkers verliezen in Duitsland. Zijn dagelijkse realityshow Newtopia, de Duitse versie van Utopia, wordt alsmaar slechter bekeken op tv-zender Sat. 1. Dat melden Duitse media vandaag. Newtopia heeft in de laatste twee dagen van mei twee laagterecords neergezet. Op donderdag noteerde de realityshow zijn laagste marktaandeel tot nu toe (6,4 procent in de doelgroep), terwijl de aflevering van vrijdag het laagte kijkerspubliek tot nu toe trok (1,02 miljoen kijkers).
Newtopia begon eind februari veelbelovend met 2,8 miljoen kijkers en 17 procent marktaandeel, maar die aantallen zijn snel gekelderd.

Duitse media spreken inmiddels van ‘catastrofale kijkcijfers’. Als de kijkcijfers daadwerkelijk onder de miljoengrens zakken, lijkt het einde van de show in zicht.

Newtopia is in Duitsland een schandaalprogramma. Het programma beweert reality te zijn, maar heeft al een aantal keer bewezen de kijker te bedotten.

De Duitse kijker gelooft inmiddels niet meer in de echtheid van Newtopia.
Das geht ja gar nicht gut :o
pi_153187424
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mark is volgens mij vooral opgelucht dat ze hem niet aan de poort staat op te wachten. En het zou me niks verbazen als deze 'liefde' bij Vanessa vooral is ingegeven door boosheid om de dumpactie van Mark.
Ja. Dat zou idd kunnen ja. Maar die vrouw vind alles leuk wat mannelijk is en een hartslag heeft. Persoonlijk vind ik het niet kunnen als je met iemand bevriend bent en je gaat met zijn ''ex''. Al ligt deze context wel iets anders (ze is gewoon makkelijk). En na 2 weken spreken ze al over liefde :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  dinsdag 2 juni 2015 @ 15:15:57 #104
429367 DKUp
ON TOUR
pi_153188026
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:55 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ja. Dat zou idd kunnen ja. Maar die vrouw vind alles leuk wat mannelijk is en een hartslag heeft. Persoonlijk vind ik het niet kunnen als je met iemand bevriend bent en je gaat met zijn ''ex''. Al ligt deze context wel iets anders (ze is gewoon makkelijk). En na 2 weken spreken ze al over liefde :P
Nessie is gewoon aandachtsgeil :{w
SOONY
pi_153216444
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153260378
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153260410


[ Bericht 100% gewijzigd door LLgetikt op 04-06-2015 23:00:53 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153270878
John de Mol zat gister bij Humberto en had het oa over Newtopia. Hij was kennelijk vergeten dat men destijds naar buiten gebracht heeft dat de medewerkster die op de stream te bewonderen viel toen ze de bewoners instrueerde, dronken was en meteen op non-actief was gesteld. Gister beweerde hij dat hij niet boos op haar kon zijn omdat ze waarschijnlijk al te hard gewerkt had en ze 's nachts gebeld was om een probleem op te lossen.
pi_153294311
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 6 juni 2015 @ 14:40:46 #110
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_153300510
quote:
Je gaat toch niet in de media je ongenoegen ventileren over wat feitelijk je eigen product is? Ik vind dit nogal onprofessioneel.

Hij zal het wel doen om zich ervan te distantiëren, in de hoop dat potentiële kopers denken dat het programma-idee wel goed is, dat het alleen aan de Duitse invulling ervan ligt.

De Mol deed dit bij de Amerikaanse versie ook al, toen die nog liep...
pi_153300694
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:40 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Je gaat toch niet in de media je ongenoegen ventileren over wat feitelijk je eigen product is? Ik vind dit nogal onprofessioneel.

Hij zal het wel doen om zich ervan te distantiëren, in de hoop dat potentiële kopers denken dat het programma-idee wel goed is, dat het alleen aan de Duitse invulling ervan ligt.

De Mol deed dit bij de Amerikaanse versie ook al, toen die nog liep...
Hij kan niet goed met de kritiek omgaan dat is wel duidelijk.. en neemt niet de verantwoordelijkheid ervoor maar daarvoor andere exuses waar het aan zou liggen.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 6 juni 2015 @ 14:51:47 #112
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_153300729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:49 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Hij kan niet goed met de kritiek omgaan dat is wel duidelijk.. en neemt niet de verantwoordelijkheid ervoor maar daarvoor andere exuses waar het aan zou liggen.
Kan. Maar het kan ook dat intern al besloten is om Newtopia te cancellen (of dat De Mol dit vermoedt) en dat hij gewoon probeert te redden wat er te redden valt.
pi_153300744
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:51 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Kan. Maar het kan ook dat intern al besloten is om Newtopia te cancellen (of dat De Mol dit vermoedt) en dat hij gewoon probeert te redden wat er te redden valt.
Vind het nogal goedkoop :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153300781
Afgezien daarvan: een uitzending van een uur lijkt mij ook wel een beetje teveel van het goede.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 17:33:17 #115
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153303876
In de USA is het grandioos mislukt, in Duitsland ook. Je kan dan klagen over de uitvoering maar iets zegt mij dat dat slechts een deel van het verhaal is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153372666
De cijfers van Mei 2015.
Weinig info. Maar ach als er meer info zou zijn zou het ook niet kloppen denk ik :D



http://www.utopiatv.nl/news/detail/23807/de-cijfers-van-mei
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
pi_153588373
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153588636
En idd ook op de voorpagina...

Hele wereld valt om... maar wij hebben twee schreeuwende mannen in een TV programma op de voorpagina 8)7
pi_153645347
Hakim krijgt dochter

Een koningskoppel straks voor oud-Utopia inwoner HAKIM ELFASSIH. De Maastrichtse oliebollenbakker, die deze zomer op Kreta is omdat hij daar een beachclub runt, en zijn vrouw NAJAT verwachten een dochter. Hakim: „We hebben vorige week de twintigwekenecho gehad en daarop was duidelijk te zien dat onze zoon YUSHUA een zusje krijgt en dat ze gezond is. Najat en ik zijn dolblij.”

Telegraaf
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_153784353
http://glamora.ma/2015/06/patricia_paay_66_stalkt_utopia.html

ranzig verhaal
Patricia Paay (66) stalkt Utopia bewoner (25)

En daarom houden we dus zo van Patricia Paay: het mens is altijd 15 gebleven. Onlangs was Patries te gast in de open inrichting genaamd Utopia. De aanleiding is onbekend, noch wat ze precies kwam doen, en we zoeken het ook niet op want het boeit ons niet. Wat ons wel boeit, of misschien is 'intrigeert' een beter woord, is wat La Paay bij het afscheid flikte. Zo pakte ze ene Bas van 25 lentes jong vol op de bek, alvorens gierend richting gat van de deur te gaan. Oké tot dusver prima, Patricia houdt nu eenmaal van jong vlees en kennelijk vond Bas het ook wel 'es leuk om zijn tong in een al wat oudere dame te hangen. Maar dan! Op Utopiatvshow.nl lezen we dat Patries na haar bezoek nog heeft lopen mailen met Basje. Iets over 'spijt' en wie nu precies 'de pineut' was (het initiatief nam, denken wij). Kom op Patricia, houdt het kusje je nog zo bezig? Wat is het nut hiervan? De herinnering levend houden ofzo? Maar het wordt nog erger, want Paay besluit haar mail met de melding dat ze Bas nogmaals wil komen bezoeken. Ja ja, die wil meer! Oké Bas je moet het zelf weten. Wij volgen de zaak op de voet en onthouden ons van een oordeel. Utopia was eigenlijk een beetje van onze radar verdwenen maar als Patricia Paay 25-jarige bewoners gaat aanranden / stalken blijven we toch nog even kijken.
pi_153792985


[ Bericht 100% gewijzigd door LLgetikt op 24-06-2015 00:38:08 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153843018
vanessa aka defles krijgt een realitysoap

http://www.telegraaf.nl/t(...)_voor_Vanessa__.html
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153843910
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:40 schreef LLgetikt het volgende:
vanessa aka defles krijgt een realitysoap

http://www.telegraaf.nl/t(...)_voor_Vanessa__.html
Precies wat we nodig hebben. Een rls over een stupide, ongeletterde alcoholiste. ^O^
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:24:48 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153844514
24/7gevolgd worden in Torremolinos. Werkend in het nachtleven. En Wilco gaat niet mee.

Dat kan alleen maar fout gaan. Goed fout.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153844789
Wat moeten ze met zo'n ouwe in een discotheek in Torremolinos?
pi_153844941
Dansen!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  donderdag 25 juni 2015 @ 23:46:10 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_153845179
Ik kan me een passender gifje herinneren. En gênanter. Met een tafel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_153845311
Alsof mensen vrijwillig naar die stem gaan luisteren. Dat kan toch helemaal niet? -O-
pi_153845482
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:51 schreef mootie het volgende:
Alsof mensen vrijwillig naar die stem gaan luisteren. Dat kan toch helemaal niet? -O-
ramptoerisme
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_153846002
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:37 schreef Voxs het volgende:
Dansen!
[ afbeelding ]
Ik ga echt wel kijken. ^O^
  vrijdag 26 juni 2015 @ 06:02:47 #133
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_153848289
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onvoorzien ’Utopia’- verdriet
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 07:04:03 #134
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_153848399
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 06:02 schreef Poezewoes het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onvoorzien ’Utopia’- verdriet
Wilco de boskabouter en zijn liefdesverklaringen naar 2 Eucalypta's is de grootste loser.
pi_153858315
Echt. Ik was ze helemaal vergeten. Geen seconde meer aan gedacht. Gelukkig zijn er elke dag gemiddeld 550.000 kijkers die ze in de gaten houden en dat is eigenlijk best veel, maar ik was ze dus glad vergeten. Dit kan als een verrassing komen, maar die Utopianen? Die zitten er nog, in de bossen van Crailo! En ja, dat programma loopt nog. Sterker nog: het is een vaste waarde voor SBS6. Ondergetekende schrok pas wakker tijdens het lezen van het nieuwsberichtje dat Utopia binnenkort ook in China van start gaat. Er waren daar meer dan 100.000 (!) aanmeldingen.

Het wordt uitgezonden onder een andere titel – The 15 of Us – maar de grondbeginselen zijn gelijk aan die van de Nederlandse oerversie. Tenminste, zoals ze in den beginne waren. De Chinese bewoners zullen hun „dromen verwezenlijken”. Zij zullen een thuis opbouwen op „harmonieuze” wijze, waarbij „teamwork en consensus” centraal staan. De deelnemers moeten een „positieve grondhouding“ hebben en vanzelfsprekend „respectvol” met elkaar omgaan. Zoals gezegd: dezelfde grondbeginselen waarmee ’ons’ Utopia van start ging. Totdat…

Totdat de makers erachter kwamen dat Utopianen gewone mensen zijn, die al na twee dagen op elkanders lip te hebben gebivakkeerd begonnen met ruzie maken en daar tot op de dag van vandaag niet mee zijn gestopt. Want ik heb maar weer eens een aflevering meegepakt en zag hoe Ivan bijna met Björn op de vuist ging. Omdat niet alleen ruzies, maar ook platte lust meer de hoofdrol speelden dan teamwork en het verwezenlijken van dromen, werd het programma hier al snel omgedoopt tot een ’soap met echte mensen’. En dat werkt blijkbaar goed.

We laten de Chinezen dus nog even in de waan dat ze binnen de kaders van dit format een nieuwe samenleving zullen opbouwen. Als de eerste ruzie om een bakje rijst daar is, piepen ze wel anders…
Bron:telegraaf.nl
pi_154016156
Giorgio wil zich buiten Utopia-muren niet binden
Foto: Talpa
Gepubliceerd: 02 juli 2015 19:41 Laatste update: 02 juli 2015 20:37

Giorgio was donderdagavond na anderhalf jaar voor het laatst te zien in Utopia. Nu hij zijn vrijheid weer terug heeft, wil hij zich storten op zijn carrière en studie. Voor de liefde heeft hij geen tijd.

Giorgio deelde in de loods af en toe de lakens met mede-bewoner Naomi, maar daarbuiten geeft hij haar geen prioriteit.

“Als ik een relatie neem, dan ga ik daar honderd procent voor en dan zou ik veel moeten laten liggen. Ik wil nu mijn droom om presentator te worden waarmaken en dan is het niet handig om een relatie te hebben”, zegt hij in gesprek met NU.nl

Volgens Giorgio heeft hij ook nooit echt een relatie gehad met Naomi. Toch sluit hij een romance in de toekomst niet uit. “We blijven schrijven. En misschien dat het in de buitenwereld meer wordt. Ik kan echt niet zeggen hoe het gaat lopen.”
Presentatie

De 21-jarige oud-Utopia-inwoner gaat verder met zijn studie en hoopt dat te kunnen combineren met presentatieklussen. "Het zou geweldig zijn als ik voor SBS zou kunnen presenteren. Ik hou van praten met mensen en leef me graag in.”

Giorgio is een Utopiaan van het eerste uur en heeft veel geleerd over zichzelf. “Ik ben anderhalf jaar ouder en heb toch wel een bepaalde zelfontplooiing gehad. Ik heb mezelf echt leren kennen. Welke normen en waarden ik belangrijk vind.”
Klein

Hij zal de vrijheid die hij had het meeste missen van het programma. "Je zit natuurlijk opgesloten, maar tegelijkertijd kun je heel veel dingen realiseren." Inmiddels heeft hij weer zijn intrek genomen bij zijn ouders.

"Toen ik weer thuis kwam, dacht ik: wat is dit huis klein. Ik heb anderhalf jaar in die grote loods gewoond. En natuurlijk de rust. Ik had geen gezeur aan mijn kop."

Hij mist de drukte ook wel. "Ik ben een groepsmens en ik hou van die chaos, daar haal ik energie uit. Utopia is natuurlijk een soort ADHD-hok.”

Giorgio beschouwt de samenleving die de inwoners hebben opgebouwd als ideaal. “Ik geloof wel dat de echte utopia in jezelf zit. Als je je fijn voelt.”
Bron: NU.nl/Maartje Willems
pi_154016219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:42 schreef yaba het volgende:
Giorgio wil zich buiten Utopia-muren niet binden
Doei Naomie
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 2 juli 2015 @ 23:01:32 #138
428718 Kushiel
Dat kan....
pi_154018679
Deelde in de loods af en toe de lakens...... euh..... toch gewoon de hele dag door. Zo klinkt het inderdaad als iets lossigs.
Speak softly and carry a big stick
pi_154023080
De lakens delen is de liefde/ lust bedrijven. Dat deden zij niet de hele dag. Dat waren Billy en Ruud.

Naomie gaat er, net als Sam, Marije, Robin en Isabel, niet aan onderdoor vanwege zo'n (re)actie van Giorgio. Denk je dat wel, dicht je hem teveel kwaliteiten toe.
pi_154024207
Sam ken ik niet, maar Marije, Robin en Isabella waren vrij onafhankelijk. Heel anders dan de jongere klevende Naomi. Naomi kleeft aan een vent, omdat zij anders bang is hem kwijt te raken. Zal misschien ook wel iets met haar leeftijd te maken hebben.

Ik hoop dat Gio eerlijk is en dat Naomi straks (want zij zou wel een Petertje willen doen in Augustus) niet voor een onaangename verrassing komt te staan. Zij is te goedgelovig en droomt te veel weg. Ondanks zij gewaarschuwd is en zij meerdere tekens heeft gekregen.

Zo goede streamer (zoals zij zelf zei) was ze blijkbaar niet. Ze wist niet eens dat Gio gehele dagen flikflooide met Robin.

Gio is een flierefluiter. Sam, Marije, Robin, Isabella. En dan weet zij waarschijnlijk ook nog niet van die dames die op feestjes met hem de bosjes in gingen.
pi_154150621
Pappa Muis krijgt een eigen tv-programma

quote:
Bij ONS aan tafel

Release:
tba

Producent:
Just Productions

Productie:
Kook en lifestyle programma

Afleveringen:
16

Presentatie:
Kristel van Eijk & Walter Muis

Zender:
ONS

HÉT KOOK EN LIFESTYLE PROGRAMMA BIJ ONS

In Bij ONS aan tafel nodigt presentatrice Kristel van Eijk elke week een aantal bekende gasten uit in onze Beachclub op één van de mooiste plekjes van Nederland: de Loosdrechtse plassen.

De gezichten van ONS, spraakmakende gasten en bekende Nederlanders nemen samen met Kristel de week door: wat staat er te gebeuren bij de gasten zelf? Wat gebeurt er in het land? Wat zijn de
nieuwtjes in de entertainmentwereld? En wat gebeurt er bij ONS? Natuurlijk wordt er ook gegeten: huiskok Walter Muis maakt elke aflevering een heerlijk gerecht dat aan het einde van de aflevering wordt geproefd door de gasten. Daarnaast is er iedere aflevering muziek met wekelijks een muzikale gast, die zijn/haar favoriete nummer akoestisch ten gehore brengt.

Bij ONS aan tafel krijgt de kijker de leukste uittips, we praten over de laatste trends en de nieuwste gadgets en we behandelen de nieuwste filmreleases. Eigenlijk alles wat ONS interesseert komt voorbij. Bovendien zullen er highlights te zien zijn van wat er komende week te zien is bij ONS.

Category: In productie, TV
Ik zie dat er ook nog een rolletje voor Lot is weggelegd in het programma.

ONS is trouwens wat eerst Nostalgienet heette.
pi_154158245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Pappa Muis krijgt een eigen tv-programma

[..]

Ik zie dat er ook nog een rolletje voor Lot is weggelegd in het programma.

ONS is trouwens wat eerst Nostalgienet heette.
aiai, dat wordt weer peterselie in de oren....
pi_154190410
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Pappa Muis krijgt een eigen tv-programma

[..]

Ik zie dat er ook nog een rolletje voor Lot is weggelegd in het programma.

ONS is trouwens wat eerst Nostalgienet heette.
Ze is al aan het oefenen
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
pi_154214235
quote:
vr 10 jul 2015, 05:30
’Utopia’-deelnemer begon juist net nieuw leven
Grieks geluk Hakim verstoord

De Griekse droom van HAKIM ELFASSIH (36), de Maastrichtse oliebollenbakker uit Utopia, wordt bedreigd. Door de eurocrisis in het land waar hij op Kreta zijn grote droom liet uitkomen, houdt hij rekening met een abrupt einde. „Ik heb liever niet dat de drachme deze zomer al terugkomt…”
Hakims club aan de Middellandse Zee, onder de rook van Chersonissos.

Wat waren HAKIM en zijn vrouw NAJAT ELFASSIH gelukkig. Hun jarenlange wens om te vertrekken naar Griekenland om er langs de Kretenzer kust een stuk strand uit te baten, ging vorig jaar eindelijk in vervulling. Nog ongewis van wat zich amper een jaar later zou afspelen in Griekenland, ontvouwden Hakim en zijn jonge gezin hun plannen.
Zo gezegd zo gedaan en alles leek goed geregeld. Maar nu hebben zich dus donkere wolken samengepakt boven de driehonderd strandbedden, jetski’s en feesten in Club Sissi onder de rook van Chersonissos, waar wekelijks alleen al op de door Hakim georganiseerde feesten honderden vakantiegangers af komen. Door de twijfel of Griekenland in de eurozone blijft en de problemen die dat tot nu toe in het betalingsverkeer veroorzaakt, houdt Hakim, die zijn kledingzaak na talloze inbraken van de hand deed en in plaats daarvan een webshop startte, zijn adem in.
http://www.telegraaf.nl/p(...)kim_verstoord__.html

Het uitgebreide artikel kan ik niet lezen
  vrijdag 10 juli 2015 @ 06:32:36 #145
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_154214286
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 06:11 schreef Max23 het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/p(...)kim_verstoord__.html

Het uitgebreide artikel kan ik niet lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hakims Griekse droom bedreigd!
Hier hele artikel!
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:09:35 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154224600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Pappa Muis krijgt een eigen tv-programma

[..]

Ik zie dat er ook nog een rolletje voor Lot is weggelegd in het programma.

ONS is trouwens wat eerst Nostalgienet heette.
Als dat niet gaat falen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 06:11 schreef Max23 het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/p(...)kim_verstoord__.html

Het uitgebreide artikel kan ik niet lezen
Het is nu niet dat je een jaar geleden niet kon zien aankomen dat dit zou kunnen gebeuren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154227727
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juli 2015 02:41 schreef Zeyina het volgende:

[..]

Ze is al aan het oefenen
[ afbeelding ]
Filmpje van Lotte en intussen ook van Walter Muis op deze FB pagina
https://www.facebook.com/10SecondsHetGooi/timeline
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:34:08 #148
429367 DKUp
ON TOUR
pi_154227797
Die filmpjes :')
SOONY
  maandag 20 juli 2015 @ 12:48:32 #151
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_154484558
Spapaars zet je quote ook even hier neer.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:27 schreef spapaars het volgende:

Zonder vooraankondiging gingen de streams op zwart, na een kwartier kwam deze mededeling.

http://www.directupload.net


  maandag 20 juli 2015 @ 12:51:17 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154484633
Is het ergens buiten Nederland wèl een succes gebleken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154484753
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:51 schreef Copycat het volgende:
Is het ergens buiten Nederland wèl een succes gebleken?
In Turkije is het er nog steeds op, volgens mij. Die begonnen ergens in oktober of zo.
  maandag 20 juli 2015 @ 12:59:36 #154
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_154490880
Vandaag in de AD

De Duitse versie van het Nederlandse tv-project Utopia, Newtopia, wordt stopgezet. Vrijdag al is de laatste uitzending en de directe beeldverbinding via internet is maandag uitgeschakeld, meldde omroep Sat.1 maandag.

© ANP Kippa.
Het was een realityprogramma waarin vijftien mensen op een soort boerderij geïsoleerd in bossen ten zuidoosten van Berlijn een nieuw leven vorm probeerden te geven. Hun reilen en zeilen is rechtstreeks uitgezonden.

Het project begon in februari en zou zeker een jaar duren. In april verschenen al berichten in Duitse media dat het programma niet echt een realityshow was omdat de makers achter de schermen zouden ingrijpen. Een producente zou bij voorbeeld 'bewapend' met een krat bier de hoeve zijn binnengegaan om de deelnemers te vertellen wat ze moesten doen. Van de eerste 2,8 miljoen kijkers waren minder de helft over.

De Nederlandse versie van het realityprogramma van het bedrijf van John de Mol wordt uitgezonden door SBS en ging begin 2014 van start.
  maandag 20 juli 2015 @ 17:43:24 #156
138448 PeZu
Suspended animation
pi_154492328
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:51 schreef Copycat het volgende:
Is het ergens buiten Nederland wèl een succes gebleken?
is het hier wel een succes dan :o
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 20 juli 2015 @ 17:55:21 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154492643
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:43 schreef PeZu het volgende:

is het hier wel een succes dan :o
Volgens mij ziet SBS het wel zo. Hebben ze nog nooit zo goed gescoord en zo langlopend. En de kijkcijfers blijven nog steeds redelijk tot goed. Dus ja, ik betitel het wel als een succes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † maandag 20 juli 2015 @ 19:00:05 #158
135305 beequeen
Lost.
pi_154494295
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:51 schreef Copycat het volgende:
Is het ergens buiten Nederland wèl een succes gebleken?
Spapaars postte dat ze in China ook gestart zijn. Geen idee hoe het daar loopt, mijn Mandarijn is niet meer wat het geweest is.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  maandag 20 juli 2015 @ 19:30:53 #159
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_154495293
quote:
12s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:00 schreef beequeen het volgende:

[..]

Spapaars postte dat ze in China ook gestart zijn. Geen idee hoe het daar loopt, mijn Mandarijn is niet meer wat het geweest is.
Het is in ieder geval de mooiste locatie van alle Utopia's., het ligt ergens in een oerwoud.
Veel werk om grond te bewerken voor een akker.
Zelf je vis vangen.
Ook mogen ze daar een nieuwe kiezen maar dan uit 3 kandidaten.
Over kijkcijfers weet ik niets.











  maandag 20 juli 2015 @ 19:34:55 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154495439
Boeddha doet ook mee, zie ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 20 juli 2015 @ 19:37:25 #161
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_154495515
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:34 schreef Copycat het volgende:
Boeddha doet ook mee, zie ik.
Dat is de Chinese Harold
  maandag 20 juli 2015 @ 19:38:54 #162
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154495553
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:37 schreef spapaars het volgende:

Dat is de Chinese Harald
Na het nuttigen van een broodje shoarma, gemaakt ván Harold?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 20 juli 2015 @ 19:39:54 #163
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_154495576
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Na het nuttigen van een broodje shoarma, gemaakt ván Harold?
Had het net verbeterd :Y
Heeft ook ergens last van, zoals ook Harold had.


[ Bericht 10% gewijzigd door spapaars op 20-07-2015 19:47:06 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 19:47:12 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154495791
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:39 schreef spapaars het volgende:

Had het net verbeterd :Y
Wat?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154495895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:39 schreef spapaars het volgende:

[..]

Had het net verbeterd :Y
Heeft ook ergens last van, zoals ook Harold had.
[ afbeelding ]
Ziet er uit als kwaliteit.
  maandag 20 juli 2015 @ 19:51:10 #166
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_154495897
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat?
Het belangrijkste, de naam.

  maandag 20 juli 2015 @ 20:12:25 #167
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_154496584
Krijg nou wat, midden in de jungle hebben ze chinees besteld..

  † In Memoriam † maandag 20 juli 2015 @ 20:17:46 #168
137949 Disana
pi_154496738
Dat zijn best mooie beelden, spapaars.
  maandag 20 juli 2015 @ 20:31:20 #169
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_154497184
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:17 schreef Disana het volgende:
Dat zijn best mooie beelden, spapaars.
Wel wat anders dan een stukje grond midden in een dorp, ommuurd met heggen van plastic.
pi_154502078


[ Bericht 15% gewijzigd door isax op 20-07-2015 23:03:16 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 23:12:38 #171
429367 DKUp
ON TOUR
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:22:58 #172
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:42:06 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154515165
Heeft die uitvreter gewoon al die tijd geparasiteerd op de moeder van Billy :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2015 @ 15:46:42 #174
137949 Disana
pi_154515276
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:31 schreef spapaars het volgende:

[..]

Wel wat anders dan een stukje grond midden in een dorp, ommuurd met heggen van plastic.
Dat kun je wel zeggen. Zo ben je echt overgeleverd aan de elementen.
pi_154516267
quote:
Wel een geruststellend idee dat Billy al een nieuwe vriend heeft.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:37:13 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154516470
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Wel een geruststellend idee dat Billy al een nieuwe vriend heeft.
Zou deze nieuwe liefde van haar leven ook direct ingetrokken zijn bij Ma Bakker?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154516570
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zou deze nieuwe liefde van haar leven ook direct ingetrokken zijn bij Ma Bakker?
Ik denk dat Billy bij hem ingetrokken is en Ruud er net achter is dat hij wel maar zij niet meer bij Ma Bakker woonde.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:43:10 #178
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154516637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:41 schreef Scrutinizer het volgende:

Ik denk dat Billy bij hem ingetrokken is en Ruud er net achter is dat hij wel maar zij niet meer bij Ma Bakker woonde.
Dat is eigenlijk wel een logischere gang van zaken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154614764
http://www.dumpert.nl/med(...)n_vriendin_hebt.html

Ruud & Bil in "betere" tijden... Waarschijnlijk hun laatste bonuscentjes aan het spenderen.
pi_155150388
Wilco terug bij Colinda, zelfs vanessa reageert :P

http://www.telegraaf.nl/p(...)_bij_Colinda___.html
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:33:13 #181
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_155337154
di 18 aug 2015, 21:21


Stefanie uit Utopia trapt Bas in zijn rug
van onze redactie


Een onderlinge ruzie is flink uit de hand gelopen in het real life programma Utopia. Als we de bewoners moeten geloven, heeft Stefanie haar medebewoner Bas meerdere malen hard in zijn rug getrapt.
Op videobeelden van de livestream is een gesprek tussen Cees en Mark vastgelegd. De twee bespreken wat er gebeurd zou zijn tussen Stefanie en Bas.

Wat er aan het conflict vooraf ging is niet helemaal duidelijk. Kijkers zeggen dat Bas zich erg vervelend gedroeg en Stefanie 'iets geflikt' zou hebben. Zij schoot daarop uit haar slof. "Stefanie trapte hem een keer of drie verschrikkelijk in zijn rug gisteravond toen wij op de bank zaten", vertelt Cees op fluistertoon.

Stefanie behoort niet tot de populairste bewoners in de groep. "Die meid is gek joh", zegt Cees. Hij noemt haar lui en vindt dat ze te veel drinkt. Cees had haar al eerder uit het programma willen stemmen, maar werd toen overgehaald door Ivan om zich in te houden. Vervolgens kreeg hij zelf twee tegenstemmen van Stefanie. "Ik heb daar zoveel spijt van gehad, joh... Dit meisje heeft professionele hulp nodig en wij zijn géén opvangcentrum!"


http://www.telegraaf.nl/p(...)s_in_zijn_rug__.html
pi_155337994
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:33 schreef Tuinfluitert het volgende:

di 18 aug 2015, 21:21


Stefanie uit Utopia trapt Bas in zijn rug
van onze redactie


Een onderlinge ruzie is flink uit de hand gelopen in het real life programma Utopia. Als we de bewoners moeten geloven, heeft Stefanie haar medebewoner Bas meerdere malen hard in zijn rug getrapt.
Op videobeelden van de livestream is een gesprek tussen Cees en Mark vastgelegd. De twee bespreken wat er gebeurd zou zijn tussen Stefanie en Bas.

Wat er aan het conflict vooraf ging is niet helemaal duidelijk. Kijkers zeggen dat Bas zich erg vervelend gedroeg en Stefanie 'iets geflikt' zou hebben. Zij schoot daarop uit haar slof. "Stefanie trapte hem een keer of drie verschrikkelijk in zijn rug gisteravond toen wij op de bank zaten", vertelt Cees op fluistertoon.

Stefanie behoort niet tot de populairste bewoners in de groep. "Die meid is gek joh", zegt Cees. Hij noemt haar lui en vindt dat ze te veel drinkt. Cees had haar al eerder uit het programma willen stemmen, maar werd toen overgehaald door Ivan om zich in te houden. Vervolgens kreeg hij zelf twee tegenstemmen van Stefanie. "Ik heb daar zoveel spijt van gehad, joh... Dit meisje heeft professionele hulp nodig en wij zijn géén opvangcentrum!"


http://www.telegraaf.nl/p(...)s_in_zijn_rug__.html
De laatste alinea:
quote:
Sommige kijkers vragen zich af waarom ze deze gebeurtenis niet op de live stream hebben gezien. Eén van hen suggereert dat dit wel vaker gebeurt als er sprake is van geweld. Over één ding zijn de meeste fans het eens: geweld mag niet getolereerd worden en als er écht is geschopt, moet Stefanie zo snel mogelijk het programma verlaten...
SOONY
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:09:13 #183
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_155338400
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:56 schreef DKUp het volgende:

[..]

De laatste alinea:

[Sommige kijkers vragen zich af waarom ze deze gebeurtenis niet op de live stream hebben gezien. Eén van hen suggereert dat dit wel vaker gebeurt als er sprake is van geweld. Over één ding zijn de meeste fans het eens: geweld mag niet getolereerd worden en als er écht is geschopt, moet Stefanie zo snel mogelijk het programma verlaten.]

Dank je DKUp, deze reacties in de alinea stonden er net nog niet bij op de Telegraafsite, is er later bij gezet, denk na de reacties op facebook etc.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:20:29 #184
45354 ariehaan
voelt zich weer kiplekker
pi_155340686
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:09 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]

Dank je DKUp, deze reacties in de alinea stonden er net nog niet bij op de Telegraafsite, is er later bij gezet, denk na de reacties op facebook etc.
En ondertussen is dit er ook onder gezet:

Reactie Talpa
Volgens Talpa wordt de soep niet zo heet gegeten. Volgens een medewerkster waren de Utopianen maar wat met elkaar aan het dollen. "Stefanie heeft zeker geen fysiek geweld gebruikt."
pi_155340783
Maakt niet uit hoor :P. Het verhaal hebben ze al twee keer geüpdatet.
SOONY
pi_155340811
Beetje dollen moet kunnen, dat deden Huub en Brian ook wel eens in De Gouden Kooi.
pi_155340867
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Beetje dollen moet kunnen, dat deden Huub en Brian ook wel eens in De Gouden Kooi.
Is waar....maar volgens Cees is dit dus gebeurt en dat klinkt echt niet als dollen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
pi_155341093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:27 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Is waar....maar volgens Cees is dit dus gebeurt en dat klinkt echt niet als dollen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, Brian piepte ook wel eens een beetje na het dollen. Komt wel weer goed.
pi_155341132
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:34 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja, Brian piepte ook wel eens een beetje na het dollen. Komt wel weer goed.
Parabrother :P
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
  User die het meest in raadselen spreekt woensdag 19 augustus 2015 @ 00:34:55 #190
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_155342571
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Beetje dollen moet kunnen, dat deden Huub en Brian ook wel eens in De Gouden Kooi.
Het lijkt wel een "ministerie van voorlichting", een soort van nog foutere versie van de RVD in een dictatuur. Een leugen vertellen waarvan elk weldenkend mens weet dat het een leugen is. :s)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2015 @ 09:24:48 #192
137949 Disana
pi_155346191
edit, opgelost

[ Bericht 99% gewijzigd door Disana op 19-08-2015 09:55:21 ]
pi_155403701
Hier (AD) gaat het in de laatste zin over Utopia
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:02:52 #194
137949 Disana
pi_155403748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:00 schreef StephanL het volgende:
Hier (AD) gaat het in de laatste zin over Utopia
quote:
Utopia gaat ook in 2016 vrolijk door.
*O*
pi_155403785
Natuurlijk gaat het door :Y)
SOONY
pi_155403839
joepie chips!
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_155410965
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_155414255
quote:
‘Kijker bepaalt hoe lang Utopia doorgaat’

Eén van de bouwstenen in de vooravond van SBS 6 is Utopia, de reality-show die nu al ruim 1,5 jaar loopt en geen einddatum kent. Deze zomer zitten er ‘s avonds grofweg 600 duizend kijkers voor de buis en dat is wel eens meer geweest. Zenderbaas René Oosterman is tevreden met de resultaten van deze zomer, maar zegt ook: “De kijker zal bepalen hoe lang wij hier mee doorgaan.”

Utopia is in januari 2014 van start gegaan met 1,5 miljoen kijkers en stabiliseerde zich op een gegeven moment rond de 800 duizend kijkers. Daar is dit jaar weer wat van af gegaan. “Maar deze zomer is het marktaandeel hoger dan vorig jaar, toen er veel evenementen waren. Soms behalen we wel 13 of 14 procent! Onze vooravond ontwikkelt zich sterk, ondanks alle concurrentie. Utopia scoort boven het zendergemiddelde en daar zijn wij blij mee.”

Twee maanden terug is de laatste inwoner van het eerste uur vertrokken, Gio. De kijker moet zich zodoende telkens hechten aan nieuwe inwoners. “Wij kunnen niet zoals bij een traditionele soap het script beïnvloeden. De enige mogelijkheid om iets bij te sturen, is bij de casting van nieuwe inwoners.” En dat lijkt bijvoorbeeld gelukt met Kees, een wat oudere man die heel graag regeltjes naleeft en bij andere bewoners klikt als iemand zich daar niet aan houdt. Kees zorgt voor veel irritatie binnen de groep. “Ja, we zijn heel blij met Kees, die zorgt voor dynamiek en spanning”, erkent de zenderbaas.

Hij voegt toe: “Op mijn kantoor hangt een foto van de oorspronkelijke cast. Dan kijk je wel eens en denk je: Ja, dat is alweer bijna twee jaar geleden. Time flies…”
http://zappen.blog.nl/sbs(...)lang-utopia-doorgaat
SOONY
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:50:18 #199
137949 Disana
pi_155452470
Kees is wel een aanwinst. :Y

Mooi ook dat ze volhouden dat ze de verhaallijn niet kunnen beïnvloeden. :')
pi_155514592
Roelie (Utopia) onder vuur


Afgelopen maandag riep iDordt nog op om te stemmen op de Dordste Roelie Rook voor een plekje in Utopia. De oproep heeft geholpen, want Roelie zit sinds woensdagochtend in het programma om daar haar ideale wereld te creëren, onder het toeziend oog van de camera’s. Maar ze heeft haar koffers nog niet uitgepakt of ze wordt al door de (zeer fanatieke) kijkers van het programma uitgekotst.

Samen met mede-bewoonster Naomi bespraken zij de kijkers van het programma: “Mensen met een dikke buik die voor de televisie hangen met een zak chips.” Zegt Naomi. “Van die typische uitkeringstrekkers”, beaamt Roelie. Dat viel niet helemaal in goede aarde bij de fervente Utopia-kijker. (Het fragment kun je trouwens hier bekijken)
Facebook

Het internet staat op zijn kop en op Roelies Facebook-pagina werden al een hoop boze reacties geuit. Hoe durft ze!? Een kleine greep uit de reacties:
– “Hele stomme opmerking .besef heel goed dat jij streamers daar nodig hebben wij jou niet .Voor mij mag je exit“
– “Niet iedereen met een uitkering heb een dikkebuik beetje op je taalgebruik letten ook jij bent utopia ingekomen met een rugzakkie“
– “Je word nu met de grond gelijk gemaakt met je dome opmerkingen……..“
– “Niemand is meer blij met haar, beetje jammer wat ze zei en niet zo slim“
Boze brief aan Talpa

Utopia-hooligan Leonie was zelfs zo kwaad op Roelie dat ze het er niet bij kon laten zitten. Ze schreef een boze brief aan Talpa en eist maatregelen, anders stopt ze met kijken. En dat zou natuurlijk verschrikkelijk zijn.

Hier de volledige brief (die we voor het gemak maar niet hebben geredigeerd).

“Goede morgen
Weet niet wie bericht te lezen krijgt maar probeer het toch. Voel me namelijk nogal flink beledigd door wat er gister gezegd is door de nieuwe bewoonster Roelie en Naomi. Volgens hun zijn de streamers nietsnutten, uitkeringtrekkers,en bankhangende, chipseters,
Ten eerste vind ik het nogal grof van iemand die net binnen komt maar ook van iemand die zelf n spierziekte heeft. Het is heel simpel onder de streamers zitten veel mensen die wel willen werken maar wegens gezondheids redenen niet kunnen werken. Waaronder ik zelf.
Ze vergeten wel dat hun inkomsten ven de evenementen voor n groot gedeelte van de streamers afkomt.
Als deze mensen jullie gaan boycotten denk ik dat het snel einde Utopia is en de bewoners dan allemaal op straat staan zonder baan en zij zelf uitkeringtrekkers worden.
Graag zouden wij dan ook van jullie te horen krijgen dat hier maatregelen voor genomen worden.
Op zijn minst dat deze twee dames erop aan gesproken worden dat dit niet kan. Er zijn al vaker dingen geroepen door verschillende bewoners naar de kijkers wat niet door de beugel kan. Wij dus de streamers zijn hier dan ook heel erg door beledigd en menigeen weer in hun schulp gekropen waar ze dan misschien ook net weer uit aan het klimmen waren.
Wij als betalende streamers vinden dit gewoon verschrikkelijk en niet kunnen. Onder de streamers zitten mensen tussen die hun oma of moeder hadden kunnen zijn. Wat geeft hun het recht om mensen die aan hun leefomstandigheden in utopia bijdragen zo te behandelen?
Sorry hoor maar zoals ik alles mee gekregen heb zal binnenkort jullie inkomsten drastisch minder worden.
Veel berichten gaan ook naar Artiesten, Stichting voor spieren, en de Media.
Hoop hier ook antwoord van jou of jullie zijde te krijgen.
Tot horens”
- See more at: http://idordt.nl/roelie-utopia-onder-vuur/#sthash.hPgLb9uT.dpuf
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_155515201
In- en intriest.
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:28:33 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155515613
quote:
Wij dus de streamers zijn hier dan ook heel erg door beledigd en menigeen weer in hun schulp gekropen waar ze dan misschien ook net weer uit aan het klimmen waren.
Dat zullen flinke schulpen zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155515755
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:53 schreef LLgetikt het volgende:
Roelie (Utopia) onder vuur

[ afbeelding ]
Afgelopen maandag riep iDordt nog op om te stemmen op de Dordste Roelie Rook voor een plekje in Utopia. De oproep heeft geholpen, want Roelie zit sinds woensdagochtend in het programma om daar haar ideale wereld te creëren, onder het toeziend oog van de camera’s. Maar ze heeft haar koffers nog niet uitgepakt of ze wordt al door de (zeer fanatieke) kijkers van het programma uitgekotst.

Samen met mede-bewoonster Naomi bespraken zij de kijkers van het programma: “Mensen met een dikke buik die voor de televisie hangen met een zak chips.” Zegt Naomi. “Van die typische uitkeringstrekkers”, beaamt Roelie. Dat viel niet helemaal in goede aarde bij de fervente Utopia-kijker. (Het fragment kun je trouwens hier bekijken)
Facebook

Het internet staat op zijn kop en op Roelies Facebook-pagina werden al een hoop boze reacties geuit. Hoe durft ze!? Een kleine greep uit de reacties:
– “Hele stomme opmerking .besef heel goed dat jij streamers daar nodig hebben wij jou niet .Voor mij mag je exit“
– “Niet iedereen met een uitkering heb een dikkebuik beetje op je taalgebruik letten ook jij bent utopia ingekomen met een rugzakkie“
– “Je word nu met de grond gelijk gemaakt met je dome opmerkingen……..“
– “Niemand is meer blij met haar, beetje jammer wat ze zei en niet zo slim“
Boze brief aan Talpa

Utopia-hooligan Leonie was zelfs zo kwaad op Roelie dat ze het er niet bij kon laten zitten. Ze schreef een boze brief aan Talpa en eist maatregelen, anders stopt ze met kijken. En dat zou natuurlijk verschrikkelijk zijn.

Hier de volledige brief (die we voor het gemak maar niet hebben geredigeerd).

“Goede morgen
Weet niet wie bericht te lezen krijgt maar probeer het toch. Voel me namelijk nogal flink beledigd door wat er gister gezegd is door de nieuwe bewoonster Roelie en Naomi. Volgens hun zijn de streamers nietsnutten, uitkeringtrekkers,en bankhangende, chipseters,
Ten eerste vind ik het nogal grof van iemand die net binnen komt maar ook van iemand die zelf n spierziekte heeft. Het is heel simpel onder de streamers zitten veel mensen die wel willen werken maar wegens gezondheids redenen niet kunnen werken. Waaronder ik zelf.
Ze vergeten wel dat hun inkomsten ven de evenementen voor n groot gedeelte van de streamers afkomt.
Als deze mensen jullie gaan boycotten denk ik dat het snel einde Utopia is en de bewoners dan allemaal op straat staan zonder baan en zij zelf uitkeringtrekkers worden.
Graag zouden wij dan ook van jullie te horen krijgen dat hier maatregelen voor genomen worden.
Op zijn minst dat deze twee dames erop aan gesproken worden dat dit niet kan. Er zijn al vaker dingen geroepen door verschillende bewoners naar de kijkers wat niet door de beugel kan. Wij dus de streamers zijn hier dan ook heel erg door beledigd en menigeen weer in hun schulp gekropen waar ze dan misschien ook net weer uit aan het klimmen waren.
Wij als betalende streamers vinden dit gewoon verschrikkelijk en niet kunnen. Onder de streamers zitten mensen tussen die hun oma of moeder hadden kunnen zijn. Wat geeft hun het recht om mensen die aan hun leefomstandigheden in utopia bijdragen zo te behandelen?
Sorry hoor maar zoals ik alles mee gekregen heb zal binnenkort jullie inkomsten drastisch minder worden.
Veel berichten gaan ook naar Artiesten, Stichting voor spieren, en de Media.
Hoop hier ook antwoord van jou of jullie zijde te krijgen.
Tot horens”
- See more at: http://idordt.nl/roelie-utopia-onder-vuur/#sthash.hPgLb9uT.dpuf
Godver... dit moet een grap zijn? :D _O-
pi_155515767
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Godver... dit moet een grap zijn? :D _O-
Echt gebeurd
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_155515792
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Godver... dit moet een grap zijn? :D _O-
Lees de Cos maar, daar was men ook zeer ontstemd. Tot de dag van vandaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door mootie op 24-08-2015 23:42:34 ]
pi_155515825
quote:
11s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:34 schreef mootie het volgende:

[..]

Lees de Cos maar, daar was men ook zeer ontstemd. Tot de dag vandaag.
Nee, niet zo'n zin in. Dit was wel weer even genoeg Utopia.
pi_155515874


[ Bericht 61% gewijzigd door LLgetikt op 25-08-2015 00:25:10 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_155516053
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:37 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Nu heeft roelie dit als omslag foto op fb :9

[ afbeelding ]

Aan de reacties te zien gaat het over de helse schuimpjes :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:13:56 #210
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_155516707
Hoi, zouden jullie Facebook-berichten in het daarvoor bestemde topic willen plaatsen/bespreken?
UTO / Het Grote Facebook/Twitter Topic #2

Dit topic is echt bedoeld voor media-publicaties.

Thanks. :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_155516925
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:13 schreef Gert het volgende:
Hoi, zouden jullie Facebook-berichten in het daarvoor bestemde topic willen plaatsen/bespreken?
UTO / Het Grote Facebook/Twitter Topic #2

Dit topic is echt bedoeld voor media-publicaties.

Thanks. :)
Sorry, ik zal er op letten ;)
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_155529723
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Kees is wel een aanwinst. :Y

Mooi ook dat ze volhouden dat ze de verhaallijn niet kunnen beïnvloeden. :')
Ze hebben het toch juist toegegeven? :?
quote:
“Wij kunnen niet zoals bij een traditionele soap het script beïnvloeden. De enige mogelijkheid om iets bij te sturen, is bij de casting van nieuwe inwoners.” En dat lijkt bijvoorbeeld gelukt met Kees, een wat oudere man die heel graag regeltjes naleeft en bij andere bewoners klikt als iemand zich daar niet aan houdt. Kees zorgt voor veel irritatie binnen de groep. “Ja, we zijn heel blij met Kees, die zorgt voor dynamiek en spanning”, erkent de zenderbaas.
Je moet wel erg naïef zijn als je denkt dat ze niet proberen om het een beetje te beïnvloeden. Ongetwijfeld krijgen nieuwe inwoners ook wat aanwijzingen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:53 schreef LLgetikt het volgende:
Roelie (Utopia) onder vuur

[ afbeelding ]
Afgelopen maandag riep iDordt nog op om te stemmen op de Dordste Roelie Rook voor een plekje in Utopia. De oproep heeft geholpen, want Roelie zit sinds woensdagochtend in het programma om daar haar ideale wereld te creëren, onder het toeziend oog van de camera’s. Maar ze heeft haar koffers nog niet uitgepakt of ze wordt al door de (zeer fanatieke) kijkers van het programma uitgekotst.

Samen met mede-bewoonster Naomi bespraken zij de kijkers van het programma: “Mensen met een dikke buik die voor de televisie hangen met een zak chips.” Zegt Naomi. “Van die typische uitkeringstrekkers”, beaamt Roelie. Dat viel niet helemaal in goede aarde bij de fervente Utopia-kijker. (Het fragment kun je trouwens hier bekijken)
Facebook

Het internet staat op zijn kop en op Roelies Facebook-pagina werden al een hoop boze reacties geuit. Hoe durft ze!? Een kleine greep uit de reacties:
– “Hele stomme opmerking .besef heel goed dat jij streamers daar nodig hebben wij jou niet .Voor mij mag je exit“
– “Niet iedereen met een uitkering heb een dikkebuik beetje op je taalgebruik letten ook jij bent utopia ingekomen met een rugzakkie“
– “Je word nu met de grond gelijk gemaakt met je dome opmerkingen……..“
– “Niemand is meer blij met haar, beetje jammer wat ze zei en niet zo slim“
Boze brief aan Talpa
Het is jammer dat ze met hun schrijfsels juist de vooroordelen bevestigen. ;)
De Utopia-bewoners kunnen beter voorzichtig zijn met hun uitlatingen aangezien zij drankorgels zijn, bijna ieder van hen rookt en een van hen ook nog eens morbide obees was toen ze in Utopia kwam en voor vele maanden daarna. Met name dat laatste daar zal ik niets over zeggen maar om dan zoiets te zeggen over kijkers die je niet kent is niet handig. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-08-2015 16:10:06 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die het meest in raadselen spreekt dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:52:36 #213
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
  User die het meest in raadselen spreekt dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:51:43 #214
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:53:58 #215
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155535651
Dat zijn niet de soort berichten voor dit topic. Dat zijn eerder streamverslagen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155535718
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  User die het meest in raadselen spreekt dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:08:30 #217
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_155536102
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:53 schreef Copycat het volgende:
Dat zijn niet de soort berichten voor dit topic. Dat zijn eerder streamverslagen.
dann komt het in streamverslagen topic?
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:10:24 #218
137949 Disana
pi_155536165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:08 schreef mario390 het volgende:

[..]

dann komt het in streamverslagen topic?
Alsjeblieft niet!
  User die het meest in raadselen spreekt dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:14:41 #219
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_155536323
ja niks kann
  woensdag 2 september 2015 @ 07:27:34 #220
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_155751534
Zoon ex-Utopiaan Paul ernstig ziek


De wereld lag aan de voeten van professioneel kitesurfer RUBEN LENTEN. En toen hij twee weken geleden voor werk afreisde naar San Francisco wees niets erop dat in zijn atletische lichaam een ’ongenode gast’ huisde. De zoon van PAUL LENTEN, ex-deelnemer van Utopia, informeerde vanuit Stanford Health Care zijn inner circle: „De afgelopen week heb ik me niet goed gevoeld. Ik had echt een rare pijn op mijn borst en in mijn keel. Hoewel ik dacht dat het zou kunnen zijn door mijn verstandskies die net was getrokken, was het niet een goed gevoel. Ik wilde eerst in Nederland nog een arts zien, voordat we vertrokken naar de Verenigde Staten. Dus ging ik naar mijn huisarts.” De huisarts voerde standaard controles uit waarbij hart, longen en bloeddruk werden nagekeken. „Alles leek oké. Ze dacht dat het misschien spanning was en stuurde me terug naar huis in plaats van de symptomen verder te onderzoeken.”
Allerminst fit vloog Ruben twee dagen later naar San Francisco. „De pijn in mijn borst en keel waren toegenomen en ik wist dat er iets niet klopte. Dus ging ik zaterdag 22 augustus naar het ziekenhuis om het te laten checken. Op de röntgenfoto zagen ze een ontsteking in mijn borst, waarna ik een ct-scan kreeg. Twintig minuten later stond onze wereld totaal op z’n kop.”

Meteen belde Ruben zijn ouders in Noordwijk aan Zee. „Je zult begrijpen dat ik in totale shock was en eigenlijk nog”, vertelt Paul. „Die zaterdagnacht omstreeks een uur kreeg ik Ruben huilend aan de telefoon met de mededeling dat hij kanker had. Dat moment vergeet ik van m’n leven niet meer. Mijn kind in shock en ik was niet bij hem…”
„In eerste instantie was de bedoeling dat hij direct naar huis zou komen. Toen de eerste resultaten van de onderzoeken binnenkwamen, en duidelijk werd dat het een tumor bij zijn hart betrof, was naar Nederland komen geen optie meer. Ik ben toen de eerste beste mogelijkheid naar San Francisco gevlogen. Woensdag heb ik hem voor het eerst gezien. Hij kwam toen net uit de operatiekamer, waar een biopsie was uitgevoerd.”
De artsen vonden bij het hart, om z’n keel en aorta een agressieve tumor van ongeveer negen bij negen centimeter en adviseerden Ruben om zich zo snel mogelijk onder behandeling te laten stellen van een oncoloog. Een pet-scan wees uit dat er geen uitzaaiingen waren. „Dat is heel goed nieuws! Ze denken dat het een soort van lymfoom is, en dat is een goed te behandelen en te genezen vorm van kanker.”

Paul kan nog steeds niet geloven dat zijn zoon, die vanwege zijn topsport altijd supergezond leeft, door kanker is getroffen. „Gezonde voeding was zijn way of life. En nu moet hij dat gezonde lijf vol laten pompen met gif. Want ze zijn gestart met steroïden, om de tumor wat te verkleinen, zodat de klachten minder worden. Doordat de tumor snel groeit, komen steeds meer zenuwen, spieren, en dergelijke in de knel te zitten. Maar ik geloof dat zijn gezonde lijf vol laten pompen met gif zijn grootste, interne strijd is. Maar gelukkig geeft het hem wel wat verlichting.”
Dankbaar zijn Paul en zijn gezin voor de inzamelingsactie die Amerikaanse vrienden voor Ruben zijn gestart (youcaring.com/rubenlenten). „Daarmee kan hij zijn verblijf daar betalen plus kosten die de verzekering niet dekt. De behandeling gaat 1,3 miljoen dollar kosten, dus dat is ontzettend veel geld. We weten dat hij type 2b mediastinal grey-zone lymphoma is en dat er slechts twintig gevallen van bekend zijn in Amerika. Maar we blijven optimistisch!”

Telegraaf
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  woensdag 2 september 2015 @ 08:57:46 #221
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155752222
Zo ver gaat het dus om ( met ingestuurde foto) in het nieuws te komen.
  woensdag 2 september 2015 @ 09:09:18 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155752339
....
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155754111
quote:
13s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:09 schreef Copycat het volgende:
....
Kun jij de volgende keer ook inhoudelijk reageren? Dit voegt niet veel toe. In UTO willen we graag nette leesbare topics creëren.

Dank!
  woensdag 2 september 2015 @ 11:06:10 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155754142
quote:
3s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:04 schreef Joezi het volgende:

Kun jij de volgende keer ook inhoudelijk reageren? Dit voegt niet veel toe. In UTO willen we graag nette leesbare topics creëren.

Dank!
Sorry. Ik was sprakeloos over de lage aanname.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155754289
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry. Ik was sprakeloos over de lage aanname.
Kijk, dit schept wat meer duidelijkheid. Vroeg me al af of het om het artikel ging of de misplaatste post van ene spapaars.
  woensdag 2 september 2015 @ 11:15:00 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155754305
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:14 schreef Joezi het volgende:

Kijk, dit schept wat meer duidelijkheid. Vroeg me al af of het om het artikel ging of de misplaatste post van ene spapaars.
Dan ben ik blij dat het je nu duidelijk is dat ik reageerde op de laatste post voor de mijne.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 2 september 2015 @ 11:24:00 #227
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155754493
Niks misplaatst , het is een tragedie, maar wel een persoonlijke.
  woensdag 2 september 2015 @ 11:31:59 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155754683
'Zo ver gaat het dus om in het nieuws te komen.'

Nee, dat is inderdaad niet misplaatst. Laat staan een smerige suggestie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155754748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:24 schreef spapaars het volgende:
Niks misplaatst , het is een tragedie, maar wel een persoonlijke.
Er is geld nodig voor behandeling. Lijkt me dat je voor je kind alles over hebt. Dus zoek je de media op om dat geld bij elkaar te krijgen. Met stil in een hoekje zitten schieten ze geen stuiver op.
  woensdag 2 september 2015 @ 11:44:32 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155754977
http://www.omroepwest.nl/(...)ker-en-zamelt-geld-v

Kijk 'm. Voor wat media-aandacht. Bah bah.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 2 september 2015 @ 11:45:22 #231
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155754992
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:34 schreef Is_it_Heaven het volgende:

[..]

Er is geld nodig voor behandeling. Lijkt me dat je voor je kind alles over hebt. Dus zoek je de media op om dat geld bij elkaar te krijgen. Met stil in een hoekje zitten schieten ze geen stuiver op.
Lees over inzameling van Amerikaanse vrienden, en geen oproep tot een bijdrage.
En als dat ook niet de bedoeling is, kan ik het niet begrijpen waarom Paul de media gebruikt
  woensdag 2 september 2015 @ 11:47:00 #232
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155755028
quote:
15s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:44 schreef Copycat het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)ker-en-zamelt-geld-v

Kijk 'm. Voor wat media-aandacht. Bah bah.
Niets van dat in de krant
  woensdag 2 september 2015 @ 11:48:23 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155755057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:47 schreef spapaars het volgende:
Niets van dat in de krant
Je snapt dat media iets meer behelst dan de krant?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 2 september 2015 @ 11:49:39 #234
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155755085
quote:
5s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je snapt dat media iets meer behelst dan de krant?
Ik heb gereageerd over dat stukje in de krant.
pi_155755247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:45 schreef spapaars het volgende:

[..]

Lees over inzameling van Amerikaanse vrienden, en geen oproep tot een bijdrage.
En als dat ook niet de bedoeling is, kan ik het niet begrijpen waarom Paul de media gebruikt
Dat is denk ik wel de bedoeling. 1,3 miljoen is veel geld. Vragen gaat misschien te ver maar hopen op wat liefdadigheid kan wel. Dat bereik je dan toch via de media.
  woensdag 2 september 2015 @ 11:58:12 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155755251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:49 schreef spapaars het volgende:

Ik heb gereageerd over dat stukje in de krant.
Dat snap ik. En daar baseer jij je mening op.
Maar feit is dat dat omroep west-verhaal twee dagen eerder verscheen en de kans dus levensgroot is dat De Telegraaf Paul heeft gecontacteerd en daarbij ook heeft gevraagd naar een foto voor bij het verhaal.

Maar logischer is natuurlijk dat Paul hiermee zijn mediageilheid wil bevredigen. Zoals ie immer elke week wel een keer doet :s) .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 2 september 2015 @ 12:04:38 #237
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155755351
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat snap ik. En daar baseer jij je mening op.
Maar feit is dat dat omroep west-verhaal twee dagen eerder verscheen en de kans dus levensgroot is dat De Telegraaf Paul heeft gecontacteerd en daarbij ook heeft gevraagd naar een foto voor bij het verhaal.

Maar logischer is natuurlijk dat Paul hiermee zijn mediageilheid wil bevredigen. Zoals ie immer elke week wel een keer doet :s) .
Begrijp heel goed dat hij alles en iedereen gebruikt voor z'n zoon.
Maar kwam niet zo over in dat artikel.
Dat was een zielig verhaal waarvan je dan denkt, waarom doe je dat?
  woensdag 2 september 2015 @ 12:05:32 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155755371
Jij denkt zo, ik gelukkig niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2015 @ 12:13:35 #239
135305 beequeen
Lost.
pi_155755535
Hartverwarmend wat zijn vrienden voor hem doen.

“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_155763990
* Video(link) verwijderd op last van Talpa
Gaby wil crowdfunden voor haar opleiding bijbel of barberschool .. kon t niet verstaan
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2015 @ 10:59:54 #241
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_155811026
Peter Nuninga, wie kent hem nog?



http://www.grootsneek.nl/(...)brommer/#prettyPhoto
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_155811554
Ah, de haringspecialist verkoopt nu broodjes hamburger.
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 11:31:39 #243
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_155811726
quote:
Peter is ook van alle markten thuis hè. :Y)

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_155811806
Wat een topper w/
SOONY
pi_155833100
Mora marketing via SBS Utopia
31aug 201516:45

Food-en-retail
7503 x gelezen
Nu reageren
Redactie Food & Retail
Food
Bereik

nieuws Vanaf vanavond is Mora te zien in de real life soap van SBS, Utopia. 'Mark', één van de bewoners van het Gooise terrein waarop deelnemers maandenlang samenwonen, heeft op Utopia een cafetaria, genaamd 'Le Luifel 2.4'. Hij wil een professionaliseringsslag maken en gaat daarom de horecaproducten van Mora verkopen, is de gedachte. Voor snackmerk Mora is het mooie branded content.

Mark is geïnspireerd door het verrassende horeca-assortiment van Mora. 'Het merk biedt producten die ik nooit eerder in de supermarkt heb gezien. Daar komen mijn klanten zeker voor naar Le Luifel', aldus de Utopiaanse snackbarhouder. Vandaag gaat Bas Bemelen, rayon manager bij Mora, onderdeel van de firma Van Geloven, naar Utopia om de cafetariahouder extra advies te geven over zijn snackassortiment. Mora kijkt uit naar de originele samenwerking.

'We zijn trots op deze vorm van product placement. We wensen Mark goede zaken toe met de Mora producten', zegt Yvonne Schollaardt, marketing manager Out of Home bij Van Geloven. De horecaproducten van Mora zijn in Nederland verkrijgbaar via de grossier. Deze worden in diverse horeca outlets binnen verschillende kanalen zoals bijvoorbeeld de cafetaria verkocht. Meer informatie over Mora staat op www.vangeloven.com. (PvWK)
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 11:42:59 #246
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_155836825
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:34 schreef LLgetikt het volgende:

Mark is geïnspireerd door het verrassende horeca-assortiment van Mora.
Ah, ik dacht al: waarom Mora. Maar hij is er door geïnspiréérd! :Y)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 5 september 2015 @ 18:11:02 #247
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155845558
Mora marketing via SBS Utopia

Mooi verhaal, met Mark erin en zo, maar de kop zegt het al,
Het levert geen, maar het kost Mora geld.
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:57:34 #248
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_155924679
Eerder op dinsdag 9 juni 2015, Utopialand.
12 finalisten van Miss Nederland waren in Utopia voor een fotoshoot van Naomi voor stichting Hulphond.


Hilversum, maandagavond, 7 september 2015
De 20-jarige Jessie Jazz uit Amsterdam gaat, als Miss Nederland 2015, naar China om ons land internationaal te vertegenwoordigen.

http://www.telegraaf.nl/p(...)lah_onttroond__.html
pi_155930691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:31 schreef Gert het volgende:

[..]

Peter is ook van alle markten thuis hè. :Y)

[ afbeelding ]
hij zou toch terug in uto komen? :'( beste bewoner ooit
pi_156078689
Ex-vriendin Lange Frans in Utopia
van onze redactie

FOTO - Rowena Baierl, de ex-vriendin van Lange Frans, is de nieuwe inwoner van Utopia.

Foto: Brunopress
Foto: Talpa/SBS Elvin Boer

De 31-jarige brunette, die van 2004 tot 2007 een relatie had met de rapper, is maandagmiddag om 12.00 uur het huis binnen gestapt. Dat meldt Utopia.

Rowena maakte meteen uitgebreid kennis met haar medebewoners, die haar het hemd van het lijf vroegen. Op de vraag wat ze voor Utopia wil betekenen antwoordde de tennislerares en rapster: "Ik wil geld verdienen met tennisles geven aan kids. Bij tenniskids maak je kleine baantjes, ik weet dat een groot tennisveld hier niet nodig is. Ook wil ik graag een single opnemen en daar een hit mee scoren."

De ex-vriendin van Lange Frans is vooral bekend van haar Playboyshoot in 2006. De uitdagende foto's, waarop ze volledig naakt te zien is, zijn hier te bekijken.
Bron:telegraaf.nl
pi_156080421
Top! Een rapster. Die hadden ze nog niet en wees eerlijk: wat is een nieuwe maatschappij waard zonder rapster? Ook kunnen tennissen lijkt me erg belangrijk om te overleven.
  maandag 14 september 2015 @ 16:15:04 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156081103
Venus Williams meets Nicki Minaj?

Of Betty Stöve meets Nasty?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 september 2015 @ 16:19:55 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156081261
Kijk d'r de knoppen bedienen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 september 2015 @ 16:31:48 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156081653
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156082216
Ze ziet er getalenteerd uit. Die muziek valt wat tegen maar ja, ze kan niet anders dan dat.
  maandag 14 september 2015 @ 16:55:09 #257
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156082252
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 16:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Ze ziet er getalenteerd uit. Die muziek valt wat tegen maar ja, ze kan niet anders dan dat.
Gelukkig wil ze ook niet anders dan dat. Scheelt een hoop teleurstellingen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 15 september 2015 @ 06:41:30 #258
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_156098449
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  dinsdag 15 september 2015 @ 06:55:16 #259
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_156098524
quote:
BNN, a place to be , als je niet al te getalenteerd bent.
pi_156099576
quote:
Tsjoekie!! O+

Wie wil er nu niet presenteren wat hij graag doet?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:53:00 #261
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_157136475
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_157136592
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
pi_157364779
Telegraaf Filmpje Dancebattle Billenkoek
http://www.telegraaf.nl/t(...)oek_in_Utopia__.html
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157453076
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157496315
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157771826
Ex-Utopiaan Robin ontsnapt aan dood
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Robin_gered__.html
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157779615
Ik had hem in het verkeerde topic geplaatst. Hier hoort het dus:

Een artikel in het NRC over het AZC naast Utopia.
DeMol heeft een satellietschotel, 2 tv's, wifi en schoenen voor de kinderen geschonken.
http://www.nrc.nl/next/20(...)t-leren-eten-1559661
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  woensdag 2 december 2015 @ 12:33:45 #268
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_157962268
27 augustus 2015
SBS6 directeur Peter Lubbers: De kijker zal bepalen hoe lang wij met Utopia doorgaan.
Zenderbaas SBS6 René Oosterman: Utopia scoort boven het zendergemiddelde en daar zijn wij blij mee.”Soms behalen we wel 13 of 14 procent! Onze vooravond ontwikkelt zich sterk, ondanks alle concurrentie.

1 december 2015
SBS laat weten dat zenderbaas SBS6 René Oosterman besloten heeft zijn functie van zendermanager neer te leggen. René Oosterman was medeverantwoordelijk voor het floppen van Mindmasters Live, dat na twee afleveringen van de zender is getrokken wegens tegenvallende kijkcijfers.
http://www.telegraaf.nl/f(...)SBS6_moet_weg__.html
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2015 @ 18:30:05 #269
137949 Disana
pi_157991768
edit: verkeerde topic

[ Bericht 94% gewijzigd door Disana op 03-12-2015 20:59:33 ]
  woensdag 23 december 2015 @ 12:13:03 #270
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_158465042
’Utopia doodgewoon’

„Hoe zou het zijn als we nog eens opnieuw kunnen beginnen?”, vroeg John de Mol zich eind 2013 af, vlak voor de start van Utopia. In het Talpa-programma moesten vijftien deelnemers een nieuwe samenleving zien op te bouwen.
Om de vraag van De Mol maar meteen te beantwoorden: bepaald niet anders. De bewoners van Utopia willen vooral de wereld zien te benaderen die ze juist voor de realityshow hebben verlaten. Idealen, die in het begin nog wel eens de kop opstaken, zijn nauwelijks meer te bekennen.
Desalniettemin blijkt er een markt voor: SBS6 gaat ook in 2016 door met het programma, dat elke werkdag om 19.30 uur zo’n 700.000 kijkers trekt.

Realitydeskundige Hummie van der Tonnekreek, die furore maakte als hoofdredacteur van de internationale tv-hit Big Brother, zegt over Utopia: „Het is een reguliere leefgemeenschap geworden, mensen die in een redelijk comfortabele omgeving samenwonen. Ze zijn bezig met de ’struggle for life’, net zoals de rest van de wereld. Met alles wat daarbij hoort: ups en downs, verdrietjes en blijdschappen, ruzie en liefde.”
Ze concludeert dat dit het tegenovergestelde is van toen het programma begon. „Utopia was aanvankelijk iets dat heel ver van ons af stond. Ze woonden in een loods, er was amper geld, geen keuken, geen verwarming. De bewoners hadden de kans om het leven helemaal opnieuw in te richten, maar gingen razendsnel naar ’wat eten we vanavond’, ’dit apparaat is stuk’, ’mijn relatie loopt niet lekker’, ’ik ben te dik’ en ’jij drinkt te veel’. Zo grappig. Je krijgt door een tv-experiment de kans om álles anders te doen. Maar ondertussen neemt iedereen zichzelf mee.”
„Het enige bijzondere is nu nog dat ze hun familie relatief weinig mogen zien. Het is allemaal ’doodgewoon’ en ik denk dat dat ook de reden is waarom het nog steeds scoort. De kijkers krijgen er een gezin bij. Dat is fijn als je alleen bent. En als je in een groter huishouden woont, zie je nu hoe anderen het doen.”

Volgens Van der Tonnekreek maken de Utopianen continu een rondje door hun eigen leven. „Ze lopen naar A en bespreken C. Dan gaan ze naar B en praten over C. Uiteindelijk wordt met C, het onderwerp van de ellende zeg maar, zelf gesproken. Het gaat voortdurend over hun eigen leven of dat van een ander. Dat doen we in de gewone wereld ook, maar daar heet dat roddelen en zijn we er niet de hele dag druk mee. In Utopia is geen groot denkwerk. De problemen waarmee we leven – dat zijn er nogal wat – komen niet aan de orde of worden eruit geknipt. Al kan ik me dat laatste eigenlijk niet voorstellen.”
In Amerika en Duitsland gingen de lokale versies van Utopia vroegtijdig van de buis. In China verscheen een variant op het concept en met Turkije wordt inmiddels over een tweede seizoen gesproken.
Een wereldwijd succes is het programma vooralsnog niet. Hoe komt dat volgens Van der Tonnekreek? „Een zender hoeft het niet te kopen, want het is geen Utopia geworden. Het zijn niet mensen die samen een nieuwe wereld creëren, met eigen wetten en omgangsvormen. Het is niet ingevuld zoals het ooit was bedoeld. Ze hebben ook geen zorgen om het bestaan; Utopia is een soort baan. Al zal de eerste lichting bewoners wel terugblikken met het gevoel dat zij alles uit de grond hebben gestampt. Ik noem dat ’immigrantenherinneringen’.”
„De Utopianen zitten niet op een onbewoond eiland, waar je door de omstandigheden wordt gedwongen om continu op zoek te gaan naar eten en regels moet maken om dat te verdelen. Ze zijn slechts één voetstap van de buitenwereld verwijderd. Het is gewoon een dorpje, waar we met z’n allen naar kijken.”
Toch verwacht zij dat Utopia nog jaren verder kan. „Het mooiste zou zijn als er kinderen worden geboren, dat er een gezinnetje in komt. Maar dat mag niet van de arbeidsinspectie.”

Kijkers
Utopia wordt meer door vrouwen (59%) gezien dan door mannen (41%), zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Alleenwonenden vormen 23% van de kijkers, 41% heeft een huishouden dat twee mensen telt. Opvallend is dat Utopia vooral door oudere kijkers wordt gevolgd: 56% van de kijkers is 50-plus.

Telegraaf
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
pi_158469272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:13 schreef Poezewoes het volgende:
’Utopia doodgewoon’

„Hoe zou het zijn als we nog eens opnieuw kunnen beginnen?”, vroeg John de Mol zich eind 2013 af, vlak voor de start van Utopia. In het Talpa-programma moesten vijftien deelnemers een nieuwe samenleving zien op te bouwen.
Om de vraag van De Mol maar meteen te beantwoorden: bepaald niet anders. De bewoners van Utopia willen vooral de wereld zien te benaderen die ze juist voor de realityshow hebben verlaten. Idealen, die in het begin nog wel eens de kop opstaken, zijn nauwelijks meer te bekennen.
Desalniettemin blijkt er een markt voor: SBS6 gaat ook in 2016 door met het programma, dat elke werkdag om 19.30 uur zo’n 700.000 kijkers trekt.

Realitydeskundige Hummie van der Tonnekreek, die furore maakte als hoofdredacteur van de internationale tv-hit Big Brother, zegt over Utopia: „Het is een reguliere leefgemeenschap geworden, mensen die in een redelijk comfortabele omgeving samenwonen. Ze zijn bezig met de ’struggle for life’, net zoals de rest van de wereld. Met alles wat daarbij hoort: ups en downs, verdrietjes en blijdschappen, ruzie en liefde.”
Ze concludeert dat dit het tegenovergestelde is van toen het programma begon. „Utopia was aanvankelijk iets dat heel ver van ons af stond. Ze woonden in een loods, er was amper geld, geen keuken, geen verwarming. De bewoners hadden de kans om het leven helemaal opnieuw in te richten, maar gingen razendsnel naar ’wat eten we vanavond’, ’dit apparaat is stuk’, ’mijn relatie loopt niet lekker’, ’ik ben te dik’ en ’jij drinkt te veel’. Zo grappig. Je krijgt door een tv-experiment de kans om álles anders te doen. Maar ondertussen neemt iedereen zichzelf mee.”
„Het enige bijzondere is nu nog dat ze hun familie relatief weinig mogen zien. Het is allemaal ’doodgewoon’ en ik denk dat dat ook de reden is waarom het nog steeds scoort. De kijkers krijgen er een gezin bij. Dat is fijn als je alleen bent. En als je in een groter huishouden woont, zie je nu hoe anderen het doen.”

Volgens Van der Tonnekreek maken de Utopianen continu een rondje door hun eigen leven. „Ze lopen naar A en bespreken C. Dan gaan ze naar B en praten over C. Uiteindelijk wordt met C, het onderwerp van de ellende zeg maar, zelf gesproken. Het gaat voortdurend over hun eigen leven of dat van een ander. Dat doen we in de gewone wereld ook, maar daar heet dat roddelen en zijn we er niet de hele dag druk mee. In Utopia is geen groot denkwerk. De problemen waarmee we leven – dat zijn er nogal wat – komen niet aan de orde of worden eruit geknipt. Al kan ik me dat laatste eigenlijk niet voorstellen.”
In Amerika en Duitsland gingen de lokale versies van Utopia vroegtijdig van de buis. In China verscheen een variant op het concept en met Turkije wordt inmiddels over een tweede seizoen gesproken.
Een wereldwijd succes is het programma vooralsnog niet. Hoe komt dat volgens Van der Tonnekreek? „Een zender hoeft het niet te kopen, want het is geen Utopia geworden. Het zijn niet mensen die samen een nieuwe wereld creëren, met eigen wetten en omgangsvormen. Het is niet ingevuld zoals het ooit was bedoeld. Ze hebben ook geen zorgen om het bestaan; Utopia is een soort baan. Al zal de eerste lichting bewoners wel terugblikken met het gevoel dat zij alles uit de grond hebben gestampt. Ik noem dat ’immigrantenherinneringen’.”
„De Utopianen zitten niet op een onbewoond eiland, waar je door de omstandigheden wordt gedwongen om continu op zoek te gaan naar eten en regels moet maken om dat te verdelen. Ze zijn slechts één voetstap van de buitenwereld verwijderd. Het is gewoon een dorpje, waar we met z’n allen naar kijken.”
Toch verwacht zij dat Utopia nog jaren verder kan. „Het mooiste zou zijn als er kinderen worden geboren, dat er een gezinnetje in komt. Maar dat mag niet van de arbeidsinspectie.”

Kijkers
Utopia wordt meer door vrouwen (59%) gezien dan door mannen (41%), zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Alleenwonenden vormen 23% van de kijkers, 41% heeft een huishouden dat twee mensen telt. Opvallend is dat Utopia vooral door oudere kijkers wordt gevolgd: 56% van de kijkers is 50-plus.

Telegraaf
Dat riepen wij toch al vanaf het begin? Als je echt Utopia wil doen dan moet je geen markt, sponsoring en zo toelaten, dan moet je de kandidaten zichzelf laten redden. Zet hen op een heel erg groot stuk vruchtbare grond in een vreemd land waarin ze het helemaal zelf moeten doen, zet hen op een onbewoond eiland waarin de natuur alles biedt wat je nodig hebt. Zoiets. Dan kan je proberern een utopische minisamenleving te creëren. Nu zit er werkelijk niets van idealisme in. Armanda probeerde het te herstellen maar zij is alweer weg.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158469355
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat riepen wij toch al vanaf het begin? Als je echt Utopia wil doen dan moet je geen markt, sponsoring en zo toelaten, dan moet je de kandidaten zichzelf laten redden. Zet hen op een heel erg groot stuk vruchtbare grond in een vreemd land waarin ze het helemaal zelf moeten doen, zet hen op een onbewoond eiland waarin de natuur alles biedt wat je nodig hebt. Zoiets. Dan kan je proberern een utopische minisamenleving te creëren. Nu zit er werkelijk niets van idealisme in. Armanda probeerde het te herstellen maar zij is alweer weg.
Dat boeide Armanda echt voor geen meter. Vegan, dat was alles.
pi_158469400
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat boeide Armanda echt voor geen meter. Vegan, dat was alles.
Dat is niet waar. Los van Armanda, een veganistische levensstijl is veel duurzamer dan een levensstijl met vlees, vis en gevogelte. Het is ook beschaafder, je behandelt dieren en de rest van de natuur met meer respect. Dat zijn hogere idealen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158473379
Deze keer werd nieuws over utopia niet afgeplakt en werd dit artikel daar binnengelaten. Intressante keuze hoewel alleen Cees het leek te (willen?) snappen, en met name Ivan het er helemaal niet mee eens was hoe er over zijn kindje utopia gesproken werd.
pi_158473549
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:07 schreef Urb het volgende:
Deze keer werd nieuws over utopia niet afgeplakt en werd dit artikel daar binnengelaten. Intressante keuze hoewel alleen Cees het leek te (willen?) snappen, en met name Ivan het er helemaal niet mee eens was hoe er over zijn kindje utopia gesproken werd.
King EIvans wil is wet :+
SOONY
pi_158482413
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat riepen wij toch al vanaf het begin? Als je echt Utopia wil doen dan moet je geen markt, sponsoring en zo toelaten, dan moet je de kandidaten zichzelf laten redden. Zet hen op een heel erg groot stuk vruchtbare grond in een vreemd land waarin ze het helemaal zelf moeten doen, zet hen op een onbewoond eiland waarin de natuur alles biedt wat je nodig hebt. Zoiets. Dan kan je proberern een utopische minisamenleving te creëren. Nu zit er werkelijk niets van idealisme in. Armanda probeerde het te herstellen maar zij is alweer weg.
nicoline zat er dicht bij, maar dan hadden ze bij de eerste lichting een aantal mensen niet moeten kiezen, dan hadden ze ook een andere richting in kunnen gaan, maar paul ook met zijn gipsen wandjes, als ze meteen dennis hadden gehad had het ook een andere kant op kunnen gaan
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_158482757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:46 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]

nicoline zat er dicht bij, maar dan hadden ze bij de eerste lichting een aantal mensen niet moeten kiezen, dan hadden ze ook een andere richting in kunnen gaan, maar paul ook met zijn gipsen wandjes, als ze meteen dennis hadden gehad had het ook een andere kant op kunnen gaan
Ja, het waas niet de ambitie van Endemol om het programma idealistisch te maken. Helaas.
Ik zou inderdaad direct zo'n Dennis erbij hebben gehaald (als zo iemand zich toen al kandidaat had gesteld), nooit zo iemand als Charlotte er in laten etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158482826
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:07 schreef Urb het volgende:
Deze keer werd nieuws over utopia niet afgeplakt en werd dit artikel daar binnengelaten. Intressante keuze hoewel alleen Cees het leek te (willen?) snappen, en met name Ivan het er helemaal niet mee eens was hoe er over zijn kindje utopia gesproken werd.
Niet iedereen hier streamt. Over welk nieuws heb je het?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158485741
Originele weergave

Radio & TV
24 december 2015
Realityshow SBS6 bijna twee jaar op de buis
’Utopia doodgewoon’

„Hoe zou het zijn als we nog eens opnieuw kunnen beginnen?”, vroeg John de Mol zich eind 2013 af, vlak voor de start van Utopia. In het Talpa-programma moesten vijftien deelnemers een nieuwe samenleving zien op te bouwen.

De eerste bewoners van Utopia begonnen wel met bijna niets. FOTO ROBIN UTRECHT
Hummie van der Tonnekreek FOTO HOLLANDSE HOOGTE

door Marcel Frost



Om de vraag van De Mol maar meteen te beantwoorden: bepaald niet anders. De bewoners van Utopia willen vooral de wereld zien te benaderen die ze juist voor de realityshow hebben verlaten. Idealen, die in het begin nog wel eens de kop opstaken, zijn nauwelijks meer te bekennen.

Desalniettemin blijkt er een markt voor: SBS6 gaat ook in 2016 door met het programma, dat elke werkdag om 19.30 uur zo’n 700.000 kijkers trekt.

Realitydeskundige Hummie van der Tonnekreek, die furore maakte als hoofdredacteur van de internationale tv-hit Big Brother, zegt over Utopia: „Het is een reguliere leefgemeenschap geworden, mensen die in een redelijk comfortabele omgeving samenwonen. Ze zijn bezig met de ’struggle for life’, net zoals de rest van de wereld. Met alles wat daarbij hoort: ups en downs, verdrietjes en blijdschappen, ruzie en liefde.”

Ze concludeert dat dit het tegenovergestelde is van toen het programma begon. „Utopia was aanvankelijk iets dat heel ver van ons af stond. Ze woonden in een loods, er was amper geld, geen keuken, geen verwarming. De bewoners hadden de kans om het leven helemaal opnieuw in te richten, maar gingen razendsnel naar ’wat eten we vanavond’, ’dit apparaat is stuk’, ’mijn relatie loopt niet lekker’, ’ik ben te dik’ en ’jij drinkt te veel’. Zo grappig. Je krijgt door een tv-experiment de kans om álles anders te doen. Maar ondertussen neemt iedereen zichzelf mee.”

„Het enige bijzondere is nu nog dat ze hun familie relatief weinig mogen zien. Het is allemaal ’doodgewoon’ en ik denk dat dat ook de reden is waarom het nog steeds scoort. De kijkers krijgen er een gezin bij. Dat is fijn als je alleen bent. En als je in een groter huishouden woont, zie je nu hoe anderen het doen.”

Volgens Van der Tonnekreek maken de Utopianen continu een rondje door hun eigen leven. „Ze lopen naar A en bespreken C. Dan gaan ze naar B en praten over C. Uiteindelijk wordt met C, het onderwerp van de ellende zeg maar, zelf gesproken. Het gaat voortdurend over hun eigen leven of dat van een ander. Dat doen we in de gewone wereld ook, maar daar heet dat roddelen en zijn we er niet de hele dag druk mee. In Utopia is geen groot denkwerk. De problemen waarmee we leven – dat zijn er nogal wat – komen niet aan de orde of worden eruit geknipt. Al kan ik me dat laatste eigenlijk niet voorstellen.”

In Amerika en Duitsland gingen de lokale versies van Utopia vroegtijdig van de buis. In China verscheen een variant op het concept en met Turkije wordt inmiddels over een tweede seizoen gesproken.

Een wereldwijd succes is het programma vooralsnog niet. Hoe komt dat volgens Van der Tonnekreek? „Een zender hoeft het niet te kopen, want het is geen Utopia geworden. Het zijn niet mensen die samen een nieuwe wereld creëren, met eigen wetten en omgangsvormen. Het is niet ingevuld zoals het ooit was bedoeld. Ze hebben ook geen zorgen om het bestaan; Utopia is een soort baan. Al zal de eerste lichting bewoners wel terugblikken met het gevoel dat zij alles uit de grond hebben gestampt. Ik noem dat ’immigrantenherinneringen’.”

„De Utopianen zitten niet op een onbewoond eiland, waar je door de omstandigheden wordt gedwongen om continu op zoek te gaan naar eten en regels moet maken om dat te verdelen. Ze zijn slechts één voetstap van de buitenwereld verwijderd. Het is gewoon een dorpje, waar we met z’n allen naar kijken.”

Toch verwacht zij dat Utopia nog jaren verder kan. „Het mooiste zou zijn als er kinderen worden geboren, dat er een gezinnetje in komt. Maar dat mag niet van de arbeidsinspectie.”

Kijkers

Utopia wordt meer door vrouwen (59%) gezien dan door mannen (41%), zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Alleenwonenden vormen 23% van de kijkers, 41% heeft een huishouden dat twee mensen telt. Opvallend is dat Utopia vooral door oudere kijkers wordt gevolgd: 56% van de kijkers is 50-plus.
pi_158487348
quote:
17s.gif [b]Op donderdag 24 december 2015 00:07 schreef Zalleke het volgende:
8<


Wel bijzonder dat ze dit ook in Utopia hebben kunnen lezen...
pi_158487374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:13 schreef MaxLurker het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat ze dit ook in Utopia hebben kunnen lezen...
En wij twee keer, want in post 270 stond het ook al. >:O
pi_158487460
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:14 schreef mootie het volgende:

[..]

En wij twee keer, want in post 270 stond het ook al. >:O
Wordt 'r een keer gebruik gemaakt van 't mediatopic is 't nog niet goed. :6 :P
pi_158487500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:18 schreef MaxLurker het volgende:

[..]

Wordt 'r een keer gebruik gemaakt van 't mediatopic is 't nog niet goed. :6 :P
Ik moet ook nog even bedenken wat zwaarder weegt, even een paar cm teruglezen voor je iets plaatst, of zo lief zijn om iets in het juiste topic te plaatsen.

Hier kom ik nog op terug >:O
pi_158487592
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik moet ook nog even bedenken wat zwaarder weegt, even een paar cm teruglezen voor je iets plaatst, of zo lief zijn om iets in het juiste topic te plaatsen.

Hier kom ik nog op terug >:O
Snap wat je bedoelt hoor... Als Max Lurker weet ik dat 't erg vervelend is als vragen/dingen tig keer langskomen in de COS... -O-

Maar ben bang dat jouw COStopia een brug te ver is...
pi_158487612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:25 schreef MaxLurker het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt hoor... Als Max Lurker weet ik dat 't erg vervelend is als vragen/dingen tig keer langskomen in de COS... -O-

Maar ben bang dat jouw COStopia een brug te ver is...
Het gaat allemaal prima, las ik net. Dus no worries *O*
pi_158489603
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:07 schreef Urb het volgende:
Deze keer werd nieuws over utopia niet afgeplakt en werd dit artikel daar binnengelaten. Intressante keuze hoewel alleen Cees het leek te (willen?) snappen, en met name Ivan het er helemaal niet mee eens was hoe er over zijn kindje utopia gesproken werd.
Best leuk om dat artikel te laten lezen door de bewoners en hun reacties te zien. Maar het programma is door de vele sturing en regels als van zelf een reality show geworden. Kandidaten worden uitgekozen op hun skills om tv te maken, niet op een ambitie om een ideale samenleving te creëren. Hoewel het verhaal van Hummie klopt, is het flauw om alles alleen bij de bewoners neer te leggen.
  † In Memoriam † donderdag 24 december 2015 @ 20:19:14 #287
135305 beequeen
Lost.
pi_158503289
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 10:57:55 #288
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158628648
De jaarlijkse oliebollentest van een groot dagblad was genadeloos voor de bollen van Hakim:



Vervolgens mocht hij uithuilen in De Telegraaf:



[ Bericht 3% gewijzigd door Gert op 29-12-2015 11:03:16 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_158629116
Happie _O- :+
SOONY
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 12:03:17 #290
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158630391
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:20 schreef DKUp het volgende:
Happie _O- :+
Nou laat dat Happie maar zitten. :D

"oud braaksel"
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:04:18 #291
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158630412
Hoeveel zou hij dat bakkerscentrum hebben betaald voor een voldoende?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2016 @ 11:07:26 #292
135305 beequeen
Lost.
pi_158812778
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  User die het meest in raadselen spreekt woensdag 6 januari 2016 @ 00:08:07 #293
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
  zondag 10 januari 2016 @ 16:15:56 #294
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_158990352
quote:
Het is geen verrassing, een puppy in een loods met 15 man waarvan enkelen extreem druk zijn is vragen om problemen. Dat had de producent niet toe mogen staan.

Van de politiewebsite.
quote:
Welke straffen zijn er voor dierenmishandeling of dierenverwaarlozing?

De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van ¤ 19.500. Op basis van artikel 14c, lid 2 sub 5 Sr kan de rechter bij een voorwaardelijke veroordeling als bijzondere voorwaarde het verbod op het houden van één of meer dieren stellen.
Laat de politie nu maar in actie komen.
Een geldboete en een werkstraf (asiel werken of iets dergelijks) lijkt me een gepaste maatregel.
Het bewijs staat zwart op wit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-01-2016 18:34:24 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158992516
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is geen verrassing, een puppy in een loods met 15 man waarvan enkelen extreem druk zijn is vragen om problemen. Dat had de producent niet toe mogen staan.

Van de politiewebsite.

[..]

Laat de politie nu maar in actie komen.
Een geldboete en een werkstraf (asiel werken of iets dergelijks) lijkt me een gepaste maatregel.
Het bewijs staat zwart op wit.
Oei, kan straks Ivan zijn gewonnen prijs meteen doorsluizen :o
Laat de charme van imperfectie, het hunkeren naar perfectie voorbij streven....
  zondag 10 januari 2016 @ 20:19:55 #297
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_158993686
Nicole binnenkort Live vanuit Amsterdam in De Wereld Draait Door (of in showlaat) ? Nicole zal toch haar verhaal/mening/ verdediging over de puppy/ Ivan toch wel willen geven etc?
pi_158994110
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:43 schreef DaniqueV het volgende:

[..]

Oei, kan straks Ivan zijn gewonnen prijs meteen doorsluizen :o
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat een rechtszitting is geboekt en de deurwaarder langskomt. Graag live streamen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 11 januari 2016 @ 07:59:15 #299
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_159004824
Goede morgen c_/
Ivan heeft de papieren krant gehaald!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 10:57:31 #300
388664 crew  Dotteke
pi_159007409
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 11 januari 2016 @ 11:10:40 #301
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_159007716
ma 11 jan 2016, 10:53
Martin Gaus mengt zich in rel rond puppyschopper
van onze redactie

„Ik heb ze gezegd: die hond moet daar weg!” Neerlands bekendste dierenvriend Martin Gaus werd door Utopia gevraagd of hij kon helpen met het begeleiden van de geschopte pup Arthur.

Gaus werd vorige week gebeld door de productie van het realityprogramma of hij een mechelse pup wilde begeleiden, vertelt hij maandagochtend op Radio 10. Hij weigerde. „Ik vind het daar een chaotische bende. Om er een hond bij te zetten, daar komt niets van terecht. Met al die verschillende bazen, dat is niet goed.”

Zijn conlusie is „de hond weg, en de meneer opgeborgen.” De rel rond de ’puppyschopper’ ontstond afgelopen weekeinde, nadat beelden opdoken waarop te zien is dat bewoner Ivan zijn voet onder pup Arthur zet en een schoppende beweging maakt, waarna het beestje met een boogje wordt gelanceerd.

Kijkers ontstaken in woede. Er werd een online petitie gestart en zondag toog een groepje demonstranten naar de poort van Utopia in Crailo (het Gooi). De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) van het ministerie van Economische Zaken gaat de mishandeling van de pup in behandeling nemen.

http://www.telegraaf.nl/p(...)h_in_puppyrel__.html


Volgende topic: UTO / Utopia in de media #4
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')