Nou, dit inderdaad!quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:49 schreef Sarasi het volgende:
Je kunt lullen als brugman, maar het blijft natuurlijk gewoon een keuze. En ja, voor mij zou het een gigantische afknapper zijn. Überhaupt het feit dat je steeds praat over direct met je vriendin iets zoeken tegen die tijd... Brrr. Ga eerst maar eens op jezelf wonen, ik heb er in ieder geval geen behoefte aan iemands moeder te vervangen.
Eens. Je moet ergens beginnen..quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:45 schreef rhubarbje het volgende:
Klinkt heel erg als excuses. Iedereen gaat het huis uit zonder geld. Daarom begin je op een kleine kutkamer van 8 m2
Je wil weg, en dan moet je gaan. Of je wil niet weg/hebt te hoge eisen.
Het is allemaal vrij simpel
En dat dusquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:20 schreef rhubarbje het volgende:
Maar je weet helemaal niet of het zo zal gaan dat als je thuis blijft en kunt sparen je straks op rozen zit. Of andersom
Blijkbaar wil je gewoon niet echt weg. Kijk niet zo naar je broer en zus. Er zijn genoeg voorbeelden voor elk scenario te vinden. Besluit gewoon wat je wil en handel daar naar?
Ik ben gegaan op mijn 18, met 500 euro per maand te besteden (voor alles. Dus huur etc)
Natuurlijk heb ik wel een studieschuld, maar daarmee ben je echt geen enorme uitzondering, en die hoeft ook nog niet afbetaald dus waarom die nu al mee tellen en daar nu al dramatisch over doen?
Het was de eerste jaren krap, maar dat was na een jaar of 3 ook al lang niet meer en ik heb er echt geen langdurige (financiele) schade door op gelopen
Mijn vriend had het zelfde trouwens
Dit dus.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:33 schreef SugeLucky het volgende:
Ik was een jaar of 17/18 toen ik uit huis ging met een studiefinanciering van ik meen 500 euro per maand.
ja je hebt dan inderdaad bijna niet te eten en woont in een klein kut kamertje. maar dit hoort bij het opgroeien en volwassen worden.
En geloof me, in die situatie overleef je ook prima.
Als je op je 25e nog bij je ouders woont en nu ook nog een studie wil gaan beginnen waardoor je nog jaren bij je ouders woont omdat je vindt dat je niet genoeg verdient om zelfstandig te wonen, moet je jezelf toch eens achter je oren gaan krabben. Het kan ook nog wel jaren duren na je studie voor je werk vindt wat goed betaald en voor je het weet ben je over de 30 en woon je nog bij je ouders.
Wellicht moet je je verwachtingspatroon van beginnen met zelfstandig wonen bijstellen of een betere baan naast je studie zoeken.
Durf een beetje risico te nemen man. Ik kan me voorstellen dat je situatie voor vrouwen bijzonder onaantrekkelijk kan zijn.
Weer excuses. Zoek dan een andere baan of ga meer werken. Het is maar wat je er zelf voor wilt doen/laten. Maar financieel redt je het echt wel. Menig mens is je voor gegaan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 19:59 schreef dieenedus het volgende:
Mijn maandsalaris is sneller 350 dan 900. Voor die 900 moet ik minstens 20 uur per week maken, wat neer komt op pak m beet 6 uur per werkdag. Aangezien dit erg moeilijk is gezien het werk (alles moet voor openingstijd afgewerkt zijn ivm klanten en de daarbij komende risico's op ongelukken) is het dus uniek.
Iig lees ik ook dat men hier direct iemand zouden afkappen als het bericht komt dat hij/zij thuis woont. Vraag me af wie er dan volwassener is, degene die dat ene minpuntje door de vingers ziet bij alle pluspunten of alles laat vallen omdat je heel af en toe bij iemand thuis bent...
ik zou vooral afknappen op de excuses en het gebrek aan zelfreflectiequote:Op donderdag 29 januari 2015 19:59 schreef dieenedus het volgende:
Mijn maandsalaris is sneller 350 dan 900. Voor die 900 moet ik minstens 20 uur per week maken, wat neer komt op pak m beet 6 uur per werkdag. Aangezien dit erg moeilijk is gezien het werk (alles moet voor openingstijd afgewerkt zijn ivm klanten en de daarbij komende risico's op ongelukken) is het dus uniek.
Iig lees ik ook dat men hier direct iemand zouden afkappen als het bericht komt dat hij/zij thuis woont. Vraag me af wie er dan volwassener is, degene die dat ene minpuntje door de vingers ziet bij alle pluspunten of alles laat vallen omdat je heel af en toe bij iemand thuis bent...
Je vraagt om onze mening en vervolgens val je ons aan omdat het je niet aanstaat? Dan vraag ik me inderdaad af wie er volwassener is.. Je zegt zelf dat je er een 'bloedhekel' aan hebt. Wat maakt jou dan anders dan andere mensen die nog thuis wonen?quote:Op donderdag 29 januari 2015 19:59 schreef dieenedus het volgende:
Jij maakt het helemaal bont ja.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:50 schreef Vault-Boy het volgende:
Al even de 25 gepasseerd en wil juist dolgraag weg, maar het gaat gewoon niet qua financiën. Ben alweer een tijd bezig met werk zoeken en dat schiet ook niet op in deze tijd. Zoek wat in de horeca omdat ik daar eigenlijk echt de ervaring in heb, maar dat is tegenwoordig ook al een heel gedoe om iets te vinden. En daarbij als je wat gevonden hebt is het meestal een 0 uren contract.
Maar als je eenmaal op jezelf zit komen er echt zoveel meer uitgaves. Maar wat voor mij belangrijk is is dat ik vastigheid heb qua salaris en dat heb je vaak gewoon niet in de horeca. Stel je verdient ineens minder per maand dan is het meteen uitkijken geblazen als je op jezelf woont.
Mensen kunnen altijd wel meteen gaan gillen van ja zoek meer werk of werk meer, maar je wil neem ik aan ook wat vrije tijd hebben. Zo heb je helemaal geen vrije tijd meer als je elke week 70 uur werktEn ik ben juist gewend aan hard (horeca) werken, maar vind een dag vrij ook wel is lekker natuurlijk.
Valide reden want de woningbouwcorporaties gebruiken het (onstabiele inkomen) als reden om niet met je in zee te gaan. Dat is in ieder geval mijn ervaring na diverse telefoongesprekken. Wat wel een optie is is om te kopen met een eigen inleg van 20.000 euro, maar dan moet je dus wel eerst sparen, aldus de bank. Nou dat kan dan wel weer in een leuk tempo als je nog bij je ouders woont.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:24 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Jij maakt het helemaal bont ja.
Je vindt werk zoeken maar een hoop gedoe en wil eigenlijk niet zoveel werken en ook nog vrij hebben want anders is het niet relaxed. En daarom woon je nog thuis. En stel je voor dat je eens een maand minder verdiend. En aan je verhaal te lezen studeer je ook nog geen eens? Wat ben jij voor een slapjanus zeg haha
Ik heb overigens 7 jaar in de horeca gewerkt en je kan er prima van leven als je genoeg werkt en er is ook vrij gemakkelijk werk in te vinden. En als je wordt ontslagen of je krijgt te weinig werk, dan zoek je naar wat anders. Vastigheid in deze tijd qua werk is sowieso heel moeilijk te vinden. Betekent nog niet dat je dan maar thuis moet blijven wonen.
Enige hoe je daaraan kunt ontsnappen is eerst een lange tijd een relatie hebben voordat je gaat samenwonen. Ik heb al bijna twee jaar een relatie en als ik over 3/4 jaar met haar zou gaan samenwonen, is het gewoon 'vanzelfsprekend'.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:23 schreef Morrigan het volgende:
Wat denk ik vooral de grootste afknapper is, is dat je (wat ik uit je verhaal lees) gelijk wilt samenwonen. Veel meiden/jonge vrouwen voelen zich dan al snel de plaatsvervangende moeder. Nu zou het best kunnen dat jij een uitzondering bent, maar tegenover die meiden heb jij geen bewijs dat je ook zelfstandig kunt wonen. Sowieso is het aan te raden om eerst alleen te wonen. Gewoon, omdat het best fijn is om een eigen plekje te hebben.
Er zit niet alleen een kern van waarheid, het kan fataal worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:32 schreef TheMechanic het volgende:
Er zit wel een kern van waarheid in maar als je al een lange tijd samen bent kan dit prima. Overigens is mijn vriendin ook niet van plan om alleen te gaan wonen voordat we gaan samenwonen. Een vriend(in) hebben die hetzelfde over dit soort zaken denkt kan dus helpen.
Klopt, maar ik denk dat het in elke situatie verstandig is om elkaar eerst heel goed te kennen voordat je besluit om samen te gaan wonen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:42 schreef Deckard het volgende:
Er zit niet alleen een kern van waarheid, het kan fataal worden.
Dit dus.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:49 schreef Sarasi het volgende:
Je kunt lullen als brugman, maar het blijft natuurlijk gewoon een keuze. En ja, voor mij zou het een gigantische afknapper zijn. Überhaupt het feit dat je steeds praat over direct met je vriendin iets zoeken tegen die tijd... Brrr. Ga eerst maar eens op jezelf wonen, ik heb er in ieder geval geen behoefte aan iemands moeder te vervangen.
Daar gaat het dus juist niet om. Maar goed.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:52 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat het in elke situatie verstandig is om elkaar eerst heel goed te kennen voordat je besluit om samen te gaan wonen.
Jawel. Er werd beweert dat wanneer je gaat samenwonen (zonder eerst zelfstandig te hebben gewoond) een meisje bang kan zijn dat ze een vervangend moeder wordt. Ik zie niet in waarom dit zou gebeuren als je bijvoorbeeld ik noem maar wat al 5 jaar een relatie hebt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:54 schreef Deckard het volgende:
Daar gaat het dus juist niet om. Maar goed.
Je reactie laat in ieder geval duidelijk zien dat je niet alleen gewoon hebt. En ik ga het niet uitkauwen wat je gaat missen of waarom de relatie kapot zou kunnen gaan met zo'n keuze van jullie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:57 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Jawel. Er werd beweert dat wanneer je gaat samenwonen (zonder eerst zelfstandig te hebben gewoond) een meisje bang kan zijn dat ze een vervangend moeder wordt. Ik zie niet in waarom dit zou gebeuren als je bijvoorbeeld ik noem maar wat al 5 jaar een relatie hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |