douche delen,quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:16 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je kan lullen wat je wilt, feit is dat mensen die nooit met vrienden/in een studentenhuis hebben gewoond, een levensfase hebben gemist.
Gelijk vanuit het ouderlijk gaan samenwonen, dan heb je gewoon een periode uit je leven gemist..
Klopt. Maakt je wel een saaie pik waar vrouwen niet snel op vallen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:19 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Als dat voor mij niet zo voelt is dat uiteraard geen probleem.
Ja nou en?quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
douche delen,
wc delen
keuken delen
rotzooi en geen/weinig privacy hebben
Ik heb nooit in een studentenhuis gewoond maar ben ook niet meteen samen gaan wonen. Op mijn 19e met veel geluk een huurhuisje betrokken. Maargoed, ik had dan ook wel bijster veel gelukquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:16 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je kan lullen wat je wilt, feit is dat mensen die nooit met vrienden/in een studentenhuis hebben gewoond, een levensfase hebben gemist.
Gelijk vanuit het ouderlijk gaan samenwonen, dan heb je gewoon een periode uit je leven gemist..
Het is maar wat je leuk vind he..quote:
Dit vind ik persoonlijk eigenlijk nog belangrijker dan de leeftijd waarop je uit huis gaat.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Direct samenwonen vind ik ook niet echt iets aan te raden
Mijn reactie niet dulden en in de aanval gaanquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:19 schreef bamibij het volgende:
[..]
Pls blijf lekker bij mama zitten totdat je een wijf vindt wat gek genoeg is om je af en toe te neuken als je netjes stofzuigt![]()
Nooit last gehad van een tekort aan vrouwelijk aandacht.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:20 schreef bamibij het volgende:
Klopt. Maakt je wel een saaie pik waar vrouwen niet snel op vallen.
Ik dacht dat je TS was.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:30 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Nooit last gehad van een tekort aan vrouwelijk aandacht.
Hihihohoquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:32 schreef quinoahipster het volgende:
Met vrouwelijke aandacht wordt niet bedoeld aandacht van je moeder.
Enorme afknapper.quote:[b]Op woensdag 28 januari 2015 17:13 schreef dieenedus
Hoe wordt hier (voornamelijk door dames van mijn leeftijd) naar gekeken? Ik snap dat het een afknapper is als een jongen uit luiheid thuisblijft, maar maakt het verschil als de jongen in kwestie door omstandigdheden niet het huis uit kon en eigenlijk erg zelfstandig is?
Ben benieuwd! Spam away!
"maar thuis doe ik ook wassen en boodscahppen " krijg je danquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:49 schreef Sekhmet het volgende:
Juist in je studententijd moet je zelfstandig leren worden en voor jezelf gaan zorgen.
Alles? Je hebt ook een idee van de kosten van verhuizen, wat daarbij komt kijken, de kosten en het afsluiten van gas, elektra, noem het maar op? Je weet hoe het is om na een drukke dag alleen thuis te komen, nog te moeten koken, afwassen, stofzuigen, en aan de studie bezig te gaan? Je weet hoe een huurcontract eruit ziet en wat redelijke en/of wettige bepalingen zijn? Je weet hoe je een was draait, waar je moet zijn als je lekkage in huis hebt, wat voor verzekeringen je kunt afsluiten als huurder of eigenaar van een huis?quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:04 schreef dieenedus het volgende:
Ik lees steeds het "je mist een hoop!" en "zelfstandig worden!"
Ik betaal al mijn rekeningen zelf, ik onderhoud het huis zelf en zorg voor mezelf (fysiek, voeding enz). Ik regel daarnaast ook alles zelf, het enige wat ik meepik is het avondeten af en toe, maar ik ga mn moeder geen klap geven omdat zij nu eenmaal graag voor het gezin kookt. Dus welke zelfstandigheid mis ik precies?
Daarnaast "de fase". Ik ga nooit uit om lazarus te worden en neuk ook geen wildvreemden omdat het kan. Als ik uitga, wat ik zee regelmatig doe, is vooral een dag wat leuks doen met vrienden en vriendinnen, of gewoon een avondje gezelligheid onderling. Ik snap dat als je graag zat bent en random wilt rond neuken een aparte kamer ideaal is, maar mijn tegenreactie zal waarschijnlijk op het stapeltje "excuses" worden gegooit.
En wat betreft het samenwonen, daarmee bedoel ik meer dat mocht ik tijdens mijn studie een relatie vinden, ik zodra ik werk uiteraard wil samenwonen. Mensen die een ruime tijd een relatie hebben maar liever apart willen wonen (lat dus) snap ik niet zo, maar dat zal met m'n achtergrond te maken hebben
Waarom heb je eigenlijk überhaupt de drang om jezelf te verantwoorden?quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:04 schreef dieenedus het volgende:
maar mijn tegenreactie zal waarschijnlijk op het stapeltje "excuses" worden gegooit.
Al die vragen worden beantwoord als je het echt gaat doen. Er zijn maar weinig studies waar je echt wat voor de echte wereld leert en als je geen zin hebt in die wereld blijf je thuis wonen. Sommige mensen groeien sneller op en anderen weer langzamer.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:33 schreef Sarasi het volgende:
Alles? Je hebt ook een idee van de kosten van verhuizen, wat daarbij komt kijken, de kosten en het afsluiten van gas, elektra, noem het maar op? Je weet hoe het is om na een drukke dag alleen thuis te komen, nog te moeten koken, afwassen, stofzuigen, en aan de studie bezig te gaan? Je weet hoe een huurcontract eruit ziet en wat redelijke en/of wettige bepalingen zijn? Je weet hoe je een was draait, waar je moet zijn als je lekkage in huis hebt, wat voor verzekeringen je kunt afsluiten als huurder of eigenaar van een huis?
Losstaand van betrappen op seks, gewoon hen tegenkomen wanneer ik kom of ga zou ik al niet (meer) willen, die tijd heb ik achter me gelaten. Doet me denken aan studententijd en die overgang.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:19 schreef Daboman het volgende:
Eerder dat je niet wil dat je ouders je betrappen op seks terwijl je al een jaar of 24 bent. Maar met een beetje creativiteit kun je die behoefte aan privacy heus wel vervullen.
Dat is hoe beeldvorming werkt. Niet alleen bij dit onderwerp, maar bij bijna alles.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:55 schreef dieenedus het volgende:
Wat me door dit soort reacties opvalt is dat er altijd eenzelfde beeld blijft hangen : 25 en thuis dus moederskindje, dus continu met schoonouders te maken hebben. Dat terwijl er zat mensen van deze leeftijd zijn die savonds thuis slapen en de hele dag weg zijn, maar dat maakt niet uit want de stempel is gezet. Waarom is dat zo zwart wit?
Uit je OPquote:Op donderdag 29 januari 2015 13:55 schreef dieenedus het volgende:
Je hebt gelijk, ik was gewoon enigszins benieuwd hoe wildvreemden over de situatie dachten
En een groot deel van de reactie van sarasi ken ik idd, op een huurcontract na, maar dat kan ik altijd uitzoeken natuurlijk. Ik ben zelf altijd liever aan het uitzoeken dan gewoon erin vallen en we zien wel. In mijn ogen kun je beter (zeker financieel gezien) eerst de zaken onderzoeken ipv alles met de dag zien.
Samen koken heb ik altijd gekund, mijn ouders zijn erg makkelijk in dat soort dingen. Ook kom ik zelf al amper m'n ouders tegen en dat zal in een relatie alleen maar minder zijn.
Wat me door dit soort reacties opvalt is dat er altijd eenzelfde beeld blijft hangen : 25 en thuis dus moederskindje, dus continu met schoonouders te maken hebben. Dat terwijl er zat mensen van deze leeftijd zijn die savonds thuis slapen en de hele dag weg zijn, maar dat maakt niet uit want de stempel is gezet. Waarom is dat zo zwart wit?
Je vraagt hier om de mening van anderen. Wanneer die je niet bevalt schiet je gelijk in de verdediging en probeer je het goed te praten waarom het voor jou niet opgaat. Dat terwijl je eigenlijk zelf ook al aangeeft 'een bloedhekel' te hebben aan...quote:Ikzelf heb een bloedhekel aan de 25 jarige eeuwige student die lekker thuis woont en van alle gemakken profiteert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |