abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149166840
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:16 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je kan lullen wat je wilt, feit is dat mensen die nooit met vrienden/in een studentenhuis hebben gewoond, een levensfase hebben gemist.

Gelijk vanuit het ouderlijk gaan samenwonen, dan heb je gewoon een periode uit je leven gemist..
douche delen,
wc delen
keuken delen

rotzooi en geen/weinig privacy hebben

:')
Waz met jou!
pi_149166863
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:19 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Als dat voor mij niet zo voelt is dat uiteraard geen probleem.
Klopt. Maakt je wel een saaie pik waar vrouwen niet snel op vallen.
pi_149166884
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

douche delen,
wc delen
keuken delen

rotzooi en geen/weinig privacy hebben

:')
Ja nou en?
pi_149166898
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:16 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je kan lullen wat je wilt, feit is dat mensen die nooit met vrienden/in een studentenhuis hebben gewoond, een levensfase hebben gemist.

Gelijk vanuit het ouderlijk gaan samenwonen, dan heb je gewoon een periode uit je leven gemist..
Ik heb nooit in een studentenhuis gewoond maar ben ook niet meteen samen gaan wonen. Op mijn 19e met veel geluk een huurhuisje betrokken. Maargoed, ik had dan ook wel bijster veel geluk :).

Direct samenwonen vind ik ook niet echt iets aan te raden, maar er is meer dan alleen een studentenhuis ;)
Ja doei.
pi_149166977
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:20 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja nou en?
Het is maar wat je leuk vind he..

mijn vriendin woont nu in een studentenhuis.. ze klaagt de hele tijd dat het een zooitje is, mensen redelijk vaak asociaal (overlast).

bij vorige studentenhuizen waar ik was geweest waar vrienden woonden was het vaak echt een tering zooi.

Niets voor mij, zou wel samen wonen met een paar vrienden die de boel onderhouden maar dat is dan ook alleen omdat ik ze ken.. hoef niet zo met vreemden mensen mijn plek te delen.

Wel mis je het gek kunnen doen met je vrienden en elk weekend feestjes/zuipen/rotzooien met meiden/jongens maar ja als je daar niet echt waarde aan hecht mis je niet zo veel.
Waz met jou!
  donderdag 29 januari 2015 @ 12:25:49 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149167030
Als de thuissituatie goed is en je bent niet zo avontuurlijk aangelegd dan moet het kunnen toch?
reset
pi_149167032
Jawel, je mist het zelfstandig worden.
pi_149167075
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Direct samenwonen vind ik ook niet echt iets aan te raden
Dit vind ik persoonlijk eigenlijk nog belangrijker dan de leeftijd waarop je uit huis gaat.
  donderdag 29 januari 2015 @ 12:30:55 #109
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_149167153
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:19 schreef bamibij het volgende:

[..]

Pls blijf lekker bij mama zitten totdat je een wijf vindt wat gek genoeg is om je af en toe te neuken als je netjes stofzuigt :') _O-
Mijn reactie niet dulden en in de aanval gaan :') woon al jaren niet meer bij mijn ouders hoor :')
met je als je niet in een studentenhuis hebt gewoond mis je iets in je leven :') godverdomme _O- :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_149167156
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:20 schreef bamibij het volgende:
Klopt. Maakt je wel een saaie pik waar vrouwen niet snel op vallen.
Nooit last gehad van een tekort aan vrouwelijk aandacht.
pi_149167185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:30 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Nooit last gehad van een tekort aan vrouwelijk aandacht.
Ik dacht dat je TS was.
pi_149167195
Met vrouwelijke aandacht wordt niet bedoeld aandacht van je moeder.
pi_149167329
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:32 schreef bamibij het volgende:
Ik dacht dat je TS was.
Nee, das weer een ander verhaal :P
pi_149167334
quote:
10s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:32 schreef quinoahipster het volgende:
Met vrouwelijke aandacht wordt niet bedoeld aandacht van je moeder.
Hihihoho
pi_149167596
quote:
15s.gif [b]Op woensdag 28 januari 2015 17:13 schreef dieenedus

Hoe wordt hier (voornamelijk door dames van mijn leeftijd) naar gekeken? Ik snap dat het een afknapper is als een jongen uit luiheid thuisblijft, maar maakt het verschil als de jongen in kwestie door omstandigdheden niet het huis uit kon en eigenlijk erg zelfstandig is?

Ben benieuwd! Spam away!
Enorme afknapper.
De omstandigheden die je noemt vind ik ook gewoon slechte excuses. Daaruit blijft blijken, voor mij, dat je een luxe en gemaksmens bent.
Je wilt gelijk een huis en samenwonen. Als je echt bij je ouders weg had gewild dan was op kamers en leven op noedels ook een optie geweest.
Het hele wachten tot je diplomering en daarna eerst wat geld sparen 'excuus' vind ik al een afknapper.
Juist in je studententijd moet je zelfstandig leren worden en voor jezelf gaan zorgen. En naar mijn mening doe je dat het beste op jezelf.
  donderdag 29 januari 2015 @ 13:02:26 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_149167964
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:49 schreef Sekhmet het volgende:
Juist in je studententijd moet je zelfstandig leren worden en voor jezelf gaan zorgen.
"maar thuis doe ik ook wassen en boodscahppen " krijg je dan :+
pi_149168012
Ik lees steeds het "je mist een hoop!" en "zelfstandig worden!"

Ik betaal al mijn rekeningen zelf, ik onderhoud het huis zelf en zorg voor mezelf (fysiek, voeding enz). Ik regel daarnaast ook alles zelf, het enige wat ik meepik is het avondeten af en toe, maar ik ga mn moeder geen klap geven omdat zij nu eenmaal graag voor het gezin kookt. Dus welke zelfstandigheid mis ik precies?

Daarnaast "de fase". Ik ga nooit uit om lazarus te worden en neuk ook geen wildvreemden omdat het kan. Als ik uitga, wat ik zee regelmatig doe, is vooral een dag wat leuks doen met vrienden en vriendinnen, of gewoon een avondje gezelligheid onderling. Ik snap dat als je graag zat bent en random wilt rond neuken een aparte kamer ideaal is, maar mijn tegenreactie zal waarschijnlijk op het stapeltje "excuses" worden gegooit.

En wat betreft het samenwonen, daarmee bedoel ik meer dat mocht ik tijdens mijn studie een relatie vinden, ik zodra ik werk uiteraard wil samenwonen. Mensen die een ruime tijd een relatie hebben maar liever apart willen wonen (lat dus) snap ik niet zo, maar dat zal met m'n achtergrond te maken hebben
pi_149168831
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:04 schreef dieenedus het volgende:
Ik lees steeds het "je mist een hoop!" en "zelfstandig worden!"

Ik betaal al mijn rekeningen zelf, ik onderhoud het huis zelf en zorg voor mezelf (fysiek, voeding enz). Ik regel daarnaast ook alles zelf, het enige wat ik meepik is het avondeten af en toe, maar ik ga mn moeder geen klap geven omdat zij nu eenmaal graag voor het gezin kookt. Dus welke zelfstandigheid mis ik precies?

Daarnaast "de fase". Ik ga nooit uit om lazarus te worden en neuk ook geen wildvreemden omdat het kan. Als ik uitga, wat ik zee regelmatig doe, is vooral een dag wat leuks doen met vrienden en vriendinnen, of gewoon een avondje gezelligheid onderling. Ik snap dat als je graag zat bent en random wilt rond neuken een aparte kamer ideaal is, maar mijn tegenreactie zal waarschijnlijk op het stapeltje "excuses" worden gegooit.

En wat betreft het samenwonen, daarmee bedoel ik meer dat mocht ik tijdens mijn studie een relatie vinden, ik zodra ik werk uiteraard wil samenwonen. Mensen die een ruime tijd een relatie hebben maar liever apart willen wonen (lat dus) snap ik niet zo, maar dat zal met m'n achtergrond te maken hebben
Alles? Je hebt ook een idee van de kosten van verhuizen, wat daarbij komt kijken, de kosten en het afsluiten van gas, elektra, noem het maar op? Je weet hoe het is om na een drukke dag alleen thuis te komen, nog te moeten koken, afwassen, stofzuigen, en aan de studie bezig te gaan? Je weet hoe een huurcontract eruit ziet en wat redelijke en/of wettige bepalingen zijn? Je weet hoe je een was draait, waar je moet zijn als je lekkage in huis hebt, wat voor verzekeringen je kunt afsluiten als huurder of eigenaar van een huis?

Dat je niet per se hoeft te stappen is natuurlijk jouw keuze en kan los van je woonsituatie ook een afknapper zijn voor sommige meiden, maar daar zul je dan waarschijnlijk toch niet zo mee matchen. Wat voor mij wel bezwaarlijk zou zijn is het 'altijd die ouders'. Tenzij je een immense slaapkamer hebt met een eigen toegang, kom je als jouw vriendin jouw ouders gewoon altijd/regelmatig tegen. Gezellig met z'n tweeën koken is er niet bij in jouw huis, of je ouders moeten toevallig de deur uit zijn.

Ik zou het ook een afknapper vinden dat je niet eens een tijdje alleen WILT wonen. Het liefst ga je direct samen hokken en dat zou mij tegenstaan. Puur omdat het voor mij heel belangrijk is om ook af en toe alleen te zijn, en mijn partner moet dus ook alleen kunnen zijn. En omdat ik denk dat je op jezelf altijd nog wel dingen tegenkomt waar je eerder nog niet aan gedacht had, maar die wel handig zijn om te leren.
Your opinion of me is none of my business.
pi_149169278
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:04 schreef dieenedus het volgende:
maar mijn tegenreactie zal waarschijnlijk op het stapeltje "excuses" worden gegooit.
Waarom heb je eigenlijk überhaupt de drang om jezelf te verantwoorden?
Het is jouw leven en lekker belangrijk wat anderen daarvan vinden. Uiteraard zullen er meiden zijn die het een afknapper vinden en anderen die het geen probleem vinden. Daarvoor hoef je ook geen Einstein te zijn om dat te bedenken.

Dit hele topic heeft wmb vooral de geur van bevestiging zoeken. Dat is pas echt onaantrekkelijk.
  donderdag 29 januari 2015 @ 13:48:07 #120
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149169300
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:33 schreef Sarasi het volgende:

Alles? Je hebt ook een idee van de kosten van verhuizen, wat daarbij komt kijken, de kosten en het afsluiten van gas, elektra, noem het maar op? Je weet hoe het is om na een drukke dag alleen thuis te komen, nog te moeten koken, afwassen, stofzuigen, en aan de studie bezig te gaan? Je weet hoe een huurcontract eruit ziet en wat redelijke en/of wettige bepalingen zijn? Je weet hoe je een was draait, waar je moet zijn als je lekkage in huis hebt, wat voor verzekeringen je kunt afsluiten als huurder of eigenaar van een huis?

Al die vragen worden beantwoord als je het echt gaat doen. Er zijn maar weinig studies waar je echt wat voor de echte wereld leert en als je geen zin hebt in die wereld blijf je thuis wonen. Sommige mensen groeien sneller op en anderen weer langzamer.
reset
pi_149169504
Je hebt gelijk, ik was gewoon enigszins benieuwd hoe wildvreemden over de situatie dachten :)

En een groot deel van de reactie van sarasi ken ik idd, op een huurcontract na, maar dat kan ik altijd uitzoeken natuurlijk. Ik ben zelf altijd liever aan het uitzoeken dan gewoon erin vallen en we zien wel. In mijn ogen kun je beter (zeker financieel gezien) eerst de zaken onderzoeken ipv alles met de dag zien.

Samen koken heb ik altijd gekund, mijn ouders zijn erg makkelijk in dat soort dingen. Ook kom ik zelf al amper m'n ouders tegen en dat zal in een relatie alleen maar minder zijn.

Wat me door dit soort reacties opvalt is dat er altijd eenzelfde beeld blijft hangen : 25 en thuis dus moederskindje, dus continu met schoonouders te maken hebben. Dat terwijl er zat mensen van deze leeftijd zijn die savonds thuis slapen en de hele dag weg zijn, maar dat maakt niet uit want de stempel is gezet. Waarom is dat zo zwart wit?
pi_149170222
Ben zelf ook lang thuis blijven hangen, pas op mijn 28e heb ik de stap gemaakt. Zelfde probleem; financiën. Voor sociale huur verdiende ik teveel en voor particulier te weinig. Kopen mocht niet omdat ik geen vast contract had. Het duurde dan ook erg lang voordat een geschikte kans zich voordeed.

Het wordt wel eens genoemd als logisch gevolg van de economische crisis. Doordat jonge starters hun baan niet kunnen vasthouden en minder verdienen dan bijv 7 jaar geleden worden dit soort beslissingen uitgesteld. Daarmee wordt het op termijn waarschijnlijk ook meer sociaal geaccepteerd.

Voor een relatie is het natuurlijk aantrekkelijker om zelfstandig te wonen, maar ik denk niet dat dat te maken heeft met een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. Eerder dat je niet wil dat je ouders je betrappen op seks terwijl je al een jaar of 24 bent. Maar met een beetje creativiteit kun je die behoefte aan privacy heus wel vervullen.
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:22:30 #123
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_149170330
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:19 schreef Daboman het volgende:
Eerder dat je niet wil dat je ouders je betrappen op seks terwijl je al een jaar of 24 bent. Maar met een beetje creativiteit kun je die behoefte aan privacy heus wel vervullen.
Losstaand van betrappen op seks, gewoon hen tegenkomen wanneer ik kom of ga zou ik al niet (meer) willen, die tijd heb ik achter me gelaten. Doet me denken aan studententijd en die overgang.
Leuk om op bezoek te gaan eventueel, maar niet meer dan dat.
pi_149171244
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:55 schreef dieenedus het volgende:
Wat me door dit soort reacties opvalt is dat er altijd eenzelfde beeld blijft hangen : 25 en thuis dus moederskindje, dus continu met schoonouders te maken hebben. Dat terwijl er zat mensen van deze leeftijd zijn die savonds thuis slapen en de hele dag weg zijn, maar dat maakt niet uit want de stempel is gezet. Waarom is dat zo zwart wit?
Dat is hoe beeldvorming werkt. Niet alleen bij dit onderwerp, maar bij bijna alles.
Jij gaat dat niet veranderen en ik ook niet. Het is zoals het is. Je kunt daar tegen gaan vechten wat je wilt, maar dat is een onbegonnen zaak en uiteindelijk maakt het voor jou persoonlijk toch ook niet zoveel uit wat voor beeld anderen daarbij hebben? Continue vertellen dat het stereotype beeld voor jou niet geldt lijkt me ook redelijk vermoeiend.

Doe gewoon wat je zelf leuk vindt/goed dunkt en een dikke middelvinger naar de rest van de wereld.
Die hoeven jouw leven niet te leiden en hebben zelf weer last van andere beeldvorming. De poezenvrouwtjes in dit topic die roepen dat ze jouw situatie een afknapper vinden, hebben zo ook zo hun eigen sores.
Als je je druk gaat maken over stereotypering, dan heb je er een levenstaak bij.
pi_149172094
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:55 schreef dieenedus het volgende:
Je hebt gelijk, ik was gewoon enigszins benieuwd hoe wildvreemden over de situatie dachten :)

En een groot deel van de reactie van sarasi ken ik idd, op een huurcontract na, maar dat kan ik altijd uitzoeken natuurlijk. Ik ben zelf altijd liever aan het uitzoeken dan gewoon erin vallen en we zien wel. In mijn ogen kun je beter (zeker financieel gezien) eerst de zaken onderzoeken ipv alles met de dag zien.

Samen koken heb ik altijd gekund, mijn ouders zijn erg makkelijk in dat soort dingen. Ook kom ik zelf al amper m'n ouders tegen en dat zal in een relatie alleen maar minder zijn.

Uit je OP
quote:
Ikzelf heb een bloedhekel aan de 25 jarige eeuwige student die lekker thuis woont en van alle gemakken profiteert.
Je vraagt hier om de mening van anderen. Wanneer die je niet bevalt schiet je gelijk in de verdediging en probeer je het goed te praten waarom het voor jou niet opgaat. Dat terwijl je eigenlijk zelf ook al aangeeft 'een bloedhekel' te hebben aan...

Het is gewoon niet hetzelfde 'thuiswonen en op jezelf wonen'. Hoe zelfstandig je ook bent, hoeveel je thuis ook doet en hoe vrij je ouders je ook laten. Mijn afkeer is alleen al tegen volwassenen die nog thuis WILLEN blijven wonen.
Je bent volwassen, in mijn ogen zou je dan niet bij je ouders moeten wonen (tenzij er sprake is van ziekte/overlijden waardoor zorg voor bijv. broertjes/zusjes of echt hoge (tijdelijke) nood).
En ja, het is een kwestie van willen. Want met jou salaris en in jou omstandigheden had je makkelijk uit huis gekund. Jij wilde alleen eerst een diploma, een spaarpotje en een mooi huis. Jou keus natuurlijk en het is idd lekker makkelijk en handig. Maar voor mij persoonlijk dus een enorme afknapper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')