Nicosia - In een actie tegen prostitutie zijn in de Iraakse hoofdstad Bagdad volgens ooggetuigen zeker 50 vrouwen, meisjes en mannen onthoofd. De executie was bevolen door Uday, de zoon van de Iraakse president Saddam Hussein. Uday heeft een ‘jacht op de prostitutie' bevolen.
De onthoofdingen werden uitgevoerd door doodseskaders onder bevel van Uday, die speciaal gemaakte 32 kilo zware zwaarden gebruikten. Onder de doden waren ook enkele mannen die ervan waren beschuldigd pooiers te zijn, en familieleden van de vrouwen. De afgehakte hoofden werden ‘tot waarschuwing van de anderen' op hekken in de Iraakse hoofdstad gespiest.
Volgens de krant wil de Irakese regering met deze actie de prostitutie bestrijden die door de slechte economische situatie in het land is opgebloeid. Het maandloon in Irak bedraagt gemiddeld 4 gulden. Uday, die in 1996 een aanslag overleefde, beschikt evenals zijn broer Kussia over een privéleger van 20.000 man
quote:Nee, gewoon in Eindhoven of zo, of Rotterdam!
Op 30 oktober 2000 11:35 schreef VerdrietigMannetje het volgende:
Jah dat zal de bevolking een beetje uitdunnen, kunnen ze dan niet beter bij MEXICO STAD beginnen???
quote:hebben we zoveel spiezen dan bij paleis soestdijk ofzo ?
Op 30 oktober 2000 10:16 schreef Aphex het volgende:
Weer een onmenselijke daad van Irak.....
Hier in Nederland moet je er niet aan beginnen want dan ben je wel ff bezig.
Het is natuurlijk niet zoals het hoort maarja ieder land heeft zijn haar gewoonte's en tja wij kunnen niet veel anders dan die respecteren. Anders weeer veeel kans op oorlogen.
ACh beetje indimmen ok maar dit is wel beetje neantherthaler gedachte.
quote:Sgoed mogen ze ook eens hiero in Groningen langs komen en ff wat schoonmaken
Op 30 oktober 2000 11:55 schreef Ulx het volgende:
Nee, gewoon in Eindhoven of zo, of Rotterdam!
Het is potverdorie erg genoeg met de mensenrechten in Irak.
Heel erg trouwens dat iemand een land zo kort kan houden, Sado heeft geen klagen omdat de burgers toch wel voor hem door het vuur zouden gaan, en de paar die dat niet doen de worden gewoon afgemaakt door de "Doods eskaders" Zou me niets verbazen als de meisjes van lcihte zeden gewoon mensen waren die op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats waren. Dus: een razzia in een achtergestelde buurt, mensen op pakken die toch niemand mist, en dan als voorbeeld stellen voor de rest. Dan ben je echt ziek in je hoofd als je zo je "volk" onder bedwang moet houden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jumparound op 30-10-2000 14:34]
Tja, over dit bericht. Het verbaast me eigenlijk niets. Het zal me benieuwen of die man er gewoon tot aan z'n dood (had hij geen kanker?) mee door kan gaan of dat er ooit nog eens iemand hem een halt toe gaat roepen.
quote:Je reageert mischien dan wel op een "normale" manier, maar lezen kun je niet, het gaat hier namelijk over de zoon van Sadam!!,
Op 30 oktober 2000 16:53 schreef WouterB het volgende:
Op een normale manier reageren schijnt ook een kunst te zijn, zeg.Tja, over dit bericht. Het verbaast me eigenlijk niets. Het zal me benieuwen of die man er gewoon tot aan z'n dood (had hij geen kanker?) mee door kan gaan of dat er ooit nog eens iemand hem een halt toe gaat roepen.
quote:Beginnen?
Op 31 oktober 2000 10:12 schreef vAr het volgende:
aan de andere kant beginnen ze met dat soort onzin...
quote:Hawkwind, denk je echt dat er ook maar iets gebeurd in Irak zonder de toestemming van Sadam?
Op 31 oktober 2000 09:43 schreef Hawkwind het volgende:
Je reageert mischien dan wel op een "normale" manier, maar lezen kun je niet, het gaat hier namelijk over de zoon van Sadam!!,
En ben jij werkelijk zo naief dat je denkt dat met een eventueel overlijden van Sadam de problemen in Irak zijn opgelost
Doe normaal
Denk het niet, en volgens mij zie je wel vaker in dictoreale regimes dat als de macht in handen van een man blijft zijn naaste familie vanzelf hoge posten binnen het bewind krijgt. Gebeurde het zelfde niet in Indonesie, Souharto die bijvoorbeeld alle bouwprojecten uitbesteede aan zoons, zwagers, dochters enz enz.
In Irak ligt het nog wat ingewikkelder omdat Sadam van een bepaade stam is, en het probleem is dat die stam in de minderheid is in Irak, dus de eenigste manier om de macht in handen te haouden is door terreur. Mocht Sadam snel overlijden dan is er denk ik in eerste instantie een enorme strijd om de macht, want er zullen zat mensen zijn die opzijn plaatsje loeren. "Waarom vermoorden ze hem dan niet" Omdat er 1 een enorme beveiligings macht rond Sadam hangt die constant iedereen in de gaten houd, 2 een geheime politie die ook iedereen in de gaten houd 3 de zogenaamde presenditieele garde die ook iedereen in de gaten houd. 4 bevelhebbers van de vorge 3 punten die elkaar in de gaten houden, en er ook niet voor terug deinzen om elkaar danwel onschuldige mensen als voorbeeld te stellen.
"en wie zijn dan die bevelhebbers" dat zijn natuurlijk vertrouwelingen van Sadam, die ook wel als de dood voor Sadam zijn (ik denk dat je niet blij bent als je wordt opgepakt als je plannen aan)
Dus je kan concluderen dat Sadam in princiepe Irak is, iemand die alle toutjes in handen heeft en nergens voor terug deinst, en zijn zoons zal opjutten om het zelfde te handelen, anders kunnen ze nooit troon opvolger worden omdat ze vast vermoord zullen worden. Alvast een voorspelling voor hoe Sadam aan zijn eind komt: vermoord door zij eigen zoon(s) maar dat doet hier niet terzaken.
quote:Deze vraag heeft niets met mijn vraag te maken,of denk jij ook dat de Iraakse problematiek is opgelost met het overlijden van Sadam?
Op 31 oktober 2000 12:13 schreef Jumparound het volgende:
Hawkwind, denk je echt dat er ook maar iets gebeurd in Irak zonder de toestemming van Sadam?
De rest van je post is overigens erg informatief, thxs.
Het probleem is niet wie de macht krijgt als Sadam weg is, anders hadden de amerikanen in de golf oorlog wel Bagdad in genomen en Sadam "afgezet" (lees een ongeluk laten krijgen) Maar hoe die macht veroverd wordt als het zover is.
Er is een enorme spanning in dat land tussen de verschillende bevolkingsgroepen, kijk maar eens naar de koerden, en op het moment dat de dictator (sadam in dit geval) weg valt is er een machtsvacuem waar je u tegen kan zeggen. De verschillende "bevelhebbers" zullen om het hardst strijden om die macht te pakken te krijgen, maar ook mensen die al jaren worden onderdrukt vanwege hun afkomst zullen er alles aan doen om juist leider cq hoge pief te worden. En er zal voor niets worden terug gedeinst (kijk maar naar de gruwelijke gifgas aanval op de koerden of de andere minderheden die een beetje afgelegen wonen). Irak (lees sadam en consorten) weigeren niet voor niets de wapen inspecties, dit heeft niet alleen te maken met het voor schut zetten van de VN (lees amerika) maar ook met de (waarschijnlijke) voorraden gifgas (waar de westerse wereld, ja ook nederland, de technologie) voor heeft geleverd.
Dus ik denk niet dat de problemen zijn afgelopen als het zover is, maar ik denk dat de echte problemen juist weer van voor af aan zullen beginnen.
(Sadam is ook aan de macht gekomen na een staatsgreep, en heeft toen(als ik het me goed herriner) al zijn "kamaraden" laten afmaken, of was dat stalin)
quote:Aha!
Op 30 oktober 2000 12:00 schreef VerdrietigMannetje het volgende:
Sgoed mogen ze ook eens hiero in Groningen langs komen en ff wat schoonmaken... alleen de probleem mensen natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 31-10-2000 22:04]
Maar ik ben het toch niet volledig met je eens. Ik denk dat een machtsvacuum beter is dan voortzetting van het huidige beleid. Je hebt tenminste de kans dat het de 'goede' kant opgaat. Zelfs in een voormalig hopeloos geval als Iran waait er op het moment een enigszins aangename wind. Mijn idee is dus: het kan alleen maar beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |