abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6659095
Kort samengevat als je een radio met prologic en 5 boxen hebt, en een TV alleen mono geluid...
DUS: Wat moet je doen als je dit hebt en bij Halo toch de geluidjes van de goede kant wil horen?

(liefst een antwoord dat ik ergens een paar stekkertjes in moet pluggen)
Btw. ook ff uitleggen waar en welke stekkertjes het zijn

Bij voorbaat dank

woensdag 6 november 2002 @ 16:29:48 #27
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6659157
quote:
Op woensdag 6 november 2002 16:26 schreef FluxC5 het volgende:
Kort samengevat als je een radio met prologic en 5 boxen hebt, en een TV alleen mono geluid...
DUS: Wat moet je doen als je dit hebt en bij Halo toch de geluidjes van de goede kant wil horen?

Bij voorbaat dank

dat probeer ik al een heel topic
pi_6659199
Jah mensen denken veel te moeilijk
enne:
wat is een tulpstekker?
  woensdag 6 november 2002 @ 18:18:39 #29
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_6661144
quote:
Op woensdag 6 november 2002 12:56 schreef cruesli het volgende:

[..]

Denk eerst eens na voor je blaat. Jij zegt DTS is beter dan Dolby Digital.

Kun je dat ook onderbouwen?

De techniek van DTS gebruikt wel meer bits om het geluid te coderen, dat betekent dus dat DTS beter KAN zijn dan Dolby Digital. Maar vaak wordt dit niet benut en het komt dus ook regelmatig voor dat de Dolby Digital track beter is dan de DTS track op een DVD of iets anders. Plus dat ook nog eens veel meer DVD's wel DD ondersteunen maar geen DTS. Daar zit je dan met je versterker die alleen DTS ondersteund.

Ik vermoed dat jij ergens een keer gehoord hebt dat DTS beter KAN klinken dan Dolby Digital en meteen maar gaat blaten dat DTS ook beter IS dan Dolby Digital

Mijn advies als je zoiets wilt doen, koop dan een versterker die beide ondersteund. Ik heb hier een Denon AVR-1802 staan, die doet het beide en is echt

Noem jij dan eens 1 regio 2 dvd waarvan de DD track beter is dan de DTS track? Ik ken er geen.. En van elke dvd die ik beluister waar DTS op zit klinkt de DTS versie ruimtelijker, gaat de bas dieper, en is het geluid ook nog eens beter te localiseren.. (wat wil je, DTS heeft een hogere bitrate, en dus meer data).

En bijna elke versterker die DTS ondersteunt, ondersteunt ook DD tegenwoordig..

Ik heb btw een Denon AVC-A11SR, en die doet het ook aardig

pi_6672186
quote:
Op woensdag 6 november 2002 16:26 schreef FluxC5 het volgende:

Bij voorbaat dank

Uit je xbox komen 3 stekkers, 1 video en 2 sound (die dingen heten toch tulp stekkers?) er zit een scart plug bij waar je alle drie in kan prikken, maar als je een mono tv hebt zou ik alleen de video erin prikken. De 2 geluidstekkers rechtstreeks op je dolby set en je hebt surround geluid. erg cool.
  donderdag 7 november 2002 @ 10:57:13 #31
27929 piere
doe mij maar bier
pi_6672249
quote:
Op woensdag 6 november 2002 12:56 schreef cruesli het volgende:

[..]

Denk eerst eens na voor je blaat. Jij zegt DTS is beter dan Dolby Digital.

Kun je dat ook onderbouwen?

De techniek van DTS gebruikt wel meer bits om het geluid te coderen, dat betekent dus dat DTS beter KAN zijn dan Dolby Digital. Maar vaak wordt dit niet benut en het komt dus ook regelmatig voor dat de Dolby Digital track beter is dan de DTS track op een DVD of iets anders. Plus dat ook nog eens veel meer DVD's wel DD ondersteunen maar geen DTS. Daar zit je dan met je versterker die alleen DTS ondersteund.

Ik vermoed dat jij ergens een keer gehoord hebt dat DTS beter KAN klinken dan Dolby Digital en meteen maar gaat blaten dat DTS ook beter IS dan Dolby Digital

Mijn advies als je zoiets wilt doen, koop dan een versterker die beide ondersteund. Ik heb hier een Denon AVR-1802 staan, die doet het beide en is echt

kheb nog geen DTS versterker gezien die geen DD ondersteunt, jij??
fok you ja!
pi_6676887
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:53 schreef BigM321 het volgende:
Uit je xbox komen 3 stekkers, 1 video en 2 sound (die dingen heten toch tulp stekkers?) er zit een scart plug bij waar je alle drie in kan prikken, maar als je een mono tv hebt zou ik alleen de video erin prikken. De 2 geluidstekkers rechtstreeks op je dolby set en je hebt surround geluid. erg cool.
kijk daar hebben we wat aan, bedankt, ik ga het meteen ff proberen!
  donderdag 7 november 2002 @ 15:12:48 #33
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6676935
quote:
Op donderdag 7 november 2002 15:11 schreef FluxC5 het volgende:

[..]

kijk daar hebben we wat aan, bedankt, ik ga het meteen ff proberen!

laat ff weten of dat geluk is! ben erg benieuwd!
pi_6678245
Volgens mij doet ie het, het geluid doet het tenminste, ik weet alleen nog niet of het wel surround sound is...
Dan heb ik nog een probleem, het video-stekkertje van de XboX (de rode dacht ik) kan niet in mijn TV, kan hij dan in de scart-ding geplugd worden als enige??? (de audio stekkers zitten nu dus in mijn radio) Ik kon dit nog niet proberen want de stekkers kunnen niet zo ver uit elkaar. Dan zou ik mijn TV op 10 cm. van mijn radio moeten zetten..
  donderdag 7 november 2002 @ 15:59:28 #35
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6678327
quote:
Op donderdag 7 november 2002 15:56 schreef FluxC5 het volgende:
Volgens mij doet ie het, het geluid doet het tenminste, ik weet alleen nog niet of het wel surround sound is...
Dan heb ik nog een probleem, het video-stekkertje van de XboX (de rode dacht ik) kan niet in mijn TV, kan hij dan in de scart-ding geplugd worden als enige??? (de audio stekkers zitten nu dus in mijn radio) Ik kon dit nog niet proberen want de stekkers kunnen niet zo ver uit elkaar. Dan zou ik mijn TV op 10 cm. van mijn radio moeten zetten..
komt het geluid ook uit je speakers achter? ja = surround
  donderdag 7 november 2002 @ 16:07:08 #36
6871 cruesli
lekker met yoghurt
pi_6678573
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:57 schreef piere het volgende:

[..]

kheb nog geen DTS versterker gezien die geen DD ondersteunt, jij??

Nee, niet gezien, maar er zullen er vast wel een aantal bestaan (eerdere generaties ofzo). Wat je ook kunt doen is natuurlijk een losse decoder kopen en dan kun je wel een DTS-only apparaat krijgen als ik het goed heb.

Wat mij trouwens opvalt hier is dat mensen het hebben over het verschil tussen 5.1 en DTS. Dat gaat natuurlijk nergens over. Ten eerste Dolby Digital is niet per definitie 5.1. Dolby Digital 1.0 bestaat net zo goed (digitaal mono). En voor DTS heb je natuurlijk ook gewoon DTS 5.1, 6.1 etc. Die cijfertjes zeggen alleen hoeveel speakers je eraan hebt hangen en of er een subwoofer bij zit, meer niet. Over de gebruikte techniek zeggen ze helemaal niks.

"Roses are red, violets are blue, I'd fuck anything sooner than you..."
pi_6678625
Ja, maar ik ga het nu toch ff testen...

Wat dus iritant was is dat de TV de verkeerde kant op staat want de 3 kabels zijn tot 15cm vooor het einde gebuldelt

Dus nog ff testen maar uit alle 5 boxen komt geluid

donderdag 7 november 2002 @ 16:10:15 #38
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6678649
quote:
Op donderdag 7 november 2002 16:09 schreef FluxC5 het volgende:
Ja, maar ik ga het nu toch ff testen...

Wat dus iritant was is dat de TV de verkeerde kant op staat want de 3 kabels zijn tot 15cm vooor het einde gebuldelt

Dus nog ff testen maar uit alle 5 boxen komt geluid

das ERG goed nieuws
  donderdag 7 november 2002 @ 16:15:59 #39
24317 pizzaslut
of gewoon Eva B.
pi_6678813
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:57 schreef piere het volgende:

kheb nog geen DTS versterker gezien

OMG...jij ook al!
kut
pi_6678919
Koel!, het is surround!!! , ik heb het getest!
maar ik moet de kabel strippen anders kan ik mijn radio+TV niet normaal neerzetten, iemand bezwaar tegen de kabel strippen?
  donderdag 7 november 2002 @ 16:21:31 #41
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6678993
quote:
Op donderdag 7 november 2002 16:19 schreef FluxC5 het volgende:
Koel!, het is surround!!! , ik heb het getest!
maar ik moet de kabel strippen anders kan ik mijn radio+TV niet normaal neerzetten, iemand bezwaar tegen de kabel strippen?
GEWELDIG!!!!!!!!!!!!! dat betekend dus dat ik GEEN nieuwe set hoef te kopen maar dat ik m'n x-box gewoon aan kan sluiten dmv 2 tulpstekkers op mijn toren en surround heb!!!!!!!!!!!!!!!!!

pi_6679168
Jah die moet je in je AUX sound-L en Sound-R stoppen (kijk naar de bijpassende kleurtjes )

Maarre heb je die XboX nou al?

vrijdag 8 november 2002 @ 08:18:03 #43
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_6690888
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 13:29 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik hoor eigenlijk geen verschil tussen mijn 5.1 set een een set die dts ondersteund.

Moet je wel een DTS track met een DD track vergelijken. Neem bijvoorbeeld What Lies Beneath import regio 1. Die heeft DTS5.1 en DD5.1 Het verschil tussen DD en DTS is overduidelijk!
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  vrijdag 8 november 2002 @ 08:28:15 #44
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_6690914
quote:
Op donderdag 7 november 2002 16:21 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

GEWELDIG!!!!!!!!!!!!! dat betekend dus dat ik GEEN nieuwe set hoef te kopen maar dat ik m'n x-box gewoon aan kan sluiten dmv 2 tulpstekkers op mijn toren en surround heb!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuurlijk kan dat. Elk stereo signaal kan prima door de prologic processor gehaalt worden en een surround signaal produceren. Alleen het probleem is dat wanneer je de advanced scart kabel koop van MS dan heb je ALLEEN maar een optische uitgang. Je zult dus voor de standaard kabel gaan of voor de s-video kabel. Die hebben beiden wel 2 tulp stekkertjes. Misschien zijn er wel 3e partijen die een RGB scart + stereo tulp produceren.
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  vrijdag 8 november 2002 @ 08:37:47 #45
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6690947
quote:
Op donderdag 7 november 2002 16:26 schreef FluxC5 het volgende:
Jah die moet je in je AUX sound-L en Sound-R stoppen (kijk naar de bijpassende kleurtjes )

Maarre heb je die XboX nou al?

nee, pas met de kerst damn dat wordt echt moeilijk, welke spel moet ik der dan bijkopen: Halo, Splintercell, Mortal Kombat of CM3
  vrijdag 8 november 2002 @ 10:17:20 #46
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_6691943
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 08:37 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

nee, pas met de kerst damn dat wordt echt moeilijk, welke spel moet ik der dan bijkopen: Halo, Splintercell, Mortal Kombat of CM3

David Beckham Soccer of Fuzion Frenzy.
Beide topgames!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 8 november 2002 @ 10:18:02 #47
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6691955
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 10:17 schreef Smots het volgende:

[..]

David Beckham Soccer of Fuzion Frenzy.
Beide topgames!

grappenmaker
  vrijdag 8 november 2002 @ 10:28:29 #48
10785 Smots
pi_6692082
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 10:18 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

grappenmaker

Sterker nog, ik heb ze beide hier nog liggen.
"I make special price, just for joe mai frčnd!"
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 8 november 2002 @ 11:07:59 #49
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6692702
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 10:28 schreef Smots het volgende:

[..]

Sterker nog, ik heb ze beide hier nog liggen.
"I make special price, just for joe mai frčnd!"

laat ik nou eerst maar es GOEIE games gaan kopen
  vrijdag 8 november 2002 @ 11:24:09 #50
10785 Smots
pi_6692949
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 11:07 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

laat ik nou eerst maar es GOEIE games gaan kopen

Ja nee sorry, die doe'k nie weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')