abonnement Unibet Coolblue
pi_149084270
Ik heb op dit moment al mijn spaargeld op een spaarrekening staan, maar de rente die je daarop krijgt is helemaal niets meer. Ik zit me daarom te ori๋nteren om te gaan beleggen.
Ik heb ongeveer 15.000 euro wat ik daarvoor zou willen gebruiken.

Eigenlijk wil ik het geld gewoon ergens inzetten en daar de komende jaren (minimaal 5, maar misschien wel tot mijn pensioen) niet naar om kijken, maar misschien wel eens per jaar aanzuiveren met saldo wat ik kan missen van mijn spaarrekening.

Ik zat hierbij te denken aan Robeco One of Rabo Rendemix vanwege de makkelijkheid. Ikzelf heb het idee dat beleggen via Rabo Rendemix een stuk goedkoper is dan via Robeco One. Bij Robeco betaal je per jaar 1,41% aan kosten, terwijl dit bij de Rabobank 0,2% per transactie en 0,05% beheerskosten per kwartaal is.

Als ik alles goed bereken is de Rabobank in dit geval goedkoper, of zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand ervaring met de Rendemix of is dit iets wat jullie me niet zouden aanbevelen?
pi_149085684
Wat is er mis met Binck?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:33:07 #3
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_149102793
Je kan beter een account openen bij Binckbank, DeGiro of een andere broker en daar een goed gespreide tracker kopen. Dan ben je een stuk goedkoper uit.
Bedankt Hans.
pi_149104146
Rendemix van Rabobank vind ik echt een afrader. Rabobank is helemaal niet bezig met beleggen en de resultaten sluiten daar bij aan.

Ik beleg zelf al jaren in fondsen. Ik heb er geen omkijken naar, hoef zelf geen onderzoek te doen zoals bij aandelen en voer gemakkelijk zelf gratis transacties uit. Zo bepaal ik zelf mijn spreiding. Dit gemak komt met een kosten plaatje. het platform rekent een percentage en het fonds zelf rekent ook 0.1 tot 2% kosten afhankelijk van het fonds, maar de resultaten zijn ook geweldig.

Robeco one heb ik geen ervaring mee.

Binck heeft een uitstekend platform dat je ook kan gebruiken als je er geen geld in hebt zitten. echt een aanrader! alex is hetzelfde bedrijf.

De giro is van een paar oud werknemers van binck. de transactiekosten zijn hier verreweg het laagst. dit is vooral handig voor als je een paar snelle deals wil maken en vooral zelf in aandelen wil handelen. (day trading). Ik heb er zelf wat onderzoek naar gedaan en de reden dat de kosten zo laag zijn is omdat ze zelf niks in beheer houden maar alles bij onbekende derden laten staan. Ik zou mijn aandelen daar niet voor langere tijd willen hebben staan.

goed, hoop dat je hier iets mee kan. succes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')