abonnement Unibet Coolblue
pi_149083960
Hallo,
Na veel op demo accounts te hebben gehandeld zit ik alvast te kijken voor een goede broker. Nu zie ik hier op het forum dat de giro het goedkoopste is (toch ook wat negatieve reacties). Nu vraag ik me af m.b.t het kopen/short gaan op Amerikaanse aandelen. Ik had al gezien dat je geen live feed hebt maar dat maakt voor mij niet erg veel uit omdat ik swingtrade. Verder zit ik wel erg met de kosten. nu staat er dat aandelen uit de V.S. 0.50 euro kost + 0.004 usd per aandeel. Dit vind ik erg weinig aangezien mijn demoaccounts vaak 20 euro nemen voor het openen en sluiten van een order. Nu vraag ik me af, omdat je natuurlijk Amerikaanse aandelen koopt je ook USD moet hebben, maar zijn de kosten voor de EUR naar USD al in de 0.50 euro + 0.004 USD per aandeel berekent of niet? Als dit niet is is dit via de "auto fx trader" lijkt me? maar dat kost 0.10% wat ik op zich redelijk veel vind.

Nu is mijn vraag dus zijn de kosten voor het omzetten van EUR naar USD al in het standaard tarief berekend of niet? En is Giro een goede broker voor een Amerikaans georiėnteerde swing-trader, want het aanbod van Amerikaanse aandelen vind ik nogal vaag beschreven.
pi_149103302
Als je wat voorbeelden noemt van Amerikaanse aandelen kan ik voor je kijken of ze ze hebben.

Ze hebben iig de volgende beurzen:
Nasdaq
S&P500
Arca
NY-DJ-Industrial
NY-SP100
pi_149114395
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:51 schreef Byte_Me het volgende:
Als je wat voorbeelden noemt van Amerikaanse aandelen kan ik voor je kijken of ze ze hebben.

Ze hebben iig de volgende beurzen:
Nasdaq
S&P500
Arca
NY-DJ-Industrial
NY-SP100
Een aantal random aandelen die ik pas nog verhandeld heb:
AZO,CCRN,TSLA,IMKTA,WDAY,SHOO,BLL,ATRO,COW,CIB.....
pi_149138609
Neem je toch contact op met die gasten? Noem wat voorbeelden, en vraag wat de totale kosten zijn.

Overigens kun je niet in OTC stukken handelen via DeGiro.
pi_149150059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:43 schreef Homey het volgende:
Neem je toch contact op met die gasten? Noem wat voorbeelden, en vraag wat de totale kosten zijn.

Overigens kun je niet in OTC stukken handelen via DeGiro.
Ik ben bekend met de term OTC maar op welke aandelen die ik genoemd heb slaat dat bijvoorbeeld op terug? en hoe kan ik dat zelf zien?
pi_149163198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:32 schreef Rengar het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de term OTC maar op welke aandelen die ik genoemd heb slaat dat bijvoorbeeld op terug? en hoe kan ik dat zelf zien?
Ik ben jouw aandelen niet een voor een nagegaan, maar je kunt aan de ticker an sich niet zien.
Maar goed, de OTC markt is lastig te handelen, wordt niks voor niks het wilde westen van de beurs genoemd. Meeste stocks zijn pennystocks, dan weet je het wel.
pi_149173233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:52 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik ben jouw aandelen niet een voor een nagegaan, maar je kunt aan de ticker an sich niet zien.
Maar goed, de OTC markt is lastig te handelen, wordt niks voor niks het wilde westen van de beurs genoemd. Meeste stocks zijn pennystocks, dan weet je het wel.
Ahaa maar ik handel zeker geen pennystocks... alle aandelen die ik verhandel zijn sowieso uit principe boven de 20 dollar. Maar hoe kan ik zelf mijn aandelen na gaan of ze OTC zijn of niet?
pi_149174957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:39 schreef Rengar het volgende:

[..]

Een aantal random aandelen die ik pas nog verhandeld heb:
AZO,CCRN,TSLA,IMKTA,WDAY,SHOO,BLL,ATRO,COW,CIB.....
allemaal te verhandelen bij de giro
pi_149175079
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:48 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

allemaal te verhandelen bij de giro
Bedankt! Stelt mij weer gerust dat ik niet naar een hele aparte broker moet ofzo. want als Giro ze heeft zal iedere "populaire' broker in Nederland ze wel hebben toch?
pi_149175717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:52 schreef Rengar het volgende:

[..]

Bedankt! Stelt mij weer gerust dat ik niet naar een hele aparte broker moet ofzo. want als Giro ze heeft zal iedere "populaire' broker in Nederland ze wel hebben toch?
daar durf ik geen antwoord op te geven, maar volgens mij kan je van elke broker opzoeken op welke beurzen je er kan handelen.
pi_149202154
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:57 schreef Rengar het volgende:

[..]

Ahaa maar ik handel zeker geen pennystocks... alle aandelen die ik verhandel zijn sowieso uit principe boven de 20 dollar. Maar hoe kan ik zelf mijn aandelen na gaan of ze OTC zijn of niet?
Ga naar Yahoo Finance en typ de ticker in, dan zie je welk platform ze op genoteerd zijn.
pi_149205117
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:10 schreef Rengar het volgende:
Nu vraag ik me af, omdat je natuurlijk Amerikaanse aandelen koopt je ook USD moet hebben, maar zijn de kosten voor de EUR naar USD al in de 0.50 euro + 0.004 USD per aandeel berekent of niet?
Ik zit niet bij Giro, maar logisch geredeneerd zitten de wisselkosten niet in die prijs.

Als je eenmaal een USD saldo bij je broker hebt, dan hoeft er niet meer gewisseld te worden. Degene die de prijs van 0.50 euro + 0.004 USD heeft vastgesteld, weet niet of je al een dollar saldo hebt opgebouwd en weet dus niet of er gewisseld moet worden.

Geld wisselen is een andere dienst als een aandeel kopen, hoewel het vaak tegelijkertijd zal plaatsvinden. Er bestaat daarom logischerwijze een apart tarief voor.
pi_149215355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik zit niet bij Giro, maar logisch geredeneerd zitten de wisselkosten niet in die prijs.

Als je eenmaal een USD saldo bij je broker hebt, dan hoeft er niet meer gewisseld te worden. Degene die de prijs van 0.50 euro + 0.004 USD heeft vastgesteld, weet niet of je al een dollar saldo hebt opgebouwd en weet dus niet of er gewisseld moet worden.

Geld wisselen is een andere dienst als een aandeel kopen, hoewel het vaak tegelijkertijd zal plaatsvinden. Er bestaat daarom logischerwijze een apart tarief voor.
ik heb het gevonden:

"Bij DEGIRO maakt u standaard gebruik van AutoFx. De AutoFX zal er voor zorgen dat u exact het bedrag heeft in de vreemde valuta op het moment van uitvoering. Indien u bijv. voor 3.000,- dollar Amerikaanse aandelen wilt kopen zal de AutoFx op het moment van uitvoering 3.000,- dollars aankopen in ruil voor euro's. Zo hoeft u dus niet eerst een valuta transactie te doen. Binnenkort zal het tevens mogelijk zijn om dit uit te zetten. U kunt dan in producten in vreemde valuta aankopen nadat u eerst zelf de juiste hoeveelheid van de betreffende valuta op uw account heeft aangekocht. Wanneer u veel in buitenlandse valuta actief bent is dit aan te raden. Zelf de valuta aanschaffen is goedkoper dan de AutoFX functionaliteit."

.. De kosten worden hiervoor zijn per trade 0.10%. dus dat is nog te overzien :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')