Als je de hele zin leest wordt daarmee bedoeld dat je na je dood zal voortleven in de herinnering van je dierbaren.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:01 schreef Lucky2Bastard het volgende:
daar geloof ik geen reet van. dat gelul altijd over een 'hoger' iets. wat moet je daar dan mee?
ja en? dan ben je zelf dood, dus wat héb je er dan nog aan.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:07 schreef Gewas het volgende:
[..]
Als je de hele zin leest wordt daarmee bedoeld dat je na je dood zal voortleven in de herinnering van je dierbaren.
Jou kan het niet interesseren hoe mensen je herinneren?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:11 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
ja en? dan ben je zelf dood, dus wat héb je er dan nog aan.
nou nee. allemaal leuk en aardig als ze een standbeeld voor je neerzetten, of in wat voor vorm dan ook gedenken, maar feitelijk heb je er geen ene lor aan. je ego is er niet meer.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef Gewas het volgende:
[..]
Jou kan het niet interesseren hoe mensen je herinneren?
Dat zei ik dus ook in de OP.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:12 schreef Shockwave12 het volgende:
Ik vind dat Jan de Vries dat helemaal niet perfect uitlegt. Het lijkt meer een voetballer die een nabeschouwing houdt. Er worden wordt met fraaie volzinnen een partij open deuren ingetrapt.
Het leven is mijn inziens samen te vatten met: ''hoe het komt, zo komt het''.
Je maakt voortdurend de hele dag keuzes. Die beïnvloeden jouw leven. Of zoals Yoda het zei: ''always in motion the future is''.
Maar waarom willen mensen dan bepaalde liedjes op hun begrafenis horen? Ze zijn er immers niet bewust bij maar willen wel dat mensen een goede herinnering aan ze hebben.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
nou nee. allemaal leuk en aardig als ze een standbeeld voor je neerzetten, of in wat voor vorm dan ook gedenken, maar feitelijk heb je er geen ene lor aan. je ego is er niet meer.
Sorry, ik maak een typ fout. Ik vind dat juist niet. Maar dat was eigenlijk ook wel duidelijk uit de rest van mijn antwoord.quote:Dat zei ik dus ook in de OP.
omdat het hier een oude gewoonte is neem ik aan.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef Gewas het volgende:
[..]
Maar waarom willen mensen dan bepaalde liedjes op hun begrafenis horen? Ze zijn er immers niet bewust bij maar willen wel dat mensen een goede herinnering aan ze hebben.![]()
"Er staat langs de weg
Geen steen op een graf,
Als een verwant die niet opricht."
(Hávamál)
zo is hetquote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Ik vind juist dat je je eigen keuzes kunt maken, die jouw toekomst beïnvloeden. Als ik besluit te gaan studeren om docent te worden sta ik waarschijnlijk een groot deel van mijn leven voor de klas. Omgedraaid als ik besluit lucht- en ruimtevaarttechniek te studeren ga ik een hele andere richting op.
Het besluit of je een leraar of iets anders te worden was ook al voorbestemd. Tenminste, dat geloof ik. Ik geloof eigenlijk niet zo in de vrije keuze van de mens.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Sorry, ik maak een typ fout. Ik vind dat juist niet. Maar dat was eigenlijk ook wel duidelijk uit de rest van mijn antwoord.
'Hoe het komt, zo komt het' impliceert eigenlijk alsof je alles maar op je af laat komen. Alsof alles al voorbestemd is. Dat zou je tot een soort van robot maken.
Ik vind juist dat je je eigen keuzes kunt maken, die jouw toekomst beïnvloeden. Als ik besluit te gaan studeren om docent te worden sta ik waarschijnlijk een groot deel van mijn leven voor de klas. Omgedraaid als ik besluit lucht- en ruimtevaarttechniek te studeren ga ik een hele andere richting op.
Maar wie of wat heeft dan alles voorbestemd?quote:Het besluit of je een leraar of iets anders te worden was ook al voorbestemd. Tenminste, dat geloof ik. Ik geloof eigenlijk niet zo in de vrije keuze van de mens.
De natuur.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:23 schreef Shockwave12 het volgende:
[..]
Maar wie of wat heeft dan alles voorbestemd?
vandaar dat er miljoenen honger hebben en/of midden in een oorlog zitten.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:21 schreef Gewas het volgende:
Het besluit of je een leraar of iets anders te worden was ook al voorbestemd. Tenminste, dat geloof ik. Ik geloof eigenlijk niet zo in de vrije keuze van de mens.
Je snapt gewoon totaal het idee niet van een vaststaand lot.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
vandaar dat er miljoenen honger hebben en/of midden in een oorlog zitten.
die moeten nog van alles leren voordat ze het grotere geheel vatten.
Ik geloof op geen enkele manier dat je zelf de toekomst in je hand heb.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:30 schreef Dezejongen145 het volgende:
..
Dus als ik er voor kies om vanaf dit moment door deze topic vegetarier te worden, is dat voorbestemd?
Of als ik besluit vanaf nu vaker naar de McDonalds te gaan en hierdoor een dikzak word, dan is dit allang voorbestemd?
Ik geloof er niet veel van, volgens mij heb je de toekomst grotendeels in eigen hand.
ja dat zal het zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je snapt gewoon totaal het idee niet van een vaststaand lot.
quote:Op maandag 26 januari 2015 17:44 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
ja dat zal het zijn.
ik ga in een hoekje mijn lot af zitten wachten
of heb je het over de Postcode loterij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |