Ook niet in de vorm van het cliché van een jongere dame met een stuk oudere man? Andersom zie je dat namelijk niet erg snel. En als dan heeft de vrouw toch niet echt een leidende rol.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:06 schreef sperzieboontjes het volgende:
Ik denk dat het er wel is, maar er wordt niet zo veel over gesproken. Overigens heb ik ook nooit veel dingen gehoord over het vadercomplex.
Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat die vrouwen wellicht meer bewust zijn van zichzelf. Dat een zelfverzekerde vrouw je meer prikkelt/aantrekt?quote:Op maandag 26 januari 2015 14:07 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik val over het algemeen wel op iets oudere vrouwen, maar dan moet je denken aan een paar jaar (max 5). Ik zou het geen moedercomplex noemen. En ik ben ook niet opzoek naar een beschermende vorm van aandacht. Ik ben juist zelf heel beschermend. Maar het zal vast wel bestaan, maar komt gewoon heel weinig voor (ik ken geen voorbeelden).
Geen idee. Ik ben altijd een beetje opzoek naar een mix. Een vrouw die aan de ene kant zelfstandig is en sterk in haar schoenen staat, maar aan de andere kant mij ook wel een beetje 'nodig' heeft. Ik wil toch ook een beetje de beschermende man kunnen zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:29 schreef Nabreski het volgende:
[..]
Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat die vrouwen wellicht meer bewust zijn van zichzelf. Dat een zelfverzekerde vrouw je meer prikkelt/aantrekt?
quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:23 schreef fathank het volgende:
Het moedercomplex bestaat zeker. Verwende jochies die zelf hele dagen in de kroeg vanachter hun halve liter schreeuwen dat ze geen geschikte vrouw kunnen vinden terwijl ze eigenlijk een huisslaaf zoeken die ze ook nog mogen neuken met het figuur van Doutzen Kroes. Terwijl ze zelf in de categorie "Zanger Rinus" zitten.`
Een gebakken ei is al een culinair hoogstandje, de was brengen ze nog naar mams en bed een bed opmaken hebben ze nog nooit van gehoord. Dat deed moeders namelijk altijd. De enige groenten die ze eten zijn de prakjes van moeders die ze 2x per week ophalen in een tupperwarebakje.
En die mythe staat natuurlijk model voor het Oedipus-complex...quote:Op maandag 26 januari 2015 13:41 schreef Nabreski het volgende:
Echter over het moedercomplex hoor je niet echt snel iets. Uiteraard is er het verhaal van Oedipus, maar dat is slechts een mythe.
Als je tegen die tijd veel geld het kun je vast wel een 18 jarige vinden die op zoek is naar een sugar daddy.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:39 schreef Aiciu het volgende:
Sowieso wil ik als ik 45 ben een vriendin van 18
Meestal heeft een vadercomplex met seks te maken toch. Volgens mij is dat meer regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:46 schreef HostiMeister het volgende:
Een vadercomplex hebben is wat anders dan je seksueel aangetrokken voelen naar oudere mannen. Komt meestal voor bij vrouwen die menen nooit genoeg (uiting) van liefde te hebben gehad tijdens het opgroeien. Dat het soms resulteert in het surrogaat erkenning te krijgen van een oudere man, door middel van seks e.d. is wat anders natuurlijk.
Vind het een beetje vergezocht om dat een moedercomplex te noemen. Dat gaat meer om iemand die in de watten gelegd wil worden. En mogelijk hebben sommige vrouwen ook een hang naar verzorgend gedrag. Maar volgens mij is er in zulke situaties niet direct een verband met het willen vervullen wat je vroeger bij je moeder hebt gemist. Dat is meer wat ik persoonlijk onder moedercomplex versta.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:37 schreef Sekhmet het volgende:
Ik ken juist vrij veel voorbeelden van mannen die een partner zoeken die vooral zorgzaam/moederlijk is en daarin taken van de moeder overneemt. Dat zie ik toch wel wat als het moedercomplex.
Wel is het leeftijdsverschil dan vaak kleiner en is het een wisselwerking. De vrouw wil ook graag zorgen voor de man, de rol van zijn moeder aannemen.
En met zorgen voor bedoel ik dan in een ongelijkwaardige manier, dus niet zoals gelijkwaardige partners voor elkaar zorgen.
Je ziet het vooral bij probleem mannetjes (verslaving, ziekte, extreem onvolwassen, agressiviteit). Het idee dat de man kan veranderen als de vrouw maar goed genoeg voor hem zorgt/is of hem juist aanpakt zoals zijn moeder het zou doen.
Misschien is dat niet wat er bedoeld wordt met het moedercomplex, maar het komt op mij wel vaak over alsof de relatie scheef zit en de vrouw meer de moederrol dan een partnerrol vervult.
Één van de beste reacties ooitquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:23 schreef fathank het volgende:
Het moedercomplex bestaat zeker. Verwende jochies die zelf hele dagen in de kroeg vanachter hun halve liter schreeuwen dat ze geen geschikte vrouw kunnen vinden terwijl ze eigenlijk een huisslaaf zoeken die ze ook nog mogen neuken met het figuur van Doutzen Kroes. Terwijl ze zelf in de categorie "Zanger Rinus" zitten.`
Een gebakken ei is al een culinair hoogstandje, de was brengen ze nog naar mams en bed een bed opmaken hebben ze nog nooit van gehoord. Dat deed moeders namelijk altijd. De enige groenten die ze eten zijn de prakjes van moeders die ze 2x per week ophalen in een tupperwarebakje.
Volgens mij heeft het juist niets met seks te maken maar alles met aandacht en liefde. Vaders hebben namelijk (vrijwel per defintie) een seksloze liefdesband met hun dochter. Als de vader er niet is, bijvoorbeeld na een echtscheiding, dan willen vrouwen eigenlijk het liefst bij een oudere man (hun leraar o.i.d.) hetzelfde. Alleen oudere mannen kunnen geen seksloze liefdesband aangaan met een (niet familie zijnde) jong meisje. Die worden gewoon geil.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:06 schreef Nabreski het volgende:
[..]
Meestal heeft een vadercomplex met seks te maken toch. Volgens mij is dat meer regel dan uitzondering.
Heb je er ook daadwerkelijk werk van gemaakt, of is het puur een fantasie voor je?quote:Op zondag 8 februari 2015 09:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Zelf heb ik een gigantisch vadercomplex al vanaf mijn 12e (althans, toen kwam ik er achter), maarja wat doe je eraan?
Ik kom helaas geen vaderfiguren tegen. Of iig niet die de vaderfiguur voor mij willen uithangen.quote:Op zondag 8 februari 2015 18:53 schreef Nabreski het volgende:
[..]
Heb je er ook daadwerkelijk werk van gemaakt, of is het puur een fantasie voor je?
Maar heb je wel relaties gehad met leeftijdgenoten dan, of ben je momenteel volledig onervaren op dat gebied?quote:Op zondag 8 februari 2015 20:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik kom helaas geen vaderfiguren tegen. Of iig niet die de vaderfiguur voor mij willen uithangen.
Het oedipuscomplex is anders meer over geschreven dan het elektracomplex.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:41 schreef Nabreski het volgende:
Uiteraard is er het verhaal van Oedipus, maar dat is slechts een mythe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |