Wow dan zijn ze echt veel coulanter dan ik verwacht hadquote:Op maandag 26 januari 2015 02:10 schreef DeLepelaar het volgende:
3 maanden. En kun je niet op tijd betalen bellen voor een betalingsregeling.
Dat in elk geval. Je kunt echt binnen een paar maanden duizenden euro's extra kwijt zijn, zeker als deurwaarders ermee aan de haal gaan. Dat moet je altijd zien te voorkomen.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:04 schreef SpiekerJozef het volgende:
Hou je nou maar gewoon aan je strikte betaalgedrag want die berg wordt alleen maar groter als je een betaling uitsteld.
Drie maanden alvorens je in de shit komt. Voor die tijd regelen dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wow dan zijn ze echt veel coulanter dan ik verwacht had![]()
Hoe kunnen er dan trouwens zoveel mensen in de problemen komen. Je weet toch dat als je iets leent je het terug moet betalen?
Ik kijk met mijn creditcard bijvoorbeeld altijd of het ook lukt iets af te lossen.
Soms zijn er alleen onvoorziene uitgaven. Die klappen hard aan en maken het onstabiel. Deze maand bijvoorbeeld moet ik echt interessant boekhouden alles op tijd te betalen en niet heel erg pauper te leven.
Dat is idd wel zo. Met rood staan ga je dat geld ook gebruiken.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:04 schreef SpiekerJozef het volgende:
Hou je nou maar gewoon aan je strikte betaalgedrag want die berg wordt alleen maar groter als je een betaling uitsteld.
Ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk niet van plan ben. Maar het is een geruststelling dat een paar dagen, een week, of zelfs een maand geen grote gevolgen hebben.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:14 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Drie maanden alvorens je in de shit komt. Voor die tijd regelen dus.
Het gaat niet alleen om leningen hè. Soms kunnen er opeens een paar onvoorziene kosten vlak na elkaar komen (hoge tandartskosten en een kapotte wasmachine bijvoorbeeld) en als je dan niet genoeg buffer hebt, kun je zomaar opeens in de problemen komen. Dat is zo gepiept hoor.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wow dan zijn ze echt veel coulanter dan ik verwacht had![]()
Hoe kunnen er dan trouwens zoveel mensen in de problemen komen. Je weet toch dat als je iets leent je het terug moet betalen?
Daar hoef je jezelf niet druk om te maken een maand.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk niet van plan ben. Maar het is een geruststelling dat een paar dagen, een week, of zelfs een maand geen grote gevolgen hebben.
Then again het lijkt me kapot stressvol zo achter te lopen. Als in echt niet goed kunnen slapen enzo.
Vroeger kreeg je in elk geval twee herinneringen voordat het werd doorgesluisd naar een deurwaarder. Die twee herinneringen waren dan van de oorspronkelijke instantie en daar werden geen of nauwelijks extra kosten bijgeteld. Daar kon je dan mee gaan schuiven en plannen om al te hoge extra kosten te voorkomen.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:17 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Daar hoef je jezelf niet druk om te maken een maand.
quote:Ik ben extreem strict met mijn financiën.
Vraagje: wat is daar precies daar strict aan?quote:Ik ben heel afhankelijk van geleend geld. Ik leef voor een groot deel van een studielening, max eigenlijk iedere maand mijn creditcard, en sta ook iedere maand minimaal een paar honderd euro rood.
Het is trouwens 'strikt', maar terecht opgemerkt. Die twee opmerkingen bijten elkaar nogalquote:Op maandag 26 januari 2015 02:38 schreef trancethrust het volgende:
[..]
[..]
Vraagje: wat is daar precies daar strict aan?
Ik mis nooit betalingstermijnenquote:Op maandag 26 januari 2015 02:38 schreef trancethrust het volgende:
[..]
[..]
Vraagje: wat is daar precies daar strict aan?
quote:Op maandag 26 januari 2015 01:53 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,
Ik ben extreem strict met mijn financiën.
Ik ben heel afhankelijk van geleend geld. Ik leef voor een groot deel van een studielening, max eigenlijk iedere maand mijn creditcard, en sta ook iedere maand minimaal een paar honderd euro rood.
Dat heet niet strict.quote:Op maandag 26 januari 2015 01:53 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ben extreem strict met mijn financiën.
Ik ben heel afhankelijk van geleend geld. Ik leef voor een groot deel van een studielening, max eigenlijk iedere maand mijn creditcard, en sta ook iedere maand minimaal een paar honderd euro rood.
Deze TS kan op auto's en vakanties besparen, maar ook weer niet want in andere topics kan hij niet zonder vakanties leven.quote:Op maandag 26 januari 2015 07:14 schreef Angst het volgende:
Ik zou eens geen kijken, waarop je kan besparen. Als je elke maand aannemen max zit, schiet je snel door naar rood.
Beetje arrogant van je om te doen alsof al die regelingen zo coulant zijn en je niet snapt dat mensen in de problemen komen en je zo strikt bent. Zoals jij met geld om gaat, kom je binnen kort zelf in de problemen.
Andere had je dit topic ook niet hoeven openen.
Even bitchen hoor, het is maandagochtend.
Deze manquote:Op maandag 26 januari 2015 01:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou nee. Totaal niet. Ik begin steeds meer financiële problemen te krijgen.
Zodra alle automatische afschrijving eraf zijn sta ik ¤990 rood. Mijn limiet is ¤1000. Ik heb gelukkig mijn creditcard weer vanaf februari, maar daar kan ik ook maar ¤1000 mee uitgeven.
Ik zit erover te denken een tweede CC aan te vragen. Weet alleen niet of ik hem ook echt krijg
wat een stakker.quote:
Ik zou gestresst zijn en niet kunnen slapen als ik voluit stufi zou lenen, rood zou staan en op mijn credit card limiet zou zitten.quote:Op maandag 26 januari 2015 02:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk niet van plan ben. Maar het is een geruststelling dat een paar dagen, een week, of zelfs een maand geen grote gevolgen hebben.
Then again het lijkt me kapot stressvol zo achter te lopen. Als in echt niet goed kunnen slapen enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |