De hele winter bijna elk weekend aan de BMW gesleuteld, ben er nu hopelijk voorlopig klaar mee
Nieuwe versterkte koppelstangen
Dat ziet er al beter uit
Achter zat vastgeroest dus moesten schokbreker en veer los om ruimte te maken
Weg met de oude uitgeslagen rubbers
Handremkabel was compleet vastgeroest in de achterplaat van de trommelrem
Verse kabels en verse koppelstangen
Oude remkabels in de vuilnisbak
Bij het loshalen van de oliedrukmeter bleek het schroefdraad grotendeels kapot.
Deze zit in een deksel aan de zijkant van het oliefilterhuis, welke niet meer los verkrijgbaar is.
Ik heb dus maar een vanos oliefilterhuis gekocht, handig genoeg met extra aansluiting voor een sensor.
Bouwfolie neergelegd om olielekkage op te vangen
Vanos filterhuis van de sloop
Compleet schoongemaakt en olietemperatuur sensor geplaatst met een adapter
De oude verwijderd en een nieuwe pakking geplaatst
Dynamo en stuurbekrachtigingspomp weer gemonteerd en kabels getrokken
Oliedrukmeter geplaatst, deze kan aan/uit worden gezet met de knop er direct naast
Aluminium pedalen gemonteerd
Veerpootlagers oud vs nieuw
Z3 verstevigingsplaatjes passen niet, gat moet rondom 1 mm groter
Eerste aanzet op van de verstevigingsplaatjes een veerpootbrug te maken
De buis die ik over had na montage van een M3 x-brace hergebruikt
Eerst met de bouten de boel goed afgesteld en daarna de verbinding vastgelast
De stijfheid van de achterkant is nu duidelijk goed in verhouding met de voorkant. En minder kans op geschraap: missie geslaagd
Deze zijn op. Krijg amper beweging in de zuiger.
Nieuwe klauwen in de lak en gemonteerd
Staat goed, het oog wil ook wat
Tijdelijke substrip op de voorkant geplakt in afwachting van
bestelde versie met tekst