abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149039406
Op aanraden van diverse mensen en naar aanleiding van de veelbelovende recensies heb ik deze game maar eens aangeschaft.

Trailer:

(spoiler safe)

Eerste indrukken:

Prachtige graphics, goede mysterieuze sfeer. En natuurlijk een thema dat mij als F&L mod nauw aan het hart ligt: filosofie.

Gedurende het spel krijg je aanwijzingen van de in game God die de Hebreeuwse naam 'Elohim' draagt.

Heel ver ben ik nog niet, en de eerste zo veel puzzels zijn wel erg makkelijk... bovendien mis ik nog een beetje de koppeling tussen de puzzels en het filosofische thema, maar wellicht komt dat nog.

Gister viel het me op dat ik ook een andere speler zag lopen, maar of er interactie mogelijk is heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Naarmate ik vorder in dit spel zal ik mijn bevindingen hier plaatsen. :)

Zijn er meer mensen die hieraan zijn begonnen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:34:41 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_149040577
lijkt wel gemaakt in de source engine
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 25 januari 2015 @ 14:55:03 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149041229
De game heeft wat weg van Portal, maar is veel serieuzer. In tegenstelling tot Portal heb je ook meerdere tools om de puzzels mee op te lossen, die je gaandeweg kunt unlocken.

Het tofste aan de game vind ik het overkoepelende verhaal. Terwijl je speelt wordt het stukje bij beetje duidelijk waar je nou eigenlijk mee bezig bent en dat is best tof.

Vorige week heb ik 2 van de 3 mogelijke eindes gehaald. De laatste moet nog, maar daarvoor moet ik alle sterren halen, dus ik denk dat ik daar nog wel even zoet mee ben :+
pi_149042928
Ik heb er nu toch 1 te pakken die vrij pittig is. Het niveau lijkt samen te hangen met de kleur van de puzzelstukjes, althans... ik ben nu bezig met een rode, en die lijkt echt pittiger dan groen en geel.

8-)

PS:

"Achievement unlocked: know your limits". *mopper*

[ Bericht 11% gewijzigd door Molurus op 25-01-2015 16:03:54 ]
pi_149304883
Ik ben inmiddels een heel stuk verder.

De puzzels zijn erg gaaf, maar het is wel vooral veel voortbouwen op combinaties van mechanics.

Wie een koppeling zoekt tussen filosofische vraagstukken en gameplay komt toch een beetje van een koude kermis thuis. Aan de andere kant lijkt het me ook niet makkelijk om zoiets echt goed te doen.

Laat niet weg dat de puzzels zelf gewoon erg leuk zijn, en het verhaal leuk en mysterieus is.

Mijn game-cijfer: een 7. Leuk voor 1 keer, geen eeuwigheidswaarde.
  maandag 16 februari 2015 @ 21:55:48 #6
12221 Tijn