abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2000 @ 23:56:14 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_427839

En hier weer verder.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 00:01:13 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_427851
00:00 uur
Stream op een van de slaapkamers. Georgie en Kimmie liggen in bed, nog druk in gesprek. Hieke maakt ook aanstalten om naar bed te gaan. Zij ligt boven het keuvelende stelletje.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_427864
Georgie en zijn Kimmie zijn aan het stoeien. Hij moet niet zo hard slaan giechelt Kim. Georgie vindt het wel meevallen. Ze lijken wel op kamp. Beetje grappen Kim lacht haar lachje een paar keer. Hieke ligt te lezen.
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_427865
Georgie zegt dat je in Ede thuis bent als je 3 straten verder gaat.

Hieke doet haar bedlampje uit en gaat slapen.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 00:08]

pi_427868
Georgie en Kim spelen wat. Giecheldegiechel van Kimmie. Hieke kan d'r niet van lezen. Het lukt Bianca ook niet zo.
Kim: Kouwe voetjes heb je.
Hieke: Ja, het is wat.
Kimmie leest nu maar Georgie wil haar aandacht. krijgt die niet en wenst haar terusten.
Hieke kijkt naar beneden en gaat nu slapen
Bianca: Gutenacht Freunde.
pi_427886
Hieke tuurt beurtelings in camera en naar Bianca. Praat wat met Georgie.
Sream-1 en 2 naar Annet en Dees in woonkamer. Dees klaagt dat 't allemaal wat 'boring' wordt, en steeds vaker meer.
Toch gaat het allemaal zo snel. De 7 weken zijn omgevlogen. Annet vraagt zich af of dat voor de mensen thuis ook geldt.
Hun aandacht wordt nu afgeleid door Cindy. Lachen beide om de camera die Cindy blijft volgen.
Annet: Annet wou naar bed maar heeft nu met Dees veel pret.
Iets over privacy achter het kippehok. Robin schijnt op het geitehok te staan (?)
Dees: Goh, wat waait het hard!
Koos komt binnen.
Annet: Waren jullie de camera uit aan het testen
Koos: Niet normaal hoe hard het waait!
Ferdi komt binnen.
Koos: Is het toch nog gelukt? (geen idee wat)
Annet gaat slapen. Dees wil ook zo.
pi_427888
Annet en Dees in de woonkamer.
Koos komt van buiten, Fewdi en Robin zijn nog in de tuin. Ze maken veel herrie buiten, geen idee wat ze aan het doen zijn.
Koos: het is niet normaal hoe hard het waait.
D: de schuttingen gaan helemaal heen en weer.
pi_427892
Ik let ff niet op en ineens...

Zijn we in de woonkamer. Bij Dees en Annet. Ze klagen wat over het verdelen van de taken. Annet klaagt voornamelijk, dat iedereen maar aanneemt dat zij het wel zal doen. Dees zegt vooral 'Jaja'

Ze vinden de tijd in het huis snel gaan. Dees lijkt het jammer als het voorbij is. Toen ze vorig jaar naar BB keken leek het veel langer te duren.

Ze kijken nu naar buiten. Dees moet lachen, Cindy staat ook te kijken zegt ze. Ik heb geen streams van de tuin

Annet moet haar zender omdoen. Vond het geluid al zo zacht Dees schrikt van 'De Stem'.

Weer kijken ze naar buiten. Dees:'Je hebt privacy achter het kippenhok.' Iets over Robin op het kippenhok. Ik hoor Koos buiten. Ze blijven kijken. Annet:'Je zal morgen maar zo'n weekopdracht krijgen'

Koos komt binnen. Ze waren de camera's aan het uittesten. Iets over ontsnappen uit een gevangenis. Dees vertelt dat ze privacy heeft ontdekt achter het kippenhok. Buiten stormt het. Als je naar de spiegel kijkt lijkt het of het huis beweegt.

Annet gaat naar bed. Dees praat wat tegen ? Annet speelt verslaggeefster met een item over de storm. Koos eet wat en praat met Dees over het omwaaien van de schutting. Koos zou het een stunt vinden. De dames denken niet dat het kan.

Annet zegt voor de driede keer welterusten.Haar woorden hoor

Koos en Dees zeggen iets over zo naar bed. Ze zijn echter nog niet moe.

Reclame...

pi_427895
Dees doet zoveelste poging weer wat te lezen... en wordt afgeleid door Annet. Deze vermeldt de paniek over de schutting in de tuin. Schijnt bijna om te waaien. Dees vertrouwt de constructie wel.
Koos is nog niet echt moe, heeft nog geen slaap.

*Ruudje

Ferdi nu binnen. Dees heeft eindelijk door dat het vanavond toch niks wordt met Tolkien en legt het boek terzijde. Vraagt aan Ferdi of de broden gelukt zijn. Beetje bruin zegt ie.
Koos: Tsjonge, tsjonge (de storm)
Dees voelt het waaien door kieren achter haar.
Koos, Ferdi en Dees nu weer even over hoe lang ze nog MOETEN.
Koos: Vanaf de helft kunnen we weer gaan aftellen.
Desiree hoopt haar verjaardag , de 23e november , in het huis nog te halen.

pi_427905
Ferdi vertelt wattie gezien heeft over de schutting. Een hek, nog een hek, een stuk braakliggend terrein en dan een hek onder stroom. Ook een hok met camera's. Dees:'Eeeecht?' Koos zegt iets als:'Het is hier echt een gevangenis!'
Dees vraagt iets over de afstanden tussen die hekken en de bewaking om het huis.

Stream weg

Ik hoor iets over de broden. Ze zijn gelukt. Ze eten meer bruin dan wit. Was eerst andersom zegt Dees. F:'Ja, maar Georgie eet niet meer he...' Dees herhaalt het op vragende toon. Georgie schijnt nog maar 1 broodje te eten.

Ik mis een stukje

Ferdi zegt iets over het leven dat gewoon weer verder gaat. Ze rekenen weer uit dat hoe lang het nog duurt. Ferdi denkt dat je per week moet denken en niet teveel aan het einde. Anders maak je jezelf gek. Dees is het daar mee eens. Koos leefde toe naar 9 november, de helft van de tijd.

Dees is 23 dec(?) jarig. De enige die nog jarig is in BB. Jolanda was zou ook jarig zijn in BB, in november denkt Dees.

Koos gaat naar bed. Het is eigenlijk half 2 zegt Ferdi. Ferdi en Dees zijn ook niet moe. Dees:'Maar als je nu niet gaat slapen ben je morgen zo...'

Ze kijken naar buiten waar Robin kennelijk nog met de camera's speelt. Koos denkt dat BB dat wel leuk vindt, die vervelen zich ook maar. Gebeurd er eens iets.

Ze staan op en gaan hun tanden poetsen in de badkamer. Ik hoor ze ff met Robin kletsen op de achtergrond. Koos zegt dattie van ze houdt. Dees ook van hem. Ferdi:'Wie niet?' En ff later herhaalt Ferdi het op een lacherig toontje:'Ik hou van jullie...'

Koos gaat naar bed. Robin is terug en zegt dat hij onrustig wordt van de storm. Dees denkt dat het huis wel stevig staat. Hij vindt BB een bouwkeet.

Dees en Ferdi kleden zich om. Robin gaat iets maken in de keuken.

pi_427909
Dees ziet buiten de camera bewegen. Vraagt zich af waarom.
Koos: Die camera-lui vervelen zich ook.
Dees: Welterusten.
Robin komt binnen en zegt iets over dat het leuk is beetje spelen (met de camera?)
Stream-1 en 2 op Ferdi en Dees in badkamer. Tandjes poetsen van beide.
In verte Robin-geluiden vanuit keuken, onverstaanbaar.
Robin: Ik wordt helemaal onrustig van die wind.
Dees hoopt dat de stormgeluiden op de slaapkamer te horen zijn, vindt ze mooi.
Robin bekijkt vanuit keuken Desiree in behaatje. Ze keert haar rug naar de camera en doet haar BH uit, hesje erover, flits van witte string te zien en ze is weer weg.
pi_427924
Koos is niet naar bed. Hij zit op de bank. Zegt dat Robin moet onthouden dat Koos het morgen allemaal opschrijft. Robin:'Wat?' Koos:'Nou, over de storm..'

Robin vraagt of Koos heeft opgeschreven hoe Ed in de woonkamer heeft geslapen de 1e nacht. Dat is Koos vergeten. Robin zegt dat het toch niet geeft, is maar net wat je opvalt.

Robin vond het een raar moment. Dacht wat een gek (oid). Koos vond het ook raar, als ie het nu weer hoort wil hij het ook opschrijven.

Robin heeft het over de mensen achter de camera. Wat een baan, er zit er nog steeds 1 in het hokkie. Koos denkt eerst dattie de beveiliging bedoelt.Robin legt uit dat er iemand net bezig was achter de spiegelruit in de keuken. Wat gaan die gasten lang door. Hij zou gewoon zeggen vanaf een bepaalde tijd maar 4 camera's op vaste plekken aan.

Dan slaat ie een vlieg dood en loopt ff later uit beeld.

Reclame...

En terug bij Koos op de bank. Stilte.

pi_427926
Streams op lezende Koos
(geluid weg)

*Qt, wat kan jij snel typen man!

Robin in keuken.
Koos: Robin, help me morgen er aan herinneren dat ik schrijf over de storm.
Robin wil iets zeggen over Ed maar wordt ge"-sssssssssst niet zo hard" van Koos. (wegens slapende mensen?)
Robin verbaast zich over de nog werkende camera-lui buiten. En hoort zelfs de oven trillen door de wind.
Koos: Grrrrrrrrrrrrrrr. Waarom heb ik aan het eind van de dag toch altijd die kikker in mijn keel? Grrrrrrrrrrrrr.
Robin, nog helderwakker, loopt wat onrustig rond.
Robin tegen zichzelf: Robin, ga toch lekker slapen.
Gaat weer naar buiten.......en weer binnen.

*lajeniegekmake

Koos leest rustig door.
Robin: Wil je 'n stuk chocolade Koos?
Koos: Nee.
Robin: Mooi, perfect.

pi_427927
*Qt typt met 2 vingers

Robin eet wat chocolade en leest een briefje voor van zijn moeder. Iets als:'Lieve Bob ik denk aan je, liefs en kusjes Els' Koos vraagt of zijn moeder Els heet. Ja dus.

Hij geniet van zijn chocolade. Gaat de hele reep opeten en denkt dan aan zijn moeder. Heerlijk!

Koos mompelt ook iets op de achtergrond. Batterijen leeg? Hij vertelt iets over de emoties die loskomen met het schrijven. Schrijft zich voor het moment de put in maar (..) Gaat over heimwee ofzo.

Kan alleen Robin goed verstaan. Robin zegt dat je moet bedenken dat je je familie nog heel lang hebt na BB. Verder beaamt ie alles wat Koos zegt en verzucht nog eens hoe lekker de chocolade was. Hij had er 4 gekregen en ze zijn nu op.

'De Stem' zegt dat Koos zijn zender om moet doen. Koos zegt dat ze het toch kan verstaan. Robin vraagt of ze de crew wakker houden. Geen antwoord meer. R zegt dat er nooit antwoord komt als het persoonlijk wordt.

R vertelt weer aan Koos hoe hij zorgt dat hij zich goed voelt. Koos heeft zich gisteren de vernieling in geschreven. Robin heeft vandaag een topdag gehad. Koos ook.

De weekopdracht wordt zwaar heeft BB gezegd. Ze wilden verder geen tipje van de sluier oplichten. Koos vindt het altijd een spannend moment, ziet ertegen op.

Robin leest het briefje van zijn moeder nog eens voor. Zij noemt hem Bob, zijn vader noemt hem Bobbert. Zijn moeder kijkt ook elke dag. Z'n vader heeft geschreven dattie een klasbak moet blijven. Er zal wel wat zijn uitgezonden en hij bedoelt dan dat R geen lage opmerkingen moet maken. De broer van Robin schrijft alleen (...)

Hij rekent uit de brief dateert van 5 okt. Zaten ze er 3 weken in.

R heeft voor de 1e twee weken wel weer dipjes genoeg gehad. Hij had gisteren een dip. Dacht stelletje slijmerds allemaal.

Over de nominaties maakt R zich niet druk. Ze hebben het over Annet die zich er zo over opwond. Koos is er nog niet uit wie hij wil nomineren. Hij weet 1 naam. Niet dezelfde als eerst. Hij had Ed, dus moet ie zowieso 1 nieuwe naam en waarschijnlijk 2. Robin is er ook nog niet overuit.

Koos zegt dat hij een komische reden heeft. Zoals het ernaar uitziet, gaat ie die gebruiken. En als die ander daar niet om kan lachen is dat jammer. Robin:'O ja, nou dat is mooi..'

Koos zegt dat hij ook met Georgie heeft gepraat. Omdat hem in de DBK werd gezegd dat hij hem nu al 3x had genomineerd. Koos moest de confrontatie aangaa. Hij wilde eerst niet. Toen ie schreef, bedacht hij dat hij het beter wel kon doen. Heeft toen het eirooster aangepast.

Robin vraagt wat Koos gezegd heeft tegen Georgie. Koos:'Gewoon wat me dwars zat' En door wat Georgie vertelde (zijn kant van de zaak volgens Koos) kijkt hij er nu anders tegenaan.

Koos staat nu op gelijke voet met iedereen. Blijft cryptisch spreken over wie hij gaat nomineren:'Ze zullen het niet verwachten' En hij denkt dat ze de reden erg komisch zullen vinden.

Koos zegt dat hij gaat slapen maar blijft zitten. Robin heeft goed geslapen en is niet moe.

Er zijn 6 mensen al weg uit het huis zegt Robin. Koos komt tot 5 want Rex telt voor hem niet mee.

Robin geniet nog steeds na van de chocolade. En ze praten verder over de storm.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 01:24]

pi_427933
Robin smikkelend op de bank met zijn chocola.
(of is het een lolly? Kan het NET niet echt goed zien, BBSpy 2000 op 150%, 1152X864)

Koos legt boek weg. Niet te volgen conversatie even met Robin.
(volgens mij moet ie z'n batterijen eens verwisselen, stuk slechter dan Robin te verstaan)

BB komt ertussen, iets over Koos zijn microfoontje. Koos vindt het ergens tussen zijn kleren.
Robin: Ik had vandaag een topdag. Een dag van YES!
Koos: Voor mij wordt het morgen weer spannend.
Robin: het wordt 'n zware opdracht zeiden ze. Zouden jullie niet alvast een tipje van de sluier op willen
lichten beste redactie?
Koos: Nee dat doen ze niet.

pi_427938
Koos zucht diep: Ik zou wel weer post willen hebben. Weten of het goed met ze gaat. Of het goed is met mijn moeder.
Robin: Ben echt benieuwd hoe lang ik nog hier zal zitten. Denk dat ik volgende keer genomineerd ga worden. Vraag me af hoe dat is.

Koos: Nou gewoon, je pakt je koffer in en weer uit.
Koos: 1 naam heb ik nu al, over de andere moet ik nog nadenken.
Robin: Heb je 'n nieuwe naam?

Koos: Ja al 1. D'r zit wel komische noot bij, de reden van nominatie deze keer. Ik zit nu wel aardig met iedereen..., heb geen uitgesproken... Heb ook met Georgie gesproken.
Ik vind ze wel verrassend de namen die ik nu heb. Maar ik doe het dus omdat ik er nu 'n komische kwinkslag aan weet te geven.
Robin: Da's vaag.
Koos: Ik ga naar bed. Jij bent ook niet echt haasterig?
Robin: Heb vannacht goed geslapen, ik kan nu toch niet echt in slaap komen.

pi_427939
Koos vertelt dat het huis vlak bij de gevangenis van Almere staat.

Robin heeft wel eens met zijn vader in een bootje van Loosdrecht naar Lemmer gevaren. Ongeveer 3 dagen over gedaan. Onwijze storm onderweg...

Reclame...

Robin vertelt verder over de avonturen met het bootje.

Ik ben ff weg

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 01:29]

pi_427941
Robin: Goh, wat was dat lekker man, die chocolade....ik denk dat het buiten windkracht 8 is.
Koos: We zitten hier ook vlak bij het IJsselmeer.

Verhaaltje van Robin over 3-daags zeiltochtje op het IJsselmeer toen ie 13-14 was. Was eng en gevaarlijk. Waaide hard. Zijn moeder klapte tegen 'n mast aan. Was de laatste keer met het hele gezin dus.

*ruudje

Kim komt langsgelopen, was even plassen. Koos geeuwt.
Bianca loopt ook even in beeld.
Koos wil nog effe Tarotten met Robin. Lacht al bij voorbaat.
Robin: ....schildknaap....staaf 1...90 (???)...
Koos heeft grote lol.

pi_427943
Robin en Koos gaan allebei een tarotkaart trekken. Kijken of het klopt. Ze giechelen als jonge meiden Robin trekt er 1 met zijn rechterhand. Het is de schildknaap van staven. Hij zoekt het op in het boek en leest de beschrijving voor. Een erotische minnaar die danst om de nar zegtt hij. Dan ff vederop gaat het over een jonge sportman, die uit moet kijken dattie niet te erg van zichzelf vervuld raakt. Hij lacht nu, het klopt wel zegt ie.

Koos trekt zwaarden 10. Een man aan de waterkant, doorboord met zwaarden. Robin leest voor: (..) Erger dan dit kan het niet worden (..)

Koos vindt het allemaal kolder. Even later staan ze beiden op om naar bed te gaan.

Robin staat zijn tanden te poetsen in de badkamer.

pi_427945
Robin leest de betekenis van wat kaarten hardop voor.
Koos: Tis toch klinkklare kolder!
Robin vindt het een en ander wel kloppen, op hem slaan. Volgens de kaarten bevindt hij zich op de helft van zijn weg.
Koos: Jaaa, je zit op de helft van Big Brother, hahaaaaaaa!

......de Dood 47...

Ineens houden ze het allebei voor gezien en willen naar bed.

Robin poetst tanden en neuriet wat.
(geluid weg)
Kleedt zich uit in gangetje, naar toilet en slaapkamer in.
Stream-1 op bed van Dees en Ferdi, slapend
Stream-2 hoek keuken/buiten, lege gang.

*Afgelopen voor vandaag, iedereen slaapt...TO BE CONTINUED

pi_427948
Robin is inmiddels al naar bed. Het is stil in de slaapkamer. We zien Dees op stream 1 en de keuken op 2. En zelfs dan:

Reclame...

Zie dat Trevanian me al voor was Ik ben ook weer vandoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 02:06]

pi_428132
Bianca, Annet en Hieke zijn op.
Bianca en Annet aan de keukentafel.
A: word je uit jezelf zo vroeg wakker, of stel je je erop in.
B: uit mezelf.
Annet vertelt dat haar keuken werd gefilmd voor BB.
Ze zei toen: ik hoop dat degenen in het huis goed kunnen koken, want het is niet mijn favoriete bezigheid.
Annet zit koffie te malen, maakt veel herrie.
Bianca vertelt dat zowel Cindy als de kippen hun hokken helemaal hebben volgepoept. Komt omdat ze niet buiten willen met dit weer.
pi_428158
Bianca en Annet zijn druk bezig met huishoudelijke klusjes.
Verder is er nog niemand te bekennen. Waarschijnlijk is Hieke weer in bed gekropen of in de badkamer bezig.
Er wordt weinig gesproken.
Bianca loopt steeds naar buiten, is met de hokken bezig.
pi_428189
Annet gooit wat weg in de afvalbak.
A: de kippenstront zit hier in de bak, hee.
Hieke: oh jummie. (had dus gedouched)
Bianca gaat sperziebonen uit de tuin halen.
Hieke gaat op de eettafel zitten (die Annet net heeft schoongeboend) en zit aan d'r haar te frutselen. Ondertussen blijft Annet schoonmaken.
Koos is tevoorschijn gekomen.
Hieke: dat vuur wordt ook een drama.
Bianca: zouden jullie zo, als jullie tijd over hebben, brood willen kneden.
Hieke: tuurlijk.
Koos: zo slecht is het weer nog niet geweest.
Gisteravond, die schutting...
B: je wordt er niet vrolijk van.
A: de melk stond hier ook nog van Cindy, hij was bijna warm.
pi_428207
Koos heeft gehoord dat een aantal weer in hun slaap hebben gepraat.
K tegen Hieke: je blijft flink verkouden he?
H: Ja, schiet niet op.
B: je bent echt snip, ik zou maar niet naar buiten gaan.
Ze zitten met z'n vieren wat brood te eten.
Ze hebben het erover dat hun haar zo groeit.
En dat mannen die kaal worden vaak de resthaartjes over die plek heenkammen.
Koos vindt dat afschuwelijk.
H: vooral als het dan waait.
B: dat is toch echt afknapper nummer 1.

K: ik dacht, ik zal wel de laatste zijn, maar dat valt mee.
B: ze zijn echt lui.

Hieke moest lachen om het feit dat Georgie eerder naar bed ging, en dat Kim toen ging liggen lezen op bed.

maandag 30 oktober 2000 @ 11:48:17 #26
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_428235
Bianca, Hieke, Koos, Annet bespreken bij de ochtendkoffie de relatie tussen Kim en Georgie. De door allevier gedeelde opinie is dat Kim jong is, misschien niet zoveel van G moet hebben, in elk geval niet aldoor zo boven op elkaar wil zitten, omdat ze anders de BB-ervaring niet ten volle meekrijgt. G is opdringerig, maar wel lief en echt verliefd volgens de vier. Voor Kim hoeft het niet zo maar kan in het huis geen weerstand bieden aan G. Na BB zal de relatie wel over gaan denken ze.

Ze maken nog meer koffie, want de teeleuten slapen allemaal nog.

maandag 30 oktober 2000 @ 11:50:18 #27
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428237
Beeld eettafel.
Koos, Annet, Hieke en Bianca daar aan de koffie.

Hadden het daarnet over G. en Kim. ;
Dat Kim nog zo'n meisje is, en dat G. degene was die het initiatief genomen had om samen een bed te delen. Aanvankelijk wilde Kim dat niet voor haar ouders.

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_428345
laat verslag over een uur geleden:
Robin en Dees in Robins bed, makken nauwelijks geluid, af en toe wat ademhaling versnelling, en onder het dekbed overduidelijke aai/streel bewegingen. Duurde echt een minuut of 20.

Ondertussen lagen Kim en Georgie te zoenen in hun 2 persoonsbed, en wat te kietelen e.d.
Kim kreeg het niet voor elkaar elegant over georgie heen te klimmem toen ze er uit wou, en toen ging g het voordoen, maar maakte daarbij veel lawaai door tegen het trappetje van het bed erboven te trappen .
Toen iedereen eenmaal in de keuken was maakte Dees een verkeerde beweging waardoor er een spiertje vast zat, maar Hieke wist een slimme truuk: Robin moest met zn rug naar Dees gaan staan, haar armen in die van haar haken, en dan een stukje over zijn rug laten rollen. na 2keer hiep het.
Hieke maakt de sperciebonen schoon, Ferdie en Robin zijn aan het tafeltennissen.
En Dees heeft net de bakkenbaarden van Georgie geknipt.

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 30-10-2000 12:54]

pi_428362
Hieke en Kim zitten aan tafel, Hieke rookt, Kim eet.
K: ik blijf maar es thuis vadaag
H: Ja? ga je niet naar buiten?
K:nee, ik heb al gebeld, ik blijf binnen.
het regent te hard, het waait te hard, ik heb zat dingen hier te regelen
H: ja? heb je je laptopje hier? het is hartstikke hip he? thuiswerken.
Robin luisterd ff mee, en zegt o, blijf je thuis vandaag?
K: ja. ik heb net mn baas gebeld.
H: normaal heeft ze de bus van 10 voor half.
maar ze heeft net met dr mobieltje dr baas gebeld.
pi_428395
Hieke heeft een soort spray van Koos gekregen tegen haar verkoudheid. 2x per dag sprayen.
In de badkamer Koos, Hieke en Annet.
Koos tegen Annet: doe eens al dat goud af, ik knap daar zo op af, je kan zo naar het woonwagenkamp!
Hieke: het is Frans Bauer-look.
Annet: nou ja, ik heb dat al zo lang.
Koos: nee, ik heb er spijt van dat ik dat heb gezegd, voor al die mensen die daar vandaan komen.

Koos en Hieke in de keuken.
Annet laat waarschijnlijk iets bloots zien vanuit de badkamer.
Hieke: doe die handdoek eens wat hoger, kunnen we je kont zien.
Mijn god, Koos, je hijgt ervan als een paard.
Koos: welnee...al dat goud....
Hieke: ik vind het ook niks.

[Dit bericht is gewijzigd door mercurius op 30-10-2000 13:24]

pi_428431
Desiree laat een litteken aan Georgie zien.
G: Kimmie, kom eens! Ze kunnen toch littekens vervagen?
Kim legt uit hoe het werkt. Ze kijken of die van Desiree weggehaald zou kunnen worden.
Schijnt een heel breed litteken te zijn.
G: het zag er bij Kimmie vroeger ook niet uit, hebben ze helemaal weer goed gekregen.
G en K stoeien.

Kim vraagt aan Georgie wat hij met haar jas heeft gedaan, hij is vies. G heeft hem aangehad bij het vuur aanmaken. G gaat proberen om hem schoon te maken in het bad.
K: lukt niet meer, het is een witte jas.
Maar...het lukt Georgie wel.
G: het is ongelooooflijk, Kimmie, how clean it gets!!!
K: hihihihi
Het plagerige gekibbel gaat zo nog een tijdje door.

[Dit bericht is gewijzigd door mercurius op 30-10-2000 13:45]

pi_428488
Georgie en Desiree aan de eettafel.
G al schrijvende: ik maak een schema voor maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag.
Maandag, borstdag.
G: weet je wat biceps zijn?
D: ja, spierballen.
G: opdrukken, hoe vaak haal je?
D: 10x achter elkaar.
G: dat doe je dan 4x 8.
Georgie doet een aantal borstoefeningen voor.
pi_428520
Georgie wordt onderbroken, hij moet naar de dagboekkamer komen.
Hij zal de weekopdracht waarschijnlijk moeten ophalen. De rest zit vol spanning te wachten in de woonkamer.
georgie komt terug met de boodschap dat ze niet meer mogen schrijven.
Koos: nu hebben ze me helemaal over de rooie.
Hieke: we hebben zelf die inkt gemaakt van het crepepapier, en die veer. Dat is toch hartstikke mooi.
Ze zijn allemaal verontwaardigd.
Robin: ik vind dat we er allemaal tegenin moeten gaan. Sjongejonge, hadden ze meteen moeten zeggen.
R: gewoon niet mee akkoord gaan.
Hieke: we mochten geen pennen, dat snap ik, maar dit hebben we zelf bedacht.
Georgie: de inkt blijft staan in de dagboekkamer, voor het boodschappenlijstje.
Robin: We leveren het niet in, klaar!
Ferdi: het zal wel te maken hebben met de nieuwe weekopdracht, iets wat we moeten onthouden en niet mogen opschrijven.
pi_428528
Georgie leest een pagina van het regelboek voor, waarnaar verwezen werd door BB.
Ferdi: tja, het staat er wel in, het is wel een regel.
Hieke: ja daaag.
Georgie: ze willen dat emoties in de groep worden besproken, en niet worden opgeschreven zoals door Koos.
Koos: dan hadden ze er meteen wat van moeten zeggen.
Bianca: als groep zijnde moeten we een daad stellen.
Robin stelt dat niemand er mee eens is.
Georgie gaat weer naar de DK.
Robin: trieste zooi.
Iedereen kakelt nu door elkaar heen.
  maandag 30 oktober 2000 @ 14:17:00 #35
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428530
G. is net in de DK geweest, en komt terug met de mededeling dat ze niet meer mogen schrijven. Zegt ; 'ze hebben het een tijd lang door de vingers gezien'.

Hieke reageerd heftig !
Ook Koos is zeer ontstemd.
H, : dit is toch back to basic ? Zelf de inkt gemaakt van het crepepapier.
H. : daar gaan we dus niet mee accoord !
G. leest voor wat de regels zijn hieromtrent. Het komt erop neer dat het niet is toegestaan om te schrijven.
Koos is erg kwaad nu.
R. : als je gezeik wil hebben moet je het zo doen.
B. : waarom niet eeerder ?
R. : er wordt niet gecommuniceerd op papier.
G. : we zijn het er niet mee eens.
G. peilt de meningen.
Iedereen komt op voor Koos.
H. : hadden ze dat gelijk moeten doen.

Reclame

maandag 30 oktober 2000 @ 14:22:34 #36
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428538
Koos komt terug uit de DK.

Koos : ik ben er klaar mee ! Het is een order.
Koos is erg kwaad.
R. : wij staan achter je Koos !

maandag 30 oktober 2000 @ 14:27:55 #37
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428545
Koos : ze laten me schrijven, en nu hebben ze me over de rooie.
H. : we hebben zelf de oplossing gevonden door zelf inkt te maken en een 'pen' te maken.
G. : er staat dus ; BB maakt uit wat de regels zijn.
Er wordt druk gediscussieerd.
Koos : ik zou het fantastisch vinden als jullie achter me staan.
Het altenatief is nu : Koos mag blijven schrijven maar levert het in de DK in.
B. : Koos kom voor jezelf op !
pi_428550
Ze gaan vragen of Koos 1x in de week in de DK mag schrijven. Dat is het compromis vd groep.
Koos is echt helemaal van slag. Hij gaat terug naar de DK met het voorstel.

B: het is zo belangrijk voor Koos, hij is niet voor niets zo emotioneel nu.

streams vallen steeds weg helaas, hierdoor onvolledig verslag

Koos terug uit de DK, is ziedend. Voorstel zal dus wel niet ingewilligd zijn iemand?
Koos: ze willen me eruit hebben!

[Dit bericht is gewijzigd door mercurius op 30-10-2000 14:40]

maandag 30 oktober 2000 @ 14:41:59 #39
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428564
B. : hij reageerd niet voor niets zo emotioneel.

Ze reageren zich af door te zeggen wat nog meer niet zou mogen, als b.v. breien, praten...

Koos komt terug en zegt emotioneel dat ze bij hun standpunt blijven, en zegt dat hij dan donderdag naar huis gaat !!
Koos : er is geen compromis mogelijk. Ik vind het steilloos. Ik zat goed in m'n vel maar nu niet meer. Had tegen de red. gezegd, rij jij nooit door het rooie stoplicht dan ?
Koos : ik ga hoor ! Ik verrek het !
H. : het publiek wil dit ook niet hoor !
B. : de redaktie laat Koos echt niet gaan.
Koos huilt nu en zegt ' ik kan er zo slecht tegen '.

Veel commotie nu !

R. : lijkt net alsof een kind z'n tekenspullen afpakken. Vaak zeg ik lekker belangrijk, maar dit is triest !
G. heeft weer gepraat in de DK, en zegt dat de DK afwacht
F. : ze hadden dit ook gedaan als het met Ed niet zo was gebeurd.
R. : kom nou !
R. is erg pissig.
Koos : de lol is er toch af nou.
B. : doen we de weekopdracht niet...

pi_428571
De bewoners zijn aan het bedenken wat voor actie ze ertegenover zullen stellen: geen weekopdracht doen, zegt Bianca.
Koos: maar de lol is er voor mij zo toch al af.
  maandag 30 oktober 2000 @ 14:48:17 #41
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428576
Koos : na een week is het essentieel voor mij geworden. Het is nu net alsof ze m'n hand eraf hakken. Ik neem hier verder niemand iets kwalijk (tegen de bewoners).
R. : heel kinderlijk , echt !
H. : we wachten het maar even he ?
Koos : voor mij staat het vast. De lol is eraf. Ik voel het als mijn hand afhakken. Ik heb het er niet meer voor over. Ik ga niet opnieuw dat proces doormaken.
H. : soms moet je even tot rust komen.
B. : je moet wel staan waarvoor je staat.
B. : ik snap heel goed dat je heel kwaad bent.
H. : dan denk je sodemieter op.
Koos : er moet heel wat veranderen wil ik donderdag niet weg zijn !

Reclame.

maandag 30 oktober 2000 @ 14:58:12 #42
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428609
Koos : ik ga mooi naar huis. Naar Els !
H. : ik weet precies hoe je je voelt, dat had ik de vorige week ook. Vechten tegen de bierkaai.
Koos : een compromis moet mogelijk zijn. Niet zo kinderachtig.
R. : wij willen dit. Klaar. Opzouten. Het gaat om Koos.
B. : hoe zullen we ze nu op de kast krijgen. Te pas en te onpas. Het staat in het regelboek. Zei ook tegen Koos, zo daar kom je mooi mee weg.
B. : we worden als kinderen behandeld.
F. : je weet toch dat hun boven ons staan.
R. : niet op een manier van half wel half niet. Dat is overal. Dat werkt niet. Nergens.
F. : ik sta achter jullie.
H. : dit soort dingetjes wist ik niet.
De anderen beamen dit.
R. : ze hebben de touwtjes in handen, en dat is kloten.
B. : ze weten ons standpunt. Jij gaat donderdag niet weg.
F. : ze geven er niets om.
R. : wat moeten ze zeggen als Koos weg gaat.
Koos : ik weet het niet hoor of ze het iets uit maakt.
R. : geen vergelijking met Ed maken , daar hebben we nu niets aan.
B. : lekker op bed blijven als tegenactie.

Stem : Koos wil je naar de DK komen ? (Marijke zegt F. )

maandag 30 oktober 2000 @ 15:01:39 #43
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428620
B. : er is geen ruimte voor redelijkheid.
H. en B. : ze praten nu heel anders als toen met Ed.

Ze grappen nu over hoe Ed uit het huis te gooien.

maandag 30 oktober 2000 @ 15:04:00 #44
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428626
B. paniekerig; schreeuwt daar iemand ?
R. erg kwaad op F. nu.
R. : hou je mond eens jongen !
F. : het is vechten tegen de beer.
R. : is toch lullig voor Koos !

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 30-10-2000 15:13]

pi_428629
Robin valt uit tegen Ferdi, omdat Ferdi steeds zegt dat BB wel gelijk heeft.
R: je moet je kop eens houden, tegenover Koos, dat is toch niet leuk voor hem!
F: maar ik sta ook achter jullie, maar ik begrijp het wel van BB.
R: zeg dat gewoon niet steeds!
  maandag 30 oktober 2000 @ 15:09:46 #46
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428647
B. : Koos heeft even tijd nodig. Voor het schrijven was hij toch o.k. ?

Even rustig nu.

Koos terug.
Koos : ze hebben het toegestaan omdat ze een drukke week hadden. Met Ed denk ik zegt Koos.
Koos : ze laten het zo. Maak de boel maar klaar. Ik ga er uit ! Ik vergeet het niet hoor ; 'ik moest plezier in het huis hebben'.
Koos : ik ben weggelopen.
R. : niemand levert het in.
Koos : ik ga schrijven !
Iedereen lachen.

maandag 30 oktober 2000 @ 15:12:37 #47
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428654
Koos gaat inderdaad schrijven.
Alleen aan de eettafel.

De anderen gaan verder met waar ze voor de commotie mee bezig waren.

>heb zo elders een afspraak : wie volgt ?<

pi_428705
Hieke, Georgie en Koos aan de eettafel, gaan waarschijnlijk kaarten.
Robin noemt dingen op van het boodschappenlijstje die niet aangeschaft worden door BB.
Iedereen: nou ja!
R: we mogen het boodschappenlijstje dus ook niet meer schrijven, maar moeten het uit ons hoofd leren.
F: jezus, wat een losers.
R: en we mogen kiezen, 100 geraniums, welke kleur?
H: om achter te gaan zitten?
F: gratis?
STEM: wie van jullie komt er naar de DK, want het is tijd voor de 7e weekopdracht.

Ferdi leest voor, ik kan het niet goed volgen, maar elke bewoner moet apart naar de DK en mag niet tegen de rest zeggen wat er besproken is.
De 1e persoon wordt al naar de DK geroepen.

maandag 30 oktober 2000 @ 16:49:41 #49
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428907
Stem : wil Bianca naar de DK komen ?

R. : B. staat onder de douche !

B. maakt haar snel gereed.

Iemand : zeg je nog even dat R. geen zin heeft, en waar we op moeten letten.

maandag 30 oktober 2000 @ 17:09:40 #50
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428953
B. terug.

B. : de regels van BB en van de weekopdracht zijn apart. Ze moeten nog wat dingen regelen, en het begint over ongeveer een uur.
B. : een toiletbezoek is mogelijk.

Stem : B. kom je nog even ?

maandag 30 oktober 2000 @ 17:16:38 #51
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428977
Beeld eettafel.

B. terug.
B. : ze krijgen 5 min. voor het toilet.
B. : je moet langer dan 2 minuten lezen. Dus als R. niet wil lezen, dan geeft hij het na b.v. 2 min. en 1 sec. door. Korter dan 3 uur. Als je de strijd staakt moet je hoofdstuk afmaken.

Alles is nog niet duidelijk bij alle bewoners.

Stem : willen de helpers ( Koos, Annet en Kim ) naar de DK willen komen om boeken te selecteren voor de lezers.

Beeld tuin, waar niks te beleven valt...

maandag 30 oktober 2000 @ 17:48:45 #52
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_429076
Er is ook weer wat gedoe rondom Annet. In haar afwezigheid hebben oa G, F, en D het erover dat Annet weer net zo reageert op dat ze niet mee mag doen met de weekopdracht, als op het feit dat ze genomineerd was.
G: En het zou goed kunnen dat ze straks weer genomineerd wordt. D en/of F(?): Ja!
  maandag 30 oktober 2000 @ 18:11:40 #53
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429120
Koos zegt weer tegen Robin dat hij vasthoud aan zijn vertrek.
R. : dat zou ik zonde vinden.
Koos : dat vind ik lief
B. vindt ook dat Koos niet moet gaan.
Koos : ik vind het onvoorstelbaar dat ze dit gedaan hebben.

Koos blijft vooralsnog bij zijn mening.

maandag 30 oktober 2000 @ 18:20:00 #54
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429139
Koos : ik heb er niets meer aan.
R. : we moeten toch een oplossing proberen te vinden, anders krijgen we er weer zo'n 'lapschwanz' bij.
Koos : dat vond jij wel leuk.
Koos : ik heb de neiging om hetzelfde als Ed te doen ; 2 minuten zendtijd te vragen.
R. : je blijft gewoon man !
B. : je moet je voor jezelf afvragen ; is het 't waard ?
Koos : ik snap het niet dat ze dit niet beseffen.
H. , R. en B. proberen Koos op te beuren.
Koos : ik vraag wel een gesprek met de psycholoog aan.
H. : komt ze woensdag ?
  maandag 30 oktober 2000 @ 18:44:58 #55
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429193
Koos is zojuist weer in de DK geweest.
Hij heeft er nog steeds geen goed woord voor over.
Bullebakken noemt hij ze.

Hij krijgt nog wel een gesprekje met de psych., maar blijven bij hun standpunt.

B. overtuigt Koos nog eens van zijn actie.
B. : denk aan Els ! Die wil ook dat je blijft.
B. : denk je dat ze je saai vinden, en ze je daarom weg willen hebben ?

H. en R. komen nu ook bij Koos om te vragen hoe het met hem gaat.
Koos : de psycholoog heeft nu de eerste prioriteit.
Koos : ik doe het voor jullie (over BB) om donderdag te gaan, maar ik kan ook woendag hoor ! Heb de indruk dat ze het niets doet.

Eerder zei Koos ook dat hij in de DK voorbeelden had genoemd voor zijn afwijzing ;
- een kind neem je toch ook niet een ijsje af als die dit al in z'n hand heeft ?
- als een kind een vuurwapen heeft, laat je het er toch ook niet een week mee spelen ?

De anderen negeren Koos een beetje.

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 30-10-2000 18:45]

maandag 30 oktober 2000 @ 18:51:34 #56
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429213
Aan de eettafel te zien gaan ze zo eten.

>ik ook<

pi_429312
bewoners zitten gezellig aan tafel koffie te leuten

het gaat over kleinduimpje

geen interresant nieuws
:-(

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_429331
De bewoners zitten aan tafel. Daarvoor hoorde ik Koos zeggen iets over BB zeggen. Hij had gedreigd donderdag te vertrekken en toen vroegen ze waarom pas donderdag. Zijn antwoord aan BB was dattie ook woensdag kon gaan. Hij heeft het idee dat BB hem graag weg wil hebben.

Het eten was iets met sperciebonen. Heb de conversatie verder niet echt gevolgd. Het klonk iig alsof ze het erg naar hun zin hebben.

Ze babbelen na het eten over de te lezen boeken. Over Stephen King. Hij heeft geen waargebeurde verhalen geschreven. Bi heeft het over de storm van de eeuw, moet een boek van SK zijn. Ferdi denkt dat het de paarse storm heet oid.

Ik hoor voornamelijk het gerinkel van de lepeltjes in de koffiekopjes. Georgie praat verder over voorlezen. Ondertussen voeren anderen daar ook gesprekken over boeken doorheen.

Georgie wil gaan slapen. Stel dat de boeken pas 's nachts komen. Ze gaan het aan BB vragen.

pi_429341
Dees heeft in de DBK te horen gekregen dat de boeken heel snel komen.

Hieke:'Nou dan weet je het wel'

Het is het startsein om allemaal tegelijk te gaan praten.

Robin wil zijn plaats wel afstaan, hij vindt de hele opdracht nix. Koos moppert ook wat.

Iemand zingt dat het zonnenstralen regent.

Ferdi zegt dat het beter was geweest als ze eerst de opdracht hadden gehoord voor ze deelnemers moesten kiezen.

Koos zegt dat hij het jammer vindt omdat hij in BB nog helemaal niet heeft gelezen. Dat is volgens mij niet waar

De bewoners gaan zich klaar maken voor het lezen. Tanden poetsen ed. Robin doet een stemmetje. Klinkt als Klazien ut Zalk.

Hieke praat mee met Robin.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 19:46]

pi_429349
Bewoners nog steeds rond de tafel :

G: zegt dat hij eventjes gaat slapen

D: gaat even vragen in dk , hoelaat de boeken komen.

R: denkt dat de opdracht erg zwaar is

D: Kreeg als antwoord uit dk zeer snel.

F: de geit wordt vandalist, geit maakt strepen op het raam

K: wil zorgen dat weekopdracht lukt? Wil hij misschien toch blijven

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_429372
Iedereen schreeuwt door elkaar :-(
Hoop gerinkel van lepels,vorken,messen
en hoop gelach kan niet precies volgen waarover het gaat.

pi_429397
Stem van BB
koos,kim ,annet
Mogen spullen halen in dbk
Ze vinden kostuums.
Schoenen.
hannibal (boek)
Rest van de groep , zit in woonkamer op de bank
pi_429410
Kim, Annet en Koos mogen in de DBK de boeken ophalen. Ze bekijken de boeken, hoor ze zeggen:'Kijk eens wat een pil!' En ik denk dat ze verkleed moeten ofzo. Ze hebben het over de schoenmaat.

Kim leest de rest van de bewoners een briefje voor. Het is voor de helpers, een zware taak staat in het briefje.

Reclame...

Ze moeten zich dus inderdaad als dienstbode verkleden. Kim en Annet als sexy dienstertjes ofzo, ze hebben het over blote benen en een blote rug. Kan je nix onder dragen zegt Annet.

Ze kleden zich om in de badkamer. De dames zijn niet blij. Veel te laag uitgesneden. Kim zegt dat ze zo in haar blote tietjes moet ronddartelen. Er past geen bh onder.

Hieke zou er een t-shirt en een broek onder dragen. Nix voor haar en dan ook nog die pumps.. Kim gaat haar eigen schoenen dragen. Hieke zegt iets over opgewonden jongens.

Kim wil best in zo'n jurkje maar de kouseband doet ze niet om. Ze hebben een schortje voor en Annet zet een wit kapje op.

Robin vindt het mooi, helemaal niet ordi. Kim:'Dat zou ik ook zeggen als ik jou was'

Het bevalt Georgie ook goed hoe zijn Kimmie eruit ziet. Hij zegt dat je kan zien dat Annet hoge hakken gewend is en Kim niet.

Ik moet ff weg..

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 20:04]

pi_429415
Nog meer boeken !
alleen geen titels genoemd
Kim leest brief BB voor.
Er zit een bel bij de spullen, zodat de deelnemers kunnen bellen ,
om een andere bewoner , Kim, Koos, Annet te gebruiken als Butler
pi_429467
Koos reikt het 1e boek uit om 10 over 8. Ze gaan beginnen. Bianca begint geloof ik met lezen. Stream 1&2 staan echter op de keuken en er wordt gelezen in de woonkamer.

Wij zien Koos en Annet ff een dansje doen. Kim en Annet moeten naar het toilet. Kim gaat ook de pumps uitdoen, ze vindt het rare dingen waar ze niet op kan lopen.

Koos gaat afwassen.

In de badkamer vertelt Annet dat ze het wel heel gaaf zou vinden als ze de outfit mocht houden. Ze bewaart alles van BB. Voelt zich zo net een verpleegster.

Kim rommelt wat met haar haar. Koos komt zichzelf ook ff bewonderen in de spiegel. Ze lachen samen om Koos die de butler is.

*Qt vindt dat de dames eruit zien alsof ze meespelen in een goedkope sexfilm

Kim vindt een kousenband raar, helemaal niet sexy. Snapt mensen die dat kopen niet. Annet legt uit dat zij er ook 1 had met haar trouwdag. Het is voor de spanning erna zegt Annet.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 20:20]

pi_429493
Annet vindt het niet leuk dat ze van de opdracht is uitgesloten.
Kim: nee, leuk vind ik het ook niet, ik ben geen watje ofzo.
A: als je 1x hebt gefaald....jij met dat bungeejumpen...
Kim gaat in de DK vragen of ze perse het pakje moet dragen, of dat anders de weekopdracht mislukt. Ze vindt het echt helemaal niks.
pi_429496
De dames zijn niet erg gelukkig met hun outfit. Kim gaat zo geen brood bakken hoor, veel te koud. Ze vragen zich af of het echt moet voor de opdracht deze kleding. Kim gaat het zo vragen aan BB want het stond eerst niet in de aanwijzingen. Annet zegt dat ze het aan moeten houden als BB het nodig vindt.

Ze heeft al haar sexy kleding expres thuis gelaten. Anders krijg je al snel de naam van.. nou ja jeweetwel. Ze had bij de lingerie van de week ook al het idee dat BB het programma meer een sexy uitstraling wil geven.

FF later zegt Kim dat ze het toch wel leuk vindt zo'n pakje. Annet zegt dat je er maar de humor van moet inzien.

Ze balen ervan dat ze niet meedoen aan de weekopdracht. Hebben wel erg hun best gedaan in BB en het is nu net alsof ze watjes zijn.

Kim gaat aan BB vragen of de pakjes nodig zijn.

Reclame...

Beeld van de tuin. Dan de woonkamer waar gelezen wordt, niet te verstaan. Kim vertelt Annet in de badkamer dat ze buiten een jasje aan mogen. Beeld switcht van de woonkamer naar de keuken. 'Het personeel' ruimt op.

Ik ben weer weg voorlopig...

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 30-10-2000 20:32]

pi_429505
Bianca is aan het voorlezen uit "Ontvoerd!", nam het net over van Dees.
Georgie ligt op de grond te luisteren, de rest van de lezers zit op de bank en lijkt ook serieus te luisteren.
De drie "bedienden" staan in de keuken en giechelen om iets dat Koos fluistert.

voor de kijkers is deze opdracht wel heel erg saai

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 30-10-2000 20:41]

maandag 30 oktober 2000 @ 20:40:42 #69
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_429517
20.35 uur
Koos en Annet zijn samen aan het afwassen. Ze staan steeds in elkaars oor te fluisteren. In de kamer wordt voorgelezen...

Het geluid is heel slecht, ik kan er geen chocola van maken... Probeer het later nog een x

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 30-10-2000 20:53]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_429591
Hieke heeft het voorlezen overgenomen.
Bianca en Fredi gingen hun "walkie-talkie" spelletje zitten doen. (doen als of ze door hun baterij houdertje spreken).
Met als gevolg dat Ferdi, Bianca en Dees heel erg hun best moeten doen om niet te lachen.
Hieke moet erg sniffen tijdens het lezen, blijkbaar helpt de neusspray van Koos ook niet super..
Bianca heeft tranen in haar ogen van het (niet hardop)lachen.
Koos zit te luisteren naar de voorlezers.
Robin neemt nu het lezen over.
Annet en Kim maken zo te zien limonade.
pi_429668
Na wat heen en wer gefluister in de voorleeshoek terwijl Ferdi het lezen overneemt, loopt B naar de wc, onderweg tegen Kim zeggend dat het een heel saai boek is, en of ze in een ander mogen beginnen.
Kim is dat gaan vragen in de DK, en kreeg te horen dat dat mag, aan het eind van een hoofdstuk.
Kim vroeg of ze dan op moeten schrijven welke hoofdstukken er al gelezen zijn, maar de stem zei dat ze dat moeten onthouden.
Annet schrijft nu toch zo te zien met de veer wat op.

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 30-10-2000 21:23]

maandag 30 oktober 2000 @ 21:26:13 #72
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_429686
21.15
een van de regels is niet duidelijk. mogen de bewoners zelf een nieuw boek pakken of moet kim, annet of koos dat aan hen geven?
moet een hoofdstuk eerst uitgelezen worden
kim gaat het vragen in de DK
Een nieuw boek moet gegeven worden, eerst een hoofdstuk uitlezen en kim, annet en koos moeten bijhouden welk hoofdstuk gelezen is maar mogen dit niet opschrijven.
Even later zie ik annet vlak voor een one way spiegel toch schrijven met de ganzenveer
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
pi_429738
Kim is nu aan het schrijven.
het lijkt erop dat ze de titels van alle beschikbare boeken opschrijft

Georgie is nu aan het voorlezen. de eerste 5 minuten zonder zn zender, maar de aldaar hangende microfoons vingen zn geluid erg goed op.

21:41
G leest erg snel. Struikelt veel over de woorden.
Robin is achter de bank gaan liggen.

Koos en Kim en Annet zitten te praten aan tafel over het niet meer mogen schrijven van Koos.
Kim zegt dat het misschien helpt als hij blij is met de tijd dat hij wel heeft mogen schrijven.
Maar ze staat achter Koos zegt ze.
De bel gaat, de voorlezers willen een nieuw boek: "mannen zijn anders" (ofzo)

Desirée begint er na wat heen en weer gedoe in, ze waren bang dat ze over de toegestane 30 seconden stilte heen zouden gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 30-10-2000 21:45]

pi_429821
Dees heeft onder het lezen erg veel commentaar op het boek, dat erg feministisch is.
Maar iedereen luistert. Af en toe moet ze er zelf ook om lachen.
zo te horen is het ook wel humoristish geschreven, mannen gezien als gevulde koeken en zijde sokken.

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 30-10-2000 21:56]

pi_429877
Bianca is aan het lezen en maakt er wat van; ze ging net over op een fries accent.
Annet is bezig met Cindy, zorgt voor hooi en aandacht voor het beest
pi_429895
Annet ging bij Cindy in het hok liggen, en Koos kwam er bij staan.
k: ik heb je nu 1 dag in dienst, en eerst loop je de mannen te versieren, en nu de geit.
A: ja, ik kan het niet laten
K: nou, zo kan het niet doorgaan hoor!
A: ja maar ik blijf ff liggen, want buiten is het zo koud!
K: Je mag best naar binnen komen hoor!

Het boek waar ze in bezig zijn heet : "Alle mannen willen maar één ding"
van Yvonne Kroonenberg.

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 30-10-2000 22:31]

maandag 30 oktober 2000 @ 22:33:39 #77
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_429927
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:24:34 #78
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_430168
Soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden

maandag 30 oktober 2000 @ 23:44:32 #79
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_430243
23.31
de voorleeswedstrijd gaat verder
koos, annet en kim aan de eettafel (kortom het personeel dus) zij doen zich tegoed aan limonade en iets te knabbelen verder bespreken zij hun leven in het BB huis
koos: het is hier niet leuk, ik toon mijn emoties en daar houd geen camera mij in tegen er zijn hier ook mensen die alles binnen houden. door mijn emoties te tonen stel ik me kwetsbaar op. mischien zijn er wel mensen buiten die zeggen wat een flapdrol
kim: dat siert je alleen maar
koos: mischien zeggen de mensen wel wat een flapdrol dat hij zo'n gedoe maakt over een stukje schrijven
kim: dat is voor iedereen verschillend
koos: maar nu is het wel klaar, jullie begonnen erover
annet: we waren aan het kaarten en toen zei ik wat is er koos.

het personeel gaat weer kaarten
kim: pas
koos: mag ik nou weer pakken?
kim: is het eerste boek nou bijna uit
annet: ik heb net nog gekeken, ze hebben nog genoeg limonade enze

verder met kaarten, gezelli
koos: slapen ken ik natuurlijk niet
annet: ja dan lig je net in bed dan kan je er weer uit
koos: als ik die affaire niet had gehad dan had ik me niet zo gevoeld
verder met kaarten
koos: waarom ken ik nou nooit winnen, ga ik weer de bietenbrug op
kim: nog 1x dan ga ik slapen je hoort echt die bel wel vind je het erg
annet: ik vind het niet leuk als je dat zo vraagt maar ik vind het niet erg
verder met kaarten
koos: ik ga nog even bij de anderen zitten luisteren (naar het voorlezen)
annet: (tegen kim) ga nou maar naar bed, je hebt zo'n hoofdpijn

annet blijft alleen aan de tafel zitten en steekt een sigaret op

maandag 30 oktober 2000 @ 23:44:53 #80
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_430244
23.45 kim in de badkamer, ritueel voor het slapen
bianca leest voor
stream 1 naar de tuin -> cindy aan het mekkeren

[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 30-10-2000 23:48]

maandag 30 oktober 2000 @ 23:47:26 #81
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_430249
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:54:19 #82
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_430267
23.49
het personeel fluistert over de boeken die nog gelezen moeten worden. De boeken liggen op de plank aan de wand waar eerder de klok gemaakt werd vlak voor de one-way spiegel
Ze proberen een leuk boek uit te zoeken
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:59:40 #83
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_430277
Tis een beetje vroeg maar Sanne is on a roll vandaag

verder in:

http://www.fokforum.nl/showtopic/22003

I'm getting too old for this....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties