abonnement Unibet Coolblue
pi_148958956



Eastern Conference


Atlantic Division
Boston Celtics
Championships: 17 : 1957, 1959 - 1966, 1968 - 1969, 1974, 1976, 1981, 1984, 1986, 2008
Brooklyn Nets
New York Knicks
Championships: 2 : 1970, 1973
Philadelphia 76ers
Championships: 3 : 1955, 1967, 1983
Toronto Raptors


Central Division
Chicago Bulls
Championships: 6 : 1991 - 1993, 1996 - 1998
Cleveland Cavaliers
Detroit Pistons
Championships: 3 : 1989 - 1990, 2004
Indiana Pacers
Milwaukee Bucks
Championships: 1 : 1971


Southeast Division
Atlanta Hawks
Championships: 1 : 1958
Charlotte Hornets
Miami Heat
Championships: 3 : 2006, 2012, 2013
Orlando Magic
Washington Wizards
Championships: 1 : 1978


Western Conference


Northwest Division
Denver Nuggets
Minnesota Timberwolves
Oklahoma City Thunder
Championships: 1 : 1979
Portland Trail Blazers
Championships: 1 : 1977
Utah Jazz


Pacific Division
Golden State Warriors
Championships: 2 : 1956, 1975
Los Angeles Clippers
Los Angeles Lakers
Championships: 17 : 1949 - 1950, 1952 - 1954, 1959, 1972, 1980, 1982, 1985, 1987 - 1988, 2000 - 2002, 2009 - 2010
Phoenix Suns
Sacramento Kings
Championships: 1 : 1951


Southwest Division
Dallas Mavericks
Championships: 1 : 2011
Houston Rockets
Championships: 2 : 1994 - 1995
Memphis Grizzlies
New Orleans Pelicans
San Antonio Spurs
Championships: 4 : 1999, 2003, 2005, 2007, 2014


Agenda


Jan. 10 -- All Contracts are guaranteed for remainder of the season

Feb. 13-15 -- 2015 NBA All-Star (Brooklyn and New York)
Feb. 19 -- 2015 NBA Trade Deadline (3 p.m. ET)

April 8-11: Portsmouth Invitational Tournament (Portsmouth, VA)
April 15: Last Day of 2014-15 Regular Season
April 18: 2015 NBA Playoffs begin
April 26: NBA Draft Early Entry Eligibility Deadline (11:59 p.m. ET)

May 4 or 5: Conference Semifinals begin (possible move-up to May 2 or 3)
May 19 or 20: Conference Finals begin (possible move-up to May 17 or 18)
May 19: 2015 NBA Draft Lottery

June 4: NBA Finals begin (no move-up)
June 15: NBA Draft Early Entry Withdrawal Deadline (5 p.m. ET)
June 25: 2015 NBA Draft



Statistieken en box-scores?
http://www.basketball-reference.com

Wil je weten welke speler overbetaald is?

http://www.hoopshype.com/salaries.htm
http://www.hoopsworld.com/nba-salaries

Live box scores?
http://scores.espn.go.com/nba/scoreboard

Leuke websites over de NBA

http://espn.go.com/nba/
http://www.realgm.com
http://sports.yahoo.com/nba/
http://www.grantland.com
http://www.bleacherreport.com/nba
http://www.insidehoops.com

Leuke Youtube filmpjes
http://www.youtube.com

Wil je ook online NBA kijken?
Betaald, alle games live en helemaal terug te kijken.
www.nba.tv

Gratis, maar meestal mindere/slechte kwaliteit
www.justin.tv
www.rojadirecta.me
www.veetle.com
www.atdhenet.tv

Mooie boeken over NBA/ABA
Sam Smith - The Jordan Rules
Bill Simmons - The Book of Basketball
David Haberstam - The Breaks of the Game
Jack McCallum - Dream Team
Terry Pluto - Loose Balls

Game on!
pi_148958975
ESPNSteinLine twitterde op donderdag 22-01-2015 om 21:37:45 Lakers just announced a rotator cuff tear for Kobe Bryant. Firm timetable on how long he's out not expected before Friday reageer retweet
pi_148959053
Voor de goede orde, Patty Mills had niet lang geleden hetzelfde. Zeven maanden out: http://www.sbnation.com/n(...)hs-with-torn-rotator

quote:
Free-agent point guard Patty Mills suffered a torn rotator cuff and will not only miss Australia's World Cup run during the offseason, but also potentially the first three months of the 2014-15 season
pi_148959394
:'(
hhhhh
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 23:01:53 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_148962857
Ik geef vaak genoeg af op Kobe, maar ik zal de Black Mamba wel missen als als hij niet meer speelt.
Hij heeft de wilskracht echt wel om weer terug te komen, maar met 36 jaar en al
Zo veel recente blessures achter de rug... I doubt it...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 23:03:09 #6
426493 crew  PippenScottie
pi_148962909
Damn, de Lakers dit seizoen: Randle out, Nash out, Kobe out...
pi_148963188
Is één van de 4 stabiliserende spieren die de schouderkom in de kop houden. Je kan hem 'acuut' scheuren, als in; val van je fiets proberen op te vangen bijvoorbeeld. En het kan slijtage zijn, degenratief genoemd; rotator cuff blessures zie je dan ook veel bij ouderen. En bij sporten natuurlijk, veel honkballers krijgen hier problemen mee (zoals knieen en enkels dat bij basketballers zijn).
Kobe zei al langer last te hebben van z'n schouder. Vermoed dat hij dus al langer problemen had, en dat er misschien al kleine scheurtjes zaten. Die dunk waar het gebeurde namelijk deed hij niet veel geks met z'n schouder.
Zeker op jongere leeftijd moet deze spier via operatie opnieuw 'gemaakt' worden. Bij ouderen laten ze het vaak zo, andere spieren nemen de functie deels over en daarnaast is hun weefsel sowieso zwakker, waardoor een operatie niet veel zin heeft (laat staan narcose, langzamer herstel, etc. etc.).
Kobe zal natuurlijk wel geopereerd moeten worden, dus dit zal einde seizoen zijn.

Toch jammer dat, hoe goed hij misschien nog is of kan zijn, z'n lichaam nu de tol betaalt. Een 'vreemde' fractuur in z'n knie, van de bovenkant van z'n scheenbeen. Dan een gescheurde achillespees, en nu een gescheurde rotator cuff. Het is niet alsof hij een bench player werd die nog 10 minuten per wedstrijd opdraaft en alleen maar spot-up shooter is geworden.

Maar Kobe zal nooit op zo'n manier z'n laatste wedstrijd willen spelen, dat geloof ik niet. Dat past zo erg niet bij die man. De vraag is echter of hij nog een seizoen gaat spelen. Hoe dan ook, triest, triest einde, vroegtijd einde van z'n seizoen.

De Lakers wrijven zich in hun handen. Zij kunnen er niets aan doen dat Kobe niet meer speelt. Nu kan de tank vol aan en de pick voor Phoenix bij hun blijven.

Heb gisteren ook Warriors - Rockets gekeken. Man man, wat een zwak, triest team is Hoston. Harden is een baas. Maar Howard en Josh Smith? Wat een losers. Howard die na 2 minuten al stond te huilen voor fouten. Als hij ooit eens postmoves had geleerd had hij misschien wel langs Bogut gekomen. Krijgt een techinische, een delay of game warning. Josh Smith speelde aardig z'n eerste paar minuten, maar een turnover, en dan die lichaamstaal. Net als Howard. Mokkend, geen 'fight' mentaliteit, niet het aan de andere kant goedmaken.
Harden die ondertussen lekker doorscoort en z'n best doet, maar verder is het team matig. Heb meer wedstrijden van Houston gezien, en ben het eens met Chuck, Houston is geen contender, hoe goed hun record ook is. Als dit team in nood komt, als er tegenslag komt, is er niemand die opstaat. Harden is goed, heel goed. Maar kan niet het vuur in z'n teamgenoten brengen, daar is hij de leader niet naar. Het is een fantatische speler. Howard en de rest, die daarna komen liften alleen mee op de successen van Harden.

Wat een verschil met Golden State, met een Draymond Green, een Curry. Wat een wereld van verschil. Houston bracht het verschil van 30 met een run in 2 minuten terug naar 20. Dan verwacht je fight, maar wat gebeurt er? Exact het tegenovergesteld. Boem, game helemaal over, 4-0 GS vs. Houston. En Howard die zo kinderlijk z'n 2e, 3e, 4e en 5e fout krijgt. Zo dom. Krijg je je 3e door een frustratie aanvallende fout. Je 4e, na 17 seconden in het 4e kwart omdat Bogut je bij een cut voorbijloopt. Blijf je in het veld. Wil je post-up positie. Duw je Bogut van je af, in z'n keel. 5e fout. De commentator zei het ook; 'way to bail yourself out, to get out of the game.' De makkelijke weg kiezen, daar houd ik zo erg niet van. Vind het zielig voor Harden, die zat bij een time-out ook in z'n eentje op de bank, toen de rest nog mokkend op het veld stond.

Memphis, Spurs, Grizzlies en Warriors gaan uitmaken in het Westen wie er gaat winnen denk ik, en dat zal dan op match-ups aankomen. Warriors is het beste team, maar die andere 3 teams spelen met 2 grote mannen; Randolph/Gasol, Duncan/Splitter, Nowitzki/Chanlder. Kunnen ze daar tegen op? Je zou denken van wel met Green/Bogut, maar verder?

Worden mooie tijden. Blazers kunnen misschien ook voor een upset zorgen (met een Aldridge/Lopez/Kaman als grote mannen).

Wordt vervolgd.......
Only the strong survive
pi_148965640
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:01 schreef PippenScottie het volgende:
Ik geef vaak genoeg af op Kobe, maar ik zal de Black Mamba wel missen als als hij niet meer speelt.
Hij heeft de wilskracht echt wel om weer terug te komen, maar met 36 jaar en al
Zo veel recente blessures achter de rug... I doubt it...
mee eens. ik ben geen kobe fan maar heb toch respect voor die man.
Ik hoop toch wel dat die nog terug komt voor een echt afscheid. Op deze manier afscheid nemen van basketball zou zonde zijn voor een speler als hij.
-
  vrijdag 23 januari 2015 @ 01:53:33 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_148968061
b00m



Jammer dat ze zo slecht begonnen dit seizoen (5-24 met Smith) maar dit team kan tegen elk ander team voor een hele aardige verrassing zorgen. Tanken? WTF, not Van Gundy. Play hard, form a fucking wall.

Ik hoop dat ze de playoffs halen een beetje zonder al teveel blessures, dan kunnen er leuke dingen gebeuren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 02:57:40 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_148968493
Bulls - Spurs is niet om aan te zien tot nu toe. :{
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_148969198
LaMarcus Aldridge 6 tot 8 weken eruit....Ouch ouch
pi_148969554
Lakers ;(
Kobe :'(

Het is echt voorbij.
Natuurlijk zal Kobe er alles aan doen om terug te komen, maar het is overduidelijk dat zijn lichaam er langzaamaan genoeg van heeft. Het is op.
Every living creature on earth dies alone
pi_148971595
All-star game starters;

Wall, Lowry, Melo. James, Gasol
Kobe (zal Harden worden), Curry, Griffin, Davis, M. Gasol.

Blij dat iig Wade het niet gehaald heeft. Melo had er ook uitgemogen wat mij betreft ipv Jimmy Butler ofzo, maargoed, het Oosten moeten toch plekken opgevuld worden, dus dat zal me een worst zijn.

In het Westen gaat het nu nog leuk worden. 'Gelukkig' zijn Kobe en Aldridge out waardoor het iets makkelijker wordt

Nog 7 plekken op te vullen. Ik ga voor

Klay Thompson, Mike Conley, Monta Ellis, Demarcus Cousins, Damian Lillard. Dat zijn locks wat mij betreft.

Maar dan? Nog 2 spots over, moet nog iig 1 big man. Nowitzki? Duncan? Dwight Howard? of Durant? En voor de guard positie? Chris Paul? Westbrook

Er is geen clear cut favourite. Ik vind de 1e 5 die ik genoemd heb locks. Wat betreft record, stats, en plays die gemaakt zijn. Maar Westbrook, Durant? Zijn er lang uitgeweest. Paul heeft een goed seizoen, maar beter dan een Westbrook of Durant? Daarnaast, 2 all-stars van de Clippers? Moet Zach Randolph anders erin? Of een Tyson Chandler?

Ik kan er niet tussen kiezen. Ik zou gaan voor Westbrook en Draymond Green, want GS heeft zo'n beter record dan de rest van de league. I said it, Draymond Green in de allstar game. Maak maar een case dat hij er NIET hoort :Y
Only the strong survive
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2015 @ 20:34:58 #14
426493 crew  PippenScottie
pi_148989871
Bill Simmons jaarlijkse trade value ranking pt1:

http://grantland.com/features/2015-nba-trade-value-part-1/
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:13:12 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_148998347
't Is niet Kobe's stijl om zo met 'pensioen' te gaan dus ik zie hem wel terugkeren. Maar verstandig lijkt 't me niet, hij hoeft niets meer te bewijzen. Naar goed, de Lakers organisatie moet vooruit kijken. Het Bryant tijdperk is over.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_149000770
JR Swish, ik ben fan. Ik neem al het negatiefs terug wat ik gezegd heb. Voorlopig dan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 02:00:50 #17
426493 crew  PippenScottie
pi_149000865
Cleveland met of zonder LBJ is nogal een verschil...

OKC-Atlanta aan het kijken. Prima wedstrijd so far!
pi_149000953
Kiezen tussen Atlanta-OKC en Cleveland-Charlotte.

En dalijk Chicago-Dallas. :{

Heb nu 2 schermpjes openstaan. Hoe het zo moet met DAL-CHI....pff.

Waarom kan ik ook nooit gewoon een wedstrijd uitkiezen...
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_149001139
Die lekkere dunk van Durant zag ik dan weer wel. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_149001146
Tering. Dit is niet eerlijk meer. Kunnen de starters wel resten na half time op deze manier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 02:24:05 #21
426493 crew  PippenScottie
pi_149001194
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 02:19 schreef Cavaliers het volgende:
Tering. Dit is niet eerlijk meer. Kunnen de starters wel resten na half time op deze manier.
Heeft Lance Stephenson nog in LeBrons oor geblazen?
65-29... damn.
pi_149001297
Another Korver Dunk! _O-

Echt net voor de halftime ook...
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 02:38:00 #23
426493 crew  PippenScottie
pi_149001309
Goede steal van Millsap ook hoor! Wist precies waar de bal naartoe zou gaan.

Leuke wedstrijd!
pi_149001324
Ja, ik denk dat ik na halftime overschakel naar Atlanta-OKC.

Iets spannender dan Cleveland-Charlotte. ;)

Wordt het gewoon Atl-OKC en Dal-Chi naast elkaar kijken. Wordt al makkelijker zo.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 02:51:05 #25
426493 crew  PippenScottie
pi_149001434
Bulls staan ook lekker te schieten zeg.
Zou heel netjes zijn als ze back-to-back van de Spurs en de Mavs kunnen winnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')