Van Aert en MvdP doen allebei mee bij de profs.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:00 schreef Arcee het volgende:
Mathieu van der Poel doet toch ook al mee bij de profs? Is-ie gelijk kanshebber? Ben wel benieuwd iig.
Wie kan daar nog aan uit? USADA heeft blijkbaar ook in zijn eentje beslist dat Leinders niets meer met wielrennen mag te maken hebben, meteen voor alle landen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar BAS kan de UCI toch niet overrulen?
Dat gedeelte van het verhaal is ook wel schimmig inderdaad. Als ik het goed heb begrepen heeft de UCI nooit specifiek deze renners geweigerd voor het WK. Er is een algemene regel dat renners die onderdeel uitmaken van een onderzoek niet mogen starten en de Belgische bond heeft 'subtiel' geïnformeerd of die regel er nog was en daarbij z'n eigen glazen ingegooid.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar BAS kan de UCI toch niet overrulen?
Samen met Nederlandse en Deense anti-doping instanties.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wie kan daar nog aan uit? USADA heeft blijkbaar ook in zijn eentje beslist dat Leinders niets meer met wielrennen mag te maken hebben, meteen voor alle landen.
Dat is waar. UCI is nu, eventueel, weer aan zet door ze een startverbond op te leggen. (en vervolgens het CAS...)quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
En ze overrulen de UCI ook niet meteen, ze zeggen gewoon dat De Bie en de bond op basis hiervan geen selectie mogen, weigeren, ze zeggen niet dat andere instanties dat niet mogen.
Ja, maar die lopen er vooral voor de versiering bij en het principe blijft hetzelfde, ik zie daar ook niet in waarom die wereldwijde schorsingen zouden mogen opleggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Samen met Nederlandse en Deense anti-doping instanties.
quote:Adrie van der Poel: "Van Aert underdog? Wat een flauw ventje"
Wout van Aert legt zichzelf geen torenhoge verwachtingen op voor het WK Veldrijden. De 20-jarige Belg wil naar eigen zeggen vooral ervaring op doen. Adrie van der Poel kijkt op van deze uitspraak. "Als ik bondscoach was van België, zou ik Van Aert vervangen door iemand die wel ambitie heeft", aldus de oud-wereldkampioen in Het Nieuwsblad.
"Draai of keer het zoals je wilt, er is maar één favoriet: Wout van Aert. Dat hij gaat om te leren? Kom op, dat is typisch Belgisch. Hij heeft dit seizoen zestien wedstrijden gewonnen. Op een indrukwekkende manier dan nog en tegen de wereldtop. Als je dan in de rol van underdog wil kruipen, ben je een flauw ventje. Dat is jezelf in een hoekje wringen, anderen druk proberen op te leggen. Ik lach dat weg. Wout van Aert is de renner van het jaar. Geen discussie mogelijk. Basta."
Kenners beweren dat het parcours in Tabor ongunstig is voor van Aert. Adrie van der Poel denkt daar anders over: "Van Aert kan alles aan. Hij heeft de Koppenberg gewonnen en de rest belachelijk gemaakt in Essen. Zeg dan gewoon: ik ga naar het WK en ik ben er één van de favorieten. Daar zou ik respect voor hebben. Nu is het zogezegd om te leren. Mocht ik bondscoach zijn, ik liet hem bij de beloften rijden en gaf zijn plaats in de selectie aan iemand die wel ambitie heeft."
Zijn zoon Mathieu van der Poel is eveneens één van de kanshebbers op de wereldtitel. "Mathieu bevindt zich in het groepje net achter topfavoriet Van Aert. Met daarbij ook Meeusen, Pauwels en Van der Haar. Mathieu heeft dit seizoen geen reuzensprong gemaakt zoals Van Aert, maar hij heeft wel weer een stap gezet. Ik vind het goed dat Mathieu het WK bij de profs rijdt, volgend jaar moet hij daarom nog geen drie klassementen rijden. Hij is nog een kind", besluit Adrie van der Poel.
Kan Wuyts zijn gal weer spuwen tijdens het verslag bij het WK over deze terechte opmerking.quote:
Bron: Omroep Brabantquote:'Maak me wel zorgen', slechte generale Marianne Vos in Hoogerheide voor start WK veldrijden
HOOGERHEIDE - Marianne Vos reed zondag in Hoogerheide een slechte generale voor de wereldtitelstrijd veldrijden volgende week in het Tsjechische Tabor. De regerend wereldkampioene uit Meeuwen eindigde als twaalfde tijdens de laatste wereldbekerwedstrijd van dit seizoen. Ze had veel last van een hamstringblessure.
"In de eerste ronde was ik goed weg, maar daarna moest ik gas terugnemen", vertelde Vos na de finish. "Ik heb daarna wel doorgereden, maar niet op volle toeren. Ik moet me even goed laten behandelen. Ik hoop over een paar dagen iets fitter te zijn. Zo heb ik weinig te zoeken in Tabor."
De zege in Hoogerheide ging naar de Italiaanse Eva Lechner. Sabrina Stultiens was de beste Nederlandse op de vijfde plaats. De Belgische Sanne Cant won de wereldbeker.
Nederlandse titel
Vos had al langer last van de hamstring in haar linkerbeen. Tijdens het NK veldrijden in Veldhoven, twee weken geleden, verergerden haar klachten omdat Vos veel moest lopen op het modderige parcours. Toch won ze het NK wel.
Na haar race in Hoogerheide gaf Vos toe 'zich zorgen te maken' richting het WK in Tabor. "Maar er is verder weinig aan te doen. Ik kan alleen maar hopen dat het de komende dagen beter wordt."
http://sporza.be/cm/sporz(...)r&utm_source=dlvr.itquote:Ongepast: vader Van der Poel stookt ouderwets vuurtje op
Adrie van der Poel noemde Wout van Aert in de krant een flauw ventje omdat hij niet als favoriet naar het WK wil gaan. Dat vind ik een spijtige uitspraak. Het seizoen was nochtans sereen verlopen tot nu toe.
Van der Poel en Van der Haar worden zeer gewaardeerd in Vlaanderen. De fans spreken vol lof over hun verbale talenten. En dan komt vader Van der Poel in zijn ouderwetse stijl vuurtje stoken! Dat vind ik ongepast. Er mag op het scherp van de snede gestreden worden, maar daar hoeft geen oorlog bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |