abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148928394
Had een paar uur geleden rijstwafels gegeten en merkte een uur geleden dat ik ineens een gigantische bult op mijn gezicht had. Niet rood ,jeukend of pijnlijk maar wel erg opgezwollen. Nu schijnen er in die rijstwafels pinda's te zitten (hoe weet ik niet) en daar ben ik dus allergisch voor dus ik neem aan dat dat de oorzaak is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kuiver op 21-01-2015 23:22:20 ]
pi_148928485
Ik zie het meer als een bovenzaak
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_148928780
Paar dagen. Als het langer aanhoudt en/of het hindert je (pijn, moeheid, etc): huisarts.

Verder is het wel slim om niet met dingen in aanraking te komen waar je allergisch voor bent..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:26:15 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_148928807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Paar dagen. Als het langer aanhoudt en/of het hindert je (pijn, moeheid, etc): huisarts.
Denk dat hij meer bedoelt hoe lang het duurt voordat je iets ziet of merkt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_148928896
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:26 schreef RingBewoner het volgende:
Denk dat hij meer bedoelt hoe lang het duurt voordat je iets ziet of merkt.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe erg je allergie is.
Heel veel mensen zijn allergisch voor iets, maar merken nooit iets.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Forum Admin donderdag 22 januari 2015 @ 00:06:53 #6
35723 crew  GGMM
pi_148930401
1 uur en 3 minuten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_148954938
Een allergie voor pinda merk je nagenoeg altijd heel snel na het contact met pinda of voedingsmiddelen waarin pinda verwerkt zit, ongeacht hoe sterk je allergie ervoor is. Het bekendst is de 'kiss of death'. Die tijdsduur heeft te maken met hoe je lichaam precies reageert op het allergeen (voor pinda is dit een zgn. type I reactie).
pi_148955282
Ik verdenk Duyvis er van op zijn minst 90% van alle artikelen die in de supermarkten liggen te produceren. :(

Echt op de meeste idiote dingen staat op dat er sporen van pinda's in kunnen zitten. 8)7

Duyvis zit in een complot van het een of het ander denk ik }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148956512
38 jaar
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:56:29 #10
438677 desportendetomaat
Rond, stevig en sappig.
pi_148956666
Misschien moet je eens langs de huisarts gaan en vragen om overgevoeligheidstabletten, is altijd handig om bij je hebben.
Ik ben het.
pi_155519010
quote:
8s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:20 schreef Geralt het volgende:
Ik verdenk Duyvis er van op zijn minst 90% van alle artikelen die in de supermarkten liggen te produceren. :(

Echt op de meeste idiote dingen staat op dat er sporen van pinda's in kunnen zitten. 8)7

Duyvis zit in een complot van het een of het ander denk ik }:|
Het is meer een disclaimer omdat ze niet kunnen (of willen) garanderen dat er geen sporen van pinda's in zitten.

De eisen zijn streng, zelfs een inpakmedewerker van een bakkerij die in z'n pauze, in de kantine een broodje pindakaas eet kan al voor deze "sporen" zorgen. En dat kan al genoeg zijn voor een allergische reactie.

Je moet dus niet alleen kunnen garanderen dat je eigen bedrijf pindavrij is, ook toeleveranciers van ingredienten voor bijvoorbeeld je koek, brood of rijstwafel moeten zich daar aan houden.

Dan is het een stuk goedkoper om te waarschuwen dat je product sporen van pinda's kan bevatten, ook al is het officieel geen ingredient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')