abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6624088
Heeft iemand ervaring met dit? Ik heb nu een headhunter van huxley achter me aan en wat ik me nu afvraag is krijgen deze mensen hier nu zoveel geld voor als ze iemand plaatsen? En is iemand hier ooit wel eens op in gegaan en via deze weg veranderd van baan?
pi_6624131
Ik ben ooit bijna via een headhunter aan een baan gekomen, maar uiteindelijk toch niet genomen. Het kwam er wel op neer dat-ie zo snel mogelijk een baan voor je wil regelen, het liefst met opvallende pluspunten (salaris was 2x zo hoog als mijn huidige salaris), maar of je dan gelukkig bent met zo'n baan is een tweede. Na een gesprek met mijn evt toek. baas bij die aangeboden baan viel het me toch wel tegen (heeft nog 14 dg geduurd voordat ik eruit was of ik het wel of niet wilde).
123
  maandag 4 november 2002 @ 20:11:47 #3
12750 Hrun
Special Obedience
pi_6624308
hoe kom je aan een headhunter? tenminste, zonder dat jij hun opzoekt.

(serieus)

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_6624700
Nou deze headhunter heeft mij gevonden omdat ik reageerde op een vacature op een site...gewoon uit nieuwsgierigheid wat voor baan het was..Maar ik heb ook wel gehoord van andere mensen dat gewoon opgebeld werden omdat je in een of andere vaag contacten database staat..
  maandag 4 november 2002 @ 21:42:07 #5
14283 shift
New & Improved
pi_6626021
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:02 schreef Qwie het volgende:
Heeft iemand ervaring met dit? Ik heb nu een headhunter van huxley achter me aan en wat ik me nu afvraag is krijgen deze mensen hier nu zoveel geld voor als ze iemand plaatsen? En is iemand hier ooit wel eens op in gegaan en via deze weg veranderd van baan?
Een headhunter, en de meeste andere recruitmentbureautjes krijgen volgens mij een aantal maandsalarissen voor een gevonden werknemer. Volgens mij loopt het bij topfuncties op tot ongeveer een half jaarsalaris. Behoorljke bedragen dus!

Ik ben nooit benaderd door een echte headhunter. Wel genoeg van die CV schuiver bureautjes die me benadere via monsterboard. Maar een echte headhunter (naar mijn definitie) zoekt altijd heel precies mensen voor een specifieke functie.

In girum imus nocte et consumimur igni
pi_6626102
Wat kan het je schelen wat een headhunter krijgt? Het gaat er toch om of jij zelf zo een mooie nieuwe baan kan krijgen?
pi_6626175
Nou als ik weet wat zo'n headhunter krijgt kan er ook aan afzien wat hij er voor over heeft. En hoe ver hij wil gaan..en hoe ver ik hem kan krijgen...
pi_6626244
Er voor over heeft? Ik snap het niet helemaal, het is toch zijn/haar vak? Je mogelijke nieuwe werkgever zal je moeten betalen, (hogere salaris, verhuiskosten/overgangskosten etc.). Het lijkt me dus meer van belang om te kunnen inschatten hoeveel die potentiele werkgever voor je over heeft.
pi_6626486
Ik ben een paar keer via headhunters van baan verwisseld. Grote voordeel is dat je een bijzonder goede onderhandelingspositie hebt. Je weet namelijk dat de klant (werkgever) omhoog zit en je vormt samen met de headhunter een team om eruit te halen wat erin zit.
De headhunter krijgt inderdaad vaak een x aantal maanden salaris uitgekeerd voor zijn aktieve bemiddeling, zodat ook hij erbij gebaat is dat de aansluiting tussen werkgever en werknemer optimaal is.

Ik heb alleen goede (uitstekende) ervaringen met headhunters. Huxley kan ik niet veel over zeggen. Ze hebben me wel benaderd maar ik ben nooit met ze in zee gegaan omdat ik goed zat of omdat de aangeboden baan me niet bijzonder aansprak.

maandag 4 november 2002 @ 22:20:28 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6626676
Ik heb wel wat ervaringen met headhunters. Overigens zijn er maar een paar goede echte headhunters in Nederland. Vaak worden Werving&Selectiebureaus of Executive Searchbureaus verwart met echte headhunters zoals De Vroedt en Thierry, die zeer direct kandidaten polsen.

De meeste van die bureaus werken met een percentage van het uiteindelijke jaarsalaris van de geplaatste kandidaat, variėrend van 15 tot ca. 30 % van het jaarsalaris als fee.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6626906
Ik heb binnenkort een gesprek met recruiters van een bank, (icm met een etentje op kosten van die bank, ism mijn school)
dus dan kan ik je persoonlijke ervaring meedelen.
  dinsdag 5 november 2002 @ 13:52:05 #12
3967 Orac
So far so Good
pi_6635821
Huxley, progressive ed, zijn niet echte Headhunters, het zijn gewoon tussenpersonen die ongeveer 30% van je jaarsalaris ontvangen als ze iemand bij het desbetreffende bedrijf succesvol aageboden hebben.
Realiteit is wat ik zie
pi_6640958
ze zijn erg happig op mensen benaderen die bij een bedrijf werken waar van de berichten in de pers erg slecht zijn , was bij mijn vorige werkgever ook zo , je werd gewoon op je werk gebeld , met heeft u interesse in dit en dit aanbod
pi_6645339
Toen ik nog bij PwC werkte werden collega's ook gewoon op hun werk gebeld. Geen idee hoe ze aan die namen kwamen, maar het schijnt dat als je je cv op Internet zet en het ziet er goed uit dan weten ze je ook wel te vinden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')