(serieus)
quote:Een headhunter, en de meeste andere recruitmentbureautjes krijgen volgens mij een aantal maandsalarissen voor een gevonden werknemer. Volgens mij loopt het bij topfuncties op tot ongeveer een half jaarsalaris. Behoorljke bedragen dus!
Op maandag 4 november 2002 20:02 schreef Qwie het volgende:
Heeft iemand ervaring met dit? Ik heb nu een headhunter van huxley achter me aan en wat ik me nu afvraag is krijgen deze mensen hier nu zoveel geld voor als ze iemand plaatsen? En is iemand hier ooit wel eens op in gegaan en via deze weg veranderd van baan?
Ik ben nooit benaderd door een echte headhunter. Wel genoeg van die CV schuiver bureautjes die me benadere via monsterboard. Maar een echte headhunter (naar mijn definitie) zoekt altijd heel precies mensen voor een specifieke functie.
Ik heb alleen goede (uitstekende) ervaringen met headhunters. Huxley kan ik niet veel over zeggen. Ze hebben me wel benaderd maar ik ben nooit met ze in zee gegaan omdat ik goed zat of omdat de aangeboden baan me niet bijzonder aansprak.
De meeste van die bureaus werken met een percentage van het uiteindelijke jaarsalaris van de geplaatste kandidaat, variėrend van 15 tot ca. 30 % van het jaarsalaris als fee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |