abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150075141
Joey en Mark benadrukken dat er nieuwe dingen bedacht moeten worden. Hij prijst Tineke die heel snel met een plan kwam om ¤1000 te verdienen.
Joey wil de roti avond en luifel ook duurder maken. Er wordt een bruine café-avond voorgesteld. LauraB ziet het helemaal zitten, ze wil het gezellig maken voor de bezoekers, zoals het bij hen thuis ook is.
Tineke stelt nog maar eens voor om van Utopia een trouwlocatie te maken. Joey zegt dat daar al vierhonderd keer over nagedacht is. Laura legt uit dat er mensen met interesse waren maar dat doordat de bewoners hun afspraken niet nakwamen, het aanstaande echtpaar het vertrouwen kwijt was. Tineke lijkt het heel erg leuk.
Joey wil dat iedereen die nog bonusgeld heeft dat binnen een week uitgeeft. Doen mensen dat niet dan zou hij dat geld willen invorderen.
LauraB wil de bruine kroegavond wel op zich nemen en combineren met de luifel. Joey vindt het best maar benadrukt dat het niets mag kosten en dus moet met spullen die ze al hebben liggen.
Wilco wil zorgen dat alle evenementen zo vol mogelijk zitten om de inkomsten te verhogen. Laura wil dat Naomi’s photoshoots ook optimaal benut worden.

Mark bedenkt zich ineens dat het beste plan dat hij gehoord heeft was om de openingstijden te verruimen.
Giorgio vraagt zich af tot wanneer ze hebben om de aanmaning te betalen.
Laura zou willen dat de tekeningen van Nicole de webshop in gaan, Laura is overtuigd dat het snel verkoopt. Nicole wil dat er foto’s gemaakt worden maar kijkt er nog bedenkelijk bij.

Wilco vraagt of het mogelijk is om deze markt de pizza-oven werkend te hebben. Joey wil geen pannenkoeken bakken, hij verwacht dat hij ¤450 kan verdienen door pannenkoeken te bakken. Volgens Joey kan de pizza-oven pas in het voorjaar gebruikt worden. Nicole oppert om geld te vragen voor rondleidingen.

Joey wil dat er een beloningssysteem komt om te stimuleren dat er weer nieuwe dingen gedaan worden. Hijzelf en LauraB willen geen beloningen. Laura wil er niets van weten omdat er geen geld is. Volgens Joey kan het mensen stimuleren om geld te verdienen. Laura vindt dat als er geen zakgeld is er ook geen beloning moet zijn.
Joey vertelt dat er vorig jaar een half miljoen aan omzet gedraaid is. Tineke vraagt zich af waar het gebleven is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150075911
Iemand in de groep begon over tabak. Laura roept om het hardst dat ze dan maar zonder moeten doen, net als hoe ze het vorig jaar gedaan hebben.
Colinda wil iedereen ’s morgens om 9 uur het bed uit hebben en dat mensen die niets te doen hebben anderen helpen. Chris wil zijn uren blijven opschrijven omdat hij het interessant vindt om te zien wat anderen doen.
Mark wil met Giorgio de koeien doen ’s morgens. Hij wil dat er om half negen een militaire wekker gedaan wordt onder leiding van Nicole. Laura wil best vroeg opstaan maar ze wil niet leven als in het leger.
Niet iedereen is het er mee eens om zo’n wekker te zetten.
Er wordt besloten dat omdat er geen geld meer is, er ook geen sigaretten meer gekocht worden. Tineke stelde dat hetzelfde dan ook moet gelden voor alcohol. Nicole vat samen dat er geen geld is voor wijn of sigaretten en dat wordt dus niet meer gekocht.
Colinda is het met sommige dingen niet eens. Ze noemt het stoppen met roken en drinken. Ze stelt dat sommige mensen verslaafd zijn aan het roken en als je die ineens laat stoppen met roken dan wordt er niets meer gedaan.
Colinda wil wel op eten bezuinigen maar niet op de andere dingen. Joey dreigt dat ze ook weer persoonlijk geld kunnen invoeren van een tientje per week. Sommige mensen vinden het een topidee.

LauraB wil dat er echte knopen worden doorgehakt. Ze vindt dat er te weinig concreet is besloten. Ivan vindt het belachelijk dat er steeds op het eten bespaard wordt. Hij vond het jammer dat er bonusgeld is uitgegeven aan dingen die niet nodig waren.
Mark herhaalt nog even de afspraken die er in dit centraal gemaakt zijn. Voor sport en begeleiding wordt ter plekke besloten dat als er niet genoeg geld uit voortvloeit, er nog maar één personal trainer zal blijven.

Tineke waarschuwt dat als ze voor driehonderd euro aan boodschappen kopen iedereen ook moet opletten dat spullen goed weggezet worden in de koelkast.
LauraB heeft er genoeg van en wil het centraal afkappen.
Tineke vraagt of iedereen dan om half negen opstaat. Laura vindt het best maar zij wil dat niet als mensen om twee uur ’s nachts nog herrie gemaakt wordt. Voor vanavond wordt er een avondklok ingesteld.

Centraal is voorbij. Mark grapt dat iedereen vanavond goed moet eten omdat het de laatste keer is. Laura, LauraB en Joey vliegen naar buiten voor wat voorlopig weleens hun laatste sigaretjes kunnen zijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:43:30 #153
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_150092756
(Beetje geheimtaal, maar Gaby lijkt kriebels, vlinders van Danny te hebben)
Gaby: Ik wil je heel graag iets vertellen, maar het kan niet.
Naomi: Waarom niet, is het erg?
Gaby: Ik wil niet dat er straks een heisa komt,
Naomi: Wat dan, ik wil het weten.
(Schrijft de letter D op)
Gaby: Kijk eens hoe mooi deze letter is.
Naomi: Nou?
Gaby: Wat denk je zelf?
Naomi: Dat wist ik toch allang.
Gaby: Jij wist het al?
Naomi: Ja, ik weet het toch, zag ik toch al aan tafel.
Gaby: Dan is het goed, weet je gister, ik had een luchtje opgespoten, nou echt sexual feelings, ik meen het serieus,
Naomi: Dat zie ik ook wel,
Gaby: Maar bij die ene, dan word ik heel gelukkig hier in Utopia,
(Wie wordt de nieuwe inwoner?)
Gaby: Maar hoe doen we het met stemmen bij nieuwe heb je dan ook drie stemmen.
Naomi: Ja zondag gaan we stemmen voor de nieuwe inwoner, of Danny of Tineke.
(Verliefd worden in Utopia)
Gaby: Ik heb ook nooit gezegd dat ik het niet zal doen, het kan gebeuren, maar ik wil er liever nu nog niet open over zijn, later als het heel up to date is, dan wel, dit is echt heerlijk Naomi. Maar dat je dit door hebt van mij, je kent me niet eens zolang?
Naomi: Ik zag het al.
Gaby: Vandaag?
Naomi: Nee, gisteren al.
(Einde gesprek, want de stream gaat over naar Colinda, Patrick en Gabrielle)
Colinda: Patrick wil jij zaterdag de bar draaien,
Patrick: Ik wil de bar wel draaien hoor.
Colinda: Dank je Pat, fijn, ik ben nu met de planning bezig.
(Patrick had Colinda beloofd om voor Utopia Darts 2015, op 28 februari trofeeën der kampioenen darten te maken, dat doe je toch ook voor de gemeenschap , jouw thuis Utopia?)
Patrick: Ik heb geen trofeeën gemaakt voor het darten en dat ga ik ook niet doen, Coll had het me wel gevraagd, maar toen hadden we nog iets samen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 01:29:43 #154
384473 Tuinfluitert
pi_150099286
(Gabriëlle en Patrick werken aan de magazine, gaan de hele nacht door)
Gabriëlle: Ik ga je slaan,
Patrick: Ik ga je knijpen,
Gabriëlle: Van Gio was ook klaar, toch.
Patrick: Ik vind die achtergrond niet kunnen.
Gabriëlle: Nee, ik vind het echt mooi.
Patrick: Is niet mijn ding.
Gabriëlle: Denk dat we zondagavond de laatste puntjes op de i gaan zetten,
Patrick: Misschien komen er nog nieuwe adverteerders.
Gabriëlle: Die was daar toch, nu is het weg?
Patrick: Nou is die weg, ik zweer het je, hier word ik helemaal gek van, maar deze reclame, nou ja dit is echt niet leuk, kijk dit bedrijf wil wel reclame maken.
Gabriëlle: Maar heb je niet gezegd van onze deadline,
Patrick: Ik kan niet eens het archief in, 18, 19, 20,
Gabriëlle: Twintig pagina's, en we hebben de cover nog,
Patrick: We moeten Chris ook nog doen,
Gabriëlle: Nee Chris wil ik de volgende keer doen,
Patrick: Cover gaan we maken,
Gabriëlle: Ik heb een cover in gedachten,
Patrick: Maar die zit nog niet in de computer,
Gabriëlle: Ik heb hem kant en klaar in mijn gedachten,
Patrick: Print maar uit dan,
Gabriëlle: Ik wil een baby blauwe achtergrond met witte letters
Patrick: Ik ga even gekke dingen doen, maar hij gaat al fout, ik ga terug naar het begin, ik ga eerst de foto op de juiste maat maken, pagina gaat zo,
Gabriëlle: Pas ik er wel op?
Patrick: Een stukje van je arm af,
Gabriëlle: Wat vreselijk.
Patrick: Hier moet ik even over nadenken,
Gabriëlle: Ik ben zo dol op deze foto, hoe ziet mijn gezicht eruit?
Patrick: Mooi.
Gabriëlle: Man, oh man , ik ben zo trots, ik ben afgevallen, ik wil mijn moeder zo graag spreken,
Patrick: Die foto lukt niet helemaal.
Gabriëlle: Ik vind het verschrikkelijk dat ik er niet helemaal op sta. Ik wil niet dat die foto ontkracht wordt,
Patrick: Je kunt er niet om heen, misschien kunnen we je wat slanker maken.
Gabriëlle: En ik kijk scheel, nee, we gaan deze foto voor de cover gebruiken,
Patrick: Toch is die andere foto een lieve foto, je bent een snoepje.
Gabriëlle: Wordt jouw arm niet lam,
Patrick: Je wil niet weten hoe mijn arm voelt, maar we moeten nog de hele nacht door,dit is jouw pagina, ik pak die andere erbij, dan weten we het lettertype.
(Prijs magazine)
Patrick: Ik wil een prijs?
Gabriëlle: Ik denk 6 of 6.25, dit is interessant, dit is onze eigen kracht, 6.25 of 6.50 voor de echte liefhebbers. Ik vind 6.50 een mooie prijs hoor.
Patrick: Baby blauw, wat is baby blauw voor jou, dit?
Gabriëlle: Weet je wat je kan doen scheet, misschien ook wat grijs erbij.

Cap door 5thencounther
  vrijdag 27 februari 2015 @ 01:35:13 #155
384473 Tuinfluitert
pi_150099334
(Slaapkamer, Danny heeft een droom, roept wat dingen, )
Patrick: Oh, er wordt er een wakker,
Gabriëlle: Is dat Danny?
Patrick: Danny krijgen we dan op onze slaapkamer, oh, dat gaat hem niet worden, hahaha,
Gabriëlle: Was Danny aan het roepen!
Patrick: Chris ziet dat niet zitten, die gaat dan in een tent wonen.

Cap door puzziepie
pi_150103915
10u
Centraal
Beslissing over de zaagmachine, die weg moet omdat het welness centre mislukt is, verzakking, en nu willen ze in het zaaghok de welness maken

Joey krijgt nog instructies in de ZK

Wilco opent, de welness verzakt al 6cm, de machine eruit, uit het zaaghok, en zo kan Colinda verder geld generen. Patrick geeft Wilco het contract. Giorgio vindt het niets, er moet een andere locatie komen, en stelt voor onder de vide. De machine is op een contract van Utopia, terwijl hij in het verleden heeft gezegd, dat hij terug kon, als hij eruit gaat, nu verteld hij weer iets anders. Patrick gaat weer weg, want hij zegt dat het persoonlijk is.

Colinda, kut, ze kan haar readings op de B&B doen, maar massages moeten in een rustige omgeving.

Lau haar lontjes is weer kort, en noemt alles kansloos, en over een paar dagen gaan ze beslissen als.

Tevens mag er niets meer ongevraagd uit de kasten genomen worden, qua eten en drinken.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 00:00:20 #157
384473 Tuinfluitert
pi_150132628

(Er is een defect aan de wasdroger, zit een brom in, er zit nog 16 maanden garantie op gelukkig. De wasdroger maakt al dagen een hinderlijk brom geluid, toch blijven ze deze gebruiken, staat bijna de hele dag aan, kan oververhit raken, is te klein, kan nooit eens afkoelen. Tineke wil echte grote wasserette wasmachines en wasdrogers. Voor de veiligheid kan de huidige wasdroger beter uit blijven totdat maandag de monteur langs komt. )
Tineke: Toch geen doen, de was voor 17 mensen in deze kleine wasmachines en wasdroger, beter een echte wasserette wasmachine en droger.
Giorgio: We hebben geen geld, maar ik heb gebeld voor de wasdroger, ze komen maandag kijken.
Tineke: Er moet een klein rekje komen om kleine dingen, ik kan toch moeilijk een bh op een hangertje hangen?
(De nominaties: een van de twee aspirant inwoners Tineke of Danny moet zondag naar huis. Ze proberen elkaar niet af te troeven, maar het juist gezellig met elkaar hebben.)
Danny: Vanaf het eerste moment had ik al een klik met Tineke.
Tineke: Hebben het heel gezellig.
(Maar toch moet er een aspirant inwoner vertrekken)
Tineke: Kunnen we de regels niet omgooien, een Utopia met 16 inwoners?
Danny: Dat de mensen mailen, dat dit zo flauw is,
Tineke: Ja, we willen Utopia veranderen, 16 mensen, of er moet nog iemand zijn 24-uur aanvragen?
Colinda: Hadden we ook met Chris en Ezra, een danseres, maar we hadden een tuinman nodig.
Tineke: He, Danny, gaan we steeds meer uittrekken hier?

(Werken aan de Utopia magazine)
Gabriëlle: Ik heb zin in een lekkere nasi.
(Patrick zei eerder vandaag tegen Ivan dat mocht Patrick moeten vertrekken, Ivan zijn taak van het magazine kan overnemen)
Patrick: Echt waar, ik vind het schaamteloos, het idee, nu al aan het solliciteren.
Gabriëlle: Wat?
Patrick: Nee, ik weet wat hij aan het doen is, ik heb geen zin om daarover te praten.
Gabriëlle: Praat je tegen jezelf Pat?
Patrick: Ja, vaak wel, deze dagen.
(Gabriëlle staat op en gaat naar de tattooshop)
LaurA: Hoe is het daar binnen?
Gabriëlle: Meid, ik moet even doorzetten, ik moet er even doorheen, Pat is helemaal aan het trippen, zo rond de stemmingsronde ja.
LaurA: Zegt die allemaal gemene dingen over mensen?
Gabriëlle: Ook.
(LaurA met lachende ogen en glimlach )
LaurA: Ahh, naar hoor, wat naar, maar dat is echt naar.
Gabriëlle: Maar ik luister niet, ik wil gewoon mijn magazine af.
(Joey komt aanlopen, hij helpt Gabriëlle met afvallen)
Gabriëlle: Joey, mag ik vandaag een patatje?
Joey: Je hebt gisteren niet gesport, vandaag wel gesport?
Gabriëlle: Nee, vandaag ook niet, ik kan het niet, ik ben moe, Arjuna komt weer.
Joey: Dus geen patat.

(30 mensen voor patat eten bij Le Luifel)
Vrouw: Gaat het goed?
Wilco: Nee, vandaag niet zo.
Mark: Een invasie.
Wilco: Zoek maar een tafel uit, we hebben ietsje meer mensen dan verwacht.
(Chris kijkt blij en geeft de mensen een hand)
Chris: Ik ben Chris.
Vrouw: Dag Chris.
Chris: Welkom hier.
Mark: Zoveel had ik er nou ook niet verwacht hoor.
Giorgio: Dat wordt bijschillen jongen.
Mark: Nee, nee, we hebben genoeg, ik zou zeggen ga lekker zitten, ik ga rustig met de patatjes beginnen.
Vrouw: Ik had een foto laten maken met het carnaval, hoe kan ik die nou krijgen?
Giorgio: Als het goed is staat die op de site? Geef anders maar je adres.
(De kleding die LaurA voor Mark uitzoekt)
Kindje: Mark waarom heb jij die kleren aan?
Mark: Jaaaa!

-Ivan: Chris gaat niet weg.
-Wilco: Chris blijft.
-Volgens Ivan gaat het om hem en Patrick.
-Danny wil een gebakken eierenkraam naast snackbar Le Luifel.
-Ook een eigen apotheek beginnen met shakes.
-En een Utopia stickerboek maken voor kinderen.
-Gabriëlle: Ik denk dat Patrick weg moet.
-Volgens Colinda is de keuze van Tineke en Danny: om Patrick te laten vertrekken.
-Danny vraagt aan Ivan of hij het erg zou vinden om te gaan? Ivan wil nog niet weg, is nog niet klaar.
-Vandaag, zaterdag, darten.

(Ivan en Nicole lezen op de laptop de resultaten van het marktonderzoek Giorgio. Mensen konden ook hun mening geven bij een open vraag: wat denkt u wat er verbeterd kan worden?
Nicole: Er is iemand niet tevreden over een Utopia product.
Bjorn: Wat zijn jullie aan het doen?
Nicole: Een poll.
Bjorn: Oh van Giorgio, de onderzoeksresultaten.
Nicole: Hier staat meer met Bjorn bespreken, wat sneu.
(Bjorn leest ook de reacties)
Nicole: Weet je,mensen vergeten dat wij hier ook wonen he, dat je ook je dag weleens niet hebt.
Ivan: Nee, het is goed, maar er is ook een open vraag en daar schrijft iemand dat de markt veel te commercieel is, dat het goedkoper mag. Voor mij is de markt ook te commercieel.
Nicole: De ene wil meer marktkramen en de andere niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tuinfluitert op 28-02-2015 15:51:49 (Caps door Snetje, Lorrie03 ) ]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 00:53:48 #158
420521 lorrie03
Man man man wat een ellende!
pi_150134369
Gabri en Pat krijgen ruzie. over het magazine. Gabri wil dat Patrick oprot, Ze maakt hem duidelijk dat het haar magazine is en niet zijn magazine, Patrick vraagt zich af wat Gabri gedaan heeft aan het magazine, Hij vraagt Ivan het magazine over te nemen, Gabri heeft de artikelen af en nu doet ze zo tegen hem, Wilco wordt boos en schreeuwt op de achtergrond, Patrick noemt hem een kut kabouter en wil weten wat Wilco van hem moet, Wilco wil dat hij Gabri met rust laat, Pat vraagt wat de vide kost. Wilco vindt dat dat Pats zaken niet zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door lorrie03 op 28-02-2015 01:01:17 ]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:00:51 #159
384473 Tuinfluitert
pi_150134570
(De magazine)
Patrick: Heb je nu al je pagina's?
Gabriëlle: Doei Patrick.
Patrick: Is dit een manier van werken hier?
Gabriëlle: Het is mijn fokking shit.
Patrick: Wie heeft hem gemaakt?
Gabriëlle: Ik zat er toch bij, of zat je alleen?
Patrick: Wat heb je gedaan?
Gabriëlle: Ach sodemieter op man.
Patrick: Ivan, neem het alsjeblieft over, ze heeft exact al haar artikelen, dit is wat er is gebeurd.
Gabriëlle: Het is dat je lult, daarom.
Patrick: Joh, twee weken geleden zat je nog te janken, van ik wil een magazine.
Wilco: Hou eens op met die ruzies, dat doe je bij iedereen.
Patrick: Kutkabouter je stinkt uit je bek.
Wilco: Je maakt met iedereen ruzie, laat die meid lekker met rust joh.
Patrick: Wat kost dat dak (zolder) daarboven, zes en een half duizend?
Wilco: Wat denk je dat jij kost?
Patrick: Dus nu staan we bijna negen ruggen in het rood?
Gabriëlle: Ik word gewoon moe van hem.
Wilco: Hondenlul, had je maar voor 80.000 zwaardjes moeten maken klootzak.
Patrick: Wat zegt u?
Wilco: Ja, je hoort me wel,
Patrick: Je stinkt uit je bek,
Wilco: Ja , dat komt omdat ik moet kotsen van je.
Gabrielle: Wat kom je er bij staan?
Patrick: Is dit de manier van werken hier?
Gabrielle: Patrick alsjeblieft kan je me met rust laten? Laat me met rust.
Patrick: Succes met je magazine. Ik wis alles als ik de kans krijg, ik tief er een hele magneetbult erop, je hebt echt teveel van Colinda geleerd.
Wilco: Oh nou heeft Colinda het ook gedaan?
Patrick: Heb ik poep geroepen?
Wilco: Wat de fok moet je nou? Als jij nog een keer zo doet tegen een kind, ik breek je pleurisnek, heb je dat goed begrepen lange pleurisdweil, ik sloop je. Je bent gewoon leip.
(Wilco geeft een duw naar Patrick)
Gaby: Ho, ho,
Naomi: Nee, niet doen.
Wilco: Ja, dat doe ik ook.

---------------------------------------------------------------------------
Film door Zeyina.
* Video(link) verwijderd op last van Talpa
--------------------------------------------------------------------------

(Buiten)
Ivan: Laat dit niet met je doen man.
Wilco: Als hij hier maandagavond nog zit, dan sloop ik hem en dan gaan we samen de poort over, het interesseert mij geen ene fuck meer. Hij maakt echt iedereen gek. Gabriëlle is 24 uur per dag met dat ding bezig en dan zegt hij, kijk maar uit anders wis ik de hele boel, je zou toch zo zijn poten breken, is een keer eerlijk zijn naar mensen toe. Hij loopt gewoon te dreigen om alles te wissen van dat kind. Je zal toch zo ze poten willen breken?
(LaurA op bankje sigaret roken)
LaurA: Ja, ik weet het, ik weet het al twee dagen, maar , luister met die meid fokt niemand, echt.
(Gaby en Gabriëlle lopen buiten)
Gaby: Rustig aan.
Gabriëlle: Ik ga huilen hoor, ik voel onmacht weet je, ik word dan agressief.
Gaby: Het is dan beter om te huilen.
(Ivan komt aanlopen)
Gabriëlle: Is Wilco oke?
Ivan: Ja. Zal ik alles op een stick zetten?
(Lopen weer terug naar de loods)
Gabriëlle: Is te koud voor die schommel.
Gaby: Hahaha, we wilden eerst naar de schommel.
Ivan: Haha, ja is echt koud.
(Zien de anderen bij de bank, buiten)
Gabriëlle: Wilco gaat het met je?
Wilco: Ja meisje.
(Wilco en Gabriëlle knuffelen elkaar)
Wilco: Jij bent hartstikke hard bezig en als hij dan zegt dat die alles wil gaan wissen dan word ik boos.
Gabriëlle: Maar het is nu opgeslagen.
(Wilco tegen Gaby)
Wilco: Was je zo geschrokken?
Gaby: Ja,
Gabriëlle: Dat een zo een man zoveel mensen boos kan krijgen.
(Chris is genomineerd en had al een sollicitatiebrief naar een kasteeldame geschreven)
Chris: Ik denk dat ik dinsdag niet naar mijn sollicitatie toe hoef, ik heb zo'n vermoeden dat dit niet nodig is.
(Wilco zit bij te komen)

LaurA: Ga jij nou echt je handen vuil maken aan een klaploper?
LauraB: Ik zat net mijn post te schrijven en te lezen en mijn stiefmoeder schrijft dat Patrick het bloed onder iemand zijn nagels kan halen.
Wilco: Ik zou het liefst zijn strot doorbijten, daar ben ik heel eerlijk in en zijn poten breken, klaar, dit doe je niet tegen een kind.
LaurA: Maar gelukkig is Gabriëlle heel sterk.
Wilco: Dat weet ik, maar als een kind zegt, stop er maar mee, hij zei toen dan ga ik alles wissen.
Gabriëlle: Toen grisde hij het uit me handen en zo begon het.
LaurA: Wat rot man,
Gabriëlle: Het is van mij.
LaurA: Daarom, het is goed dat je voor je shit opkomt.
Gabriëlle: En van jij gaat op je bek, ik niet, dat soort dingen, ik accepteer dit gewoon niet,
LaurA: Hij maakt nare opmerkingen,
Gabriëlle: En dan elke keer "doe het dan zelf",
LaurA: Je hebt Patrick een eerlijke kans gegeven, je moet er altijd zelf achterkomen, een ander kan je vertellen hoe iets is, maar je moet er altijd zelf achter komen. Je weet dat iedereen achter je staat. Het beste is om nu te zorgen dat alles op een hard schijfje komt te staan.
(Wilco loopt naar het rokersbankje, Colinda en LauraB staan daar)
Wilco: Zo nu ben ik kalm.
LauraB: Kun je er niet even over nadenken voordat je uit je pan gaan, eerst een leuk shirt aandoen?
(Ik heb in dit verslag niet letterlijk geschreven wat Wilco over Patrick en zijn kinderen riep. Toch Giorgio komt erop terug)
(Giorgio steekt zijn hoofd uit het raam huiskamer en praat tegen Wilco die buiten staat)
Giorgio: Gozer een beetje zwak dat je over zijn kinderen begint, echt dat meen ik serieus.
Wilco: Ja?
Giorgio: Dat komt echt heel zwak over.
Wilco: Ik kan er niets tegen doen, ook zwak hoe hij tegen kinderen doet, ook heel erg zwak, misschien moet hij dat eens leren.
Giorgio: Niet heel volwassen dat je daar elke keer op terug komt.
Colinda: Doe nou maar dat raam dicht, jij bent ook, weet je op een gegeven moment is het genoeg.
Wilco: Weet je wat hij tegen Gabriëlle zei?
Giorgio: Dat staat er buiten.
Stem: Giorgio zendercheck.
Colinda: Laat gaan Wilco.
Wilco: Nee, ik lig niet wakker van de oordeel van Gio.
(De zolder)
Wilco: Ik ga zo naar boven, is wel weer genoeg voor vandaag.
Colinda: En laat Patrick verder met rust.
Wilco: Tenzij hij zijn bek optrekt, beweegt of wat anders,
Colinda: Hij wil je mee trekken, dat weet jezelf.
Wilco: Dan sloop ik hem buiten de poort.
(Binnen)
Gabriëlle: Patrick is depressief, zit in zijn emoties, ik heb de afgelopen week zoveel shit gehoord, wat ik heb moeten doorstaan om een magazine op de markt te brengen. Ik ben hiermee niet begonnen om Patrick te gebruiken, maar hij was de enige die mij op dit moment hiermee kon helpen, snap je?
(Bedtijd)
Tineke: Allemaal lekker slapen, als er iets is, ik ben er voor jullie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuinfluitert op 28-02-2015 14:56:48 (Caps Lorrie03 , Cheszy,Chanel5, film Zeyina.) ]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:24:13 #160
420521 lorrie03
pi_150135150
In tussen zijn de bewoners druk bezig met een keuze te maken tussen de 2 nieuwe bewoners, Dit zijn keuzenuitspraken die vrijdag 27-2 gemaakt zijn:
Lau: kiest Tineke, maar persoonlijk heeft ze meer met Danny. Ze begrijpt hem en snapt hem, maar denkt dat de groep een ouder persoon nodig heeft en dat het huishouden gedaan moet worden, Ze vindt dat Tineke humor heeft en meer kan betekenen voor de groep, Ze zal Vanessa niet kunnen vervangen, maar komt dichtbij Ondanks haar voorkeur voor Danny wil ze tot nu toe stemmen op Tineke. Danny is wel een man waar ze op zou kunnen vallen. Hij is een echte bad boy. Tineke is volgens haar wel een vrouw waar ze soms haar vraagtekens bij zet qua oprechtheid. Ergens denkt ze dat Tineke oprecht is omdat ze zelf in het begin ook dacht de mensen in de loods al te kennen door wat ze gezien had via de streams,
Wilco: tineke; hij heeft meerdere gesprekken met haar gevoerd. Hij weet zeker dat ze Pat er uit stemt. Daarnaast heeft ze laten zien dat ze het huishouden goed aanpakt, Hij vindt Danny een leuke jongen, maar gaat voor Tineke.
Pat: Tineke.
Gabri: Danny. ze vindt hem in de groep passen, ze vindt hem een aanpakker en fris, Ze denkt dat hij dit gewoon nodig heeft, Ze denkt dat Tineke het niet gaat trekken, Ze denkt dat Donny (zo noemt ze hem) keihard gaat vallen, maar daarna zichzelf weer omhoog trekt,
Gaby: Danny. Ze is verliefd op hem zegt ze.
Mark: Danny. Hij denkt dat Tineke alleen nu haar best doet met het huishouden om te blijven, Ze veegt niet eens en dat deed Vanessa wel, Hij vindt dat ze steken laat vallen en vraagt zich af of ze echt actief het huishouden zal gaan doen. Hij ziet haar nu bijvoorbeeld alleen maar de was doen en wil iemand die ook andere dingen schoonmaakt, Hij denkt dat ze er jonger uitziet door het niets doen, Danny heeft hij wel veel zien doen, Daarom gaat hij voor Danny, die hij Donny noemt.
Bjorn: Danny. Hij denkt dat hij meer aan Danny zal hebben. Danny ziet veel dingen hetzelfde als hem en hij ziet steun daarin,
Colinda: Danny. Al vanaf dat hij binnenkwam heeft ze veel met hem, Ze vindt Tineke een leuke vrouw met humor, maar denkt meer te hebben aan Danny.Daarnaast vraagt Colinda zich af of Tineke wel gaat doen wat ze beloofd te doen, Ze heeft bv Gaby ook horen beloven te koken en die doet het ook niet, Ze weet zeker dat zowel Danny als Tineke Pat eruit zal stemmen.Dat vindt ze het meest belangrijk,
Naomi: ? ze heeft nog geen definitieve keuze gemaakt, Wel heeft ze aan Lau vertelt dat ze het idee heeft dat Tineke nep doet. Ze doet alsof ze Naomi kent en wil zogenaamd een moeder voor haar wil zijn. Ze heeft gezegd dat ze Naomi wil opvangen bij haar heimwee gevoelens. Naomi heeft grote twijfels of deze daden wel oprecht zijn,
Gio? Nog geen voorkeur uitgesproken, maar vindt Danny een hele coole gast, volgens laub
Laub: Danny. Ze vindt hem leuk en eigenlijk gewoon een lekkere vent. Het is dat ze verliefd is op Joey ((zijn haar eigen woorden). Ze denkt dat er veel uit hem kan komen, Hij is een aanpakker en ondernemend, Ze denkt dat Tineke wel een gladde rug heeft, maar denkt niet dat Tineke Utopia leuk blijft vinden, Ze denkt dat Danny het meest kan groeien, Ze heeft vertrouwen in hem en hij is een groepsmens. Ze moest ook even wennen aan Tineke, die kritiek op de was had, terwijl Laub ook de was heeft gedaan, Ze vindt het ook niet fijn dat Tineke continue over Danny heen walst, Ook vindt ze het niet leuk dat Tineke elke keer benadrukt dat ze bepaalde dingen zo goed doet,
Ivan?
Joey?Nog geen voorkeur uitgesproken, maar vindt Danny een hele coole gast, volgens laub
Nicole: ?
chris volgens meerdere streamers (zelf niet gehoord) neigt Chris nu meer naar Tineke, maar zijn definitieve stem weet hij nog niet. Hij wil het nog even aankijken,

[ Bericht 0% gewijzigd door lorrie03 op 28-02-2015 03:40:31 ]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:30:04 #161
420521 lorrie03
pi_150135250
Danny gaf vrijdag 27-2-2015 aan bij Gaby dat hij Ivan niet eruit zal stemmen. Tineke heeft woensdag 26-2 aangegeven dat ze zal kiezen uit groepsbelang en geen persoonlijke keuze zal maken. Ze heeft vrijdag 27-2 wel tegen Nicole gezegd, dat ze eerder geschrokken was van Ivan;s reactie toen hij boos werd op Nicole omdat Nicole met anderen over hem praatte.

Lau en Laub irriteren zich erg aan Gabi. Ze doet volgens hen geen reet en de Watoto zal volgens hen een grote flop worden. Lau wil zelfs dat de Watoto wordt afgeblazen omdat ze winst moeten draaien en niet quitte moeten spelen

Ze vinden Bjorn ook wel zielig, Hij vindt geen aansluiting bij de mannen omdat hij soms een te arrogante kop trekt, Het is wel een hele lieve jongen,

Danny is een jongen met bagage., Hij heeft een slechte jeugd gehad. Slechte vrienden, ouders die hem verwaarloosde en hij heeft in een internaat gezeten. Hij is half turks, had ook een turkse naam, maar heeft dit in een nederlandse naam gewijzigd, Nu werkt hij 70/80 uur per week en doet er alles aan zijn slechte verleden uit te wissen, Hij wil in Utopia aan zichzelf werken, Daarnaast wil hij een Utopia apotheek opzetten, met medicijnen van natuurlijke ingrediënten (veel fruit) en hij wil de bar draaien.

Danny heeft Ivan vertelt dat het niet altijd goed zal werken mensen direct te zeggen wat je vind, Ivan is zich hiervan bewust en wil als hij er niet uit wordt gestemd zich alleen nog maar druk maken om zichzelf, Hij is nu van mening dat je alleen maar verwachtingen kunt hebben over jezelf en dat je deze verwachtingen wel kunt waarmaken, Verwachtingen over anderen zullen je alleen maar frustreren,

[ Bericht 35% gewijzigd door lorrie03 op 28-02-2015 03:29:34 ]
pi_150138854
Centraal

Spannend? of alleen de organisatie van de darts, Yvan en Bjorn hebben de hele nacht doorgewerkt aan het tijdschrift, Wilco heeft besloten niet op het centraal te komen, ivm de gespannen situatie met P

Allemaal darts gebeuren, van 7/23u.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 23:53:48 #163
384473 Tuinfluitert
pi_150164142
(Chris en Giorgio, magazine, vannacht)
Giorgio: Ze zitten natuurlijk al vier nachten lang door te halen voor de magazine, dus logisch dat er irritaties komen.
Chris: Ja,
Giorgio: En ja, als er dan een onenigheid is, meestal kwamen ze dan na vijf minuten bij elkaar en dan praten ze het goed, maar als er een Wilco tussenkomt en die begint te schreeuwen, dan komt het niet meer goed.
Chris: Maar kortom Ivan en Bjorn zijn het magazine allemaal aan het omgooien, maar waarom dan vraag ik me af?
Giorgio: Om met de eer te strijken.
Chris: Ja maar het magazine was toch zo goed als klaar?
Giorgio: Het was klaar.
Chris: Of zou Patrick dreigen dat ze niet bij de bestanden kunnen komen?
Giorgio: Neeee.
Chris: Of wordt Patrick nu zwaar een oor aangenaaid? Ik had namelijk gezien wat Patrick gemaakt had met al die kleuren, dat zag er hartstikke mooi uit vond ik en nu maakt Ivan het,
Giorgio: Het ziet er niet uit, nou, minder.
Chris: Ja, want het zag er bij Patrick echt wel mooi uit, het slaat nergens op, iemand die vier dagen bezig is geweest, dan zijn werk over te doen, ik vind het gewoon zielig, als het waar is wat ik zeg.
Giorgio: Ja.
Streamlock
(Chris staat nu bij Ivan en Gabriëlle achter de laptop)
Gabriëlle: Ik heb al een conclusie getrokken.
Ivan: Dan kom je eerst wat vragen en niet eerst conclusies gaan trekken, als je nergens op de hoogte bent dan ,
Gabriëlle: Ga naar Patrick toe, ga daar je antwoorden halen.
Ivan: Echt jongen, soms komt hij zo intelligent over en soms is het net of dat er poep uit zijn bek komt, echt ik begrijp er helemaal niets van.
(Chris vult water in de Britta waterfilterkan, schenkt een glas water in en reageert niet meer op Ivan en loopt naar de gang of richting een deuropening )
Gabriëlle: Oh God hij gaat echt daar naar Patrick toe om het te vragen.
(Chris praat tegen Tineke)
Chris: Gisteren, het enige wat ik wil zeggen,
Tineke: Ja,
Chris: Omtrant dat verhaal met Patrick, die is zo keihard genaaid door mensen hier,
Tineke: Was je er gisteren bij, of niet?
Chris: Ja, maar nu zie ik het ze het hele magazine overschrijven,

Tineke: Dat hebben ze vannacht al met zijn tweetjes gedaan,
Chris: Ik weet het niet, maar als iemand vier dagen eraan hebt gewerkt en het is af en je gaat het dan helemaal overschrijven, ja dat is op zijn minst vreemd,
Tineke: Waar was je vannacht dan? Toen het gebeurde?
Chris: Ik zag het gebeuren, maar ik wist niet wat de reden was, dat werd niet duidelijk uitgelegd. Dat zegt niemand.
Tineke: Dat blad is haar kindje, en Patrick was er bijgevoegd geloof ik,
Chris: Het is voortgekomen uit de Utopie verkiezing, en zij gingen samen een magazine maken.
Tineke: Nou ja zij noemt het haar kindje.
Chris: Je kan het wel jouw kindje noemen, maar als je anderen voor je karretje spant om alles te maken om vervolgens te zeggen het is mijn kindje, nu doet Ivan alles,
(Bjorn kijkt om het hoekje en luistert even mee)
Tineke: Ja vannacht hebben ze er ook aan gewerkt met Bjorn samen,
(Tineke loopt naar de keuken)
Chris: Ik wou het alleen maar even zeggen.
(Chris loopt ook naar de keuken en schenkt opnieuw water uit de Britta waterfilterkan)
Tineke: Die waterfilter, normaal vullen ze het, dan zetten ze het altijd in de koelkast, moet jij dat niet doen?
Chris: Nee,
Tineke: Waarom filter jij het water?
Chris: Ik vind het lekker.
Tineke: Proef je wel verschil?
Chris: Zeker weten.
(Dartavond)
Tineke: Wat doe jij vanavond? Wat is je taak?
Chris: Uhh, runner.
(Chris en Bjorn waren in gesprek, Bjorn ging wat anders doen?)
Chris: Trouwens je vraagt me wat en je bent inene weg, maar vertel?
(Naar de zenderkamer?)
Bjorn: Ik moest even weg, dus daarom moest ik weg, want ik loop nooit uit een gesprek weg.
(Morgen op wie stem je Danny of Tineke?)
Chris: Want ik snap even niet, je vraagt aan mij wat doe jij? Ik geef antwoord en je hebt allemaal conclusies getrokken, dan denk ik wat wil je nou?
Bjorn: Nee , ik vroeg je net of je al wist wat je ging doen,
Chris: Ik gaf mijn antwoord,
Bjorn: En ik was ook benieuwd naar je argumenten en daar kan ik toch mijn mening over geven, dat ik denk , iedereen die hier nieuw is gaat heel hard werken, dat zou heel stom zijn als je dat niet doet, toch, ik vind Tineke realistischer te werk gaat dan Danny.
Chris: Wat zie jij onder realisme?
Bjorn: Tineke neemt ook af en toe haar rustmoment wat jij en ik ook doen, weet je zal ik eerlijk zijn, als ik in de situatie zoals Danny zat dan had ik 24/7 gewerkt, dan had ik niet eens gaan slapen, bij wijze van, want je wil hier heel graag blijven, dat ben je toch wel met me eens.
Chris: Ik denk dat je je zo opsteld hoe je bent en zo overkomt, dat is het eerste wat ik heb gedaan toen ik hier binnenkwam. Ik ben Chris, ik zit zo en zo in elkaar en verwacht niet meer van mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 01-03-2015 16:32:20 (Caps door Snetje , freshfruit.) ]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 23:59:52 #164
384473 Tuinfluitert
pi_150164410

(Avondeten)
Chris: Ik ga me suf gaat lachen als Patrick mag blijven. Ik ga een vlag op de akker zetten.
De vlag: De Patrick-mag-blijven-feestdag.
(LauraB schiet in de lach)
Chris: Een groot feest maandagavond.
Tineke: Danny, kom nou even eten man?
Danny: Het eten loopt niet weg.
Tineke: Jawel.
(Meeste inwoners zijn aan het eten, Danny loopt alle kanten op)
Danny: Lekker eten mensuh, lekker bakje kroket.
Naomi: Hahaha.
Danny: Even een lekker bordje eten dan.
Tineke: Danny, borden staan in de vaatwasser.
(Busje komt aanrijden met spullen voor het darten, Andre en zijn vrouw, en nog twee mensen)
Vrouw van darten: Hoe is het wijfie?
LaurA: Het wordt weer leuk.
Vrouw: Toch wel 55 mensen vanavond.
LaurA: We kunnen ook tatoeëren als mensen dat willen.
Vrouw: Ja, ik heb al een klantje voor je, even kijken waar zit ze, ja, Mary.
LaurA: Ja echt?
Vrouw: Nou ze heeft al een formulier ondertekend.
LaurA: Wil ze?

(Inwoners eten. Chris en Danny zitten naast elkaar)
Chris: Ivan, ah lekker Ivan.
Ivan: Ik hoop dat je er in stikt jongen!
Chris: Ik weet dat je bij het haatdragende groepje hoort.
Ivan: Haatdragend, wat weet jij daarvan?
Chris: Een klein beetje maar, het groepje is een klein beetje haatdragend.
Ivan: Ben je nog steeds aan het huilen over de regenton?
Chris: Ja, eigenlijk wel ja.
(Danny staat op en loopt richting de keuken)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 01-03-2015 18:07:23 ]
  zondag 1 maart 2015 @ 02:49:18 #165
420521 lorrie03
pi_150169172
Ook vandaag zijn de bewoners druk met elkaar in gesprek geweest over de keuze die zij morgen moeten maken tussen de 2 nieuwe visumhouders, Dit zijn keuzenuitspraken die zaterdag 28-2 gemaakt zijn:

Lau: Weet het niet meer. Ze vindt Danny een toffe gozer en denkt dat het een goede vriend zal kunnen worden, Ze vindt Danny wel een lekker ding, Tineke is beter voor de groep en is nodig qua huishoudelijk werk. Ze maakt morgen haar definitieve keuze, maar verwacht Tineke te kiezen.
Pat: Tineke.
Gabri: Danny.
Gaby: Danny.
Mark: Danny. Hij kan Tineke niet uitstaan en vindt haar irritant,
Bjorn: Tineke; hij denkt dat Danny nu veel laat zien en dat straks niet waar gaat maken. Daarnaast vindt hij dat Danny slecht praat over Tineke achter haar rug om
Colinda: Als Wilco erbij zit zegt ze Tineke, als hij er niet bij zit zegt ze Danny.
Naomi: Danny; de Lau's denken dat Naomi verliefd op hem is,
Gio:Volgens de Lau's heeft Gio tegen Naomi gezegd dat hij op Danny stemt.
Laub:Ze wil het liefst voor Danny gaan, ze vindt hem gezellig en aantrekkelijk. Ze vindt dat Tineke meer nodig is idoor haar huishoudelijke taken, Ze denkt dat haar stem doorslaggevend zal zijn en besluit morgen pas op wie ze definitief gaat stemmen,
Ivan: Tineke. Hij vindt Danny leuker, maar denkt dat Danny hem eruit gaat stemmen en kiest daarom voor Tineke,
Joey: Tineke
Nicole: Tineke (zelfde reden als Ivan)
chris Danny hij vindt Tineke vervelend ze snurkt en ze zeurt over kopjes die opgeruimd moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door lorrie03 op 01-03-2015 11:31:04 ]
  zondag 1 maart 2015 @ 23:58:12 #166
384473 Tuinfluitert
pi_150201076
Zondag 1 maart 2015
Nieuwe inwoner van Utopia.

Elf stemmen voor Tineke en vier voor Danny.

(Wie stemt voor Tineke?)
Gabriëlle: Tineke.
Ivan: Tineke.
Mark: Tineke.
Giorgio: Tineke.
Bjorn: Tineke.
Nicole: Tineke.
Wilco: Tineke.
Colinda: Tineke
Joey: Tineke.
Patrick: Tineke.
Laura: Tineke.

(Wie stemt voor Danny?)
Gaby: Danny.
Naomi: Danny.
Chris: Danny.
LauraB: Danny.

Tineke mag blijven en Danny vertrekt.

Maandag 2 maart , rond 17:00 uur mag Tineke één van de genomineerden naar huis sturen, Patrick, Ivan of Chris.

Genomineerden,

Patrick :
Mocht Patrick het Utopialand moeten verlaten dan gaat hij met de fiets naar Rome. Voordat hij Utopia inging was hij toch ook al op reis. Patrick ziet geen toekomst in Nederland, ziet het niet zitten om in een appartement te wonen en maar eens in de drie weken zijn familie te zien. Dan komen de muren op hem af. Hij heeft al het een en ander bekeken op google earth. De slaapzak wordt gewassen en Patrick pakt wat spullen in.
Joey: Als je weg gaat wat heb je dan het meeste nodig?
Patrick: Een rugzak, en ervan uitgaande dat ik de slaapzak mee mag nemen, heb ik wat onderbroeken en sokken nodig als bagage. Mijn dagboekje, een mesje die ik van Nicoline heb gekregen en een touwtje.
Patrick: LauraB, ik heb voor jou een oorbellen rekje gemaakt.
Joey: En je hebt een fiets nodig?
Patrick: Die fiets wil ik zelf gaan maken.

Ivan:
Is nog niet klaar in Utopia, heeft dagen en nachten gewerkt aan het Utopiamagazine,
heeft plannen met de gym, bouwen etc.
Tineke maakt duidelijk aan Nicole dat Ivan maandag niet hoeft te vertrekken. (met gebaren , knuffels en hoofdknikken)

Chris:
Er gebeuren hier verbazingwekkende dingen. Ik hou mij met de tuin bezig. Als Patrick blijft, dan ga ik lachen. Dat zou ik een stunt vinden. Ook als ik zelf weg moet. Het boeit mij niet. Ik lig nu ingesloten tussen twee snurkers. Tineke snurkt ook. Thuis ga ik alles volgen via de livestreams en tv.

LauraB: Hoe is het Mark, ben je boos?
Mark: Nee, teleurgesteld in alles.
LaurA: In de buitenwereld weten ze gewoon niet hoe het hier gaat.
Gaby: Ik zit er wel een beetje mee dat Danny weg is.
Naomi: Gewoon niet zoveel hechten aan nieuwe mensen.
Gaby: Ik had echt een klik.
Naomi: Je weet het nooit.
Gaby: Nee, maar bij Danny had ik echt een klik en op een gegeven moment voelde ik bij hem een beetje een afstand omdat hij het voelde dat hij eruit ging en ik ook een beetje.
(Gaby voelt aan haar buik, van roze vlinders naar ..)
Gaby: Oh jongen dit is zo verschrikkelijk.
Naomi : Gabrielle, ben je al klaar met de laptop?
Gabriëlle: Ik moet nog wat dingen nakijken.

(Op de zolder)
Gaby: Mark, zit je er nog over in?
Mark: Ja,
Gaby: Ik ook.
Mark: Maar dat had ik al gezegd.
Gaby: De volgende keer altijd op mijn gevoel afgaan, ik heb altijd gelijk in dit soort dingen echt, ik wist gewoon als Danny bleef Patrick eruit en Ivan erin.
Mark: Ja ,dat zegt ie maar, weet je wat het is, ik wilde tot gisteren ook voor Danny gaan en dan zie je iedereen vandaag omkeren, omdat we een schoonmaakster nodig hebben.
Ik neem het mezelf ook kwalijk, ik ging ook mee in het kuddegedrag. Hij ging denk ik serieus voor Patrick.
Gaby: En nu is iedereen nog steeds zeker van de zaak?
Mark: Als het binnen drie weken weer een pokkenbende is,
Gaby: Sorry dan heeft ze mij ook,
Mark: Ik heb het verteld, dit worden twee helse weken, na twee weken zit het haar tot hier , staat niet meer vroeg op, de was laat ze liggen, nu ook al, Chris vroeg en wat eten we vanavond Tineke? En wat zei ze: Wat eten we vanavond zondag? Dat mag iedereen voor zichzelf kiezen.
Mark: Nou zijn dat nieuwe regels?
Gaby: Bij mij ook, Tineke zei, de was moet nog opgehangen worden, ik zei, ik ben nog bezig en toen zei ze, oh, wil je het dan zo even doen?
Mark: De toilet doet het niet, komt Tineke naar mij toe en zegt kan je de toilet even maken. Zeg, doe het lekker zelf, opzouten.
Gaby: Ik heb ook een gevoel, maar we gaan het zien.
(Colinda en LaurA komen ook de zolder op)
LaurA: Wat gaan we zo eten?
Colinda: Ja, er ligt vlees in de vriezer, ik heb zelfs nog een kalkoen.
(Patrick kwam vorig jaar met het idee om een patatkraam te beginnen in Utopia, Mark nam het over)
Mark: Ik gooi de Le Luifel open.
LaurA: Echt?
Colinda: Ja hoor, Wilco wilde ook frietjes bakken.
Mark: Waar hadden we geweest zonder de frietjes, fantastisch idee van Patrick.
Mark: Nee alleen maar eigenbelang vanaf nu, ik denk nu alleen nog maar aan mezelf.
LaurA: Zo zeg wat doe je nou walgelijk ook tegen mij, sorry dat je boos bent, maar waarom doe je zo?
Colinda: Ik snap het niet dat je dan zo boos bent, waarom stem je dan zo? Komt goed Mark.

(Wanneer Patrick maandag mag blijven in Utopialand, dan vertrekt Colinda naar huis en Wilco gooit Patrick over het hek van de poort. Wilco wil de zes krukjes voor Patrick zijn neus in de fik gaan steken. )
Chris: Mag ik de krukjes gebruiken voor op het terras bij de tuin?

Maandagmiddag rond 17:00 weten we meer.

Patrick is in diepe serene slaap.

Colinda huilt.

Nachtwerk, werken aan het kindje van Gabriëlle, de magazine.
Gabriëlle: Wie gaat me helpen met dat ding? Ik moet toch de fouten eruit halen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tuinfluitert op 02-03-2015 10:05:56 (Caps: Snetje, LS, TillyB, lorrie03, ammartje,Yesni) ]
pi_150220313
De Exit van Patrick heeft de groep verdeeld. ER zijn enkelen die hem zelfs willen opvangen in Utopia en andere die hem zo snel mogelijk weg willen hebben. De grootste groep is voor een oplossing voor beide. Er is opvang en werk geregeld voor Patrick in de buitenwereld dus maakt Patrick zich klaar om te vertrekken, al zijn sommige er niet zeker van of hij echt gaat, maar enkel de boel uitstelt.

maandag 2 maart 2015 @ 23:59:29 #168
384473 Tuinfluitert
pi_150236887
Utopia, maandag 2 maart 2015
Bijna zover: Wie stuurt Tineke weg?

Patrick is genomineerd, kreeg 19 stemmen van inwoners Utopia. Nieuwe inwoner Tineke mag zo iemand naar huis sturen. De andere genomineerden zijn Chris en Ivan, één uur voor deze spannende uitslag benut Bjorn zijn tijd door bij Tineke zijn hart te luchten.
Bjorn: Ik verwacht zelf nooit 19 stemmen te krijgen, als dat wel gebeurt, dan wil ik naar huis.

Nog even en dan begint het.

(Drie genomineerden)
-Chris maakt nog snel een drankje van tarwegras en msm poeder .
-Ivan zoekt zijn kleding in de wasruimte.
-Ik hoor de wasdroger.
-Patrick is zo vlak voor de spannende uitslag niet gek te krijgen, hij zit heerlijk in zijn boek.

Wie gaat Tineke eruit stemmen ?
Chris, Ivan of Patrick?
Tineke zet er vaart achter.
Ze verzoekt Chris, Ivan en Patrick naast elkaar te zitten, anders moet ze heen en weer kijken, van links naar rechts.

Tineke: Drie genomineerden, Ivan, Patrick en Chris.

Chris, ik begin met jou. Ik zeg je heel eerlijk, ik heb jou ook nodig om mijn droom te verwezenlijken hier in Utopia. Eigenlijk zeg ik dus tegen jou dat je veilig bent.

Ivan, ik heb je uitbarstingen gezien en het vrouwonvriendelijke. Ik heb je ook zien groeien. Ik probeer je mee te geven om je af en toe in te houden. .

Patrick, Je weet het zelf al een beetje. Je wisselende stemmingen. En aan dingen beginnen zonder het af te maken. Patrick, jij gaat naar huis. (maar naar welk huis?)

-Tineke stemt Patrick uit Utopia
-Niemand zegt wat, het is heel stil.
-Patrick zegt niets.
-Patrick wilt niet gaan, hij zegt dit is mijn thuis.
-Overleg in Utopia.
-Oproepje op internet voor opvang Patrick.
-Er komen al vele reacties binnen van het leger des heils, van Eveline, ook van een psychiatrische kliniek , en van mensen uit heel het land, een mevrouw met een geitenboerderij op Ibiza, een echtpaar die een camping runnen in een dorpje vlakbij Rome etc.
(Giorgio en Patrick gaan naar buiten)
Patrick: Het wordt al bijna donker.
Giorgio: Waar ga je heen dan? Ik wil niet dat je buiten gaat slapen.
Patrick: Ik heb geen idee, ik kan er een knaller van maken en zeggen dat ik niet ga, en Wilco uit zijn plaat laten gaan.
Giorgio: Blijf lekker.
(Tineke mocht afgelopen dagen in het bed van Patrick slapen, hij sliep zelf op de bank)
Patrick: Het was een voorteken, ze had mijn bed al vanaf de 1e dag.
(Patrick blijven, Utopialand, geen wetten, geen regels, laat de groep er maar mee dealen?)

(Binnen, Giorgio zegt dat Patrick niet gaat, Chris is voor.)
Giorgio: Jongens, hij wilt niet gaan.
Chris: En anders ga ik wel, ik heb wel een thuis.
(Nicole vind het kut voor Patrick, maar hij moet weg.)
Giorgio: Patrick gaat nu niet, we moeten eerst een oplossing zien te vinden.

Nicole: Hij zat op de bank, hij had al een oplossing moeten zoeken.
Patrick: Ik heb al dagen nagedacht, maar ik heb geen oplossing.
Tineke: Jullie hadden al een week geleden na kunnen denken om Pat te helpen.
Patrick: Ik ga alleen weg als er iemand aan de poort staat die me opwacht, anders niet.
Wilco: Wat een geswets zeg!
LaurA: Loop weg dan.
(Mark en Wilco buiten)
Wilco: Wat een kutkluppie, op die manier, ik zal ze eens leren de waarheid te zeggen.
Mark: En op Tineke wilde ik ook wel wat zeggen, maar dat doe ik ook niet, want puntje bij paaltje, zij stuurt Patrick toch naar huis of niet? Met je 19 stemmen, dan had je maar iemand anders naar huis moeten stemmen, die wel een huis heeft. Tineke laat ook haar ware aard zien.
Wilco: Nee wat ze zei vond ik ook wel kloppen,
Mark: En dan probeert ze dat ons in de schoenen te schuiven? Zij stuurt hem toch naar huis?
Wilco: Je moet hier niet op ingaan, je moet zijn spullen pakken, bij de poort neerflikkeren en wegwezen.
Wilco: Maar om hem nou geld mee te geven, dan zuipt die dat in de kroeg in Laren op, is die weer twee dagen gelukkig en daarna gaat die weer janken, pleur op we hebben het nu al 500 keer meegemaakt met die halve zool.
Mark: Er komen zat oproepjes via de mail binnen, hij heeft vanavond gewoon weer onderdak, laten hem lekker zijn koffer inpakken en dan gaan we verder.
Wilco: Zielige gedoe iedere keer.
Mark: Je ziet ,op iedereen waar hij zijn pijlen op heeft gericht, zoekt hij een confrontatie, jij , Colinda , Bjorn, als ik dan wat ga zeggen, dan ook weer, snap je? En Gio zoekt even zijn momentje. Van Patrick gaat niet, we moeten eerst een oplossing zien te vinden.
Wilco: Dadelijk willen ze ook nog geld gaan schuiven terwijl we dat niet hebben en hij zuipt het enkel maar weer op.
(Streamlock, Mark had het over Rienk, ex-Utopiaan.)
(Wilco en Mark weer in de loods.)
Mark: Pak Joey er even bij en zeg van Patrick moet eruit en klaar. Dan is niet alles tot jou gericht,
(Wilco loopt naar de huiskamer)
Wilco: Joey heb je effen?
(Joey loopt mee)
Wilco: Ivan, loop ook even mee? Hij moet eruit, spullen inpakken en naar de poort.
Joey: Ok.
(Giorgio komt er ook bij staan)
Giorgio: We zijn nu toch bezig om onderdak te zoeken?
Wilco: Ja, dan krijgt hij die adressen later maar mee.
Ivan: We geven hem nu een paar adresjes mee.
Wilco: Luister hij moet eruit.
(Patrick en LaurA komen ook erbij staan.)
Ivan: Je hebt toch een emailadres?
Patrick: Buiten wel ja.
Ivan: Maar je broertje komt hier naar toe?
Patrick: Ik weet niet eens of hij daar buiten is? Ik weet helemaal niets van buiten.
(Wilco loopt naar Mark)
(In de werkplaats)
Wilco: Waar heeft hij zijn spullen?
Mark: Hij heeft hier geen spullen liggen, hij heeft alles in zijn kist.
Wilco: Waar is die kist, dan gaan we zijn kist opzoeken,
(Zijn weer in de loods)
Ivan: Jongens ga dat niet doen, hij gaat zelf zijn spullen inpakken, hij gaat weg.
Wilco: Waar zijn de spullen?
Ivan: Hij gaat weg. Doe het alsjeblieft niet. Voor mij ok?
Mark: Is geen kwestie van,
Wilco: Je snapt het denk ik niet? Hij probeert tijd te rekken als een gek, hij moet er gewoon uit.
Colinda: Dat weet ik, maar dat is niet aan ons te beslissen.
Wilco: Dat is het wel.
Colinda: Wij hebben besloten en de rest is aan de beveiliging.
Wilco: Nee, zo werkt het niet, vandaag niet, dus wat is zijn kist?
Colinda: Niet doen, want dan kom jij weer in het kwade daglicht,
Wilco: Wat ik wil is gewoon zijn kist over het hek flikkeren.
Colinda: Nee, want dan ben je hem nog niet kwijt.
Wilco: Hij gaat vanzelf wel achter zijn spullen aan.
Colinda: Nee, hij hecht niet aan spullen, dat weet jij ook wel.

Wilco: Hij hecht ook niet aan zijn eigen leven, dat is zijn probleem, waar staan zijn spullen, had hij die al ingepakt Joey?
Joey: Heeft hij al ingepakt.
Tineke: Hier staat de kist.
(Bed Patrick, aankomende slaapplek Tineke, ze is met spullen bezig, van haar of ... ?)
Chris: Nee, niet doen, laat dat even LauraB doen.
Tineke: Schat, ik pak alleen mijn spullen.
Chris: Aan elkaars spullen zitten, dat moeten we niet doen!
Tineke: Dat doe ik niet, ik pak mijn spullen.
Chris: Laat dat nou , Patrick staat nu buiten met LaurA en LauraB te praten en komt straks waarschijnlijk hier naar toe om zijn spullen in te pakken.
Wilco: Dan weer praten met die, hij moet er gewoon uit,
Chris: Laat de dames dit doen, anders krijg je zo een onwijze botsing met jou en Patrick.
Wilco: Hij moet nu weg, klaar.
Chris: In ieder geval wil ik niet dat je aan spullen van Patrick zit en andere zitten daar ook niet op te wachten, want wat ga je dan straks zo krijgen?
Wilco: Ik ben klaar, Jantje huilt, Jantje lacht, nu is het weer janken, dadelijk achter het hek staat die weer te lachen.
Colinda: Weet ik.
Wilco: Dan haalt die weer een reep chocolade uit zijn jaszak die hij van Gio heeft gehad.
Chris: Joh, Patrick kan toch nog een paar dagen blijven, of tot morgen, dan is het over, als die gewoon bij iemand opvang krijgt, het zit me niet lekker dat Patrick moet vertrekken en ik hier blijf.
Ik had het geen enkel probleem gevonden omzelf te vertrekken.
(Sponsor heeft zich aangeboden voor fietstocht Patrick naar Rome)
Chris: Die sponsoren, voor op de fiets, om geld in te zamelen, daar reageert Patrick wel positief op.
Colinda: Nu zegt die ja, dan weer nee, heb je de schommelingen gezien?
Wilco: Over een half uur is het weer anders.
(Heen en weer van Zutphen naar Rome gefietst, daarna ging Patrick Utopia in)
Chris: Het is iets wat hij wel leuk zou vinden , hij is er toen eraan begonnen en ook afgemaakt, hij is toen naar Rome gefietst, maar hij is ook weer terug gefietst, hij is niet met de trein terug gegaan, dus hij heeft wel dingen gedaan en doorgezet.
Colinda: Absoluut, dat was de pijn die hij had van zijn kind.
(Wilco snauwt door het gesprek heen, maar niet te verstaan)
Chris: En die pijn is duidelijk nog niet weg, hij is nog steeds uit balans,
Colinda: Hij moet daar hulp bij zoeken, hij heeft hier vele gesprekken met de psychia gehad en dat moet hij buiten voortzetten klaar.
(De wijde wereld in, als een vrije vis in het water of in therapie psychiater, kliniek etc)
Chris: Als men dat niet wil is dat fietsen blijkbaar toch een goed hulpmiddel om weer tot jezelf te komen. De ene kan dat in 1 of 2 maanden en een ander moet misschien wel 2 jaar fietsen.
Colinda: Was die genezen toen hij terug kwam?
Chris: Nee, maar ik denk dat hij al een stuk milder was dan daarvoor , anders was hij Utopia niet ingekomen, want zover gaat dat niet, je moet wel normaal overkomen.
Wilco: Chris, begrijp nou eens dat die gozer flink gestoord is.
Chris: Ja wat is gestoord?
Colinda: Het feit dat een psychiatrische kliniek hem nu hulp aanbiedt, onderdak en werk dat zegt ook genoeg, dat zijn kenners die zien signalen die wij niet zien.
Chris: Nou ja kenners, die twee vriendinnen van mij, die op mijn verjaardag waren, die zitten of zaten allebei in die business en zeiden het ook al van Patrick, die zijn er ook mee gestopt, want het is nou ook geen Walhalla om tussen te werken.
Colinda: Dat weet ik, maar hij moet ergens beginnen.
Chris: En het is niet meer zo dan een paar jaar geleden, wat dat betreft, de verzorgende maatschappij is voorbij.
Colinda: Dat weet ik lieverd, maar het is niet aan ons om dat op te lossen en hem op te vangen.
Chris: Het is aan ons om het in normale banen te leiden, dat ze hem hier ophalen en dat hij van daaruit weer verder kan gaan.
Wilco: Zo'n iemand kan enkel veranderen wanneer hij dat wil, hij moet willen veranderen, anders blijft hij in de problemen komen, hij moet eerst zelf willen.
(Er komen veel mails binnen van adressen opvangplekken, deze worden uitgeprint, Patrick vertrekt zo, ook twee fietsfabrikanten willen sponsoren voor fietstocht Patrick naar Rome.)
(Colinda loopt naar Patrick, ze wil alsnog een donatie doen van 100 euro)
Colinda: Pat, wil je alsnog die 100 euro mee?
Patrick: Ik vind alles goed, (en ze omarmen elkaar)

Patrick: Gio, mag ik je schrijven?
Giorgio: Tuurlijk maat.
Patrick: Ik neem niks mee, Ivan mag mijn kist hebben.
(Wilco was vorige week al van plan om alle krukjes, troonstoel, spullen van Patrick te verbranden, maar neemt vandaag de moker. Patrick had eerder een troonstoel ontworpen en gemaakt, heeft hij dagen aan gewerkt. Wilco staat nu met een moker op de troonstoel te rammen, Wilco mocht denk ik geen fikkie steken, maar wel kapot rammen)

Op de spoiler klikken, Wilco slaat met de moker op de troonstoel, filmbeeld Mazaru.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chris: Doe je rustig?
Wilco: Ja dadelijk. En dat is omdat het de grootste klote Utopiaan ooit is, zo simpel, zelfs op dit punt weet hij nog te klootzakken.
Chris: Doe eens rustig,
Wilco: Ik ben rustig, ik ben er helemaal klaar mee met dat jong en ik hoop dat hij dit dadelijk nog ziet, zelfs op het laatst gaat hij nog zitten klootzakken.
Colinda: Nou laat je mijn huis wel met rust? Hahaha, nog een klein half uur, hooguit, laat hem gaan.
(Giorgio zag Wilco rammen op de troonstoel , Wilco rookt een sigaret en Giorgio loopt naar Wilco toe)
Giorgio: Je bent een fakking misselijk mannetje, echt,
Wilco: Nee, dat ben ik niet, wat denk je dat Patrick met de groep doet? Weer iedereen tegenover elkaar te zetten, dat flikt hij iedere keer weer.
Giorgio: Wilco dit is echt triest, dit is natrappen, je woede op hem afreageren!
Wilco: Dat heb ik niet gedaan op hem.
(Patrick vertrekt, loopt richting de poort, verderop geluiden van een briesende Giorgio en Wilco)
Giorgio: Nee, echt jongen, je bent een fokking misselijk mannetje. Echt.
Wilco: Ja, wat hij doet is misselijk.
(Naomi loopt ook in groepje Patrick richting de poort en horen geschreeuw van Giorgio etc)
Naomi: Wie is aan het vechten?
Patrick: Wat is er gaande?
Naomi: Gio is toch niet aan het vechten?

(Mark, Joey, Nicole, Colinda kijken.., Giorgio loopt nu ook naar Patrick en anderen richting poort)
Wilco: Kom zeg ik moet ook mijn woede kwijt.
Bjorn: Waarom werd Gio zo boos dan?
Wilco: Ik stond daar gewoon een peukie te roken, nou is Patrick al weg?
Nicole: (Lacht) Nog niet.
Wilco: Nog niet , dan ga ik nog een peukie roken.
Nicole: Ik zou ook een biertje pakken als ik jou was.
Colinda: (Lacht )
Nicole: Doe ik zo ook.
(Patrick met zijn spullen richting poort, groepje inwoners lopen mee )

(Lopen een stukje mee met Patrick, nog op de foto. Wilco en Mark gaan niet mee)
Naomi: Gio, wat heb je nou gedaan?
LaurA: Niets meer doen, hij is het niet waard.
Naomi: Wat heb je gedaan?
LaurA: Kom op, is het niet waard, niet doen, even rustig worden.
Naomi: Ik schrik me kapot man.
Giorgio: Jongen man, zielig mannetje, echt jongen.
LaurA: Wacht maar, Wilco komt in april aan de beurt, kom rustig, doe dit voor Pat.

(Een brief van Gaby, hij mag in haar thuis logeren en hulp vragen in de kerk)
Gaby: Je weet wat ik je zei, als er wat is, dan weet je waar je terecht kan.
(Giorgio geeft Patrick nog een envelop mee)
Patrick: Hardcore, echt hardcore.
LaurA: Patrick, waar een wil is, is een weg.
(Chris geeft ook iets aan Patrick)
Patrick: Ik schrijf je Gio, ik ken je adres uit mijn hoofd.
(Ook een mailtje van het Leger Des Heils.)
Patrick: Ik ga nog liever in een tent wonen dan naar het leger des heils.
Chris: Ik til je doos wel.
Patrick: In het huisje ligt een handleiding van het zaagapparaat.
Joey: Nou, ik weet niet of ik daar mee start.
Patrick: Of op zoek gaan naar een andere timmerman.
(De magazine)
Patrick: Gabri, succes met je magazine, doe je ding, I watch you.
Nicole: Ik wil ook nog wat zeggen, ik wil echt dat je ervoor gaat werken, moet echt vanuit jezelf komen, je weet wat ik anderhalve maand geleden heb gezegd.
Naomi: Waar ga je heen?
Patrick: Weet ik nog niet, ik moet eerst die poort door en dan verder.
Naomi: Je had toch mailtjes ontvangen?
Ivan: Ben je niets vergeten?
Patrick: Giorgio heeft beloofd alles te bewaren voor me.
Naomi: Je hebt je envelop met alles.
Patrick: Bedankt voor je hartje, misschien zie ik mijn zoons binnenkort.
LauraB: Je lijkt nu weer een beetje op de knakker als toen je binnen kwam.
Joey: Je hebt kansen, maak er wat van.
LaurA: Wat koud, hoeveel graden is het, ik wil naar de Costa Del Sol.
Gaby: Ik weet dat er nu een nieuwe wereld voor je open gaat als er iets iets, je kunt er terecht, het is niet dezelfde kerk, een andere kerk, hou je sterk.
Naomi: Je weet wat ik heb gezegd Patrick.
Patrick: Ja,ik heb alle adressen.
Giorgio: Weg uit deze trieste bedoening, de vrijheid in, ga genieten.
Patrick: Nou mensen het was me een waar genoegen.
Chris: Ik had het niet erg gevonden om ook te gaan, ik ga je sowieso nog tegenkomen om te horen hoe het gaat, het zal mij benieuwen hoe het verder met je gaat.
Patrick: Er gaat van alles door me heen. Ik moet nu schakelen.
Giorgio: Sterkte, Patrick er is genoeg steun,
Patrick: Ga zo even kijken naar alle mails, sommige mensen ken ik wel, sommige niet. Bedankt voor alles, ik ga.

Giorgio: Ik ben nog nooit zo boos in mijn leven geweest, ik heb hem bij zijn kraag gepakt.
Naomi: Heb je niets gedaan? Wil je alsjeblieft er geen aandacht meer aan besteden?
(Moker op de troonstoel Patrick)
Giorgio: Patrick liep al met zijn spullen richting de poort, ik wilde niet dat Patrick het zou zien.
((Volgens Wilco was het een ongecontroleerde woede uitbarsting die hij op de troonstoel geprojecteerd heeft.)
Giorgio: Je idee is mislukt, ik heb ervoor gezorgd dat Patrick de kapotte stoel niet zag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 05-03-2015 08:37:19 (Caps FreshFruit72, Ebinas, Chanel5, Snetje, Pullup) ]
  dinsdag 3 maart 2015 @ 23:44:45 #169
384473 Tuinfluitert
pi_150268899
Utopia, dinsdag 3 maart 2015.

(Nog meer mailtjes voor Patrick, mensen bieden opvang, werk , sponsor. Inwoners Utopia hebben Patrick beloofd alle mailtjes door te sturen naar zijn mailadres.
Bjorn, Ivan en Nicole lezen de mailtjes die voor Patrick bestemd zijn.
Ivan: Iemand schrijft we hebben werk. Iemand anders: we hebben een kamer voor je. En iemand uit Nijmegen, ja je kan hier het huis opknappen. Nog een mailtje: je kan hier verblijven en intussen werk zoeken. Vierde mailtje: je mag hier naar toe komen, ik ben een vrouw van 31 jaar, pak de bus 104, je hebt een eigen slaapkamer. Vijfde berichtje, we geven je geld voor de trein terug.
Bjorn: Dit kan er wel vanaf toch?
Ivan: Huisvesting.

(Mochten er nog spullen van Patrick liggen in Utopia? Giorgio zou deze bewaren.)
Tineke: Wat hier nog ligt is dat van Patrick?
Nicole: Maar heel veel dingen waren niet van Pat.
Bjorn: Hij had zelf niet zoveel, heb ik begrepen.

-Vrijdag 6 maart 80 & 90 party.
-Zaterdag 7 maart voetbalclinic met Bjorn.
-Zaterdag 7 maart Watoto gospel.
-Zondag 8 maart Utopiamarkt.
-Post voor Gaby en Wilco.
-Kippenren is klaar en donderdag komen er 30 nieuwe kippen bij.
-Nu in totaal 105 kaarten verkocht voor live in de loods Ruth Jaccot.
-Er waren vandaag weer veel inwoners die hoofdpijn hadden.
-Giorgio was flink aan het werk in de stal en kippenhok, plekje van Klaver is nu schoner.
-Tineke kreeg vandaag een aanvraag voor organisatie bruiloft in Utopia.
-Ze willen bezuinigen. Colinda: geen acht scheppen koffie maar vijf schepjes.
-Nicole heeft het plan om een nagelstudio te beginnen, ze belde vorige week vrijdag met een mevrouw van een nagelzet groothandel. Het is nog niet gelukt, Nicole zoekt verder. Haar eerste klanten worden Tineke en Naomi.
-Gaby was vandaag bij de kippen en sprak met hen, hele gesprekken.
-In werkruimte Patrick staat een groot zaag-apparaat deze gaat terug naar de leverancier. Hoe dat verder zit met de krachtstroom die ze net betaald hebben, weet ik niet.
-13 maart Ruth Jacott, Live in de loods.
-Moeder van Naomi is 15 maart jarig, ze komt naar Utopia en Naomi kocht al een cadeau.

-Marleen van de Plus bracht maandag vijf pakjes Marboro, vier pakjes voor de inwoners en één pakje zou Colinda bewaren. Vandaag heeft Colinda 18 pakjes sigaretten besteld, misschien verwacht ze veel gasten.

-Zaterdag 7 maart Watoto gospel kinderkoor, begint om 11:30 uur, maar de crew komt al om 08:30 uur voor de opbouw decor, repeteren, aankleding etc.

Telefoon: Gaby met mevrouw Naomi van Watoto gospel kinderkoor, zijn nu 37 kaarten verkocht. Vrijdag nemen ze opnieuw contact met elkaar op, dit om te checken of dat er voldoende kaarten zijn verkocht. Hopelijk zitten ze op de 50 kaarten, dan kan het doorgaan. Mevrouw Naomi vroeg of Gaby in haar mails naar relaties ook een linkje wil vermelden van de trailer Watoto kinderkoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tuinfluitert op 04-03-2015 21:51:16 (Caps FreshFruit72, Ebinas, Chanel5, Snetje, Pullup) ]
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:25:10 #170
384473 Tuinfluitert
pi_150288467
Utopia, woensdag 4 maart 2015

(Gisteravond laat,
Mark heeft het leesboek van Chris verstopt.)
Chris: Echt hoor, hadden ze me gisteren maar naar huis gestuurd, beter dan in dit tyfus zooitje.

Giorgio deed verzorging koeien, kippen en stal. De kruiwagen zat vast.
Chris heeft het tarwegras aan koe Bief gegeven. Morgen komen er dertig nieuwe kippen,

(Post voor Nicole en Bjorn.
Nicole ontving een brief en luchtballon van haar moeder met daarop een foto waar Nicole en Ivan op staan.)

(Post voor Nicole)
Nicole: Heb je die gezien?
Ivan: Mooie foto op de ballon.
Nicole: Ja, dat is mijn persfoto.
Ivan: Van wie kreeg je die ballon?
Nicole: Van mijn mama, ze is trots op ons.

(De boodschappen zijn er)
(LaurA verzorgt vanmiddag een kinderfeestje, maar de slagroomtaart zat niet bij de boodschappen)
Colinda: Gio kom eens, even zonder gekheid, weet je wat ik niet begrijp, dat hele gedeelte van de mail bestelling kinderfeest is weg, de taart is er ook niet. En de spitskool is er wel ,die stond ook
op het gedeelte kinderfeest. Augurken, uitjes en knakworsten hebben we nu ook niet.
Giorgio: Een heel stuk van de mail is weg.
Colinda: Dus we moeten nu snel bestellen, Gio schrijf je even op: een 10 persoonstaart, augurken, knakworstjes, zilveruitjes, die ga ik alsnog bestellen.
Giorgio: Denk pff dat ik eerst eens die kachel lager zet, het lijkt hier wel een sauna.
Colinda: Snap jij dat die hele lijst van het kinderfeestje weg is, de taart is er niet.
Tineke: Waar is de bon?

(Tineke pakt een pakje sigaretten en bekijkt de prijs )
(De verwarming staat nu lager, toch, Colinda krijgt het er warm van, Tineke zit op haar lippen, hebben samen even naar de kassabon gekeken, de taart stond er niet op, maar natuurlijk wel minstens 10 pakken sigaretten. Colinda propt de kassabon in haar broekzak, ze probeert Marleen te bellen van super Plus.)
Colinda: Supermarkt is niet te bereiken, Gio wil jij kijken naar een bakker die kan bezorgen?

(Colinda belt een verse bakker in Laren. )
10-persoonstaart 19.55, bezorgkosten 3,70. Nee, vandaag gaat niet meer lukken, we hebben nog wel een diepvriestaart voor 18.50. Geen tijd voor ontdooien van de taart, die kun je toch moeilijk in een magnetron zetten. Colinda had in het verleden een bakkerij, kan goed taarten bakken, maar daar is nu geen tijd voor. Probeert de supermarkt nog een keer te bellen, ze moet toch ook nog knakworsten, augurken en zilveruitjes opnieuw bestellen.

(Kinderfeest is begonnen)
Kinderen : Daar is Chris, ja het is Chris.

Stem: Giorgio zenderkamer.
Kind: Haha.
Of dat de slagroomtaart , augurken en knakworsten nog zijn gebracht heb ik niet gezien.
Snackbar Le Luifel is open, de kinderen kunnen patat eten.

(Chris gaf zijn bonusgeld uit aan spullen voor de tuin, was zijn keuze. Zakgeld leverde hij gelijk in bij Colinda voor drie pakken sigaretten, zakgeld is gestopt. LaurA en Nicole zeggen dat Chris maar moet bietsen om een sigaret.)
Chris: Diegene die hun bonus nog hebben en alles maar hebben betaald via de B.V. hebben nog wel sigaretten, zijn hun nu de overwinnaars?
(Gisteren kwamen er vijf pakjes sigaretten binnen, vier voor inwoners en een pakje zou Colinda bewaren. )
(Vandaag kwamen er ook pakjes sigaretten binnen, er kwam zelfs even een streamlock op.)

Colinda: Ik heb hetzelfde probleem, ik kon ook geen peuken kopen, maar je mag wel van mij een sigaret pakken.
Mark: Er zijn genoeg mensen die Chris sigaretten willen geven.

(Zondag 8 maart, Utopiamarkt, ze waren met zijn allen bezig met voorbereidingen markt.)
Bjorn: Op dit moment zijn er 23 stands waarvan 21 zeker.
(Gaby komt helpen bij marktkraam van LaurA.)
LaurA: Jongen, dat loopt volgens mij helemaal niet goed, hoe zit dat nou?
Ivan: Ik vraag het al drie dagen van hoe zit het.
LaurA: Het is voor mij ook een dilemma, bij mijn kraam is het altijd vrij druk toch, nu willen ze zeg maar Gaby bij mij neerzetten, ik heb gezegd, ja, ik weet het niet, maar ik heb geen trek in een sloom iemand, ik moet doorgaan, het is bij mij afrekenen, inpakken, je weet hoe druk het is, ik moet Gaby een kans geven, maar ik moet wel zekerheid krijgen dat het soepeltjes verloopt.
Ivan: Ja, wil je liever met LauraB?
LaurA: Mark zegt dat LauraB aandacht gaat geven aan haar kalenders en bij mij is het meer vesten, mutsen en dit en dat. Dus de een zegt LauraB niet bij mij en de ander zegt van wel.
Ivan: Moet LauraB alleen aan een kraam gaan zitten met kalenders?
LaurA: Ik wil dit in het centraal bespreken, want ik wil me niet gaan irriteren op de markt .(kijkt in de camera) het is bij mij vooral doorlopen, vooral met die vesten , het is passen en afrekenen. Lot en ik waren zo'n team erin, ik vind Gaby gewoon te sloom daarin. Ga ik dit risico wagen nee toch?
Ivan: Nee, zou ik niet doen.
LaurA: Daarom, ik roep het zo wel in het centraal.

Een tussendoor vrouwen centraal,
Colinda is haar dure slip kwijt en LauraB, mist steeds strings, die liggen niet in haar kledingkast maar ze ziet ze wel in de wasmand liggen, gebruikt, ze zijn dus gedragen door een andere Utopiaan. Nou Patrick kunnen ze niet de schuld geven.

Bjorn kreeg veel post, een vriend schreef dat Bjorn volgens hem helemaal geen homo is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuinfluitert op 04-03-2015 22:25:06 (Caps FreshFruit72, Ebinas, Chanel5, Snetje, Pullup) ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:55:36 #171
384473 Tuinfluitert
pi_150331895

Utopia, donderdag 5 maart 2015

Giorgio deed verzorging koeien, kippen en stal.

(Nicole is de logo, naam van Willem&Drees kistjes aan het beschilderen, wegwerken, de kistjes worden rantsoenkisten, iedere inwoner krijgt een kistje met dagelijks een appel, 2 eieren, pakje brood.)

Tineke: Zal ik het schilderen van de kistjes van je overnemen, dan kun jij verder met het Cordwood?
Nicole: Nee, ik moet dit even doen.
Mark: Wilco wilde het je niet vragen, maar de Cordwood ga je daar niet aan werken?
Nicole: Ik ben bezig met de rantsoenkisten,
(In opdracht van..)
Mark: Is dit prio?
Nicole: Ja, het moet gewoon, je weet hoe het gaat Mark.
Mark: Oke.
(En Mark loopt weer verder om de Cola bij te vullen in Le Luifel, die is niet aan te slepen.)
Nicole: Kijk als ik nou op mijn reet op het bed lag.
Tineke: Dat doen we allebei niet. Ik wil je best helpen, ik kan ook metselen, met meerdere werken is altijd leuker.
Nicole: Ik heb het al honderd keer gehoord van, ik kom je nu helpen, zo over 10 minuten.
Tineke: En ze moeten nog komen?
Nicole: Ik heb het ook weleens druk en geen zin.
Nicole: Hoe bevalt het tot nu toe?
Tineke: Ja prima, het is lekker weer buiten, vanochtend zat ik met mijn bakkie op een boomstam.
Nicole: Heerlijk wanneer dat zwembad weer klaar is, en de buitenbar in de lente, dan kunnen we ook eens wat ontspannen, ik zit hier volgende maand ook al een half jaar, 10 april alweer zes maanden.
Tineke: Ik denk wel dat ik mijn stempeltje druk, misschien niet altijd op een leuke manier, maar daarvoor hebben ze natuurlijk mij naar binnen laten gaan. Ik heb er wel een slapeloze nacht van gehad, vooral toen het zo regende,
Nicole: Van Ivan die vannacht nog aan het werk was?
Tineke: Nee, die is hier toch nog, om Patrick, het regende, van waar zou hij nu zijn?

-Magazine van Gabriëlle is klaar bij de drukkerij en kwam vandaag binnen.

-Tineke moet even op haar plek worden gezet volgens Laura.

-15 maart, moeder van Naomi is jarig en komt ook naar Utopia.

-Tineke heeft zelf besloten dat zij de camping gaat doen.

-Er hangen nu vijftien rantsoenkistjes aan de muur, ieder krijgt een eigen kistje, daarin komen dagelijk een 2eieren, appel etc.. Dus niemand mag nu voor eigen gebruik een hand vol eieren uit het kippenhok halen. Hopelijk gaan ze niet in iemands anders rantsoenkistje graaien en blijven de muizen er ook vanaf.

-Joey zei in het centraal dat ze nu alleen maar kledingkramen op de markt hadden met kleding uit China.

-Meneer van der Pluijm, kleding heeft afgezegd voor de markt van zondag 8 april.
LaurA: Van der Pluijm zegt af, gezeur over die kutmarkt.

-Vandaag bracht Marleen de Plus boodschappen. Ivan vandaag de boodschappen doorgegeven. Vanaf vrijdag gaat Joey de boodschappen verzorgen, ze zitten financieel in zwaar weer en hij neemt de boodschappen voor een week over van Colinda. Joey geeft Marleen door dat mochten er nog andere bestellingen doorkomen van inwoners Utopia, dan moet ze eerst Joey opbellen voor goedkeuring want anders betaalt Joey het gewoon niet. LauraB kreeg gisteren nog vijf pakken sigaretten binnen, dus zij hoeft zich nog niet druk om sigaretten te maken.

-Colinda maakt CoGa gezichtscrème, GoCa-crème voor je lippen en parfum, ze moet opschieten want zondag 8 maart is de Utopia markt al.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tuinfluitert op 07-03-2015 11:03:43 (Caps, Oma -Nijn, Yeszie, Pullup, Snetje, Chanel, E) ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:05:17 #172
384473 Tuinfluitert
pi_150332456
(Achttien nieuwe kippen)
Boer John: Mooie kippen Giorgio? Toppers!
Giorgio: Kijk dan he.
Boer: We hebben heel Nederland rond gereden, maar we hebben ze.
Giorgio: Mooi.
Boer John: Maar hij had er niet meer.
Giorgio: Wat een tamme beestjes ook.
Boer John: kijk gaan gelijk op een stok zitten, dat hebben ze geleerd.
Gaby: Wat een mooie witte.
Boer: Maar denk jij, dat je er volgende week nog een paar bij wilt?
Giorgio: Ja.
Boer: Dan ken ik dat voor je regelen.
Giorgio: Wat een goede kippen zeg.
Boer John: Maar jij bent zo niet meer te houden met al die eieren.
Collega van John: Giorgio wordt gewoon boer.
Gaby: Ja echt, een rasechte boer, echt.
Boer John: Gaat het een beetje goed met je, kan je het een beetje volhouden?
Gaby: Ja tuurlijk, soms is het wat minder, maar zoals nu, gaat het goed man, helemaal met de kipjes en de koetjes.
Boer John: Er komt mooi weer aan, wordt lente.
Gaby: Ik heb nog wat leuks voor jullie, voor zaterdag 7 maart.
(Vriend van boer John kijkt om naar Gaby, wat voor leuks?)
Gaby: Binnenkort is er een concert, Watoto,
Boer John: Concert?
Gavby: Ja , het is een gospel kinderkoor, het komt van Oeganda, enne die zetten zich helemaal in voor de kinderen die op straat leven, geen ouders meer hebben, of erger, je kent dat wel.
Boer John: 7 maart is dat?
Gaby: Zaterdag ja.
Boer John: Ik moet het effen thuis horen.
(Staan nu bij auto van boer John)
Gaby: Je kinderen, het is voor jong en oud.
Boer John: Ik houd het effe in gedachten,
Gaby: Ja joh, neem je tijd.
Boer John: Mijn vrouw Anita hebt jullie mailadres,
Gaby: Ja, komt goed, leuke kippies, ik heb hier nog een ei die lag in de vervoerskooi,
(Boer John loopt het kippenhok nog een keer naar binnen, Giorgio staat in het hok, de stok zit nu vol met kippen , er is geen plek meer voor een groepje witte en bruine kippen, staan naar de stok te kijken)
Giorgio: Moet je eens kijken wat een mooie beesten, straks gelijk nog een nieuwe stok erbij maken.
Boer John: Ze zitten al hoog op de stok.
Giorgio: Hahaha, natuurlijk is toch gezellig, kijk, dit is helemaal geweldig.
Gaby: Zo leuk.
Giorgio: Het nadeel van John, hij beheert niet zijn eigen agenda.
Boer John: Hoe is het met de koe?
Giorgio: Uitstekend, ik probeer hem weer een beetje in het gareel te houden.
(Koe Bief)
Boer John: Het is wel een mooie koe, hij blijft voorlopig ook nog wel melk geven deze koe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuinfluitert op 08-03-2015 01:20:56 (Caps, Oma -Nijn, Yeszie, Pullup, Snetje, Chanel, ) ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 23:41:08 #173
384473 Tuinfluitert
pi_150338040

Een kort verslag en een lange.
Begin met het korte verslag:

Utopia, donderdag 5 maart 2015,
(Chris vraagt zijn 24 uur aan)
Reden: Al vier maanden slaapt Chris slecht door geluiden in de nacht, vorige week de spanningen rond de nominatiedagen, het vertrek van Patrick, hard werken in de tuin en dan in de nacht bijna niet kunnen slapen. Geen zakgeld, geen sigaretten. Chris moest volgens hen maar bietsen om een sigaret. Werken deed hij ook niet veel meer, hij was te kapot, moe en het was voor hem klaar. Het is geen klein kind, maar toch wel heel kwetsbaar. Hij dacht van de week in bed te ontspannen met zijn leesboek, maar die had Mark verstopt onder het dekbed van Tineke. Gelach van Mark, Bjorn en Nicole. Dat soort dingen. Vannacht eerst wip, lach en gil geluiden van Naomi en Giorgio waar Chris wakker van werd. En kreeg Naomi ook nog een lachbui. Chris liep naar het bed van Naomi en ging hard horrorlachen. Naomi zei net tegen Chris, dat ze zich vannacht rot schrok van zijn horrorlach.
Het werken in de tuin is voor Chris een hemel, maar het wonen in de loods een hel.
Chris vroeg vanochtend rond 05:45 uur zijn 24 uur aan.
Update:
Oplossing, Chris kan door de weeks in de schuur slapen. Inwoners hebben de schuur schoon en gezellig gemaakt, kratje bier, kaarsjes. Chris blijft. Trekt de 24 uur in.

Lange verslag.
(Chris heeft vandaag zijn 24 uur aangevraagd)
Hij slaapt slecht door geluiden in de loods van Utopia.
LaurA: Het gaat niet goed met hem, ik zag hem net buiten, zijn gezicht op onweer, hij is er helemaal klaar mee, ik zit te denken kunnen wij niet een tijdelijke oplossing zoeken dat Chris aan zijn slaap toe komt. Als je slaap te kort komt is het gewoon klote. Dat verpest je hele dag. Je ziet hem ook bijna niet meer werken.
(Chris lag even in de kas te rusten)
Ivan: Ik ben net naar hem toegelopen omdat ik zag hoe hij eraan toe was, hij wilde me bijna aanvallen, ga weg, ga weg. Hij wilde niet praten.
LauraB: Iedereen die rust nodig heeft moet daar de gelegenheid voor hebben, zeker als je zo hard werkt als Chris.
LaurA: Chris heeft daar heel veel last van, ikzelf ook, dus ik weet hoe vervelend dat kan zijn, maar hij is gewoon extreem daarin, ik zat te denken, misschien kan hij in de welness slapen of in de schuur? De B&B komt daar natuurlijk, maar goed daar kan je wel een oplossing voor kunnen vinden.
(Chris heeft aangegeven liever naar huis te gaan)
LaurA: Het zou zonde zijn als Chris weg zou gaan doordat hij slaap te kort heeft terwijl we wel voor een oplossing kunnen zoeken.
(De schuur)
Ivan: Het zaagapparaat komen ze maandag pas ophalen, dus
LauraB: Maar Patrick sliep daar ook op een matras, die heb ik er zelf met hem neergelegd, het matras past precies naast de zaagmachine.
LaurA: Dan zou ik zeggen tijdelijk naar de Welness,
Ivan: Welness moeten we alleen nog verder isoleren, zijn we al mee bezig.
(Nicole komt eraan)
Nicole: Ivan weet jij waar de acryl verf is? Ik ga groente en fruit kistjes van Willem&Drees schilderen.
Ivan: Verf ligt bij Chris in de kas, maar ik zou nu niet naar hem toegaan, want hij is helemaal doorgedraaid, hij kan al drie nachten niet slapen.
Nicole: Hoezo, hij slaapt nu toch ook in de B&B?
LaurA: Maar hij heeft er nog last van, nee het is het serieus, hij heeft echt slaap tekort, hij trekt het niet meer.
LauraB: Ik vind het echt sneu, wij willen graag een oplossing zoeken.
Nicole: We hebben dat gedaan, een oplossing zoeken, wat wil die dan een tentje in het bos?
LaurA: We denken aan voorlopig in de welness of de schuur, want het probleem is dat Chris ook niet meer aan het werk gaat.
(Chris lag de afgelopen nachten in de B&B, maar ook daar hoort hij ook geluiden)
LaurA: Naomi was midden in de nacht hard aan het lachen.
LauraB: En het werd niet serieus genomen, daar heeft Chris ook moeite mee.
LaurA: Ik begrijp Chris heel goed, want ook ik heb daar last van, op een gegeven moment heb je gewoon slaaptekort, dan is het klaar, gewoon af. Ik denk dat we moeten voorkomen dat Chris uit zichzelf weg wil gaan omdat hij slaap te kort heeft, hij is nu ook niet productief, helemaal niet.
LauraB: Om 2 uur pas kunnen slapen en dan kort daarna weer wakker worden door gelach.
LaurA: De schuur is heel erg te doen, ik heb daar ook met Lot geslapen, er staat ook een kacheltje.
Giorgio: Chris gaat er onderdoor, je ziet het ook aan zijn gezicht, ik zei vanochtend, heb je last van de geluiden van ons, toen zei die "ik heb al vier maanden last".
(Chris kan voorlopig in de schuur slapen)
LaurA: Dus dit gaan we doen, Chris gaat anders echt weg.
Nicole: Maar hij flipt ook iedere keer, ik zei ook je kan wel steeds je excuses aan blijven bieden,
LaurA: Maar ik snap Chris wel,
Nicole: Maar op een gegeven moment houdt het een keer op, ze vergeven het je dan niet meer voor het gedrag wat je vertoont.
(Maar jouw chickie lacht zo hard in de nacht)
Giorgio: Ik heb het te doen met deze jongen,
LauraB: Een deze dagen springt Chris het hek gewoon over.
LaurA: Hij gaat echt weg anders.
Nicole: Chris zei ook , ik moet eraan werken, dus ik had ook een afpraak met hem gemaakt als ik merk dat hij weer in dat negatieve spiraaltje zou komen, ik hem even in zijn kraag zou grijpen en zou zeggen, he Chris even oppassen met wat je zegt, en toen zei Chris, nou dat zou ik wel op prijs stellen,
LaurA: Nou ik denk juist dat we hem nou even met rust moeten laten, hij is nu gewoon even in zijn flipmodus,
LauraB: Laten we hem proberen rust te geven, een plekje voor hem klaar maken in de schuur, als verassing dat we zeggen we hebben een voorlopig rustig plekje voor je, we hebben dit voor je klaargemaakt en dan kan je de komende nacht een goede nachtrust pakken, en kijken we daarna hoe verder hoe en wat.
Nicole: Van de week was het boek van Chris verstopt.
Giorgio: Door jou toch?
Nicole: Nee, niet door mij, nee, maar hij had net zijn excuses aan mij gegeven voor zijn gedrag tegenover Ivan en mij, hij wilde in bed gaan lezen, maar Mark had het leesboek van Chris onder het dekbed van Tineke gelegd, en Chris werd daar helemaal paniekerig van en toen zei Mark, je moet even onder het dekbed van Tineke kijken.
(Vertrouwen van Chris krijgt zo een opdonder)
Nicole: dus ik pak dat boek en Chris denkt dat ik het boek verstopt had, maar dat is helemaal niet zo, maar ik ga niet Mark erbij lappen, maar dat zijn van die kutstreken en een ander moet dat gaan oplossen.
LaurA: Mensen niets forceren Chris moet gewoon rust krijgen.
(Zijn klaar met de schuur opruimen, schoonmaken en gezellig maken voor slaapplek Chris)
Chris: Ik waardeer dit.
Joey: Iedereen heeft meegeholpen behalve Naomi, die is onbeholpen.
Chris: Nee, Naomi is de druppel.
Joey: We eten zo nasi, ga nu lekker even uitrusten.
Chris: Is goed, is goed uh, ik kan dit erg waarderen.
LauraB: En we willen echt niet dat je gaat.
Chris: Ja, maar is dit tijdelijk? Snap je? Wat gaat er hierna gebeuren?
Joey: Maandag gaat de zaagmachine weg, in het weekeinde komt de B&B hier, en dan slaap je in het weekeinde op je oude plek en de rest van de week gewoon hier in de schuur. Door de weeks werk je en slaap je hier en in het weekeinde kom je gewoon ouwehoeren.
Chris: Uh, ja, als het zo is, dus meer definitief, dat ik niet hoef te slepen de hele tijd, dan is dat heel fijn, want dan heb ik gewoon een plek en ritme.
Joey: Dus van zondag tot donderdagavond.
Chris: Ja is goed joh, dan ben ik wel verlost.
Joey: Dus probeer nu je rust te krijgen.
(Chris heeft vandaag met de makers en psycholoog Utopia gesproken)
Chris: Ik heb ook gezegd, ik zie het werken als de hemel, en het wonen als de hel,dus ik hoop dat dit nu verandert.
Nicole: In ieder geval beter slapen.
Chris: Dat zei ik gisteren bij het centraal ook al, ik had hoofdpijn en nergens zin in.
(24 uur aangevraagd)
Joey: Hoelang heb je nog? 24 uur aanvraag.
Chris: Nou ja, als ik ja zeg is het ja, maar bij deze is het nee, is nee.
(Chris lag vanmiddag te rusten in de kas, hij was moe, verdrietig, van alles)
Ivan: Hoorde jij mij vanmiddag wel in de kas?
Chris: Ja, ik hoor mensen wel aan hoor.
Ivan: Dat ik vanmiddag tegen je sprak, toen ik naar je toe kwam.
Chris: Nee, niet alles.
Ivan: Dus je was helemaal,
Chris: Klaar.
Ivan: Hoorde je wel wat ik zei?
Chris: Je zei iets over het welnesscenter,
Ivan: Ja, maar die is nog niet klaar, dus moesten we een andere oplossing zoeken, nu hebben we dit.
Chris: Maar, dat is ook een goed alternatief.
Ivan: Ja toch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 08-03-2015 16:44:03 (Caps FreshFruit72, Ebinas, Chanel5, Snetje, Pullup) ]
  vrijdag 6 maart 2015 @ 23:58:38 #174
384473 Tuinfluitert
pi_150374466
Utopia, Vrijdag 6 maart 2015

Giorgo verzorgde de koeien, kippen en wat klusjes in de stal.

(Ivan, Wilco, Colinda en Mark)
Wilco: Sinds dat Patrick weg is, mis ik de drive. Nou merk ik wel, ik ga anders kijken. Wat is nou de drive nu die mafketel eruit is en hoe zit de groep in elkaar? Wees eerlijk, het gaat enkel maar om televisiemomentjes. Tot 12 uur doen ze niets en zijn met hun haren en make-up bezig zodat ze er goed bij zitten. Kijk naar dat woninkje van Nicole, dat scheurt aan alle kanten en kan je net zo goed afbreken. Ze willen van alles en er wordt niets afgemaakt. Het voorbeeld is van half negen opstaan. Dat doen ze twee keer en dan balen ze er alweer van.
Wilco: Jij laat het ook weer los Mark. Alles. Het leidinggevende. Je hebt het losgelaten de afgelopen twee maanden. Ben het helemaal zat, er komt geen geld binnen, de een heeft veel peuken, de ander niet de een werkt ,veel anderen niet. Binnenkort zijn er geen sigaretten meer maar mensen hebben alvast sigaretten ingekocht. Ik heb Nicole ook met een hele klauw sigaretten zien gaan. Het is gewoon niet realistisch genoeg.
Ivan: Ik heb hier leren metselen.
Wilco: Doordat je nu een stem stysteem hebt , 1 keer per 2 maanden, terwijl je acht man kwijt wil hebben, nou dan ben je nog wel een jaartje zoet.
Wilco: Snap je?
Ivan: Tsja,
Wilco: Maar zo werkt het wel natuurlijk.
Ivan: En dan komen de twee hardwerkende ook nog op de bank.
Wilco: Ik ben er niet trots op dat ik in een groepje zit waar er 15 bakjes nodig zijn
voor elke inwoner want anders vreten ze elkaars eten op, ik ben er niet trots op dat ze om half 9 een toeter moeten laten afgaan, anders komen ze hun eigen nest niet uit.
Ivan: Die mensen kennen geen regelmaat, dat moet ze gewoon bijgebracht worden.
Wilco: Over twee dagen zitten we weer precies bij het oude, ze houden het maar twee dagen vol.
Colinda: Nu laat je hem eerst op zijn bek gaan, ik heb het boodschappen bestellen aan Joey overgedragen omdat hij het zo graag wilde, omdat hij wist hoe het moest, hij kon dat, hij kon de inkopen goedkoper doen en hij kon het op tafel zetten, met koken en wel, ik heb Joey gewaarschuwd, dat red je niet met dit budget, heb je hulp van me nodig? Nee. Nou oke prima dan. En dat is hetzelfde wat Wilco zegt, dat houden ze twee dagen vol en is het experiment weer afgeblazen, omdat ze het niet aan kunnen, dan kunnen ze pas zeggen, je het was toch meer werk dan verwacht. En dan krijgen ze pas respect voor hetgene je doet. Het zijn de frusties die ik dan heb van bekijk het dan maar.

(Zin in cola)
LauraB en Laura hadden zin in een glas cola, LaurA is gewend om bij haar ontbijt cola te drinken, is gewoon lekker en dat geeft haar nou eenmaal een oppepper. LauraB kan er ook wel een moord voor doen, maar cola is niet in de loods, het is crisis, rantsoenbakjes zonder cola. Er was ook geen cola in snackbar Le Luifel. Wat nu, dan maar twee blikjes Ice Tea uit Le Luifel. LaurA ging op wacht staan en LauraB de snackbar in en pakt twee blikjes Ice Tea. Ze moest bijna kokhalzen van de lucht van het oude frituurvet, ze vond het zo stinken. Vandaag vrijdag, was snackbar Le Luifel weer open, Mark schenkt er twee flessen verse frituurolie bij.

(Colinda loopt ook met de gedachten om haar 24 uur aan te vragen.)
Tineke: Je hebt toch niet gedaan wat ik dacht wat je ging doen?

-Chris heeft goed geslapen in de schuur. Hij mag, van zondag t/m donderdag in de schuur slapen, in het weekeinde is daar de B&B. Dus in het weekeinde in zijn eigen bed in de loods.
-Klaver en Bief waren buiten op het weiland.
-Zaterdag 7 maart voetbalclinic, Bjorn is de begeleider.
-Zaterdag 7 maart ook de versmarkt, komen drie klanten.
-Wilco zegt dat het hele Utopia draait om de geile camera's.
-Er liggen nu dagelijks natte handdoeken op de grond in de douche, met haren er tussen en te stinken in de vochtige douche, Tineke wil dat iedereen zijn natte handdoek uit de douche oppakt.
-Vrijdag rond 12:00 uur was het schoonmaakmiddag, werk gaat voor. Nicole deed niet mee met schoonmaken want ging aan het Cordwoodhuis werken. Chris hoeft niet in de loods schoon te maken, maar veegt het terrein van Utopialand.

(LauraB had het erover dat ze al een hele tijd bezig is met plannen voor een bruine kroeg )
Chris: Op de plek van het restaurant komt een bruine kroeg, maar we hebben toch ook al een kroeg bij het dartbord.
Ivan: Weet ik veel.

(Ivan wil een zeepblok bij de wasbak,een blok zeep lijkt hem goedkoper dan al die zeeppompjes.)
Joey : Lijkt me niet fris dat ik met die blok zeep mijn tolli moet wassen.
Ivan : Oke, dat begrijp ik ,dan gebruiken we de blokken zeep vooral tijdens evenementen , zoals publiek gospel Wototo, voetbalclinic, versmarkt en zondag Utopia markt. En dat de inwoners voor onder de douche wel die flessen doucheschuim kunnen blijven gebruiken.
Joey: Colinda kwam net naar me toe en die vroeg of ik wel dezelfde glanswilde kopen want die was beter voor je haren , nou ik koop gewoon de goedkoopste, shampoo is shampoo.

(Sinds donderdag 5 maart hangen er vijftien rantsoenkratjes met voor iedere inwoner twee eieren, pakje brood, 1 appel etc. Joey verzorgt deze week de boodschappen.)
Wilco: Ik ben er niet trots op dat ik in een groepje zit waar er 15 bakjes nodig zijn voor elke inwoner want anders vreten ze elkaars eten op.
Joey maakt 15 pakjes brood.
Giorgio verdeelt de eieren.
Tineke: Lukt het?
Giorgio: Ik ben een beetje aan het checken ,
Tineke: Mark heeft een eitje, ik heb een eitje, Naomi hebt een eitje.
Giorgio: Ja maar ik zit te kijken ,
Tineke: LauraB hebt een eitje,
Giorgio: Ik zie dat jij meerdere dingen in je rantsoenkratje hebt?
Tineke: Ja.
Giorgio: Hoe kan dat dan?
Tineke: Ja dat heb ik daarvoor gekocht.
Giorgio: Daarvoor gekocht.
Tineke: Ja voordat we in de dinges gingen.
Giorgio: En bijvoorbeeld Ivan, die heeft nog een bord eten van gisteravond?
Tineke: Ja, dat moet hij zelf weten,
Giorgio: Dus,
Tineke: Ik zou mijn eten nooit zo bewaren in dat kratje.
Giorgio: Dus als je twee keer opschept dan mag je dus meer, dan heb je de volgende dag nog wat.
Tineke: Ja hij heeft het gewoon weggepakt wat overbleef, anders moeten we wat overblijft in bakjes doen in de vriezer.
(Iedere inwoner heeft nu twee eieren in het rantsoenkratje, Giorgio heeft nog eieren over)
Giorgio: Oke, en nu dat ik gisteren 18 kippen heb gekocht en zelf heb betaald, krijg ik dan ook meer eieren?
Tineke: Nee, schat, maar weet je we kunnen de eieren wel gebruiken voor pannenkoeken mee te bakken en we moeten natuurlijk zorgen voor de verkoop van eieren.
Giorgio: Voor de versmarkt?
Tineke: Hebben wij niet van die bakjes waar eieren in kunnen? Die kartonnen dingetjes?
Giorgio: Die zijn allemaal weggegooid.
Tineke: Waarom?
Giorgio: Ja ze wilden dat niet bewaren.
Tineke: Dat is jammer, want als je nu heel veel eitjes hebt, begrijp je wat ik bedoel?
Giorgio: Naomi heeft net een ei gegeten en nu ligt er weer een ei in haar kratje.
Tineke: Ja, schat dat moet je zelf aan Naomi vragen, maar we moeten van die kartonnen bakjes hebben anders kun je ze toch niet verkopen?

Vrijdagavond 6 maart 80's & 90's party , Chris gaf rondleidingen op de akker, maar ook langs de kippen en koeien.

(Zaterdagochtend 7 maart rond 08:30 uur, 30 mensen van de crew Watoto gospelkinderkoor)
Gaby verkocht 60 kaarten, dus het gaat door.
Voorstelling begint om 11:30 uur.

(Chris verdient geen geld met het werken in de tuin.)
Hij vroeg aan Colinda en Wilco of het mogelijk is dat hij voor de rondleidingen per persoon 50 eurocent mag vragen. Zaterdag de versmarkt. Zondag is Utopia markt.
Ik zie dat er net een bordje is gemaakt. Hopelijk blijven er bezoekers plakken op de markt , vorige markt op 1 februari , liepen er meer bezoekers bij rondleidingen Chris dan op de markt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tuinfluitert op 08-03-2015 16:48:40 (Caps FreshFruit72, Ebinas, Chanel5, Snetje, Pullup) ]
  zaterdag 7 maart 2015 @ 15:16:40 #175
420521 lorrie03
pi_150385905
zaterdag 7 maart 15:00

De Watoto is geweest en de meeste bewoners vonden het erg leuk. Ook is de eerst zuivelmarkt geweest.'

Tineke en Collie staan buiten. Ze hebben het over Wilco, Het blijkt dat Wilco zijn 24 uur heeft aangevraagd. Waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat wij streamers dit weten, want we krijgen een lange Streamlock.

Als we weer beeld hebben komen Wilco en Ivan aanlopen. Tineke vraagt Wilco of hij blijft. Wilco is het zat. Hij is sinds zijn binnenkomst alleen maar bezig geweest met Patrick en nu Patrick eruit is, ziet hij pas hoe rot de groep is. Er is een groep die niets doet en alleen maar tvmomenten wil. Zich optutten voor centraal en voor de rest niets doen.Hij geeft aan te blijven, maar wil 2 groepen maken. De doeners en de niet-doeners. Hij wil een groep met Colinda, Ivan, Chris, LauraA, Tineke, Nicole en Mark. Hij wil met hen een pact vormen met een eigen centraal. Colinda, Ivan en Tineke zijn het met hem eens. Hij wil dat de werkers elkaar gaan helpen en samen een groep vormen. Tineke vertelt dat ze baalt van LauB. Gisteren was Laub druk bezig met het organiseren van haar 80's en 90's party en heeft iedereen haar geholpen, maar toen vandaag Gaby haar Watoto had, lag Laub in bed en heeft ze dat meisje nergens mee geholpen. Ook joey, Naomi en Gabri bleven in bed liggen,

Wilco wil zijn plan verder uitwerken en er dan op terugkomen. Dit doet hij samen met Ivan. Hij wil een omslag maken in Utopia. Hij wil met Ivan 1 voor 1 de doeners op gesprek uitnodigen en de niet-doeners weren. Hij wil ze laten voelen dat ze er niet bij horen en pas mee mogen doen als ze hun gedrag veranderen,

Cap: Mirjam152

Bjorn geeft een voetbal clinic dus er zijn ook nog gasten over de vloer.

18:00
Inmiddels heeft Wilco de mensen uit de groep doeners 1 voor 1 gesproken, op Chris na. Alleen LauA was niet echt positief over het idee. Ze wil zich vooral richten op haar eigen dingen. Ze heeft eigenlijk niets met de groep op dit moment. Vooral Nicole en Bjorn zorgen voor irritaties bij haar,

Laub spreekt Wilco aan, Hij vertelt haar wat hem dwars zit en dat hij de groep op wil splitsen in werkers en niet werkers. Hij vertelt haar niet dat hij haar in de groep niet werkers heeft ingedeeld,

De werkers hebben hun eerste overleg, Alleen LauA en Chris zijn er niet bij. Chris is nog niet op de hoogte van de groepjes en LauA is aan het tattoeren.
Mark wil ook Joey in de groep hebben, omdat Joey een leidersfunctie heeft.
Tineke is het hier niet mee eens. Ze vindt dat Joey de 'mr president' uithangt, maar zelf weinig doet. Colinda vindt dat Joey overal een vinger in de pap wil hebben en ook overal het laatste woord over wil hebben. Dat irriteert haar, Wilco vindt ook dat Joey nog niet bij de werkgroep hoort. Mark zegt dat hij denkt dat dit van Wilco een persoonlijke voorkeur is. Wilco ontkent dit. Mark gaat tegen hem in en vertelt de groep dat Wilco ervan baalt dat Joey negatief is over Wilco's werkuren plan. Wilco blijft ontkennen dat zijn persoonlijke voorkeur meespeelt bij het vormen van de werkgroep.

Wilco zegt dat als Joey bij de groep wil hij dit zelf maar moet aangeven en dat de werkgroep dan bijeen moet komen en Joey moet vertellen waarom hij niet in eerste instantie bij de groep zit.
Mark wil dat de werkgroep eens harder gaat worden naar de mensen en recht voor zijn raap moet zeggen wat dwars zit. De groep is het hier mee eens. Nicole wil ook dat de werkgroep elkaar blijft aansporen om te werken. Ze heeft een stok achter de deur nodig.

Cap:Snetje

LauA komt aanlopen en wil ook bij de werkgroep. Wilco vertelt haar dat ze er al bijhoort. LauA wil ook dat mensen elkaar eens gaan aanspreken op hun gedrag. Ze is daar zelf gisteren al mee begonnen tegen Bjorn vertelt ze,

Na afloop van de bijeenkomst lopen LauA en Mark samen naar de frietkraam, Mark geeft aan dat hij het er niet mee eens is dat Joey niet in de werkgroep zit. LauA vindt ook dat Joey er gewoon bijhoort. Mark begrijpt niet waarom Nicole wel bij de doeners wordt gerekend. Ook voor LauA is dat een raadsel. Mark baalt er van dat ze in januari 3 nietsnutten er bij hebben gekregen.

19:00
Joey heeft gekookt. Na het eten vraagt Mark aan Joey of hij ook bij de groep doeners wil. Joey wil niet bij die groep horen. Hij snapt ook niet waarom Colinda en Nicole wel bij de doeners worden gerekend. Colinda raakt al overspannen als ze naar de koekenpan kijkt. Na het gesprekje gaat Joey met LauB een sigaret roken. Ze maken grapjes over het werkgroepje en willen er niet bij horen,

Ondertussen vertelt Wilco over het groepje doeners aan Chris. Hij vertelt Chris ook dat Chris er al automatisch bijhoort, maar er verder niks mee hoeft te doen. Chris vindt het vreemd dat Joey, Gio en Bjorn niet bij de werkgroep horen. Wilco vertelt hem dat de werkgroep problemen heeft met de leidersrol die Joey speelt. Chris geeft aan dat hij dit zelf in het begin ook had, maar nu ontdekt heeft dat Joey een stabiele factor in de groep is en daardoor nodig is. Wilco wil geen leiders. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.

Wilco vertelt Chris dat het de bedoeling is dat straks alle 15 bewoners bij de werkgroep horen, maar dat ze nu starten met een groep van 8 en degene die er niet bij horen zich eerst maar moeten bewijzen. Chris vindt dat Laub en Gabri gisteren een goed evenement hebben neergezet. Wilco is het daarmee eens, maar vindt het belachelijk dat Laub vanochtend nog in haar nest lag en niet Gaby hielp bij de Watoto. Dit gedrag zorgt ervoor dat Laub nog niet bij de werkgroep kan. In de werkgroep kunnen alleen mensen die ook anderen helpen en steunen en niet alleen werken bij een eigen evenement. Chris vertelt dat hij meer waardering voor mensen in de groep heeft gekregen nadat hij een nieuwe slaapplek heeft gekregen. Hij wil deze slaapplek houden en laat zich er door niemand meer uitzetten. Hij geeft Wilco de tip de niet werkers ook een eigen slaapplek te geven. Hij verwacht dat ze dan wel meer zullen gaan werken. Wilco is het daar niet mee eens. Er zijn genoeg mensen die geen last hebben van herrie tijdens het slapen.

21:00
LauA en Laub zijn sieraden aan het maken voor de markt. Laub is moe en gaat naar bed. Wilco en Mark zijn patat aan het voorbakken. Gio en Bjorn spreken de organisatorische dingen van de markt door. Morgen om 7:30 komt er een centraal over de markt,

Tineke stort haar hart uit bij Colinda. Ze mist contact. Thuis kun je appen en facebooken, maar hier kan dit niet. Ze huilt en Colinda troost haar. Tineke geeft aan dat ze naar huis had gegaan, als ze haar borg had kunnen missen. Haar borg heeft ze geleend. Ze wil graag naar Curacao, naar haar kinderen. Haar kleindochter wordt ook bijna geboren en ze wil daarheen.

Cap: Lorrie03

Ondertussen praten Ivan en Nicole buiten over Tineke. Ze vinden dat ze pas haar mond open mag trekken als ze haar strepen heeft verdiend. Ook Bjorn heeft te veel praatjes.
Nicole heeft wel het gevoel dat het beter gaat met de harmonie in de groep nu Pat weg is. Ivan geeft aan dat het ook komt doordat Chris en hijzelf positiever zijn. Ivan voelt zich op dit moment niet zo fijn door het hele werkers en niet werkers ding. Hij heeft het gevoel dat hij Joey in de steek laat. Joey doet veel goede dingen voor de groep zegt hij. Ivan vindt dat Joey wel werkt en eigenlijk bij de werkgroep hoort. Ivan wil met Wilco gaan praten over Joey. Hij vindt ook dat Tineke nog weinig heeft gedaan en begrijpt niet waarom zij al bij de werkgroep mag zitten en dat er naar haar standpunt over Joey geluisterd wordt. Nicole raadt Ivan aan om ook even met Joey daarover te kletsen. Zelf spreekt ze Joey en LauB nog maar weinig en dat vindt ze jammer.

22:15
LauA gaat naar bed. Tineke huilt nog even uit bij Nicole. Ze krijgt een glas wijn, Ze kan niet zo goed tegen wijn, maar neemt hem wel aan omdat ze dan lekker kan slapen. Ook geeft ze aan dat ze eenmalig zakgeld wil, omdat ze nog helemaal geen geld heeft,.Nicole wil haar wel wat geld geven. Colinda komt er later ook nog even bijzitten en Wilco komt er bij staan. Hij is verbaasd dat Tineke een wijntje drinkt, omdat Tineke heeft aangegeven niet te drinken. Het valt hem op dat alle nieuwkomers altijd zeggen niet te drinken en geen streams te hebben gekeken en dan toch drinken. Wilco schenkt nog een wijntje voor Tineke in. Tineke vindt de wijn niet lekker en wil Prosecco, maar durft niet meer te lopen omdat ze dronken is (van 1 glas wijn).

23:00
Tineke, Wilco en Colinda gaan naar bed. Chris is nog bezig in de kas met zaadjes. Nicole vertelt Ivan dat Tineke heimwee heeft en naar huis wil. Joey is zijn bed uitgekomen en komt bij Nicole en Ivan zitten. Ze hebben het over de islam en de rol van de vrouw. Later komt ook Chris er bij staan.

Cap: Lorrie03

Gio en Bjorn komen er ook bij staan. Gio wil een biertje pakken, maar tijdens de pakbeweging gaat zijn arm uit de kom. Joey ziet dit als een teken van God. Had Gio maar niet om Watoto moeten lachen. Daarna praten ze over de kinderen van Watoto. Om 23:30 komt ook Laub uit bed en er bij zitten. Na een sigaretje gaat ze weer terug naar bed. De rest blijft buiten nog gezellig verder kletsen over koetjes en kalfjes. Gio en Bjorn gaan verder met de voorbereiding van de markt. Om 1:00 gaat iedereen naar bed.

[ Bericht 15% gewijzigd door lorrie03 op 08-03-2015 01:12:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')