Utopia, maandag 2 maart 2015
Bijna zover: Wie stuurt Tineke weg?
Patrick is genomineerd, kreeg 19 stemmen van inwoners Utopia. Nieuwe inwoner Tineke mag zo iemand naar huis sturen. De andere genomineerden zijn Chris en Ivan, één uur voor deze spannende uitslag benut Bjorn zijn tijd door bij Tineke zijn hart te luchten.
Bjorn: Ik verwacht zelf nooit 19 stemmen te krijgen, als dat wel gebeurt, dan wil ik naar huis.
![b820be0610602935c5fa46ad7fda5c40.png]()
Nog even en dan begint het.
(Drie genomineerden)
-Chris maakt nog snel een drankje van tarwegras en msm poeder .
-Ivan zoekt zijn kleding in de wasruimte.
-Ik hoor de wasdroger.
-Patrick is zo vlak voor de spannende uitslag niet gek te krijgen, hij zit heerlijk in zijn boek.
![v5luW0g.jpg]()
Wie gaat Tineke eruit stemmen ?
Chris, Ivan of Patrick?
Tineke zet er vaart achter.
Ze verzoekt Chris, Ivan en Patrick naast elkaar te zitten, anders moet ze heen en weer kijken, van links naar rechts.
Tineke: Drie genomineerden, Ivan, Patrick en Chris.
Chris, ik begin met jou. Ik zeg je heel eerlijk, ik heb jou ook nodig om mijn droom te verwezenlijken hier in Utopia. Eigenlijk zeg ik dus tegen jou dat je veilig bent.
Ivan, ik heb je uitbarstingen gezien en het vrouwonvriendelijke. Ik heb je ook zien groeien. Ik probeer je mee te geven om je af en toe in te houden. .
Patrick, Je weet het zelf al een beetje. Je wisselende stemmingen. En aan dingen beginnen zonder het af te maken. Patrick, jij gaat naar huis. (maar naar welk huis?)
-Tineke stemt Patrick uit Utopia-Niemand zegt wat, het is heel stil.
-Patrick zegt niets.
-Patrick wilt niet gaan, hij zegt dit is mijn thuis.
-Overleg in Utopia.
-Oproepje op internet voor opvang Patrick.
-Er komen al vele reacties binnen van het leger des heils, van Eveline, ook van een psychiatrische kliniek , en van mensen uit heel het land, een mevrouw met een geitenboerderij op Ibiza, een echtpaar die een camping runnen in een dorpje vlakbij Rome etc.
(Giorgio en Patrick gaan naar buiten)
Patrick: Het wordt al bijna donker.
Giorgio: Waar ga je heen dan? Ik wil niet dat je buiten gaat slapen.
Patrick: Ik heb geen idee, ik kan er een knaller van maken en zeggen dat ik niet ga, en Wilco uit zijn plaat laten gaan.
Giorgio: Blijf lekker.
(Tineke mocht afgelopen dagen in het bed van Patrick slapen, hij sliep zelf op de bank)
Patrick: Het was een voorteken, ze had mijn bed al vanaf de 1e dag.
(Patrick blijven, Utopialand, geen wetten, geen regels, laat de groep er maar mee dealen?)
![f3651864eda14e54bfd7e961ea41d345.png]()
(Binnen, Giorgio zegt dat Patrick niet gaat, Chris is voor.)
Giorgio: Jongens, hij wilt niet gaan.
Chris: En anders ga ik wel, ik heb wel een thuis.
(Nicole vind het kut voor Patrick, maar hij moet weg.)
Giorgio: Patrick gaat nu niet, we moeten eerst een oplossing zien te vinden.
![8db8b4a2dff4b8d290247b38f6d9acc7.png]()
Nicole: Hij zat op de bank, hij had al een oplossing moeten zoeken.
Patrick: Ik heb al dagen nagedacht, maar ik heb geen oplossing.
Tineke: Jullie hadden al een week geleden na kunnen denken om Pat te helpen.
Patrick: Ik ga alleen weg als er iemand aan de poort staat die me opwacht, anders niet.
Wilco: Wat een geswets zeg!
LaurA: Loop weg dan.
(Mark en Wilco buiten)
Wilco: Wat een kutkluppie, op die manier, ik zal ze eens leren de waarheid te zeggen.
Mark: En op Tineke wilde ik ook wel wat zeggen, maar dat doe ik ook niet, want puntje bij paaltje, zij stuurt Patrick toch naar huis of niet? Met je 19 stemmen, dan had je maar iemand anders naar huis moeten stemmen, die wel een huis heeft. Tineke laat ook haar ware aard zien.
Wilco: Nee wat ze zei vond ik ook wel kloppen,
Mark: En dan probeert ze dat ons in de schoenen te schuiven? Zij stuurt hem toch naar huis?
Wilco: Je moet hier niet op ingaan, je moet zijn spullen pakken, bij de poort neerflikkeren en wegwezen.
Mark: Ja,
Wilco: Maar om hem nou geld mee te geven, dan zuipt die dat in de kroeg in Laren op, is die weer twee dagen gelukkig en daarna gaat die weer janken, pleur op we hebben het nu al 500 keer meegemaakt met die halve zool.
Mark: Er komen zat oproepjes via de mail binnen, hij heeft vanavond gewoon weer onderdak, laten hem lekker zijn koffer inpakken en dan gaan we verder.
Wilco: Zielige gedoe iedere keer.
Mark: Je ziet ,op iedereen waar hij zijn pijlen op heeft gericht, zoekt hij een confrontatie, jij , Colinda , Bjorn, als ik dan wat ga zeggen, dan ook weer, snap je? En Gio zoekt even zijn momentje. Van Patrick gaat niet, we moeten eerst een oplossing zien te vinden.
Wilco: Dadelijk willen ze ook nog geld gaan schuiven terwijl we dat niet hebben en hij zuipt het enkel maar weer op.
(Streamlock, Mark had het over Rienk, ex-Utopiaan.)
(Wilco en Mark weer in de loods.)
Mark: Pak Joey er even bij en zeg van Patrick moet eruit en klaar. Dan is niet alles tot jou gericht,
(Wilco loopt naar de huiskamer)
Wilco: Joey heb je effen?
(Joey loopt mee)
Wilco: Ivan, loop ook even mee? Hij moet eruit, spullen inpakken en naar de poort.
Joey: Ok.
(Giorgio komt er ook bij staan)
Giorgio: We zijn nu toch bezig om onderdak te zoeken?
Wilco: Ja, dan krijgt hij die adressen later maar mee.
Ivan: We geven hem nu een paar adresjes mee.
Wilco: Luister hij moet eruit.
(Patrick en LaurA komen ook erbij staan.)
Ivan: Je hebt toch een emailadres?
Patrick: Buiten wel ja.
Ivan: Maar je broertje komt hier naar toe?
Patrick: Ik weet niet eens of hij daar buiten is? Ik weet helemaal niets van buiten.
(Wilco loopt naar Mark)
(In de werkplaats)
Wilco: Waar heeft hij zijn spullen?
Mark: Hij heeft hier geen spullen liggen, hij heeft alles in zijn kist.
Wilco: Waar is die kist, dan gaan we zijn kist opzoeken,
(Zijn weer in de loods)
Ivan: Jongens ga dat niet doen, hij gaat zelf zijn spullen inpakken, hij gaat weg.
Wilco: Waar zijn de spullen?
Ivan: Hij gaat weg. Doe het alsjeblieft niet. Voor mij ok?
Mark: Is geen kwestie van,
Wilco: Je snapt het denk ik niet? Hij probeert tijd te rekken als een gek, hij moet er gewoon uit.
Colinda: Dat weet ik, maar dat is niet aan ons te beslissen.
Wilco: Dat is het wel.
Colinda: Wij hebben besloten en de rest is aan de beveiliging.
Wilco: Nee, zo werkt het niet, vandaag niet, dus wat is zijn kist?
Colinda: Niet doen, want dan kom jij weer in het kwade daglicht,
Wilco: Wat ik wil is gewoon zijn kist over het hek flikkeren.
Colinda: Nee, want dan ben je hem nog niet kwijt.
Wilco: Hij gaat vanzelf wel achter zijn spullen aan.
Colinda: Nee, hij hecht niet aan spullen, dat weet jij ook wel.
![b735e9257fdbcd1ed4ef320e61696640.png]()
Wilco: Hij hecht ook niet aan zijn eigen leven, dat is zijn probleem, waar staan zijn spullen, had hij die al ingepakt Joey?
Joey: Heeft hij al ingepakt.
Tineke: Hier staat de kist.
(Bed Patrick, aankomende slaapplek Tineke, ze is met spullen bezig, van haar of ... ?)
Chris: Nee, niet doen, laat dat even LauraB doen.
Tineke: Schat, ik pak alleen mijn spullen.
Chris: Aan elkaars spullen zitten, dat moeten we niet doen!
Tineke: Dat doe ik niet, ik pak mijn spullen.
Chris: Laat dat nou , Patrick staat nu buiten met LaurA en LauraB te praten en komt straks waarschijnlijk hier naar toe om zijn spullen in te pakken.
Wilco: Dan weer praten met die, hij moet er gewoon uit,
Chris: Laat de dames dit doen, anders krijg je zo een onwijze botsing met jou en Patrick.
Wilco: Hij moet nu weg, klaar.
Chris: In ieder geval wil ik niet dat je aan spullen van Patrick zit en andere zitten daar ook niet op te wachten, want wat ga je dan straks zo krijgen?
Wilco: Ik ben klaar, Jantje huilt, Jantje lacht, nu is het weer janken, dadelijk achter het hek staat die weer te lachen.
Colinda: Weet ik.
Wilco: Dan haalt die weer een reep chocolade uit zijn jaszak die hij van Gio heeft gehad.
Chris: Joh, Patrick kan toch nog een paar dagen blijven, of tot morgen, dan is het over, als die gewoon bij iemand opvang krijgt, het zit me niet lekker dat Patrick moet vertrekken en ik hier blijf.
Ik had het geen enkel probleem gevonden omzelf te vertrekken.
(Sponsor heeft zich aangeboden voor fietstocht Patrick naar Rome)
Chris: Die sponsoren, voor op de fiets, om geld in te zamelen, daar reageert Patrick wel positief op.
Colinda: Nu zegt die ja, dan weer nee, heb je de schommelingen gezien?
Wilco: Over een half uur is het weer anders.
(Heen en weer van Zutphen naar Rome gefietst, daarna ging Patrick Utopia in)
Chris: Het is iets wat hij wel leuk zou vinden , hij is er toen eraan begonnen en ook afgemaakt, hij is toen naar Rome gefietst, maar hij is ook weer terug gefietst, hij is niet met de trein terug gegaan, dus hij heeft wel dingen gedaan en doorgezet.
Colinda: Absoluut, dat was de pijn die hij had van zijn kind.
(Wilco snauwt door het gesprek heen, maar niet te verstaan)
Chris: En die pijn is duidelijk nog niet weg, hij is nog steeds uit balans,
Colinda: Hij moet daar hulp bij zoeken, hij heeft hier vele gesprekken met de psychia gehad en dat moet hij buiten voortzetten klaar.
(De wijde wereld in, als een vrije vis in het water of in therapie psychiater, kliniek etc)
Chris: Als men dat niet wil is dat fietsen blijkbaar toch een goed hulpmiddel om weer tot jezelf te komen. De ene kan dat in 1 of 2 maanden en een ander moet misschien wel 2 jaar fietsen.
Colinda: Was die genezen toen hij terug kwam?
Chris: Nee, maar ik denk dat hij al een stuk milder was dan daarvoor , anders was hij Utopia niet ingekomen, want zover gaat dat niet, je moet wel normaal overkomen.
Wilco: Chris, begrijp nou eens dat die gozer flink gestoord is.
Chris: Ja wat is gestoord?
Colinda: Het feit dat een psychiatrische kliniek hem nu hulp aanbiedt, onderdak en werk dat zegt ook genoeg, dat zijn kenners die zien signalen die wij niet zien.
Chris: Nou ja kenners, die twee vriendinnen van mij, die op mijn verjaardag waren, die zitten of zaten allebei in die business en zeiden het ook al van Patrick, die zijn er ook mee gestopt, want het is nou ook geen Walhalla om tussen te werken.
Colinda: Dat weet ik, maar hij moet ergens beginnen.
Chris: En het is niet meer zo dan een paar jaar geleden, wat dat betreft, de verzorgende maatschappij is voorbij.
Colinda: Dat weet ik lieverd, maar het is niet aan ons om dat op te lossen en hem op te vangen.
Chris: Het is aan ons om het in normale banen te leiden, dat ze hem hier ophalen en dat hij van daaruit weer verder kan gaan.
Wilco: Zo'n iemand kan enkel veranderen wanneer hij dat wil, hij moet willen veranderen, anders blijft hij in de problemen komen, hij moet eerst zelf willen.
(Er komen veel mails binnen van adressen opvangplekken, deze worden uitgeprint, Patrick vertrekt zo, ook twee fietsfabrikanten willen sponsoren voor fietstocht Patrick naar Rome.)
(Colinda loopt naar Patrick, ze wil alsnog een donatie doen van 100 euro)
Colinda: Pat, wil je alsnog die 100 euro mee?
Patrick: Ik vind alles goed, (en ze omarmen elkaar)
![f1f1806a2702df439447bf1ef64466c3.png]()
Patrick: Gio, mag ik je schrijven?
Giorgio: Tuurlijk maat.
Patrick: Ik neem niks mee, Ivan mag mijn kist hebben.
(Wilco was vorige week al van plan om alle krukjes, troonstoel, spullen van Patrick te verbranden, maar neemt vandaag de moker. Patrick had eerder een troonstoel ontworpen en gemaakt, heeft hij dagen aan gewerkt. Wilco staat nu met een moker op de troonstoel te rammen, Wilco mocht denk ik geen fikkie steken, maar wel kapot rammen)
![fa00349e968dcd3c1325ded03b713eb9.png]()
Op de spoiler klikken, Wilco slaat met de moker op de troonstoel, filmbeeld Mazaru.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chris: Doe je rustig?
Wilco: Ja dadelijk. En dat is omdat het de grootste klote Utopiaan ooit is, zo simpel, zelfs op dit punt weet hij nog te klootzakken.
Chris: Doe eens rustig,
Wilco: Ik ben rustig, ik ben er helemaal klaar mee met dat jong en ik hoop dat hij dit dadelijk nog ziet, zelfs op het laatst gaat hij nog zitten klootzakken.
Colinda: Nou laat je mijn huis wel met rust? Hahaha, nog een klein half uur, hooguit, laat hem gaan.
(Giorgio zag Wilco rammen op de troonstoel , Wilco rookt een sigaret en Giorgio loopt naar Wilco toe)
Giorgio: Je bent een fakking misselijk mannetje, echt,
Wilco: Nee, dat ben ik niet, wat denk je dat Patrick met de groep doet? Weer iedereen tegenover elkaar te zetten, dat flikt hij iedere keer weer.
Giorgio: Wilco dit is echt triest, dit is natrappen, je woede op hem afreageren!
Wilco: Dat heb ik niet gedaan op hem.
(Patrick vertrekt, loopt richting de poort, verderop geluiden van een briesende Giorgio en Wilco)
Giorgio: Nee, echt jongen, je bent een fokking misselijk mannetje. Echt.
Wilco: Ja, wat hij doet is misselijk.
(Naomi loopt ook in groepje Patrick richting de poort en horen geschreeuw van Giorgio etc)
Naomi: Wie is aan het vechten?
Patrick: Wat is er gaande?
Naomi: Gio is toch niet aan het vechten?
![5f66951bdd9096c108b6295a76b71512.png]()
(Mark, Joey, Nicole, Colinda kijken.., Giorgio loopt nu ook naar Patrick en anderen richting poort)
Wilco: Kom zeg ik moet ook mijn woede kwijt.
Bjorn: Waarom werd Gio zo boos dan?
Wilco: Ik stond daar gewoon een peukie te roken, nou is Patrick al weg?
Nicole: (Lacht) Nog niet.
Wilco: Nog niet , dan ga ik nog een peukie roken.
Nicole: Ik zou ook een biertje pakken als ik jou was.
Colinda: (Lacht )
Nicole: Doe ik zo ook.
(Patrick met zijn spullen richting poort, groepje inwoners lopen mee )
![33c91982a8f5f4a01e6a9b5ac21277a9.png]()
(Lopen een stukje mee met Patrick, nog op de foto. Wilco en Mark gaan niet mee)
Naomi: Gio, wat heb je nou gedaan?
LaurA: Niets meer doen, hij is het niet waard.
Naomi: Wat heb je gedaan?
LaurA: Kom op, is het niet waard, niet doen, even rustig worden.
Naomi: Ik schrik me kapot man.
Giorgio: Jongen man, zielig mannetje, echt jongen.
LaurA: Wacht maar, Wilco komt in april aan de beurt, kom rustig, doe dit voor Pat.
![ea7b160d6c9d9a96c7b8fa9dfa0789d5.png]()
(Een brief van Gaby, hij mag in haar thuis logeren en hulp vragen in de kerk)
Gaby: Je weet wat ik je zei, als er wat is, dan weet je waar je terecht kan.
(Giorgio geeft Patrick nog een envelop mee)
Patrick: Hardcore, echt hardcore.
LaurA: Patrick, waar een wil is, is een weg.
(Chris geeft ook iets aan Patrick)
Patrick: Ik schrijf je Gio, ik ken je adres uit mijn hoofd.
(Ook een mailtje van het Leger Des Heils.)
Patrick: Ik ga nog liever in een tent wonen dan naar het leger des heils.
Chris: Ik til je doos wel.
Patrick: In het huisje ligt een handleiding van het zaagapparaat.
Joey: Nou, ik weet niet of ik daar mee start.
Patrick: Of op zoek gaan naar een andere timmerman.
(De magazine)
Patrick: Gabri, succes met je magazine, doe je ding, I watch you.
Nicole: Ik wil ook nog wat zeggen, ik wil echt dat je ervoor gaat werken, moet echt vanuit jezelf komen, je weet wat ik anderhalve maand geleden heb gezegd.
Naomi: Waar ga je heen?
Patrick: Weet ik nog niet, ik moet eerst die poort door en dan verder.
Naomi: Je had toch mailtjes ontvangen?
Ivan: Ben je niets vergeten?
Patrick: Giorgio heeft beloofd alles te bewaren voor me.
Naomi: Je hebt je envelop met alles.
Patrick: Bedankt voor je hartje, misschien zie ik mijn zoons binnenkort.
LauraB: Je lijkt nu weer een beetje op de knakker als toen je binnen kwam.
Joey: Je hebt kansen, maak er wat van.
LaurA: Wat koud, hoeveel graden is het, ik wil naar de Costa Del Sol.
Gaby: Ik weet dat er nu een nieuwe wereld voor je open gaat als er iets iets, je kunt er terecht, het is niet dezelfde kerk, een andere kerk, hou je sterk.
Naomi: Je weet wat ik heb gezegd Patrick.
Patrick: Ja,ik heb alle adressen.
Giorgio: Weg uit deze trieste bedoening, de vrijheid in, ga genieten.
Patrick: Nou mensen het was me een waar genoegen.
Chris: Ik had het niet erg gevonden om ook te gaan, ik ga je sowieso nog tegenkomen om te horen hoe het gaat, het zal mij benieuwen hoe het verder met je gaat.
Patrick: Er gaat van alles door me heen. Ik moet nu schakelen.
Giorgio: Sterkte, Patrick er is genoeg steun,
Patrick: Ga zo even kijken naar alle mails, sommige mensen ken ik wel, sommige niet. Bedankt voor alles, ik ga.
![c07783a50439712abca218cbf8e2f8db.png]()
Giorgio: Ik ben nog nooit zo boos in mijn leven geweest, ik heb hem bij zijn kraag gepakt.
Naomi: Heb je niets gedaan? Wil je alsjeblieft er geen aandacht meer aan besteden?
(Moker op de troonstoel Patrick)
Giorgio: Patrick liep al met zijn spullen richting de poort, ik wilde niet dat Patrick het zou zien.
((Volgens Wilco was het een ongecontroleerde woede uitbarsting die hij op de troonstoel geprojecteerd heeft.)
Giorgio: Je idee is mislukt, ik heb ervoor gezorgd dat Patrick de kapotte stoel niet zag.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 05-03-2015 08:37:19 (Caps FreshFruit72, Ebinas, Chanel5, Snetje, Pullup) ]