abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148857196
Doden door lawine in Oostenrijk

In het wintersportoord Sankt Anton am Arlberg in Tirol zijn twee Duitse skiërs om het leven gekomen door een lawine. Een derde skiër raakte zwaargewond. Hij is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.

De wintersporters waren samen met vier anderen buiten de piste aan het skiën toen ze door een lawine werden gegrepen en meegesleurd.

Volgens Duitse media werden drie skiërs maar liefst 800 meter meegesleurd. Zij bleven desondanks ongedeerd. Voor twee andere skiërs kwam hulp dus te laat.

Waarschuwing

Op het moment van het ongeluk werd gewaarschuwd voor lawines, vanwege losliggende sneeuw. In het gebied gold gevarencode 3 (op een schaal van 5).

Tot nu toe zijn deze winter in Tirol acht doden gevallen door lawines.

http://nos.nl/artikel/201(...)e-in-oostenrijk.html

Al 8 doden :{
pi_148857354
In 2013 bijna net zo erg: http://www.nu.nl/buitenla(...)rsport-in-alpen.html

Toch zonde dat mensen waarschuwingen negeren, in het huidige geval. Dat doen ze niet voor niets en tegenwoordig schijt half Nederland al in de broek voor code geel bij gevaar voor gladheid. -O- dit dan niet serieus nemen lijkt me niet zo verstandig. -O-
pi_148857581
'buiten de piste'
Tja, risico nemen is cool. Totdat je dood gaat. Er zijn niet voor niks waarschuwingen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148858048
quote:
9s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:42 schreef LompeHork het volgende:
In 2013 bijna net zo erg: http://www.nu.nl/buitenla(...)rsport-in-alpen.html

Toch zonde dat mensen waarschuwingen negeren, in het huidige geval. Dat doen ze niet voor niets en tegenwoordig schijt half Nederland al in de broek voor code geel bij gevaar voor gladheid. -O- dit dan niet serieus nemen lijkt me niet zo verstandig. -O-
Dat mensen zulke risico's nemen. Zou het dan onwetendheid zijn of juist bewust risico nemen!?
pi_148858100
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:57 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat mensen zulke risico's nemen. Zou het dan onwetendheid zijn of juist bewust risico nemen!?
Ik denk dat de meeste mensen zich dit afvragen. Zelf kijk ik bar weinig nieuws als ik op vakantie ben, maar ik kan me voorstellen dat je de weersverwachting checked voordat je de piste af gaat. Ik gok daarom op het tweede, helaas.
pi_148858166
quote:
9s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:58 schreef LompeHork het volgende:
Ik gok daarom op het tweede, helaas.
Bij mensen die bewust dat risico opzoeken, is mijn medelijden dan ook vrijwel 0. Wel met hun familie e.d., maar met die mensen zelf? Neu.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148859432
Er zullen altijd wel doden blijven vallen.
Ура для россии
pi_148859531
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:30 schreef Woestijnvos het volgende:
Er zullen altijd wel doden blijven vallen.
Het zou vreemder zijn als alle doden zouden blijven staan idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')