abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 februari 2015 @ 19:39:02 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149482791
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat is de 747-8 toch een mooi vliegtuig! O+
Jammer dat hij als passagiersvliegtuig niet echt rendabel meer is.
pi_149490410
Random nieuws:

- Dit is B-2010, de 9e 777F voor China Southern Airlines en wel de 100e Boeing 777 freighter.
Is 15 januari aan de maatschappij overgedragen.
Op dit moment heeft Boeing nog 144 orders voor de 777F openstaan.



- En dit hieronder is de nieuwste aanwinst voor KLM; een Boeing 777-300ER op Paine Field dat straks de registratie PH-BVN zal dragen. Foto is van afgelopen dinsdag.
Zal in maart op Schiphol landen.



Rond 21 januari stond het nog zo in de fabriekshal:

pi_149491873
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan :P

Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.

[..]

Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil ;)
Vind het toch apart hoe dat bij de Amerikanen gaat t.o.v. hier. In Europa (EASA wetgeving) is het gewoon verplicht om beschermende kleding te dragen in de hangar, dat wil zeggen een overall o.i.d. Korte broeken zijn verboden.
  zondag 8 februari 2015 @ 22:43:06 #279
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_149492606
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Er schiet mij weer een herinnering te binnen nu ik die foto zie van die 747 in de fabriek.
Vorig jaar tijdens vakantie in de VS heb ik een tour gedaan in de Boeing fabriek.

Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan :P

Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.

[..]

Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil ;)
Volgens mij heeft dat meer te maken met de bescherming die de werkkleding moet bieden etcetera, heeft denk ik niet zo veel te maken met het bedrijf.
Tics van je petten.
pi_149493675
Bij dat Corvette filmpje zie je de werknemers ook op sportschoenen lopen, dat lukt je echt niet meer in een Europese fabriek.
Dat heeft toch een stukje met de cultuur/gewoontes van het land te maken, ook de Union (vakbond) heeft in de VS nog veel in de melk te brokkelen, bedrijfskleding zien ze in de VS nog veel als het inperken van de vrijheid van de werknemer (of zoiets)

Ik werk zelf offshore, en een paar jaar terug sprak ik met een NL operations manager van het bedrijf waar ik bij werk.
Die man was in de VS verantwoordelijk voor een paar platformen (kantoorbaan), en bij een 1e bezoek aan een platform in de Golf van Mexico was het hem opgevallen dat de werknemers daar rondliepen in spijkerbroeken en shirtjes.
Terwijl werknemers in de rest van de wereld rondlopen in antistatische en brandvertragende overalls.

Ook hier had de Union een dikke vinger in de pap, iedereen verplichten om in een overall rond te lopen was dus een onbegonnen zaak.
Maar toen had hij dus spijkerbroeken en overhemden laten maken die dezelfde bescherming boden als een overall. Toen was hij ineens een toffe peer. *O*

Is dat luchtvaart gerelateerd ?
Ja, ze vliegen er met een helicopter naartoe _O-
  zondag 8 februari 2015 @ 23:20:02 #281
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_149494694
Al zou ik het mogen (werk zelf in de procesindustrie), ik wil mijn eigen kleding niet eens dragen tijdens het werk. Laat die overalls/werkbroeken maar slijten.
Tics van je petten.
pi_149496296
Vandaag in de geschiedenis:



- 9 februari 1963:: De eerste vlucht van de Boeing 727.
N7001U - de eerste 727 van de productielijn - vertrekt vanaf Renton Field, Washington, een uur en 57 minuten later landt het weer op Paine Field.
De eerste commerciële vlucht van de 727 volgt een klein jaar later op 1 februari 1964 door Eastern Airlines.




Op 6 oktober 1964 wordt deze 727 aan United Airlines geleverd (tot de 777 was deze 727 het enige straalvliegtuig van Boeing dat geen prototype kent en waar het eerste vliegtuig aan een klant geleverd werd)

De 727 is een van de succesvolste vliegtuigen ooit; wanneer in december 1973 de 1000e 727 van de band rolt (N474DA voor Delta) is het het eerste straalvliegtuig dat dit aantal haalt.
Wanneer in 1984 de productie stopt heeft Boeing een recordaantal van 1.832 toestellen gebouwd.
In 1990 haalt de 737 dit aantal in en tot op heden zijn van deze meest geproduceerde straalvliegtuig 8.385 stuks gebouwd.

In januari 1991 maakt N7001U - bijna 28 jaar na de eerste landing - weer op Piane Field waar het nu nog steeds staat. Deze 727 heeft 64.495 vlieguren, 48.060 landingen gemaakt en een geschatte 3 miljoen passagiers vervoerd.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 9 februari 1969: De eerste vlucht van de Boeing 747.
De streefdatum van 17 december 1968 hebben ze niet gehaald maar op zondag 9 februari 1969 is het dan toch zover;
N7470 City of Everett - de eerste 747 van de productielijn - stijgt om 11:34 uur op van baan 16 op Paine Field, Washington.
Op een klein probleem met een van de flaps na verloopt de 76 minuten durende vlucht probleemloos.
Om 12:50 uur landt het grootste straalvliegtuig en grootste passagierstoestel van dat moment weer op dezelfde baan.





Dat jaar zouden er 1013 testvluchten volgen met 5 verschillende toestellen die samen 1400 vlieguren klokken.
Hier kwamen diverse problemen bovendrijven; vooral haar JT9D motoren gaven problemen.
Leveringen werden uitgesteld (tientallen toestellen stonden buiten de fabriek te wachten op motoren), het land kwam in een recessie en orders droogden op.
Boeing had een zeer grote gok genomen met de 747 en nu leek het bedrijf met enorme schulden ($2+ miljard) failliet te gaan.

Op 30 december 1969 verleent de Federal Aviation Administration (FAA) de 747 haar Airworthiness Certificate;
de 747 was gereed voor commerciële vluchten; de eerste zou op 22 januari 1970 volgen door Pan Am
(zie geschiedenispost van 22 januari 2014)
Boeing heeft tot nu toe 1513 747's gebouwd in 's werelds grootste industriële gebouw.

N7470 staat nu in Museum of Flight in Seattle en is onlangs flink opgeknapt.
En volgende maand schijnen ze te beginnen met de bouw van een gebouw waarin de toestellen zullen worden geplaatst waardoor ze ein-de-lijk droog komen te staan.
Vorige week zaterdag hebben ze daarom al de eerste toestellen (de BA Concorde, Boeing 707 Air Force One en de Lockheed Constellation) naar de overkant van de weg verplaatst.
De American Airlines 727 (N874AA) gaat gesloopt worden; eerder genoemde 727 die verderop op Paine Field staat schijnt hiervoor in de plaats te komen.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- 9 februari 1989: De eerste commerciële vlucht van de Boeing 747-400.
N663US - de eerste geleverde 747-400; op 26 januari 1989 aan Northwest geleverd - vliegt van Minneapolis naar Phoenix.


(Foto van deze kist in Phoenix, februari 1989. Niet van de eerste vlucht; daar kan ik niets - laat staan foto's - van vinden)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2015 00:21:50 ]
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 00:14:12 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149496725
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?

In dat museum wat je noemde, is daar ook nog plaats voor een MD11 of niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149496788
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef nattermann het volgende:
Al zou ik het mogen (werk zelf in de procesindustrie), ik wil mijn eigen kleding niet eens dragen tijdens het werk. Laat die overalls/werkbroeken maar slijten.
Nee, hier precies zo.
Toen ik vroeger in de metaal werkte werden de overalls altijd door het bedrijf gewassen, dat wilden ze afschaffen als bezuiniging.
Daar werd even massaal tegen geprotesteerd, die troep wil je niet in je eigen wasmachine thuis.
pi_149501534
Eindhoven krijgt nu echte longhaulvluchten ^O^ (en niet alleen maar uitwijkers, biz en militair). Arke gaat met de 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao vliegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 11:01:11 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149502164
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:05 schreef Iemand91 het volgende:

[ afbeelding ]
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149502298
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
Mwah, denk het.

De datum van een testvlucht doe je op basis van andere zaken dan het feit dat het toevallig een leuke datum is. (denk aan weersomstandigheden etc.).

En de eerste commerciële vlucht ligt niet in de handen van Boeing maar van de uitvoerende maatschappij (Northwest in dit geval) natuurlijk. ;)
quote:
In dat museum wat je noemde, is daar ook nog plaats voor een MD11 of niet?
Ze bulken daar niet echt in ruimte geloof ik.
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven krijgt nu echte longhaulvluchten ^O^ (en niet alleen maar uitwijkers, biz en militair). Arke gaat met de 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao vliegen.
Enigszins aparte zet...
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
:Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2015 11:47:57 ]
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 11:09:13 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149502363
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149502386
quote:
0s.gif [b]Op maandag 9 februari 2015 11:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enigszins aparte zet...

Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149502406
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 9 februari 2015 @ 11:36:50 #291
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149503149
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
727 en 747 waren first flights, de 747-400 was de eerste commerciele vlucht, dus een stuk minder toeval.

(First flight van de 747-400 was op 29 april 1988).
pi_149503229
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
De gehele -300ER vloot is tot nu toe Financial lease dus ik neem aan deze ook.
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)
Van de -200 6 financial lease en 9 operating lease.
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is maar dat het toch wel opvallend is. ;)
Valt veel voor Eindhoven te zeggen inderdaad.
pi_149503913
Ik heb trouwens voor de lol zo'n RTL-SDR/DVB ontvangertje gekocht en aan een altijd-aan computer geknoopt hier. Krijg je gratis een FlightRadar24 acct. *O*

En meteen prijs, want mijn antenne heeft de 7700 squawk (noodgeval) van DL18 (Delta van Detroit naar Heathrow) opgevangen. Gebeurt overigens nog best vaak, en je hoort zelden wat er nou aan de hand was.

Ik voel me wel een beetje zo'n mafketel met een PC2000 scanner nu trouwens. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149504516
quote:
Vanaf Eindhoven Airport kun je straks ook naar Curaçao en Aruba vliegen met Dreamliner

EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Arke gaat aan het einde van dit jaar vanaf Eindhoven Airport rechtstreeks vliegen op Curaçao en Aruba. Daarmee krijgt de grootste regionale luchthaven van Nederland voor het eerst een verre intercontinentale bestemming. De verbinding start op zondag 1 november. Arke gaat dan twee keer per week - op woensdag en zondag - op die bestemming vliegen met een Boeing 787 Dreamliner.

Arke en Eindhoven Airport spelen in op de trend dat steeds meer vakantiegangers vanuit hun eigen regio naar hun vakantiebestemming willen vliegen en maken dit nu voor het eerst ook mogelijk voor verre bestemmingen. Voor het eerst zal de Dreamliner vanaf een regionale luchthaven in Nederland vliegen.

Omroep Brabant
pi_149514495
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
De BVN (44549) en de BVP (44555) worden geleased bij ALC. De BVO (35946) is gekocht. Het is onduidelijk of deze in april gaat worden geleverd. Daarnaast worden in 2016 en 2017 nog twee 77W's verwacht van ALC. De registraties hiervan zijn nog niet vrijgegeven, maar BVR en BVS zijn niet in gebruik momenteel (dat zegt niet alles, dat weet ik).

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 09-02-2015 18:16:21 (Typo's.) ]
--
  maandag 9 februari 2015 @ 18:12:02 #296
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149514615
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

^O^

Ben benieuwd of ze dan ook minder vanaf Amsterdam gaan vliegen.
pi_149515838
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:04 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb trouwens voor de lol zo'n RTL-SDR/DVB ontvangertje gekocht en aan een altijd-aan computer geknoopt hier. Krijg je gratis een FlightRadar24 acct. *O*

En meteen prijs, want mijn antenne heeft de 7700 squawk (noodgeval) van DL18 (Delta van Detroit naar Heathrow) opgevangen. Gebeurt overigens nog best vaak, en je hoort zelden wat er nou aan de hand was.

Ik voel me wel een beetje zo'n mafketel met een PC2000 scanner nu trouwens. :')
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?
pi_149518646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

2015

- 28 februari: Lufhansa zal haar 17e Boeing 747-8i ontvangen.
Ter ere van Lufthansa's 60 jaar bestaan schijnt deze 747-8i D-ABYS een retro livery te krijgen.
Uiteindelijk is het niet D-ABYS geworden maar D-ABYU:




Op de flightline:




Ter vergelijking; het is hier op geïnspireerd:



D-ABYU is overigens de een na laatste 747-8 voor Lufthansa; gisteravond (lokale tijd) is de laatste 747-8i voor Lufthansa uit de fabriek gerold:



Zal dus ook wel de laatste 747 ooit zijn voor Lufthansa...

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2015 22:20:40 ]
pi_149522179
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:51 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?
Tuurlijk. :) Ik heb er drie gekocht omdat ik 't sowieso op meer plekken wil gaan doen en dan ook maar drie verschillenden om te zien hoezeer ze verschillen. En inderdaad, in elk geval de bijgeleverde antenne verschilt behoorlijk.

Ik heb nu deze: http://www.ebay.co.uk/itm(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

En die kan momenteel 9 vliegtuigen "zien". De andere, die vorige week aankwam, ziet er momenteel 2.

Misschien nog een keer zelf een betere antenne maken en die ook echt buiten zetten, kijken wat dan in zicht komt. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149535682
Helaas blijven een aantal 747's ook niet vrij van de nieuwe - spuuglelijke - 'Dolphin'-livery.

PH-BFT die sinds 6 januari in Subang staat:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')