Jammer dat hij als passagiersvliegtuig niet echt rendabel meer is.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat is de 747-8 toch een mooi vliegtuig!
Vind het toch apart hoe dat bij de Amerikanen gaat t.o.v. hier. In Europa (EASA wetgeving) is het gewoon verplicht om beschermende kleding te dragen in de hangar, dat wil zeggen een overall o.i.d. Korte broeken zijn verboden.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan
Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
[..]
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil
Volgens mij heeft dat meer te maken met de bescherming die de werkkleding moet bieden etcetera, heeft denk ik niet zo veel te maken met het bedrijf.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Er schiet mij weer een herinnering te binnen nu ik die foto zie van die 747 in de fabriek.
Vorig jaar tijdens vakantie in de VS heb ik een tour gedaan in de Boeing fabriek.
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan
Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
[..]
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil
Nee, hier precies zo.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef nattermann het volgende:
Al zou ik het mogen (werk zelf in de procesindustrie), ik wil mijn eigen kleding niet eens dragen tijdens het werk. Laat die overalls/werkbroeken maar slijten.
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?quote:
Mwah, denk het.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
Ze bulken daar niet echt in ruimte geloof ik.quote:In dat museum wat je noemde, is daar ook nog plaats voor een MD11 of niet?
Enigszins aparte zet...quote:Op maandag 9 februari 2015 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven krijgt nu echte longhaulvluchten (en niet alleen maar uitwijkers, biz en militair). Arke gaat met de 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao vliegen.
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.quote:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)quote:Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
727 en 747 waren first flights, de 747-400 was de eerste commerciele vlucht, dus een stuk minder toeval.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
De gehele -300ER vloot is tot nu toe Financial lease dus ik neem aan deze ook.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
Van de -200 6 financial lease en 9 operating lease.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is maar dat het toch wel opvallend is.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.
quote:Vanaf Eindhoven Airport kun je straks ook naar Curaçao en Aruba vliegen met Dreamliner
EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Arke gaat aan het einde van dit jaar vanaf Eindhoven Airport rechtstreeks vliegen op Curaçao en Aruba. Daarmee krijgt de grootste regionale luchthaven van Nederland voor het eerst een verre intercontinentale bestemming. De verbinding start op zondag 1 november. Arke gaat dan twee keer per week - op woensdag en zondag - op die bestemming vliegen met een Boeing 787 Dreamliner.
Arke en Eindhoven Airport spelen in op de trend dat steeds meer vakantiegangers vanuit hun eigen regio naar hun vakantiebestemming willen vliegen en maken dit nu voor het eerst ook mogelijk voor verre bestemmingen. Voor het eerst zal de Dreamliner vanaf een regionale luchthaven in Nederland vliegen.
Omroep Brabant
De BVN (44549) en de BVP (44555) worden geleased bij ALC. De BVO (35946) is gekocht. Het is onduidelijk of deze in april gaat worden geleverd. Daarnaast worden in 2016 en 2017 nog twee 77W's verwacht van ALC. De registraties hiervan zijn nog niet vrijgegeven, maar BVR en BVS zijn niet in gebruik momenteel (dat zegt niet alles, dat weet ik).quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
quote:
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:04 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb trouwens voor de lol zo'n RTL-SDR/DVB ontvangertje gekocht en aan een altijd-aan computer geknoopt hier. Krijg je gratis een FlightRadar24 acct.
En meteen prijs, want mijn antenne heeft de 7700 squawk (noodgeval) van DL18 (Delta van Detroit naar Heathrow) opgevangen. Gebeurt overigens nog best vaak, en je hoort zelden wat er nou aan de hand was.
Ik voel me wel een beetje zo'n mafketel met een PC2000 scanner nu trouwens.
Uiteindelijk is het niet D-ABYS geworden maar D-ABYU:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
2015
- 28 februari: Lufhansa zal haar 17e Boeing 747-8i ontvangen.
Ter ere van Lufthansa's 60 jaar bestaan schijnt deze 747-8i D-ABYS een retro livery te krijgen.
Tuurlijk. Ik heb er drie gekocht omdat ik 't sowieso op meer plekken wil gaan doen en dan ook maar drie verschillenden om te zien hoezeer ze verschillen. En inderdaad, in elk geval de bijgeleverde antenne verschilt behoorlijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:51 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |