abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 januari 2015 @ 12:27:19 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_148835985
Stel ik verwacht dat morgen de Euro behoorlijk gaat stijgen t.o.v. de Zwitserse Franc.

Nu heb ik een account op Oanda en wil ik voor een bedrag EUR/CHF gaan kopen tegen een maximale leverage.

Wat zijn de risico's? Stel de Euro gaat dik onderuit, kan ik dan meer geld kwijtraken dan hetgeen op mijn Oanda account staat? Stel mijn "aandeel" EUR/CHF daalt met 2%, dan zou dat betekenen met mijn leverage van 50 dat mijn account direct gesloten wordt. Stel hij daalt meer dan 2% hebben zij dan nog rechten?

Svp geen discussie hier wat de Euro of de Franc gaat doen morgen.
pi_148837310
Prospectus

Een prospectus is een wettelijk vereist document, veelal juridisch van aard, bij een emissie van financiėle producten, zoals aandelen, obligaties, beleggingsfondsen et cetera. In het prospectus staan de voorwaarden van de emissie vermeld. Enkel op basis van een prospectus kan een verantwoorde beleggingsbeslissing worden genomen.
pi_148867018
http://fxtrade.oanda.co.uk/legal/risk-warning

quote:
In addition, trading on a margin basis means that any market movement will have a magnified effect on your deposited funds. This can work against you as well as for you. The possibility exists that you could sustain a total loss of all the funds you have deposited. OANDA's trading system is designed to automatically liquidate all open positions if your margin deposit is in jeopardy so that you cannot lose more than the funds you have on deposit in your account. We encourage you to employ such risk-reducing strategies as 'stop-loss' or 'stop-limit' orders, but you should be aware that market conditions may make it impossible to close out your order at the level specified.
pi_148867649
En TS, wat zegt Oanda zelf? Vraag het aan ze?

Is het mogelijk om twee tegenovergestelde posities te openen bij twee brokers, en dan er eentje met het verlies te laten zitten in move zoals die van de CHF onlangs?
so long and thanks for all the fish
pi_148869417
als je account leeg is geslurpt door de koers die de voor jouw verkeerde kant opgaat, dan sluit de positie automatisch.

tis niet zo dat ze jouw account in de min 2500 zetten en dan een deurwaarder sturen oid.
pi_148873897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:51 schreef z0rz0r het volgende:
als je account leeg is geslurpt door de koers die de voor jouw verkeerde kant opgaat, dan sluit de positie automatisch.
Dat klopt, maar er zijn soms omstandigheden waarin een stop-loss niet werkt. Mocht dat voorkomen, dan ben je als klant wel degelijk aansprakelijk voor het uiteindelijke negatieve saldo.
pi_148873973
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er zijn soms omstandigheden waarin een stop-loss niet werkt. Mocht dat voorkomen, dan ben je als klant wel degelijk aansprakelijk voor het uiteindelijke negatieve saldo.
Vroeger was dat niet zo bij Oanda. Oanda resette dan je account naar nul. Nu weet ik niet, ik neem aan dat ze ook begrijpen dat ze daarmee opzetjes uitlokken, maar het handigste is ze dat even te vragen.

Zoals ze zelf claimen

quote:
In addition, trading on a margin basis means that any market movement will have a proportionate effect on your deposited funds. This can work for you as well as against you. The possibility exists that you could sustain a total loss of initial margin funds. OANDA's trading system is designed to automatically liquidate all open positions if your margin deposit is in jeopardy so that you cannot lose more than the funds you have on deposit in your account. It is encouraged that you employ such risk-reducing strategies as 'stop-loss' or 'stop-limit' orders, but you should be aware that market conditions may make it impossible to close out your order at the level specified.
http://fxtrade.oanda.com/legal/risk-warning

Maar ik ken de kleine lettertjes niet, en zo ik die wel ken, denk ik dat ze snel gewijzigd gaan worden. :)

Anders zou het niet zo moeilijk zijn, volle bak long bij de ene broker, volle bak short bij Oanda (of omgekeerd). En als de trading account bij Oanda door de hoeven gaat door een gevalletje CHF, resetten ze je verlies naar nihil, en heb je overwinst bij de ander (als je de trade gesloten krijgt :) )
so long and thanks for all the fish
pi_148898569
quote:
Er staat dat het systeem ontworpen is om te grote verliezen te voorkomen. Als dat een garantie zou zijn, dan zou je verwachten dat Oanda dat expliciet zou vermelden. Dit lijkt me essentiele informatie voor de (potentiele) klant.
pi_148898597
Saxo Bank had ook wat probleempjes met de CHF/EUR beweging. Sommige koersen waarmee hun forex klanten hebben gehandeld, gelden achteraf toch niet. Tevens stelde Saxo Bank....

quote:
* Saxo says number of clients had “insufficient margin collateral” to cover their losses on positions on franc * Says it’s in contact with clients to settle unsecured amounts; expects some will not be able to settle balance in full, so bank will incur losses *

http://www.bloomberg.com/(...)l-capital-level.html
Er is dus in ieder geval 1 forex broker die de klant volledig aansprakelijk acht en er ook achteraan gaat. Ik heb een vermoeden dat alle forex brokers uiteindelijk die mogelijkheid hebben, maar dat er in rustiger tijden meer coulance is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')