quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 14:12 schreef jaco het volgende:[..]
Dat klopt, maar er zijn soms omstandigheden waarin een stop-loss niet werkt. Mocht dat voorkomen, dan ben je als klant wel degelijk aansprakelijk voor het uiteindelijke negatieve saldo.
Vroeger was dat niet zo bij Oanda. Oanda resette dan je account naar nul. Nu weet ik niet, ik neem aan dat ze ook begrijpen dat ze daarmee opzetjes uitlokken, maar het handigste is ze dat even te vragen.
Zoals ze zelf claimen
quote:
In addition, trading on a margin basis means that any market movement will have a proportionate effect on your deposited funds. This can work for you as well as against you. The possibility exists that you could sustain a total loss of initial margin funds. OANDA's trading system is designed to automatically liquidate all open positions if your margin deposit is in jeopardy so that you cannot lose more than the funds you have on deposit in your account. It is encouraged that you employ such risk-reducing strategies as 'stop-loss' or 'stop-limit' orders, but you should be aware that market conditions may make it impossible to close out your order at the level specified.
http://fxtrade.oanda.com/legal/risk-warningMaar ik ken de kleine lettertjes niet, en zo ik die wel ken, denk ik dat ze snel gewijzigd gaan worden.
Anders zou het niet zo moeilijk zijn, volle bak long bij de ene broker, volle bak short bij Oanda (of omgekeerd). En als de trading account bij Oanda door de hoeven gaat door een gevalletje CHF, resetten ze je verlies naar nihil, en heb je overwinst bij de ander (als je de trade gesloten krijgt
)