abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6966787
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 19:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nu beweert die herben dat mensen hem zouden geholpen hebben... nou dan vraag ik me af wie hij daarmee bedoeld.
  zaterdag 23 november 2002 @ 22:20:09 #77
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6966861
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 15:27 schreef ilona-scuderia het volgende:
Op Volkert moet een uitzondering worden gemaakt, levenslang dus,maar dan ook echt z'n hele leven lang,om het volk gerust te stellen...
Je hoeft geen uitzonderingssituatie te creëren. Je kunt gewoon zijn gratieverzoeken niet honoreren.

Maar het zou goed kunnen dat hij geen levenslang krijgt.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zaterdag 23 november 2002 @ 22:22:02 #78
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6966869
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 22:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nu beweert die herben dat mensen hem zouden geholpen hebben... nou dan vraag ik me af wie hij daarmee bedoeld.

Waarschijnlijk weet hij het zelf niet. Of misschien doelt hij op een van zijn stokpaardjes, teveel persvrijheid. Wel is hij goed bezig zelf mee te werken aan het ontstaan van de waas van mysterie die hij zegt te vrezen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zaterdag 23 november 2002 @ 22:58:25 #79
7966 eRR_
the internet makes you stupid
pi_6967656
Vanavond op het journaal was te horen dat het onderzoek in het Pieter Baancentrum 6 maanden gaat duren.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_6967661
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 22:58 schreef eRR_ het volgende:
wat mij nu nog steeds niet duidelijk is; waarom vond een milieufreak Fortuyn zo gevaarlijk ? (geen issue van Fortuyn)
Na jaren van lobbyen had de 'dierenbeweging' de politiek eindelijk zover dat de nertsenfok verboden zou worden. Fortuyn had al laten weten dat hij tegen een verbod was, en er niet aan mee zou werken. Ik zeg niet dat dit het motief was voor Volkert vdG., maar het zou kunnen.
pi_6967760
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 23:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Na jaren van lobbyen had de 'dierenbeweging' de politiek eindelijk zover dat de nertsenfok verboden zou worden. Fortuyn had al laten weten dat hij tegen een verbod was, en er niet aan mee zou werken. Ik zeg niet dat dit het motief was voor Volkert vdG., maar het zou kunnen.

Maar als dat nou een stokpaardje van Fortuyn was geweest...
maar dat was het absoluut niet.

Volkert vond Fortuyn een gevaar voor de samenleving
Voor migranten en het milieu.

Ik wist dus ook niet dat Volkert zó begaan was met migranten dat het een moord rechtvaardigt in zijn ogen....

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_6967959
Ik snap Volkert eigenlijk wel - maar een moord - dat gaat echt alles te buiten, het idee alleen al, en het dan uit te voeren.

Maar de motivatie van Volkert - zijn angst over Fortuyn, het gevaar van die man. Tja, ik had precies het zelfde in die periode. Ik heb zelden zo'n vals en intens gemeen persoon meegemaakt als Fortuyn, in mijn perceptie dan. Werd er wel in bevestigd door het boekje dat net over Fortuyn is verschenen en waaruit blijkt hoe gigantisch veel haat die man had en dat zijn enige strategie was om andere mensen af te branden.

De tragedie van die actie van die gekke Volkert is dat hij ons land in een merkwaardig soort crisis heeft gestort. Wat niet wegneemt dat het afschuwelijk was geweest als zo'n nar een belangrijke politieke rol in ons land had gespeeld.

pi_6968000
Vals en intens gemeen
pi_6968265
Ja, vond jij hem niet vals dan. Typisch van die nichtenstreken (ik ben zelf homo, ben erg bekend met dit soort gestoorde narcistische gedrag) om andere mensen te beschadigen en zichzelf boven alles uit te laten torenen. Hij heeft zelf ook vele levens kapot gemaakt. Dat hij dat met de dood moest bekopen is heel erg zuur maar als je op die manier in het leven staat, zoals hij dat deed, weet je wel dat je het noodlot tart. Dat wist hij ook wel.

Net als velen moest ik na zijn dood erg lachen om al die briefjes waarin hij zo 'eerlijk' werd genoemd. Echt je reinste kolder!

pi_6968314
Sorry, maar je komt nogal verbeten over, ook typisch nichtengedrag
Gooi het er maar uit, hoor, dat opkroppen leidt maar tot narigheid, niet?
pi_6969189
quote:
Op zondag 24 november 2002 00:39 schreef Pukkemans het volgende:
Hij heeft zelf ook vele levens kapot gemaakt. Dat hij dat met de dood moest bekopen is heel erg zuur maar als je op die manier in het leven staat, zoals hij dat deed, weet je wel dat je het noodlot tart. Dat wist hij ook wel.

Net als velen moest ik na zijn dood erg lachen om al die briefjes waarin hij zo 'eerlijk' werd genoemd. Echt je reinste kolder!

HAHAHHHAHHAHHAHAHAHAHAH!!!!
-edit- Laat maar..

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 24-11-2002 02:54]

pi_6970188
Typische pim-reacties - weglopen voor kritische opmerkingen.

Komt ook in de nieuwe VanDale trouwens, ander woord voor weglopen = pimmen.

pi_6970456
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 18:32 schreef speedcore het volgende:
Dus toch dankzij het gedemoniseer.

Wordt het hoog tijd dat we alsnog wat zaken heropenen

tegen melkert bijvoorbeeld

Dit bijvoorbeeld. Er is niets meer gebeurd dan dat PIm in het politiek debat door de mangel is gehaald. Of dat terecht is, is een tweede (ik vind van wel, maar goed), maar het kan niet zo zijn dat je in je vrijheid van meningsuiting (want daar gaat het over) beknot wordt, omdat er sprake zou kunnen zijn van demonisatie. En Pim als voorvechter van die vrijheid (hoewel op basis van totaal verkeerde argumenten), zou dat ook niet zo gewild hebben.

Daarnaast is het totale waanzin te veronderstellen dat Volkert's daad enkel en alleen voort zou komen uit het mediabeeld van Pim, een beeld waar Pim maar wat graag aan meewerkte, een beeld wat onvermijdelijk is als je het met de nodige bravoure tegen de gevestigde orde opneemt. En al zou dat al zo zijn, dan nog is enkel en alleen de moordenaar strafbaar voor het strafbare feit wat moord nu eenmaal is. Volkert in dit geval.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_6971624
quote:
OM zet onderzoek Van der G. voort

HILVERSUM Het OM sluit nog steeds niet helemaal uit dat Volkert van der G. bij de moord op Pim Fortuyn geholpen is. Procureur-generaal De Wijkerslooth zei in Buitenhof dat het onderzoek naar mogelijke medeplichtigen doorgaat.

LPF-leider Mat Herben riep gisteren het OM op alles te doen om uit te sluiten dat Van der G. helpers heeft gehad. Hij reageerde op de bekentenis van Van der G., waarin deze zei de moord alleen te hebben voorbereid en uitgevoerd.

Het nieuws lekte via NRC Handelsblad uit. De Wijkerslooth vindt dat slecht, omdat hierdoor de familie van Fortuyn niet eerst geinformeerd kon worden.

bron: Teletekst

pi_6971990
quote:
Op zondag 24 november 2002 11:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld. Er is niets meer gebeurd dan dat PIm in het politiek debat door de mangel is gehaald. Of dat terecht is, is een tweede (ik vind van wel, maar goed), maar het kan niet zo zijn dat je in je vrijheid van meningsuiting (want daar gaat het over) beknot wordt, omdat er sprake zou kunnen zijn van demonisatie. En Pim als voorvechter van die vrijheid (hoewel op basis van totaal verkeerde argumenten), zou dat ook niet zo gewild hebben.

Daarnaast is het totale waanzin te veronderstellen dat Volkert's daad enkel en alleen voort zou komen uit het mediabeeld van Pim, een beeld waar Pim maar wat graag aan meewerkte, een beeld wat onvermijdelijk is als je het met de nodige bravoure tegen de gevestigde orde opneemt. En al zou dat al zo zijn, dan nog is enkel en alleen de moordenaar strafbaar voor het strafbare feit wat moord nu eenmaal is. Volkert in dit geval.

Sorry, maar PF heeft niet meegewerkt om zichzelf als extreem rechts, Mussolini, Mussert, fascist, een GEVAAR voor de maatschappij etc, neer te zetten, dingen die letterlijk zó gezegd zijn (en erger) door publieke figuren, politici/journalisten etc.
Wat PF wel deed is de publiciteit zoeken én gebruiken om misstanden (in zijn ogen) aan de kaak te stellen.En dat lracht bij te zetten door de soep hier en daar wat heter op te dienen, iets waar niets mis mee is, wil je discussie scherp houden. En dat laatste is heel wat anders dan op de man spelen en die man dan voor alles wat de ultieme slechtheid vertegenwoordigt , uitmaken.

Veel van zijn punten zijn nu overigens overgenomen door verschillende partijen, iets wat mij doet afvragen wat zij dan wel zijn, nu, in de ogen van de verketteraars destijds van PF.

zondag 24 november 2002 @ 16:16:33 #92
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6973288
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 23:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Vanavond op het journaal was te horen dat het onderzoek in het Pieter Baancentrum 6 maanden gaat duren.
Hebben ze dus weer 6 maanden gewonnen.
Dus nog meer tijd voor de "Fortuyn"-vergeethoek.

Wie beslist dat eigenlijk ? 6 maanden ?

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6973995
Hoe kan je nou zeggen dat Fortuyn er niet zelf aan meegewerkt heeft om zichzelf in extreem-rechtse hoek te plaatsen. Hij zei letterlijk dezelfde soort dingen als Haider en Le Pen en de dingen over de grondwet waren ook niet mals, en het zondebokdenken. Er werd inhoudelijk op hem gereageerd. Niet altijd even netjes of genuanceerd, dat geef ik toe. Maar daar hield hij zelf juist zo van .Ik heb nog steeds de indruk dat sommige mensen vinden dat Fortuyn de enige is die anderen mocht diskwalificeren.

Wil je geen zorgvuldig proces? Zes maanden is toch niks man...

zondag 24 november 2002 @ 17:33:53 #94
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6974279
quote:
Op zondag 24 november 2002 16:16 schreef M.ALTA het volgende:

Hebben ze dus weer 6 maanden gewonnen.
Dus nog meer tijd voor de "Fortuyn"-vergeethoek.

Wie beslist dat eigenlijk ? 6 maanden ?

Vergeethoek? Misschien dat die 6 maanden genoeg zijn om de alles weer binnen proporties te kunnen zien. Misschien ook niet.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 24 november 2002 @ 18:30:46 #95
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6975018
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:33 schreef robh het volgende:

[..]

Vergeethoek? Misschien dat die 6 maanden genoeg zijn om de alles weer binnen proporties te kunnen zien. Misschien ook niet.

een korte verwijzing naar het proces van Marc Dutroux, betekent dat wij Nederlanders wellicht veel geduld moeten hebben.

1 ding is zeker:

De magistratuur heeft alle tijd.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6976693
quote:
Op zondag 24 november 2002 00:15 schreef Pukkemans het volgende:

De tragedie van die actie van die gekke Volkert is dat hij ons land in een merkwaardig soort crisis heeft gestort.

Ons land zal me dan nog een worst wezen. Op het individuele vlak vind ik het een veel groter drama. Er bestond ooit in Nederland het idee dat de maakbaarheid van de samenleving in eigen handen kon liggen. "Ben je het niet met de huidige gang van zaken eens? - Ga de politiek in." Nu regeert de ontgoocheling, nog altijd. Ook bij mij.
quote:
Wat niet wegneemt dat het afschuwelijk was geweest als zo'n nar een belangrijke politieke rol in ons land had gespeeld.
Je bedoelt dat het afschuwelijk was geweest als de stem van "het volk" gehonoreerd was?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_6977977
De stem van het volk is de meest misbruikte term van dit jaar. Wat bedoel je trouwens met persoonlijke tragedie? Die van Marten Fortuyn die over het lijk van zijn broer zijn eigen mediageile wensen in vervulling ziet gaan zeker. Fortuyn wist dat hij een groot risico nam door tot haat aan te zetten, dus daar heb ik verder weinig mededogen mee.
pi_6978010
De stem van het volk is de meest misbruikte term van dit jaar.
Verder valt het me op dat Marten Fortuyn over het lijk van zijn broer zijn eigen mediageile wensen in vervulling ziet gaan zeker.

Fortuyn wist dat hij een groot risico nam door tot haat aan te zetten, dus daar heb ik verder weinig mededogen mee.

En waar jij nog niet over heen bent, snap ik niet zo goed. Dat die kale niet zelf heeft kunnen laten zien dat hij een politieke mislukkeling was en dat je niet louter op populisme een land kunt besturen?

zondag 24 november 2002 @ 21:59:36 #99
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6978322
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 22:58 schreef eRR_ het volgende:
wat mij nu nog steeds niet duidelijk is; waarom vond een milieufreak Fortuyn zo gevaarlijk ? (geen issue van Fortuyn)
Ja, daar zitten ze bij de AIVD ook mee in hun maag (...).
Het is nu moeilijk om dat aan de Nederlanders uit te leggen.

Maar geen nood. Nederlanders vergeten snel en zijn snel gek te krijgen:
Voetbal, Maxima, Marco Bosato, Paul de Leeuw, Emile Ratelband

Over een paar jaar is iedereen Volkert van der G. al weer vergeten.

zondag 24 november 2002 @ 22:01:11 #100
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6978355
quote:
Op zondag 24 november 2002 21:59 schreef M.ALTA het volgende:

Over een paar jaar is iedereen Volkert van der G. al weer vergeten.

Is dat een slecht iets?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')