abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6959869
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 11:28 schreef Disorder het volgende:
linkse 'volksheld'
Zo, het linkse deel van de bevolking vindt dat de moord goed was? Zo hoor je nog eens wat nieuws.
pi_6959912
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 11:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zo, het linkse deel van de bevolking vindt dat de moord goed was? Zo hoor je nog eens wat nieuws.

Voel je niet meteen aangesproken, dat is hoe hij zichzelf waarschijnlijk ziet.
  zaterdag 23 november 2002 @ 11:54:55 #53
7966 eRR_
pi_6960104
Imo kan men geen enkele waarde hechten aan de verklaring van vanderG. (hij kan immers om het even wat bekennen).

Met deze 'bekentenis' laat hij weten dat de reden voor deze moord gezocht moet worden in het beeld dat over Fortuyn is neergezet in de media.

Erg toevallig dat de laatste in de rij vorige week is opgestapt. (ik ga bijna denken dat vanderG deze verklaring reeds vorige week heeft afgelegd waardoor PR zo plotseling opstapte).

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 23 november 2002 @ 12:28:10 #55
3542 Gia
User under construction
pi_6960375
Nou is 't toch gewoon duidelijk?

Volkert liep al lange tijd rond met de gedachte om Fortuyn te vermoorden.
Moord met voorbedachte rade dus.

VVD wil levenslang, echt levenslang maken. Hopelijk komt dit erdoor voordat Volkert veroordeeld wordt. Laat ze maar lekker wat onderzoekjes doen in het PB centrum.

Hij is niet gek, want dat kun je van elke moordenaar zeggen.
Dit is gewoon doorgeslagen links-extremisme.
Dat Fortuyn zoveel aanhang kreeg heeft niets te maken met de persoonlijkheid van Fortuyn, maar alles met de ontevredenheid van de bevolking. En om de democratie op deze manier het zwijgen op te leggen is ronduit belachelijk.

Levenslang de bak in met die vent. En echt levenslang.

pi_6960392
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 12:28 schreef Gia het volgende:
VVD wil levenslang, echt levenslang maken. Hopelijk komt dit erdoor voordat Volkert veroordeeld wordt.
Levenslang is al echt levenslang.
  zaterdag 23 november 2002 @ 12:32:16 #57
3542 Gia
User under construction
pi_6960430
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 12:29 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Levenslang is al echt levenslang.

Levenslang is nu 18 jaar.
Levenslang moet zijn tot de dood.
pi_6960463
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Levenslang is nu 18 jaar.
Levenslang moet zijn tot de dood.

Nee hoor. Levenslang is echt levenslang. Dus tot de dood. In tegenstelling tot vrijheidsstraffen met een bepaalde tijd vind er geen automatische strafverkorting plaats bij levenslang. Wel is het mogelijk om om gratie te verzoeken.

Zie ook het topic VVD: Levenslang moet levenslang worden.

zaterdag 23 november 2002 @ 12:40:22 #59
3542 Gia
User under construction
pi_6960528
Precies, dat bedoel ik. Geen mogelijkheid tot gratie bij levenslang.
Straf is straf en moet uitgezeten worden.

20 jaar is 20 jaar.
levenslang is levenslang.

pi_6960549
Levenslang is op papier levenslang, maar in de praktijk voor zover ik weet vaak zo'n 20 jaar.
-edit- Uit een ander topic hierboven aangegeven blijkt dat dus niet zo te zijn (?).

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 23-11-2002 12:43]

zaterdag 23 november 2002 @ 12:43:31 #61
7966 eRR_
Volkert van der G. heeft bekend dat hij Pim Fortuyn doelbewust heeft doodgeschoten. Als motief voerde hij aan dat hij Fortuyn beschouwde als een steeds groter wordend gevaar voor de samenleving. Hij verklaarde verder dat hij de moord in zijn eentje heeft voorbereid en uitgevoerd, en dat hij voor de moord al enige tijd rondliep met het plan Fortuyn te doden.

Van der G. heeft zijn verklaring deze week afgelegd tegenover de rechter-commissaris. Daarbij waren ook zijn advocaten en de officier van justitie aanwezig. Van der G. sprak langdurig en stelde zich coöperatief op. In zijn verklaring ging hij ook in op de herkomst van het moordwapen en de voorbereidingen die hij trof voor de aanslag van 6 mei. Op de laatste zitting van de Amsterdamse rechtbank hadden de advocaten van Van der G. al aangegeven dat hun cliënt een verklaring zou afleggen voor januari.

Volgens het OM heeft Van der G. gezegd dat hij Fortuyn vooral gevaarlijk vond voor kwetsbare groepen in de samenleving. In een persbericht stelt het OM dat het Van der G. ging "om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Van der G. zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.''

LPF
Fractievoorzitter Herben van de LPF is niet verrast door de verklaring van Van der G. "Wij wisten al dat Van der G. Pim Fortuyn heeft vermoord. Nu komen pas de vragen". Herben is er nog altijd niet van overtuigd dat Van der G. alleen heeft gehandeld. Justitie zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat Van der G. geholpen is. Maar Herben vindt dat te makkelijk, en vindt dat justitie alles moet doen om op dit punt de onderste steen boven te krijgen.

Herben wijst erop dat allerlei complottheorieën de ronde doen. Als justitie niet laat zien dat zij het uiterste doet om de zaak helder te krijgen, zal er altijd een waas van geheimzinnigheid rond de moord blijven hangen, zo vreest hij. Ook SP-voorman Marijnissen wil weten of Van der G. werkelijk geen hulp van buiten heeft gehad.

Marten Fortuyn is niet verrast door de verklaring van Van der G. De broer van Pim vreesde al dat Van der G. zichzelf zag als "redder des vaderlands'". Hij betreurt dat hij het nieuws over de bekentenis via de media moest vernemen.

Snater houden
De PvdA, VVD, CDA en GroenLinks willen niet inhoudelijk reageren zolang de zaak nog onder de rechter is. Volgens GroenLinks-leider Femke Halsema is het van het grootste belang dat politici "hun snater houden". Zij wijster op dat de voorzitter van de Vereniging van Strafrechtadvocaten vrijdag waarschuwde dat uitspraken van LPF-minister Nawijn over Van der G. ertoe kunnen leiden dat de zaak niet-ontvankelijk wordt verklaard. Nawijn noemde Van der. G een moordenaar, zonder dat hij al is veroordeeld.

the internet makes you stupid
  zaterdag 23 november 2002 @ 12:45:25 #62
7966 eRR_
wat ik me afvraag na deze bekentenis en de vele mediaaandacht voor vd G de afgelopen maanden, is er ooit opgerakeld wat Volkert's mening was over de 'immigratie problematiek'? Het enige wat we hoorden was dat hij milieuactivist was.
  zaterdag 23 november 2002 @ 15:17:10 #63
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6962205
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 12:04 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Imo kan men geen enkele waarde hechten aan de verklaring van vanderG. (hij kan immers om het even wat bekennen).

Met deze 'bekentenis' laat hij weten dat de reden voor deze moord gezocht moet worden in het beeld dat over Fortuyn is neergezet in de media.

Erg toevallig dat de laatste in de rij vorige week is opgestapt. (ik ga bijna denken dat vanderG deze verklaring reeds vorige week heeft afgelegd waardoor PR zo plotseling opstapte).

Exact !

Waarom zou Volkert nu opeens "bekennen", dus nu de LPF slecht staat in de peilingen en dus met de verkiezingen voor de deur ?
Antwoord: dan is de bevolking "om", en Fortuyn wordt dan sneller vergeten.

Waarom heeft Volkert zijn mond niet bijv. in juni opengedaan ?

Antwoord: men wachte een gunstig tijdstip af.

Ik geloof er geen SNARS van.

Zie ook mijn commentaar m.b.t. Srebrenica-filmrolletje e.a.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6962327
Op Volkert moet een uitzondering worden gemaakt, levenslang dus,maar dan ook echt z'n hele leven lang,om het volk gerust te stellen...
  zaterdag 23 november 2002 @ 15:29:53 #65
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6962351
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 15:17 schreef M.ALTA het volgende:

Exact !

Waarom zou Volkert nu opeens "bekennen", dus nu de LPF slecht staat in de peilingen en dus met de verkiezingen voor de deur ?
Antwoord: dan is de bevolking "om", en Fortuyn wordt dan sneller vergeten.

Waarom heeft Volkert zijn mond niet bijv. in juni opengedaan ?

Antwoord: men wachte een gunstig tijdstip af.

Ik geloof er geen SNARS van.

Zie ook mijn commentaar m.b.t. Srebrenica-filmrolletje e.a.

Zou volker anders 4 jaar lang zijn mond hebben gehouden? Of helemaal niets hebben gezegd?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6962435
Ik begrijp ook niet waarom er nu pas met deze verklaring gekomen wordt.
Het heeft voor Volkert geen enkel voordeel gehad, om zo lang te zwijgen. Het tegendeel eerder, lijkt me.

Is het omdat er vooraleer aan een psychologisch onderzoek kan plaatsvinden, een verklaring afgelegd MOET zijn, omdat men een uitgangspunt nodig heeft voor een eventuele behandeling?

Of is het zo, dat het tijdsstip van het openbaar maken van deze verklaring zorgvuldig gekozen is, niet zozeer door Volkert of zijn advocaten, maar door de "powers that be".

Verder klopt wat Cosma zegt, dat je uit deze verklaring zou kunnen opmaken dat Volkert zijn mening over PF gevormd heeft door de beeldvorming die in de media plaatsgevonden heeft : "een gevaar voor de samenleving".
Dan zou je verder kunnen redeneren, dat men diegene die het meest die beeldvorming aangerekend is, eerder op de hoogte heeft gesteld, vooraleer de shit the fan hits... voor zijn eigen veilgheid misschien, omdat men verwachtte dat een en ander wederom zou kunnen leiden tot bedreigingen aan het adres van PR en familie...

De twee andere "aangerekenden" zijn immers al eerder uit de publiciteit vertrokken.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_6963117
jij vindt 'vooraleer' wel een mooi woord, of niet?

Voor het overige: er is er maar 1 schuldig aan de moord op Fortuyn en dat is de moordenaar, wie dat dan ook moge zijn.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_6963175
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 16:36 schreef Argento het volgende:
jij vindt 'vooraleer' wel een mooi woord, of niet?

Voor het overige: er is er maar 1 schuldig aan de moord op Fortuyn en dat is de moordenaar, wie dat dan ook moge zijn.

Hier beweert toch ook niemand het tegendeel

En ik vind 'vooraleer' vooral een woord, maar voor jou blijkbaar storend

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_6963536
Nu, hij heeft het volk (jaja, ronkende woorden, maar die stijl heb ik van Volkert afgekeken) maandenlang volkomen onnut in onzekerheid laten verkeren.
Laat hem maar de rest van zijn leven achter de tralies doorbrengen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6963566
Toch enigszins onbevredigend, maar ja, je blijft altijd naar complotten zoeken. Ik blijf echter benieuwd naar die ene theorie op Theo van Gogh z'n site, die judasbrief.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zaterdag 23 november 2002 @ 17:21:32 #71
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6963584
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 17:17 schreef SportsIllustrated het volgende:
Nu, hij heeft het volk (jaja, ronkende woorden, maar die stijl heb ik van Volkert afgekeken) maandenlang volkomen onnut in onzekerheid laten verkeren.
Laat hem maar de rest van zijn leven achter de tralies doorbrengen.
In onzekerheid? Ik had gewed op "jaloerse ex-minnaar", heb ik mooi verloren dus. Volkert bedankt
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 23 november 2002 @ 17:53:44 #72
7966 eRR_
Op zaterdag 23 november 2002 17:20 schreef Meneer_Aart het volgende:
Toch enigszins onbevredigend, maar ja, je blijft altijd naar complotten zoeken. Ik blijf echter benieuwd naar die ene theorie op Theo van Gogh z'n site, die judasbrief.
ah ja...dat zou betekenen dat "men" zich niet aan de amoniak deal heeft gehouden..of juist wel, nu hij heeft bekend de moord alleen gepleegd te hebben
  zaterdag 23 november 2002 @ 18:32:04 #73
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_6964439
Dus toch dankzij het gedemoniseer.

Wordt het hoog tijd dat we alsnog wat zaken heropenen

tegen melkert bijvoorbeeld

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_6964505
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 18:32 schreef speedcore het volgende:
Dus toch dankzij het gedemoniseer.

Wordt het hoog tijd dat we alsnog wat zaken heropenen

tegen melkert bijvoorbeeld

Hoezo dankzij ? Ik had het ook geen frisse gedachte gevonden, Fortuyn als premier, daar had ik de uitspraken van politici of de media niet voor nodig.
pi_6965202
quote:
'Bekentenis slechts kroon op bewijs'

LEIDEN De waarde van de bekentenis van Volkert van der G. is volgens hoogleraar strafrecht De Roos dat nu kan worden aangetoond dat het gaat om moord met voorbedachte rade. Voor de strafmaat is echter het onderzoek van het Pieter Baancentrum belangrijker, zegt De Roos.

Dat onderzoek zal moeten aantonen in hoeverre Van der G. toerekeningsvatbaar is. De bekentenis is volgens De Roos "de kroon op het bewijs" van het OM.

Advocaat Mols zei deze week dat het proces kan stuklopen nu minister Nawijn v.d.G. al de moordenaar heeft genoemd. De Roos vond dat al vergezocht, maar acht dat nu helemaal zonder betekenis.

bron: Teletekst

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')