abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148801934
Mijn dochter van 6 heeft een vriendinnetje op school. Meisje is al een paar keer met ons mee naar huis geweest om te spelen en ik heb het tot nu toe met smoesjes weten te voorkomen dat mijn dochter daar ging spelen. Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat de ouders blijkbaar roken in huis waar dat meisje bij is. Het meisje stinkt ontzettend naar rook. Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten. Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is. Met smoesjes blijf ik het denk ik niet redden, ook niet naar dochter toe die niet weet waarom het nog niet tot spelen bij vriendinnetje thuis is gekomen en ik kan het dochter ook niet zeggen omdat ze het vroeg of laat tegen vriendinnetje zou vertellen en dat vind ik dus heel sneu. Hoe zouden jullie dit oplossen?
pi_148801985
Haar gewoon laten gaan, ouders vragen of ze niet willen roken in huis wanneer je kind er is. Ik had vroeger ook zulke vriendinnetjes en ben er niet slechter van geworden. Ik denk niet dat het goed is je kind te leren dat dat 'mindere mensen' zijn. Als je haar perse niet wil laten gaan, gooi het dan alleen op het roken.
pi_148801988
Ja, stel je voor dat je kind iets anders meemaakt dan de bekende thuissituatie.

Bel de brandweer.
Dit, dus.
  zondag 18 januari 2015 @ 12:51:51 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_148802035
quote:
14s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:50 schreef Buitendam het volgende:
Ja, stel je voor dat je kind iets anders meemaakt dan de bekende thuissituatie.

Bel de brandweer.
En dan dat kind straks voor de rest van haar leven met een trauma opgescheept zitten zeker :(
pi_148802039
laat je kind daar spelen
breng haar erheen, neem een kijkje, misschien valt het mee
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_148802072
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dan dat kind straks voor de rest van haar leven met een trauma opgescheept zitten zeker :(
Ze roken daar binnen, en naar horen zeggen is het niet opgeruimd.

Jeugdzorg moet daar al lang bovenop zitten, natuurlijk.
Dit, dus.
pi_148802074
Misschien kan je een keer op de koffie komen? Zodat jou kind met haar vriendinnetje kan spelen en jij kan beslissen of je die omgeving veilig vind voor jou kind. Als het om het roken gaat zou je ouders kunnen vragen om dit niet te doen als jou kind daar speelt. Verder is het ook wel belangrijk om te realiseren dat je je kind niet overal voor kan beschermen. Wat zijn de punten waar je echt moeite mee hebt? Alleen het roken of nog meer?
Duvel & Niels
pi_148802094
Kans zit erin dat als kind geweest is, ze zelf ook aangeeft niet meer daar te willen spelen vanwege de rook, bende enz. Ik had als kind nl ook zo'n vriendinnetje. Uiteindelijk zijn we vaak buiten geweest. Alleen binnen om wat te drinken, snoepje en gauw weer naar buiten.
  zondag 18 januari 2015 @ 12:56:03 #9
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148802155
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:49 schreef Heaven7 het volgende:
mindere mensen
Misschien niet de juist term?
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_148802161
Zie de haakjes.
pi_148802162
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:53 schreef Risu het volgende:
Kans zit erin dat als kind geweest is, ze zelf ook aangeeft niet meer daar te willen spelen vanwege de rook, bende enz. Ik had als kind nl ook zo'n vriendinnetje. Uiteindelijk zijn we vaak buiten geweest. Alleen binnen om wat te drinken, snoepje en gauw weer naar buiten.
Dit ja!
Ik had zelf als kind ook een vriendinnetje waarbij het gezinsleven totaal anders was dan mij, prima wij speelde in die tijd sowieso altijd buiten en anders zij bij mij.
Duvel & Niels
pi_148802205
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:47 schreef Jettie67 het volgende:
Mijn dochter van 6 heeft een vriendinnetje op school. Meisje is al een paar keer met ons mee naar huis geweest om te spelen en ik heb het tot nu toe met smoesjes weten te voorkomen dat mijn dochter daar ging spelen. Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat de ouders blijkbaar roken in huis waar dat meisje bij is. Het meisje stinkt ontzettend naar rook. Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten. Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is. Met smoesjes blijf ik het denk ik niet redden, ook niet naar dochter toe die niet weet waarom het nog niet tot spelen bij vriendinnetje thuis is gekomen en ik kan het dochter ook niet zeggen omdat ze het vroeg of laat tegen vriendinnetje zou vertellen en dat vind ik dus heel sneu. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Beetje gezeik dit, maar jullie praten zeker met een bepaalde ''R'' ?
pi_148802228
Ze kan er niet spelen als hun huis er niet meer staat. Wil verder niks zeggen maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
pi_148802262
Allerminst etui, wat een opmerkelijke aanname.
pi_148802283
Er wordt daar binnen gerookt? Je kan het beste jeugdzorg inschakelen zodat die arme kinderen daar weg gehaald worden. Het is een wonder dat ze nog niet dood zijn door de rook.

Maar even serieus: hoe zou jij het vinden als ouders het niet zouden willen dat hun kinderen met jouw verstandelijk gehandicapt dochtertje zouden spelen?
pi_148802339
Een rommelige huis doet natuurlijk geen kwaad. De rook is wel een probleem, dat is voor niemand gezond, niet voor de rokers, maar ook niet voor 6-jarige longen.
  zondag 18 januari 2015 @ 13:05:22 #17
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148802389
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:56 schreef Heaven7 het volgende:
Zie de haakjes.
Ziet er nog steeds niet netjes uit.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_148802403
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:05 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ziet er nog steeds niet netjes uit.
Kom op, mijn reactie is op de OP waaruit duidelijk spreekt dat TS er zo over denkt. Niet ik.
pi_148802720
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:05 schreef Heaven7 het volgende:

[..]

Kom op, mijn reactie is op de OP waaruit duidelijk spreekt dat TS er zo over denkt. Niet ik.
Dat spreekt helemaal nergens uit. Ik vind niemand "minder" en ik kijk ook op niemand neer.
Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden en kansen heeft vanuit aanleg en omgevingsfactoren. Feit is dat ik heel erg tegen roken ben in het bijzijn van kinderen en ik er niet gerust op ben om mijn kind daar thuis te laten spelen buiten het roken in huis om.
pi_148802780
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:47 schreef Jettie67 het volgende:
Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is.
Mijn excuses dan, ik concludeerde het uit bovenstaande dat je niet bepaald een hoge pet op hebt van dat sociaal zwakke gezin want dat die ouders stinken en het een bende is in huis doet voor jouw dochter waarschijnlijk niks af aan het leuke vriendinnetje.
  zondag 18 januari 2015 @ 13:23:14 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148802882
TS, verbaas je je er echt over dat er gezinnen zijn waar gerookt wordt met de kinderen erbij? Ik denk zomaar dat dat nog vaker voorkomt dat je lief is. Ik gok ook zo maar dat vragen of de ouders niet willen roken waar jouw kind bij is, vrij kansloos is. Als het ze namelijk niet uitmaakt dat hun eigen kind in de rook zit, waarom zouden ze zich dan wel druk maken over dat van jou?

Heb je al eens met de ouders gesproken? Ben je er al eens thuis geweest? Zo nee, dan nog niet oordelen... Eerst kennismaken, gefundeerde mening vormen, en dan afspraken maken met jouw kind.

Ps. Mijn ouders rookten vroeger ook thuis (en in de auto :r). Helaas, want ik vind het verschrikkelijk vies. Maar maakt dat ze mindere mensen? Dat valt denk ik toch reuze mee. Ik hoop maar gewoon dat ik er uiteindelijk niets aan over heb gehouden...
pi_148803209
Als dit geen trol is dan weet ik het ook niet meer... :')

Indien het geen trol is:
Ik zou mijn kinderen verbieden om te gaan met dit soort 'mensen'. Die kunnen alleen maar een slechte invloed uitoefenen op ze. Sowieso weet je niet wat voor misbruikpraktijken zich afspelen in zo'n gezin.
  zondag 18 januari 2015 @ 13:37:41 #23
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel Ž
pi_148803282
Ik zat als kind in de 70`s bij verjaardagen in huiskamers waar je de rest van de familie door de rook niet meer zag zitten. :'(
pi_148803717
Ben ik de enige die het probleem van TS helemaal niet zo gek vindt? Ik zou het ook niet zo tof vinden als mijn kind in zo'n huis wil spelen hoor. Ik lees verder ook geen waardeoordeel over die ouders, alleen van andere omstandigheden dan bij TS thuis. Tja, je moet voor jezelf de afweging maken of je daar overheen kunt stappen.

Mijn kind is wat jonger dus ik zit nog niet in die speelafspraken zonder ouders, maar ik vind het idee om koffie te drinken wel een goeie. Kun je de boel zelf peilen en misschien is er ook wel de mogelijkheid om eerlijk aan die ouders aan te geven dat je het leuk vindt dat jullie dochters het goed kunnen vinden, maar dat je het niet zo fijn vindt om jouw dochter in de rook te laten spelen. Dat die ouders misschien onverzorgd zijn en dat het er een bende is, daar zou ik geen moeite mee hebben. Ieder z'n eigen leven, zij vinden jullie huisdier of paarse muur misschien niet tof.

Ik zou zelf de ouders niet vragen of zij niet willen roken, het is hun eigen huis. Maar ik denk dat je dat op zich best kan doen.

En ik kan me idd goed voorstellen dat je zesjarige het na die koffie daar zelf wel geschoten heeft door de rook en er zelf ook niet meer wil spelen :+
pi_148804032
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:35 schreef NiceHat het volgende:
Als dit geen trol is dan weet ik het ook niet meer... :')

Indien het geen trol is:
Ik zou mijn kinderen verbieden om te gaan met dit soort 'mensen'. Die kunnen alleen maar een slechte invloed uitoefenen op ze. Sowieso weet je niet wat voor misbruikpraktijken zich afspelen in zo'n gezin.
Idd voor het zelfde geld krijgen ze chips en cola , ipv kiwi en sojamelk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')