abonnement Unibet Coolblue
pi_148799450
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent tegen vrijhandel? Waar denk jij dat Nederland dan spontaan haar geld mee gaat verdienen? Immers onze positie als handels- en distributieland wordt aanmerkelijk minder gunstig zonder vergaande economische (en daarmee politieke) Europese samenwerking.
Wij hebben altijd zonder kunnen overleven, nu worden wij leeggezogen door de mindere landen, en gaat het weer iets beter dan komt er weer een baggerland bij.
pi_148799455
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:30 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Dit dus. En als iets voor Nederland belangrijk is is het de export wel.
Helaas krijgen we dat niet uitgelegd aan die figuurtjes hier ben ik bang :P
pi_148799467
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:31 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Wij hebben altijd zonder kunnen overleven, nu worden wij leeggezogen door de mindere landen, en gaat het weer iets beter dan komt er weer een baggerland bij.
We zullen het zeker wel overleven maar met aanzienlijk minder welvaart.
In de praktijk zuigen wij overigens eerder mindere landen leeg dan andersom.
pi_148799469
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Helaas krijgen we dat niet uitgelegd aan die figuurtjes hier ben ik bang :P
wat doe jij precies in het dagelijks leven. gewoon om even context te vinden bij je stellingname.
pi_148799494
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Neem Heineken, al het graan en hop dat ze kopen om bier te maken wordt stukken goedkoper en de olie die ze kopen om alles te vervoeren wordt goedkoper. Dus per saldo maakt het voor exporteurs niks uit. De Duitse autosector doet het beter dan ooit tevoren ondanks de sterke euro van de laatste jaren.
Bijzondere economische theorie :).

Maar die Duitsers profiteren er juist van dat de zwakke Eurobroeders de koers drukken. De oude D-Mark zou nu veel duurder zijn geweest ten opzichte van Franc en Lire.
pi_148799513
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:32 schreef SuperFood het volgende:

[..]

wat doe jij precies in het dagelijks leven. gewoon om even context te vinden bij je stellingname.
Wat maakt dat uit?
Wellicht kan je je beter concentreren op het onderbouwen van de brakke stellingen hier?
pi_148799516
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijzondere economische theorie :).

Jammer dat jij nooit op argumenten ingaat.
pi_148799525
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijzondere economische theorie :).

Maar die Duitsers profiteren er juist van dat de zwakke Eurobroeders de koers drukken. De oude D-Mark zou nu veel duurder zijn geweest ten opzichte van Franc en Lire.
dus de koers is al gedrukt maar toch vind je dat we moeten begrijpen dat dit nodig is.

ik geloof niet zo in de maakbaarheid door dit soort ingrijpen - als het al wat doet is het tijdelijk. daarnaast verdampt er ook een hoop geld, op spaarrekeningen en pensioenfondsen. dat je vanuit de korte termijn economie daar geen bal om geeft begrijp ik wel - maar het is imo een zwaarwegend nadeel.
pi_148799528
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit?
Wellicht kan je je beter concentreren op het onderbouwen van de brakke stellingen hier?
of je houdt je mongolen kop een keer dicht dat zou ik ook fijn vinden. ^O^
pi_148799533
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jammer dat jij nooit op argumenten ingaat.
Je vergeet een aanzienlijk deel te quoten waarin ik juist wel op je argument in ging.
En die andere stelling van je is zou bijzonder dat het even moet bezinken, mijn reactie was er dan ook een van verbazing.
pi_148799560
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je vergeet een aanzienlijk deel te quoten waarin ik juist wel op je argument in ging.
En die andere stelling van je is zou bijzonder dat het even moet bezinken, mijn reactie was er dan ook een van verbazing.
Dus met een sterke gulden kan bijvoorbeeld Heineken niet goedkoper zijn grondstoffen inkopen?

Is dat zo'n hele bijzondere theorie of ben ik een Einstein?
pi_148799572
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:36 schreef SuperFood het volgende:

[..]

dus de koers is al gedrukt maar toch vind je dat we moeten begrijpen dat dit nodig is.

ik geloof niet zo in de maakbaarheid door dit soort ingrijpen - als het al wat doet is het tijdelijk. daarnaast verdampt er ook een hoop geld, op spaarrekeningen en pensioenfondsen. dat je vanuit de korte termijn economie daar geen bal om geeft begrijp ik wel - maar het is imo een zwaarwegend nadeel.
Je haalt weer van alles door elkaar hier.

Ik ging in op de stelling van Paulie over de Duitse autoindustrie.
Ik heb me nergens voorstander getoond van een QE programma oid. Ik leg slechts uit dat uit de Europese samenwerking stappen niet zo verstandig zou zijn voor onze welvaart.
pi_148799583
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dus met een sterke gulden kan bijvoorbeeld Heineken niet goedkoper zijn grondstoffen inkopen?

Is dat zo'n hele bijzondere theorie of ben ik een Einstein?
heineken produceert bij mijn weten vooral veel in het buitenland, dus ik betwijfel in welke mate het invloed zou hebben.
pi_148799587
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dus met een sterke gulden kan bijvoorbeeld Heineken niet goedkoper zijn grondstoffen inkopen?

Is dat zo'n hele bijzondere theorie of ben ik een Einstein?
Nee, je stelling dat een zeer dure munt per saldo voor de economie niet uit zou maken is gewoon een bijzondere.
pi_148799590
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je haalt weer van alles door elkaar hier.

Ik ging in op de stelling van Paulie over de Duitse autoindustrie.
Ik heb me nergens voorstander getoond van een QE programma oid. Ik leg slechts uit dat uit de Europese samenwerking stappen niet zo verstandig zou zijn voor onze welvaart.
ow ja jij was de pro europa nws trol. nu je het zegt.
pi_148799609
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:36 schreef SuperFood het volgende:

[..]

of je houdt je mongolen kop een keer dicht dat zou ik ook fijn vinden. ^O^
Wow, jij geeft je wel heel snel gewonnen.
pi_148799618
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:42 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Wow, jij geeft je wel heel snel gewonnen.
als mensen beginnen over "brakke stellingen" zonder inhoudelijk argument te geven dan probeer ik ze aan te spreken op een niveau dat bij hen past. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperFood op 18-01-2015 10:48:00 ]
pi_148799620
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:40 schreef SuperFood het volgende:

[..]

heineken produceert bij mijn weten vooral veel in het buitenland, dus ik betwijfel in welke mate het invloed zou hebben.
Hun brouwerij in Zoeterwoude is volgens mij de grootste van de wereld of van Europa. Al die grondstoffen daarvoor kopen ze nu in de zwakke euromunt. Met een sterke gulden, zouden die kosten veel lager zijn.

Daarnaast zouden ze bijvoorbeeld veel minder geld aan transportkosten kwijt zijn omdat olie goedkoper wordt in guldens.
pi_148799636
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:43 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Hun brouwerij in Zoeterwoude is volgens mij de grootste van de wereld of van Europa. Al die grondstoffen daarvoor kopen ze nu in de zwakke euromunt. Met een sterke gulden, zouden die kosten veel lager zijn.

Daarnaast zouden ze bijvoorbeeld veel minder geld aan transportkosten kwijt zijn omdat olie goedkoper wordt in guldens.
ze produceren in iets van 71 landen. ik denk echt dat nederland relatief op het totaal niet zo heel veel van de productie voor haar rekening neemt.
pi_148799720
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:44 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ze produceren in iets van 71 landen. ik denk echt dat nederland relatief op het totaal niet zo heel veel van de productie voor haar rekening neemt.
Ok, laten we een fictieve Nederlandse autobouwer nemen die alleen bouwt in Nederland en 50 man personeel heeft.

Bijna alle grondstoffen die hij koopt om de auto in elkaar te zetten komen uit het buitenland. Met een sterke gulden kan hij al die grondstoffen erg goedkoop inkopen, daarnaast is zijn personeel waarschijnlijk erg arbeidsproductief door hoge opleidingen en door te werken hoogwaardige technologie.

Dus kan die autobouwer met een sterke gulden waarschijnlijk nog steeds concurreren op de wereldmarkt, omdat hij veel waarde toevoegt aan de auto en hij veel grondstoffen goedkoop in kan kopen.
pi_148799757
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ok, laten we een fictieve Nederlandse autobouwer nemen die alleen bouwt in Nederland en 50 man personeel heeft.

Bijna alle grondstoffen die hij koopt om de auto in elkaar te zetten komen uit het buitenland. Met een sterke gulden kan hij al die grondstoffen erg goedkoop inkopen, daarnaast is zijn personeel waarschijnlijk erg arbeidsproductief door hoge opleidingen en door te werken hoogwaardige technologie.

Dus kan die autobouwer met een sterke gulden waarschijnlijk nog steeds concurreren op de wereldmarkt, omdat hij veel waarde toevoegt aan de auto en hij veel grondstoffen goedkoop in kan kopen.
joh ik geloof niet zo in het creëren van deflatie. imo moet een munt vooral stabiel zijn. voor bedrijven is het natuurlijk wel fijn, je nivelleert je schulden weg en als je exporteert zal het ook wel wat helpen. maar het is tijdelijk en er zitten grote nadelen aan.
pi_148799777
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:42 schreef SuperFood het volgende:

[..]

als mensen beginnen over "brakke stellingen" zonder inhoudelijk argument te geven dan probeer ik ze aan te spreken op een niveau dat bij hen past. ^O^
Je kan blijkbaar gewoon niets anders dan op de man spelen :).

Wat was ook al weer je originele account?
pi_148799790
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kan blijkbaar gewoon niets anders dan op de man spelen :).

Wat was ook al weer je originele account?
jij begon ermee, ik doe het terug en nu ga jij huilen? flikker toch op pro eu nws-troll ;)
pi_148799792
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ok, laten we een fictieve Nederlandse autobouwer nemen die alleen bouwt in Nederland en 50 man personeel heeft.

Bijna alle grondstoffen die hij koopt om de auto in elkaar te zetten komen uit het buitenland. Met een sterke gulden kan hij al die grondstoffen erg goedkoop inkopen, daarnaast is zijn personeel waarschijnlijk erg arbeidsproductief door hoge opleidingen en door te werken hoogwaardige technologie.

Dus kan die autobouwer met een sterke gulden waarschijnlijk nog steeds concurreren op de wereldmarkt, omdat hij veel waarde toevoegt aan de auto en hij veel grondstoffen goedkoop in kan kopen.
Toch bakte Spijker er weinig van indertijd ondanks de sterke euro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')