abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:28:38 #1
22565 asco
Los in deze tent
pi_148758241
Ik heb geen kinderen. Wel al 18 jaar dezelfde vriendin. Ben 42.
Prima leven, alles voor elkaar, geen problemen. Bewust kinderloos.

Ik heb wel het idee dat ik over het algemeen een totaal ander leven leid dan mijn leeftijdsgenoten mét kinderen.

Zo ziet mijn leven er voor een heel groot percentage nog net zo uit als toen ik 25/30 was. Waarom ook veranderen als het goed is?

Langzamerhand lijkt het wel alsof ik in een soort grijs gebied kom. Mensen van mijn leeftijd met kids zijn natuurlijk behoorlijk in de meerderheid. Het voelt soms een beetje, tsja ik kan het eigenlijk niet onder woorden brengen, vreemd?

Ik vraag me echt wel eens af hoe ik er over 10/20 jaar voor zal staan. Ergens ga je dat 25/30 jaar gevoel natuurlijk moeten loslaten. En nee, ik ben niet bang om alleen oud te worden, dat bedoel ik er dus niet mee. :s)

Meer mensen die een beetje begrijpen wat ik bedoel en ook zulke hersenspinsels hebben op z'n tijd?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:32:44 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_148758376
Ben net zo oud als jij en mijn kinderen worden langzamerhand groot. Volgens mij lijkt mijn leven over 10 jaar gewoon weer op het leven dat jij rond die tijd leidt. zou me er niet te druk om maken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_148759042
Voor het weet heb je een stel ondankbare kinderen en zie je zo later ook nooit meer. Dat maakt dus niet uit.

Mijn zwager is ook in de 40 geen kinderen, en nog volop naar hardcore feesies. :D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:54:42 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_148780384
Als kind riep ik dat ik nooit kinderen wilden. Toen ging ik babysitten (ik was 12) en als mensen vroegen of ik later zelf kinderen wilde zei ik "ik vind kinderen heel leuk, het lijkt me geweldig om moeder te zijn, maar ik ben er nog niet aan toe". Ik ben nu 48 en geef nog steeds hetzelfde antwoord.

Vroeger knikten ze begrijpend, tegenwoordig lijkt dit antwoord mensen enigzins van slag te brengen. >:)
pi_148935232
Kids zijn hartstikke blij met mij als oom,suiker/peet e.d. :s)
pi_148935383
Ik heb wel kinderen (23 en 4 jaar oud), maar op één vriendin na zijn mijn vriendinnen kinderloos.
Mijn zwager en schoonzus hebben ook geen kinderen, en als wij de jongste niet meer gekregen hadden dan zouden we wat mij betreft in dezelfde categorie zitten als de kinderlozen qua vrijheden en verplichtingen, want een volwassen kind heeft gewoon z'n eigen leven, zeker als je kind niet meer thuis woont.

Dus ja, bij ons is het anders dan bij de kinderlozen omdat we nog een kleintje hebben, maar mijn zusje (2 kinderen; 21 en 22 jaar) zie ik gewoon net zo'n leven leiden als de kinderloze vrienden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')