De échte ROI zit dan ook in de werkelijke economie, je moet de beurs als geheel ook zien als een plek waar overtollige middelen geparkeerd kunnen worden. Veel mensen zien dat andersom, maar rijk worden doe je over het algemeen niet op de beurs, wel rijker worden. Mits de juiste waarderingen offcourse.quote:Op maandag 19 januari 2015 11:09 schreef raptorix het volgende:
100% in een bedrijf waar ik werk, aandelen in 2003 gekocht en inmiddels 4000% gestegen
Heb me even in het ASN-fonds verdiept. Ziet er best goed uit! Ik verwachtte een geitenwollensokken-verhaal maar dat is het niet. YTD 17,71% maar ook hun obligatiefonds doet het netjes YTD 10,48%.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:03 schreef FF_Serieus het volgende:
75% ASN Duurzaam Aandelenfonds
12,5 % FF - Indonesia Fund Y-DIST-USD
12,5 % Fidelity India Focus Fund (USD) Dis
Vorig jaar een rendement van meer dan 25%.
Ik vraag me wel af of je de juiste definitie van YTD in je hoofd hebt.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me even in het ASN-fonds verdiept. Ziet er best goed uit! Ik verwachtte een geitenwollensokken-verhaal maar dat is het niet. YTD 17,71% maar ook hun obligatiefonds doet het netjes YTD 10,48%.
Waarom Tom Tom?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:59 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben bezig met opbouwen, al is het wat mij betreft nooit af.
Vooral aandelen met dividendgroei elk jaar, veelal Amerikaanse. Ik beleg voor de lange termijn. ETF's is makkelijk natuurlijk, maar wel saai, ik maak liever mijn eigen selectie, tis ook een hobby.
Ik doe niet aan turbo's meer, dat lijkt te veel op gokken en dat moet ik niet doen. Het heeft ook niets van doen met mijn beleggingsdoel namelijk vermogen opbouwen.
Mijn geld zit vooral in voeding, farmacie en vastgoed. Mijn tip is TomTom, dat zou wel eens heel groot kunnen worden en ik heb er ook al tijden een deel van mijn vermogen inzitten.
TomTom heeft contracten met vrijwel alle grote autofabrikanten voor het leveren van kaarten en/of realtime-traffic-informatie. Laatst is daar de Volkswagengroep bijgekomen in de VS en Europa. Daarnaast werken ze met Volkswagen aan een zelfrijdende auto dus zonder bestuurder. Ze concurreren Nokia met haar kaarten helemaal weg.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom Tom Tom?
Op de kaarten na zijn de producten vrijwel dood gebloed.
Ik ben daar van op de hoogte echter als ik naar hun eigen apps kijk is het huilen met de pet op.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
TomTom heeft contracten met vrijwel alle grote autofabrikanten voor het leveren van kaarten en/of realtime-traffic-informatie. Laatst is daar de Volkswagengroep bijgekomen in de VS en Europa. Daarnaast werken ze met Volkswagen aan een zelfrijdende auto dus zonder bestuurder. Ze concurreren Nokia met haar kaarten helemaal weg.
Ze zijn veranderd van een bedrijf dat kastjes levert tot een bedrijf dat vooral informatie levert.
Daarnaast zijn er nog andere divisies die allemaal groeien, zoals de sporthorloges met hartslagmeter en route-info.
Kijk voor de grap eens naar de koersdoelen die de grote banken tegenwoordig voor TomTom afgeven. TomTom is een unieke speler in de enorme groeimarkt van zelfrijdende auto's. Ze kunnen informatie leveren met een precisie en kwaliteit zoals geen andere aanbieder dat kan.
Wist je trouwens dat voor alle Apple-producten het TomTom is die de kaarten levert? In ruil daarvoor krijgt TomTom bergen informatie over verkeersstromen waar andere aanbieders hun vingers bij aflikken. Er wordt ook gesuggereerd dat TomTom ook nauw betrokken is bij het ontwikkelen van een auto door Apple.
En daarmee kunnen ze nog steeds niet meer dan een paar duppie's winst behalen per jaar? Dat is dan eng als ze wel concurrentie krijgenquote:Op maandag 23 februari 2015 12:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
TomTom heeft contracten met vrijwel alle grote autofabrikanten voor het leveren van kaarten en/of realtime-traffic-informatie. Laatst is daar de Volkswagengroep bijgekomen in de VS en Europa. Daarnaast werken ze met Volkswagen aan een zelfrijdende auto dus zonder bestuurder. Ze concurreren Nokia met haar kaarten helemaal weg.
Ze zijn veranderd van een bedrijf dat kastjes levert tot een bedrijf dat vooral informatie levert.
Daarnaast zijn er nog andere divisies die allemaal groeien, zoals de sporthorloges met hartslagmeter en route-info.
Kijk voor de grap eens naar de koersdoelen die de grote banken tegenwoordig voor TomTom afgeven. TomTom is een unieke speler in de enorme groeimarkt van zelfrijdende auto's. Ze kunnen informatie leveren met een precisie en kwaliteit zoals geen andere aanbieder dat kan.
Wist je trouwens dat voor alle Apple-producten het TomTom is die de kaarten levert? In ruil daarvoor krijgt TomTom bergen informatie over verkeersstromen waar andere aanbieders hun vingers bij aflikken. Er wordt ook gesuggereerd dat TomTom ook nauw betrokken is bij het ontwikkelen van een auto door Apple.
quote:
Nog bedankt voor deze tipquote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:59 schreef BasEnAad het volgende:
Mijn tip is TomTom, dat zou wel eens heel groot kunnen worden en ik heb er ook al tijden een deel van mijn vermogen inzitten.
Haha, het gaat als een tiet nu, sowieso de laatste weken al. Had jij ze net gekocht of heb je ze al langer?quote:
Ja gaat prima inderdaad . Wilde ze al een tijdje maar twijfelde nog of dit het moment was om in te stappen. Geen spijt van in ieder gevalquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Haha, het gaat als een tiet nu, sowieso de laatste weken al. Had jij ze net gekocht of heb je ze al langer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |