abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:26:46 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_148736505
Ben heel benieuwd of Fokkers er ook voor open staan om hun portefeuille hier te delen en zo af en toe een update te geven.

TS begint natuurlijk. In 2011 heb ik een serieuzer bedrag geïnvesteerd in langlopende out of the money calls ING/Aegon/Philips, dat een hele tijd laten staan en met de winsten daarvan een bredere portefeuille samen kunnen stellen.

Long/short wil zeggen dat ik opties/turbo's bezit.



Yandex (stukken) ontbreekt nog in dit overzicht.

• Ik ben absoluut een amateur. Ik probeer veel te lezen en dan tot de juiste keuzes te komen. Zowel technische als fundamentele opinies, seekingalpha.com is ook een aanrader.

• Er zitten nog wat minder bekende Amerikaanse aandelen tussen (Invensense, Oculus, 3D) waar ik op het moment niet (meer) vrolijk van word. Daarvoor moet vervanging worden gezocht maar dan bij voorkeur niet in iets wat in euro's staat genoteerd. Het Fidelity fonds moet er ook uit en Schlumberger zal waarschijnlijk deze week nog sneuvelen.

• 23% van de portefeuille bestaat nog steeds uit langlopende ING-calls maar de liefde begint te bekoelen, het wil maar niet doorstomen boven die 12. (12% AEX, 6% ASML complementeren de top 3 qua posities).

• Met de AEX speel ik met short en long al ben ik uiteindelijk long gericht. Vanuit mijn werk gezien (financiële instelling) mag ik niet binnen 24 uur een tegengestelde transactie in een instrument doen (bijvoorbeeld niet binnen 24 uur na aankoop weer verkopen) daardoor is daghandel niet mogelijk. Dat is maar goed ook want eigenlijk zitten er teveel verschillende zaken in de portefeuille ten opzichte van de waarde en zadel mezelf daardoor al op met naar verhouding te hoge transactiekosten.