abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:26:46 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_148736505
Ben heel benieuwd of Fokkers er ook voor open staan om hun portefeuille hier te delen en zo af en toe een update te geven.

TS begint natuurlijk. In 2011 heb ik een serieuzer bedrag geïnvesteerd in langlopende out of the money calls ING/Aegon/Philips, dat een hele tijd laten staan en met de winsten daarvan een bredere portefeuille samen kunnen stellen.

Long/short wil zeggen dat ik opties/turbo's bezit.



Yandex (stukken) ontbreekt nog in dit overzicht.

• Ik ben absoluut een amateur. Ik probeer veel te lezen en dan tot de juiste keuzes te komen. Zowel technische als fundamentele opinies, seekingalpha.com is ook een aanrader.

• Er zitten nog wat minder bekende Amerikaanse aandelen tussen (Invensense, Oculus, 3D) waar ik op het moment niet (meer) vrolijk van word. Daarvoor moet vervanging worden gezocht maar dan bij voorkeur niet in iets wat in euro's staat genoteerd. Het Fidelity fonds moet er ook uit en Schlumberger zal waarschijnlijk deze week nog sneuvelen.

• 23% van de portefeuille bestaat nog steeds uit langlopende ING-calls maar de liefde begint te bekoelen, het wil maar niet doorstomen boven die 12. (12% AEX, 6% ASML complementeren de top 3 qua posities).

• Met de AEX speel ik met short en long al ben ik uiteindelijk long gericht. Vanuit mijn werk gezien (financiële instelling) mag ik niet binnen 24 uur een tegengestelde transactie in een instrument doen (bijvoorbeeld niet binnen 24 uur na aankoop weer verkopen) daardoor is daghandel niet mogelijk. Dat is maar goed ook want eigenlijk zitten er teveel verschillende zaken in de portefeuille ten opzichte van de waarde en zadel mezelf daardoor al op met naar verhouding te hoge transactiekosten.

• Voor de nabije toekomst kijk ik naar een ETF om in India mee te doen, denk ik long te gaan in Banco Santander lal geven de resultaten van banken in de VS vandaag te denken, short in de rente van staatspapieren van de VS en net als iedereen wil ik graag weten wat de oliebodem wordt ;). Ook lijkt het mij toch verstandig in minder losse stukken te gaan zitten en daarvoor in de plaats naar indices te kijken. Tot slot ga ik de portefeuille die nogal bullish is beschermen met meer puts. Daarnaast staat er nog genoeg op de watchlist maar ik wil ook nog een beetje liquide blijven :)

• Fouten die ik maak? te strakke stop losses bij turbo's kiezen (baidu en Akzo) en net zoals veel beleggers te vroeg winst nemen (zat short in Tesla en DSM) en verliezen te lang door laten lopen (SBM, 3D). Teveel focus op Nederland (AEX en Nederlandse bedrijven).


Hoe ziet jouw portefeuille eruit? Waar ligt jouw focus nu op? :W

[ Bericht 0% gewijzigd door PLAE@ op 16-01-2015 16:54:23 ]
pi_148773327
75% ASN Duurzaam Aandelenfonds
12,5 % FF - Indonesia Fund Y-DIST-USD
12,5 % Fidelity India Focus Fund (USD) Dis

Vorig jaar een rendement van meer dan 25%.
pi_148833841
100% in een bedrijf waar ik werk, aandelen in 2003 gekocht en inmiddels 4000% gestegen :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148836034
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:09 schreef raptorix het volgende:
100% in een bedrijf waar ik werk, aandelen in 2003 gekocht en inmiddels 4000% gestegen :+
De échte ROI zit dan ook in de werkelijke economie, je moet de beurs als geheel ook zien als een plek waar overtollige middelen geparkeerd kunnen worden. Veel mensen zien dat andersom, maar rijk worden doe je over het algemeen niet op de beurs, wel rijker worden. Mits de juiste waarderingen offcourse. :P
pi_148836414
OT:

Mijn beleggingsportefeuille bestaat momenteel uit vrijwel geheel cash, er is imo bijna geen assetklasse die aantrekkelijk gewaardeerd is.

Investeringen in de werkelijke economie genieten qua risk/reward absoluut mijn voorkeur!
  maandag 19 januari 2015 @ 23:20:49 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_148861292
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:03 schreef FF_Serieus het volgende:
75% ASN Duurzaam Aandelenfonds
12,5 % FF - Indonesia Fund Y-DIST-USD
12,5 % Fidelity India Focus Fund (USD) Dis

Vorig jaar een rendement van meer dan 25%.
Heb me even in het ASN-fonds verdiept. Ziet er best goed uit! Ik verwachtte een geitenwollensokken-verhaal maar dat is het niet. YTD 17,71% maar ook hun obligatiefonds doet het netjes YTD 10,48%.

[ Bericht 1% gewijzigd door PLAE@ op 19-01-2015 23:26:29 ]
pi_148864722
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:20 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me even in het ASN-fonds verdiept. Ziet er best goed uit! Ik verwachtte een geitenwollensokken-verhaal maar dat is het niet. YTD 17,71% maar ook hun obligatiefonds doet het netjes YTD 10,48%.
Ik vraag me wel af of je de juiste definitie van YTD in je hoofd hebt.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:00:54 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_148866770
Nee waarschijnlijk niet. Ik dacht van een jaar geleden tot vandaag.
pi_148866992
Mijn eigen portefeuille bestaat momenteel voor

50% Think Global Equity ETF
50% ING hoog dividend aandelenfonds

Gaat om een klein bedrag; <10.000,-

Samen met mijn vrouw hebben we een gezamenlijke belegginsrekening

50% ING duurzaam aandelenfonds
50% Think Global Equity ETF

Ik ben nog behoorlijk zoekende in hoe ik echt een goede portefeuille samen kan stellen. Think hebben we pas onlangs aangeschaft en heeft vooral te maken dat we de afgelopen twee jaar een enorme sprong hebben gemaakt dmv het duurzaam aandelenfonds.

Sowieso vraag ik me af of we uberhaupt bij de ING moeten blijven, maar de kosten zijn goed te overzien. Zeker gezien we voor lange termijn beleggen met een maandelijkse inleg. Met mijn eigen rekening wil ik wat meer gaan "Spelen".
pi_148869889
Nu:
75% cash (spaarrekeningen)
14,5% vastgoed (goedkoop 2e huisje)
9,5% in diverse ETFs en een aantal index-turbo's die ik als buy& hold gebruik

Over een maand wordt het:
87% vastgoed
9,5% in diverse ETFs en een aantal index-turbo's die ik als buy& hold gebruik
3,5% cash

Daarna zal ik cash eerst een beetje opbouwen om een voldoende buffer te voorzien (ongeveer heel 2015 nodig, schat ik) en daarna mijn ETF portfolio verder uitbouwen.
Ik zal ook verder nadenken of ik van de index-turbo's af wil (leverage zal niet handig zijn wanneer de equities bel barst)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_148869943
Zo ongeveer:

pi_149867887
Ik ben nu bezig met een portefeuille opbouwen.

Heb op het moment 25% in een ruim beleggingsfonds
10% in ING
7,5%Shell
7,5%postnl

En 50% cash

Ben er verder nog niet helemaal over uit. Denk wat meer in het buitenland gaan kopen.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:59:42 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149887931
Ik ben bezig met opbouwen, al is het wat mij betreft nooit af.
Vooral aandelen met dividendgroei elk jaar, veelal Amerikaanse. Ik beleg voor de lange termijn. ETF's is makkelijk natuurlijk, maar wel saai, ik maak liever mijn eigen selectie, tis ook een hobby.

Ik doe niet aan turbo's meer, dat lijkt te veel op gokken en dat moet ik niet doen. Het heeft ook niets van doen met mijn beleggingsdoel namelijk vermogen opbouwen.

Mijn geld zit vooral in voeding, farmacie en vastgoed. Mijn tip is TomTom, dat zou wel eens heel groot kunnen worden en ik heb er ook al tijden een deel van mijn vermogen inzitten.
pi_149950128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:59 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben bezig met opbouwen, al is het wat mij betreft nooit af.
Vooral aandelen met dividendgroei elk jaar, veelal Amerikaanse. Ik beleg voor de lange termijn. ETF's is makkelijk natuurlijk, maar wel saai, ik maak liever mijn eigen selectie, tis ook een hobby.

Ik doe niet aan turbo's meer, dat lijkt te veel op gokken en dat moet ik niet doen. Het heeft ook niets van doen met mijn beleggingsdoel namelijk vermogen opbouwen.

Mijn geld zit vooral in voeding, farmacie en vastgoed. Mijn tip is TomTom, dat zou wel eens heel groot kunnen worden en ik heb er ook al tijden een deel van mijn vermogen inzitten.
Waarom Tom Tom?
Op de kaarten na zijn de producten vrijwel dood gebloed.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 februari 2015 @ 12:10:13 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149950364
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom Tom Tom?
Op de kaarten na zijn de producten vrijwel dood gebloed.
TomTom heeft contracten met vrijwel alle grote autofabrikanten voor het leveren van kaarten en/of realtime-traffic-informatie. Laatst is daar de Volkswagengroep bijgekomen in de VS en Europa. Daarnaast werken ze met Volkswagen aan een zelfrijdende auto dus zonder bestuurder. Ze concurreren Nokia met haar kaarten helemaal weg.
Ze zijn veranderd van een bedrijf dat kastjes levert tot een bedrijf dat vooral informatie levert.

Daarnaast zijn er nog andere divisies die allemaal groeien, zoals de sporthorloges met hartslagmeter en route-info.

Kijk voor de grap eens naar de koersdoelen die de grote banken tegenwoordig voor TomTom afgeven. TomTom is een unieke speler in de enorme groeimarkt van zelfrijdende auto's. Ze kunnen informatie leveren met een precisie en kwaliteit zoals geen andere aanbieder dat kan.
Wist je trouwens dat voor alle Apple-producten het TomTom is die de kaarten levert? In ruil daarvoor krijgt TomTom bergen informatie over verkeersstromen waar andere aanbieders hun vingers bij aflikken. Er wordt ook gesuggereerd dat TomTom ook nauw betrokken is bij het ontwikkelen van een auto door Apple.

[ Bericht 2% gewijzigd door BasEnAad op 23-02-2015 12:19:41 ]
pi_149957074
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

TomTom heeft contracten met vrijwel alle grote autofabrikanten voor het leveren van kaarten en/of realtime-traffic-informatie. Laatst is daar de Volkswagengroep bijgekomen in de VS en Europa. Daarnaast werken ze met Volkswagen aan een zelfrijdende auto dus zonder bestuurder. Ze concurreren Nokia met haar kaarten helemaal weg.
Ze zijn veranderd van een bedrijf dat kastjes levert tot een bedrijf dat vooral informatie levert.

Daarnaast zijn er nog andere divisies die allemaal groeien, zoals de sporthorloges met hartslagmeter en route-info.

Kijk voor de grap eens naar de koersdoelen die de grote banken tegenwoordig voor TomTom afgeven. TomTom is een unieke speler in de enorme groeimarkt van zelfrijdende auto's. Ze kunnen informatie leveren met een precisie en kwaliteit zoals geen andere aanbieder dat kan.
Wist je trouwens dat voor alle Apple-producten het TomTom is die de kaarten levert? In ruil daarvoor krijgt TomTom bergen informatie over verkeersstromen waar andere aanbieders hun vingers bij aflikken. Er wordt ook gesuggereerd dat TomTom ook nauw betrokken is bij het ontwikkelen van een auto door Apple.
Ik ben daar van op de hoogte echter als ik naar hun eigen apps kijk is het huilen met de pet op.
Maar ik snap je punt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149965227
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

TomTom heeft contracten met vrijwel alle grote autofabrikanten voor het leveren van kaarten en/of realtime-traffic-informatie. Laatst is daar de Volkswagengroep bijgekomen in de VS en Europa. Daarnaast werken ze met Volkswagen aan een zelfrijdende auto dus zonder bestuurder. Ze concurreren Nokia met haar kaarten helemaal weg.
Ze zijn veranderd van een bedrijf dat kastjes levert tot een bedrijf dat vooral informatie levert.

Daarnaast zijn er nog andere divisies die allemaal groeien, zoals de sporthorloges met hartslagmeter en route-info.

Kijk voor de grap eens naar de koersdoelen die de grote banken tegenwoordig voor TomTom afgeven. TomTom is een unieke speler in de enorme groeimarkt van zelfrijdende auto's. Ze kunnen informatie leveren met een precisie en kwaliteit zoals geen andere aanbieder dat kan.
Wist je trouwens dat voor alle Apple-producten het TomTom is die de kaarten levert? In ruil daarvoor krijgt TomTom bergen informatie over verkeersstromen waar andere aanbieders hun vingers bij aflikken. Er wordt ook gesuggereerd dat TomTom ook nauw betrokken is bij het ontwikkelen van een auto door Apple.
En daarmee kunnen ze nog steeds niet meer dan een paar duppie's winst behalen per jaar? Dat is dan eng als ze wel concurrentie krijgen ;)
so long and thanks for all the fish
pi_149996853
BAM. Gekocht op 1,75eu. Inmiddels verkocht op 3,85eu.
GoPro. Putopties met een uitoefenprijs van 80usd, exp. 27-02-15

ETF:
30% obligaties euro
20% obligaties wereldwijs
15% ETF emerging markets
15% ETF Euro
20% ETF worldwide

80% belegd vermogen in ETF's, 20% in speculatief.
Positie in ETF's worden maandelijks uitgebreid met 100eu.

[ Bericht 8% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 24-02-2015 17:56:14 ]
pi_150009256
25% obligaties wereldwijd
50% aandelen wereldwijd
25% aandelen opkomende landen

Afgerond zullen het ongeveer deze percentages zijn.
pi_150009953
700 Olies, vanwege het dividend. Met enige regelmaat ga ik short op out-of-the-money call's om zo wat extra rendement (4%/jaar) te behalen met het risico ze kwijt te raken.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_150036055
quote:
18s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:13 schreef Bananenman het volgende:
Zo ongeveer:

[ afbeelding ]
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_150063622
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:59 schreef BasEnAad het volgende:
Mijn tip is TomTom, dat zou wel eens heel groot kunnen worden en ik heb er ook al tijden een deel van mijn vermogen inzitten.
Nog bedankt voor deze tip :7
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:31:34 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_150063693
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:29 schreef eend112 het volgende:

[..]

Nog bedankt voor deze tip :7
Haha, het gaat als een tiet nu, sowieso de laatste weken al. Had jij ze net gekocht of heb je ze al langer?
pi_150063825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:31 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Haha, het gaat als een tiet nu, sowieso de laatste weken al. Had jij ze net gekocht of heb je ze al langer?
Ja gaat prima inderdaad . Wilde ze al een tijdje maar twijfelde nog of dit het moment was om in te stappen. Geen spijt van in ieder geval :7
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_150063876
Nokia LONG
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')