abonnement Unibet Coolblue
pi_148830113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je het 'geld krijgen' noemt dan snap je het systeem achter de HRA niet. En heb je dus ook niet in de gaten dat je vraag nergens op slaat.
Hahahaha
pi_148830127
Ik heb ook teveel HRA gekregen. Ik krijg het. Gewoon 'n koopsubsidie.
Sorry, Janneke. Sterkte.
pi_148837621
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien is het antwoord al gegeven maar misschien heeft het te maken met het stijgen van de arbeidskorting. Mensen die werken hoeven in 2015 minder inkomstenbelasting te betalen en dat kan al gauw een euro of 400 zijn. Mogelijk krijg je daardoor een hogere voorlopige teruggaaf
Bij mij was het bedrag 40 euro hoger dan in December. Zal zo'n beetje wel kloppen. Na de aangifte van 2014 mooi weer terug veranderen in minder maandelijkse teruggave. Ik heb altijd maar een hekel aan moeten bij betalen.

Trouwens voor TS dat bedrag kun je aanpassen door het invullen van de voorlopige teruggave voor 2015. Dan gewoon je rente bedrag wat je per jaar betaald naar beneden brengen en tada, minder maandelijkse terug gave.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:28:45 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148837815
Wij kregen ¤ 11 minder, dus ik denk dat ze de bedragen aangepast hebben met de nieuwe wetgeving (jaarlijks een half procent minder aftrek), en dat je eenmalige bedrag lager gaat uitkomen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 januari 2015 @ 13:32:32 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148837947
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 05:11 schreef Pierson87 het volgende:
Ik heb ook teveel HRA gekregen. Ik krijg het. Gewoon 'n koopsubsidie.
Sorry, Janneke. Sterkte.
En dat is het ook gewoon.

Hoe graag sommige mensen ook willen doen alsof het geen hapje uit de diverse subsidiepotten is, want het is natuurlijk veel makkelijker tekeergaan over mensen met ¤ 200 huurtoeslag en ¤ 65 zorgtoeslag dan over mensen die maandelijks ¤ 700 HRA krijgen overgemaakt van de belastingdienst.

Als dat verschil zo ernstig is, maak huur boven en drempelbedrag dan ook maar aftrekbaar voor mensen met een laag inkomen, is het ook geen toeslag meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148915871
Hier ook een onverklaarbaar hoger bedrag aan hra teruggave, zal wel met de nieuwe belastingregels te maken hebben. Nettoloon is ook hoger, maar vakantiegeld en toelages worden extra gekort.
pi_148915923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien is het antwoord al gegeven maar misschien heeft het te maken met het stijgen van de arbeidskorting. Mensen die werken hoeven in 2015 minder inkomstenbelasting te betalen en dat kan al gauw een euro of 400 zijn. Mogelijk krijg je daardoor een hogere voorlopige teruggaaf
Dit dus,,
pi_148927532
Je voorlopige teruggaaf bestaat uit meer componenten dan enkel je hypotheekrente die je van de inkomen aftrekt. Het kan zijn dat je door de inkomens afhankelijke heffingskorting nog meer terugkrijgt dan voorheen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')