abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:37:24 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148715862
quote:
’Ik laat me door niemand bang maken’

Hij had het zelfgeschreven briefje met de kreet 'Je Suis Charlie' pas gistermiddag voor het raam van zijn woning aan de Vijzelgracht gehangen. Een paar uur later zag Hans van Beusekom (77) er een steen doorheen vliegen.

De Amsterdammer zat met visite in de kamer achter het raam toen er een harde knal klonk. Een stuk stoeptegel van zo'n veertig vierkante centimeter was tegen zijn raam gegooid. Omdat het dubbel glas betrof, kwam de steen niet verder dan de eerste laag. Die raakte wel flink beschadigd.

'Ik ga er vanuit dat deze actie met het briefje dat ik voor het raam heb gehangen te maken heeft. Er is nog nooit eerder een steen door de ruiten gegooid, dus dat kan onmogelijk toeval zijn', aldus Van Beusekom.

Vrijheid van meningsuiting
Hij had het A4'tje met de kreet 'Je Suis Charlie' pas gistermiddag opgehangen, omdat een kennis hem vroeg of hij nog iets deed met de gebeurtenissen in Parijs vorige week. Het briefje voor zijn raam leek hem toen wel een goed idee. 'Waarom? Ik ben voor vrijheid van meningsuiting.'

En toen kwam dus die steen. De vrouw die bij Van Beusekom op bezoek was, heeft iemand van rond de 20 jaar hard weg zien lopen. Ze heeft hem nog geprobeerd in te halen, maar dat was tevergeefs.

Echt geschrokken is de 77-jarige niet. 'Het briefje hangt er nog steeds en ik laat het voorlopig hangen. Het raam laat ik ook even voor wat het is, daar zitten een paar grote scheuren in. Het is nu een dubbel statement: ik ben voor vrijheid van meningsuiting én ik laat me door niemand bang maken. Ik maak me meer zorgen om wat er in Parijs is gebeurd dan om wat er met mijn raam is gebeurd.'

Van Beusekom heeft de politie gebeld om erachter te komen of er al eerder soortgelijke meldingen zijn geweest. 'Dat was niet zo, zeiden ze. Aangifte heb ik niet gedaan, want volgens de dienstdoende agent is het een lastig verhaal om de dader te achterhalen.'
Ze lopen hier gewoon over straat, we hebben ze ons land binnen gelaten. Maar hoe komen we er vanaf?

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 15-01-2015 17:58:21 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148715940
Er staat toch duidelijk "Je suis Charly"? :? Ik zou de daders zoeken in laaggeletterde hoek. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_148716014
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef
Ze lopen hier gewoon over straat, we hebben ze ons land binnen gelaten. Maar hoe komen we er vanaf?
Bedoel je die meelopers die Charlie Hebbon tot een week geleden niet eens kenden?
En die te lam zijn om op internet een 'je suis charlie' afbeelding te zoeken en te printen, ipv zelf te schrijven op een kladblaadje??
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:41:56 #4
168304 Mani89
pi_148716045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Bedoel je die meelopers die Charlie Hebbon tot een week geleden niet eens kenden?
En die te lam zijn om op internet een 'je suis charlie' afbeelding te zoeken en te printen, ipv zelf te schrijven op een kladblaadje??
Nee ik bedoelde extremistische moslims.
pi_148716049
quote:
5s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:39 schreef NotYou het volgende:
Er staat toch duidelijk "Je suis Charly"? :? Ik zou de daders zoeken in laaggeletterde hoek. ^O^
Dat is dus die man op de foto.
Noem je hem laaggeletterd!
Ironisch.
pi_148716065
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde extremistische moslims.
Onzin.
Zie reactie van NotYou.
Doe er je voordeel mee.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:43:12 #7
168304 Mani89
pi_148716084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Onzin.
Zie reactie van NotYou.
Doe er je voordeel mee.
Wat is onzin?
pi_148716153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat is onzin?
Heb jij ook 'je suis Charly' op de achterkant van je Aldi kassabon geschreven en op je raam geplakt.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:46:50 #9
168304 Mani89
pi_148716242
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Heb jij ook 'je suis Charly' op de achterkant van je Aldi kassabon geschreven en op je raam geplakt.
Volgens mij ben je dronken.
pi_148716420
quote:

[..]

Onzin.
Zie reactie van NotYou.
Doe er je voordeel mee.
Volgens mij ben je inderdaad dronken
pi_148716616
quote:

[..]

Al was dat zo, het maakt toc niet uit op wat voor manier het gedaan is, het is het idee dat telt imho.
pi_148716649
Tokkies die geen vrijheid kunnen hendelen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148717022
quote:

[..]

Al was het een stuk pleepapier en stonden er nog meer spelfouten in.
Het is het raam van die man, het huis van die man en niemand heeft het recht dat te vernielen.
pi_148717036
Dat is toch vragen om een reactie.
pi_148717217
Fijn hé die multiculturele samenleving.

Zie ook http://www.geenstijl.nl/m(...)het_allerergste.html

Maar ondertussen maar roepen dat Wilders een volksmenner is en het echt niet aan de islam ligt :')

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wilders zei het gisteravond voortreffelijk in het debat: De PvdA en andere partijen hebben de grenzen open gezet en er voor gezorgd dat deze lieden zich hier konden vestigen. Grenzen sluiten; geen niet-westerse immigratie meer en uit Schengen.
pi_148717370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Maar ondertussen maar roepen dat Wilders een volksmenner is en het echt niet aan de islam ligt :')

[..]

Wilders zei het gisteravond voortreffelijk in het debat: De PvdA en andere partijen hebben de grenzen open gezet en er voor gezorgd dat deze lieden zich hier konden vestigen. Grenzen sluiten; geen niet-westerse immigratie meer en uit Schengen.
"Een stel moslimachtige mensen" :X :')
Je suis Charlie Sheen
pi_148717424
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:06 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Al was het een stuk pleepapier en stonden er nog meer spelfouten in.
Het is het raam van die man, het huis van die man en niemand heeft het recht dat te vernielen.
is wel een stukje straatbeeldvervuiling.
De buurt wordt er zo niet fraaier op.
Zou wat zijn als iedereen maar een stuk papier voor zijn raam gaat hangen.
pi_148717466
quote:
Tering, wat een mongolen.
pi_148717562
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geweldige oplossing de grens dicht en weer net als vroeger een onbemande grenspost omdat we niet willen dat vrachtwagens te lang stilstaan.
pi_148717570
quote:

[..]

Dat is dus die man op de foto.
Noem je hem laaggeletterd!

Ironisch.
Nee, jij noemt hem laaggeletterd, tenzij je toevallig weet dat hij "Charly" heet en je dat bedoelt. Zou wel het briefje verklaren.
Je suis Charlie Sheen
pi_148717919
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:20 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee, jij noemt hem laaggeletterd, tenzij je toevallig weet dat hij "Charly" heet en je dat bedoelt. Zou wel het briefje verklaren.
zijn niet mijn woorden anders.
pi_148717936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

zijn niet mijn woorden anders.
Wiens woorden plaatste je dan? Was je bezeten?
Je suis Charlie Sheen
pi_148717969
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:31 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wiens woorden plaatste je dan? Was je bezeten?
Kijk eens in post 2.
pi_148718026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

is wel een stukje straatbeeldvervuiling.
De buurt wordt er zo niet fraaier op.
Zou wat zijn als iedereen maar een stuk papier voor zijn raam gaat hangen.
Ik heb nog even goed naar de foto gekeken en je hebt gelijk.
Het stukje papier op de ruit bepaalt het straatbeeld. Mijn excuus hiervoor.
pi_148718064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Kijk eens in post 2.
Gedaan en nu?
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')