abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_148886021
Ik zou contact met jeugdzorg opnemen.
pi_148886190
Wat je ook doet, zin heeft het toch niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148886339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Wat je ook doet, zin heeft het toch niet.
dat zal best. maar ik kan het voor mezelf echt niet maken om gewoon niks te doen. heb ik niet in me. en ja; ik weet dat het allemaal nogal zinloos is, maar ja. niks aan te doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_148886871
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:35 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zal best. maar ik kan het voor mezelf echt niet maken om gewoon niks te doen. heb ik niet in me. en ja; ik weet dat het allemaal nogal zinloos is, maar ja. niks aan te doen.
Blijkbaar zijn beide ouders het kind niet waard.
Ze was beter af geweest bij crisisopvang en dus gewoon niet meer verplaatsen. Maar ach. Biologische vader blijkbaar in beeld. Je kan wel raden hoe het dan verder gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148887350
juh ;(

maar ze mag ook hier.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:58:31 #131
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_148887416
Ja hoi!

Ik werd door Burdie op deze post gewezen:

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:35 schreef simmu het volgende:
ik had vannacht politie aan de deur, of we het buurmeisje willen opvangen want haar moeder werd gearresteerd. dat hebben wij aanvaard, en we regelen alles. maar wat nu? heb haar gewoon naar school nu, juf (discreet!) ingelicht. de ex van de moeder wil nu plots contact met ons en ik hou vol dat wij aangewezen zijn om voor het meisje te zorgen. ben ik daarin correct? ik heb ook geen idee van hoe of wat met de moeder.
Mijn ouders hebben jarenlang crisisopvang gedaan, dus een beetje weet ik wel hoe het werkt :)

Allereerst: Chapeau. Een betere samenleving begint bij jou!

In principe hoort het kind bij een ouder/voogd te zijn, tenzij dit niet mogelijk is. Dan komt Jeugdzorg om de hoek. Jeugdzorg zal op zoek gaan naar een crisisopvanglokatie (bijvoorbeeld opa/oma of de buurvrouw..), waar er in overleg bepaald wordt hoe dit verder moet, en met wie het kind wel en geen contact mag hebben.

Dus: Bedenken wat je wil (voor je buurmeisje zorgen voor langere danwel kortere duur, of zsm een einde aan deze situatie) en zoek dan zelf Jeugdzorg op om dit af te spreken. Met de huidige werkdruk vinden ze het maar wat fijn dat er een situatie is die zichzelf op lijkt te lossen, maar ze hebben de verantwoordelijkheid om een veilige situatie voor het kind te bewerkstelligen. Tot die tijd loop je zelf ook nog het risico om (als iemand kwaad wil) van ontvoering beschuldigd te worden. Je houdt immers je buurmeisje weg bij haar ouder/voogd .. en dat mag niet.

Dus: Volg je hart voor hoe lang je denkt dat je je buurmeisje kan helpen, maar gebruik je hoofd voor de afspraken eromheen. Zorg dat het feit dat ze bij jullie blijft een juridische basis heeft. De politie heeft daar _niets_ mee te maken. De politie spoort op, en voert opdrachten, zoals het aanhouden van moeder, uit. Het feit dat de politie eea aan je gevraagd heeft, betekent niet veel. Je zult echt, als je voor langere duur het kind wilt opvangen, met Jeugdzorg aan de slag moeten.

Veel succes en sterkte, en wat tof dat je dit doet!
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_148887492
ik heb haar een papiertje toegestopt met onze telefoonnummers en haar verteld dat dat voor haar is. dat ze dat moet verstoppen en als er iets is, dat ze altijd mag bellen. en ik ga dus in de clinch met wie er ook over moge gaan. don quichotte, dat lukt wel :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:01:20 #133
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_148887532
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:42 schreef simmu het volgende:
nou nee. ze is niet veilig bij ons. van jeugdzorg moest ze naar haar vader. die belde na een paar uur (...) en was binnen een paar minuten aan het schelden tegen me, terwijl de ex ook tegen me bezig was over dat het meisje naar hem toe moest omdat de moeder dat zou willen, dus toen heb ik de politie gebeld met de mededeling dat ik het meiske niet aan een willekeurige scheldende debiel mee ga geven (willekeurig welke van de 2) en dat ze maar iemand moesten sturen. dat deden ze en ze moest mee. morgen bel ik jeugdzorg want dit zit me dusdanig niet lekker dat ik er iets mee ga doen.
Ik lees deze net iets na mijn eerste post, waarvoor excuses ;)

Jeugdzorg moet dit oplossen. En ze zullen het kind zeer waarschijnlijk aan de vader meegeven.
Zorg ervoor dat iemand van Jeugdzorg (al dan niet met vader) langskomt, zodat je het kindje in goed fatsoen over kunt dragen.

Arm kind :'(
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:03:37 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148887627
Wat een ellende.

Overigens vind ik het wel vreemd dat ze niet gelijk contact gezocht hebben met de vader, als die dus kennelijk wel gewoon in beeld is.
Maar goed, je huidige vriendin sturen om je kind op te halen dat 's nachts d'r moeder gearresteerd heeft zien worden is ook niet echt van het niveau dat je hem wilt nomineren voor vader van het jaar :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148888026
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:03 schreef Leandra het volgende:
Wat een ellende.

Overigens vind ik het wel vreemd dat ze niet gelijk contact gezocht hebben met de vader, als die dus kennelijk wel gewoon in beeld is.
Maar goed, je huidige vriendin sturen om je kind op te halen dat 's nachts d'r moeder gearresteerd heeft zien worden is ook niet echt van het niveau dat je hem wilt nomineren voor vader van het jaar :{
ligt er ook aan of vader gezag heeft, of dat er een omgangsregeling is, of dat het meisje misschien al onder toezicht staat of misschien in het vrijwillig kader bekend staat bij het CJG.

Daarnaast kan simmu wel tijdelijk opvangen maar jeugdzorg hoort in dit soort gevallen ingeseind te worden door politie op het moment van arrestatie. Jeugdzorg heeft een crisisinterventie team (iig in Den Haag wel). Jeugdzorg kan dan aangeven dat het meisje voor 1 nacht bij simmu had kunnen blijven maar er had vandaag wel actie ondernomen moeten worden.

Ik hoop iig dat het meisje een goed plekje krijgt waar ze eventueel langer zou kunnen blijven als dat nodg is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:27:08 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148888770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

ligt er ook aan of vader gezag heeft, of dat er een omgangsregeling is, of dat het meisje misschien al onder toezicht staat of misschien in het vrijwillig kader bekend staat bij het CJG.

Daarnaast kan simmu wel tijdelijk opvangen maar jeugdzorg hoort in dit soort gevallen ingeseind te worden door politie op het moment van arrestatie. Jeugdzorg heeft een crisisinterventie team (iig in Den Haag wel). Jeugdzorg kan dan aangeven dat het meisje voor 1 nacht bij simmu had kunnen blijven maar er had vandaag wel actie ondernomen moeten worden.

Ik hoop iig dat het meisje een goed plekje krijgt waar ze eventueel langer zou kunnen blijven als dat nodg is.
Als er een reden is waarom het kind niet naar vader zou kunnen is het helemaal absurd dat ze min of meer tegen Simmu zeggen "vader belt je wel om eea te regelen" en dat vader dan z'n vriendin stuurt om het kind op te halen.
Dat rijmt absoluut niet met een geschiedenis bij CJG, en ook niet met het niet hebben van ouderlijk gezag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148893157
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:19 schreef -Spring het volgende:
Ik vind de hoofdsmaak al vrij naar.
klopt. ik bedoel ook die bijsmaak daar nog naast.

hoop zo dat alles snel weer op zn pootjes terecht komt voor het buurmeisje. hoe wat of waar maakt dan niet uit, zolang zij er niet nog meer de dupe van wordt.
pi_148904697
nou, 4 doorverwijzingen (en per stuk eerst een receptioniste gevolgd door een secretaresse) verder en we zijn bij de juiste instelling. ze gaan dingen nakijken, want ook zij vinden de gang van zaken wel erg, ehm, bijzonder.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:13:37 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148908297
En vervolgens mogen ze je waarschijnlijk niets vertellen omdat je geen belanghebbende bent...
Ik zet het wat sarcastisch neer, maar het zou me niet eens verbazen als je om die reden geen follow-up krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148912970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:13 schreef Leandra het volgende:
En vervolgens mogen ze je waarschijnlijk niets vertellen omdat je geen belanghebbende bent...
Ik zet het wat sarcastisch neer, maar het zou me niet eens verbazen als je om die reden geen follow-up krijgt.
tsja. desondanks ga ik er wel achteraan. maar dat weet ik wel :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:48:13 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148913237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:39 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. desondanks ga ik er wel achteraan. maar dat weet ik wel :)
En gelijk heb je, want er mankeert van alles aan de manier waarop dit gegaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148913346
over een paar daagjers kom ik wel ff met de billen bloot over wat er nou eigenlijk gebeurd was, maar dat lijkt me nu ff niet handig :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:53:19 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148913406
Ik heb t nieuwsbericht ook al gelezen dus heb wel een idee... Verbaast me dat noch vader van kind, noch ex-vriend erbij betrokken was, en dat ze nog niet weer thuis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148913499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:53 schreef Leandra het volgende:
Ik heb t nieuwsbericht ook al gelezen dus heb wel een idee... Verbaast me dat noch vader van kind, noch ex-vriend erbij betrokken was, en dat ze nog niet weer thuis is.
ehm, ja, kijk. die agent die gistermiddag liet wel iets los over die ex (die wilde ik bellen ivm de honden). dat ik er maar niet op moest rekenen dattie opnam :')

ik kan iig wel al veilig loslaten dat we het hier eigenlijk hebben over een dorpsvete. er is hier in de laatste 2 dagen denk ik meer politie geweest dan heel het vorige jaar zowat. ik ben gister ook zo vrij geweest om de andere buren (een oud stel wat als voornaamste hobbie "uit het raam loeren" heeft) in te seinen over dat ik gewaarschuwd was over een wraakaktie. oom agent ook trouwens.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_148913557
er was hier afgelopen weekend ook nogal wat gedonder met gejatte en gesloopte fietsen, krassen op auto's, dat werk. maar dat hoorde ik pas gisteravond, wij waren een weekendje weg naar hunzedal
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:03:14 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148913679
Hmmz okay, dus wel bij betrokken maar kennelijk vrijwel direct vrijgelaten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148913763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:03 schreef Leandra het volgende:
Hmmz okay, dus wel bij betrokken maar kennelijk vrijwel direct vrijgelaten?
dat denk ik niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 10:15:19 #148
5428 crew  miss_sly
pi_148971689
Ik lees het nu pas allemaal. Hoe is het met het meisje, simmu? Heb je nog iets over of van haar gehoord? Arm kind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148979632
haar stiefmoeder heeft gebeld, het gaat naar omstandigheden redelijk en het was de bedoeling dat ze vandaag op school zou zijn, maar dat was ze niet.

wel een hoop gedoe op school. maar daar heb ik het nog ff liever niet over ;) maar man, wat een zijn sommigen toch een tokkievolk. en wat ben ik blij lang geleden al geleerd te hebben me niet op de kop te laten zitten door kuttige bullebakken.

edit: die stiefmoeder heeft me ook haar nummer gegeven, en is bereid om onze hulp te aanvaarden, mocht het meisje toch hier weer terug naar school gaan (wat geloof ik toch wel de bedoeling is)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:42:58 #150
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_148988333
Jeetje wat een verhaal simmu...

Ik ben op zoek naar iets waarvan ik niet weet hoe het heet. :+
Voor onze jongste maak ik een buzz lightyearpak. (Althans, dat is de ambitie)
Ik wil er graag een geluidje in hebben, een piepje of lasergeluidje oid. Er zullen vast kleine apparaatjes bestaan die geluid maken als je erop drukt/als je ze beweegt, zoals bijvoorbeeld in een muziekkaart of speelgoedje. Weet iemand of zoiets bestaat en hoe het heet? Google snapt me niet.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')