abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6617243
Ik kreeg van de week een brief van de IB-groep waarin mijn gegevens staan om te kijken of die og wel kloppen. Op het 2e velletje stond onder andere het volgende:

Je schuld in euro
Het saldo van je schulden is per -- -- 2002
Prestatiebeurs groot bedrag
Voorlopige OV-lening groot bedrag

Maar ik heb helemaal geen studieschuld!! Ik heb niks geleend en ook niks teveel gekregen. Wat bedoelen ze hier mee?

Ik zal zo de IB-groep wel ff bellen, maar voordat ze me weer iets op de mouw spelden...

maandag 4 november 2002 @ 13:39:34 #2
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_6617274
Zo werkt de prestatiebeurs toch? Pas als je binnen een bepaalde tijd afstudeert wordt het omgezet in een gift. (Dacht ik...)
  maandag 4 november 2002 @ 13:39:51 #3
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6617280
Je bouwt en schuld op die je kwijtgescholden word zodra je aan de studiedrempel hebt voldaan, als je dus je 21 stp hebt gehaald heb je als het ware geen schuld meer.
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
pi_6617304
quote:
Op maandag 4 november 2002 13:39 schreef DJKlungel het volgende:
Je bouwt en schuld op die je kwijtgescholden word zodra je aan de studiedrempel hebt voldaan, als je dus je 21 stp hebt gehaald heb je als het ware geen schuld meer.
Ik heb 83 studiepunten...
  maandag 4 november 2002 @ 13:41:48 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_6617322
Je stufi is een lening.
Bij afronding van je studie zetten ze het om in een gift...

als ik me niet vergis...

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 4 november 2002 @ 13:45:32 #6
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6617385
idd ... klopt .... bij mij is ook pas vorig jaar alles kwijtgescholden, maar als je niet je studie afmaakt hoef je ook niet alles terug te betalen hoor .... maar hoe het nou allemaal precies zit weet ik ook niet :S
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
pi_6617391
quote:
Op maandag 4 november 2002 13:45 schreef DJKlungel het volgende:
idd ... klopt .... bij mij is ook pas vorig jaar alles kwijtgescholden, maar als je niet je studie afmaakt hoef je ook niet alles terug te betalen hoor .... maar hoe het nou allemaal precies zit weet ik ook niet :S
Ik bel wel ff
pi_6617513
Ik hoop dat ik eff jou topic mag gebruiken voor een vraag van mij. Ik heb ook een prestatiebeurs. En als je in een jaar geen 21 punten hebt gehaald wordt dit dus omgezet in een lening.... MAAR... ik ben dus in feb begonnen en heb dus nu meer dan een half jaar erop zitten.. en tot mijn laatste tentamens had ik 14 punten... Dus nu krijg ik een brief van IB dat ik een schuld heb. Maar als ik het goed heb begrepen wordt dit toch pas in een schuld omgezet als je binnen een jaar de 21 punten niet hebt gehaald of wel.

Kan me even iemand met deze vraag helpen ???. Ik denk dus dat ze een fout hebben gemaakt. Omdat ik in feb ben begonnen.

pi_6617600
ja maar als je het niet haalt ...
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  maandag 4 november 2002 @ 14:08:43 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_6617778
quote:
Op maandag 4 november 2002 13:53 schreef Ruudje het volgende:
IKan me even iemand met deze vraag helpen ???. Ik denk dus dat ze een fout hebben gemaakt. Omdat ik in feb ben begonnen.
In het eerste begin van de prestatiebeurs, toen het nog tempobeurs heette, toen werkte het andersom.

StuFi was een gift, als je je punten niet haalde dan werd het achteraf alsnog een lening. Mijn laatste jaar had ik nog maar een paar tentamens, die bij elkaar NIET de punten KONDEN opleveren die vereist werden.

Ik heb hoog- en laag gesprongen, hard- en zacht geschreeuwd, gedreigd, geslijmd, maar niets hielp: de toon was: "Betalen zal je, kreng!"

Dat was 8 jaar geleden, ik vrees dat er inmiddels nog niet zoveel beweging in de starheid van IBG gekomen is...

pi_6617793
quote:
Ik hoop dat ik eff jou topic mag gebruiken voor een vraag van mij. Ik heb ook een prestatiebeurs. En als je in een jaar geen 21 punten hebt gehaald wordt dit dus omgezet in een lening.... MAAR... ik ben dus in feb begonnen en heb dus nu meer dan een half jaar erop zitten.. en tot mijn laatste tentamens had ik 14 punten... Dus nu krijg ik een brief van IB dat ik een schuld heb. Maar als ik het goed heb begrepen wordt dit toch pas in een schuld omgezet als je binnen een jaar de 21 punten niet hebt gehaald of wel.

Kan me even iemand met deze vraag helpen ???. Ik denk dus dat ze een fout hebben gemaakt. Omdat ik in feb ben begonnen.

Geen idee.

Ik heb trouwesn ff gebeld en het zit zo:
in principe is je studiebeurs en je OV-kaart (dat is de OV-lening) een lening. Pas als je je bul/diploma binnen 10 jaar hebt gehaald wordt die lening omgezet in een gift.

maandag 4 november 2002 @ 14:12:28 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6617833
quote:

Die schuld zetten ze er altijd alvast op, terwijl als je gewoon netjes je punten haalt, achteraf alles kwijtgescholden wordt. je kan voor de zekerheid even bellen of ze doorhebben dat het bij jou van feb tot feb moet lopen, maar ws weten ze dat gewoon en is het bangmakerij.

* Jojogirl is in augustus afgestudeerd (op tijd) en krijgt nog steeds brieven met een schuld van tienduizenden euro's. Die wrdt nl. pas in januari kwijtgescholden.

maandag 4 november 2002 @ 19:49:37 #13
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6623848
quote:
Op maandag 4 november 2002 14:12 schreef Jojogirl het volgende:

Die schuld zetten ze er altijd alvast op, terwijl als je gewoon netjes je punten haalt, achteraf alles kwijtgescholden wordt. je kan voor de zekerheid even bellen of ze doorhebben dat het bij jou van feb tot feb moet lopen, maar ws weten ze dat gewoon en is het bangmakerij.

Klopt

en voor dat antwoord ben ik Zaterdag helemaal naar het regiokantoor geweest

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10434009
als je nu je 21 sp niet haalt in een jaar... en je gaat van school, wanneer moet je die schuld dan betalen? meteen na het schooljaar, of pas na 10 jaar?

en als je een nieuwe studie begint, en je maakt die af, krijg je dan ook je geld (schuld) van dat eerste jaar waarin je geen 21 sp had terug?

woensdag 14 mei 2003 @ 21:04:36 #15
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_10434119
quote:
Op maandag 4 november 2002 14:09 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb trouwesn ff gebeld en het zit zo:
in principe is je studiebeurs en je OV-kaart (dat is de OV-lening) een lening. Pas als je je bul/diploma binnen 10 jaar hebt gehaald wordt die lening omgezet in een gift.
Hmm, hoe zit dat eigenlijk als je dus eerst een andere studie hebt gedaan die je niet hebt afgemaakt? Ik neem aan dat als je een andere studie afrondt binnen die 10 jaar dat alsnog dit kwijtscheldingsregime gewoon geldt? Dat mag ik hopen van wel tenminste, anders heb ik een "groot" probleem.
  woensdag 14 mei 2003 @ 21:05:40 #16
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_10434144
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:59 schreef dethoom het volgende:
en als je een nieuwe studie begint, en je maakt die af, krijg je dan ook je geld (schuld) van dat eerste jaar waarin je geen 21 sp had terug?
Volgens mij wordt dan niet het eerste jaar kwijtgescholden, maar ik weet het niet zeker.
  woensdag 14 mei 2003 @ 21:42:42 #17
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_10435193
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:04 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Hmm, hoe zit dat eigenlijk als je dus eerst een andere studie hebt gedaan die je niet hebt afgemaakt? Ik neem aan dat als je een andere studie afrondt binnen die 10 jaar dat alsnog dit kwijtscheldingsregime gewoon geldt? Dat mag ik hopen van wel tenminste, anders heb ik een "groot" probleem.

Jah dat kan gewoon.. alleen heb je maar recht op 4 jaar studiefinanciering..

wordt dan op een houtje bijten

Don't love if you want to die in peace.
pi_10435576
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:05 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dan niet het eerste jaar kwijtgescholden, maar ik weet het niet zeker.

niet meteen na het eerste jaar, maar wanneer dan wel?
  woensdag 14 mei 2003 @ 22:18:19 #19
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_10436325
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:42 schreef Mr.Black het volgende:
wordt dan op een houtje bijten
Dit jaar loopt mijn 3e leningsjaar af, dus dan weet je hoe ik ervoor sta.
  donderdag 15 mei 2003 @ 08:05:40 #20
46177 CJ_S
weg van teruggeweest
pi_10441676
quote:
als je nu je 21 sp niet haalt in een jaar... en je gaat van school, wanneer moet je die schuld dan betalen? meteen na het schooljaar, of pas na 10 jaar?

Bij mij nhad de staat gesteld dat als je voor februari stopt met de studie er geen schuld zou zijn. Daarna zou die wel zijn, of en wanneer je die moet betalen weet ik niet.
pi_10441698
Je hoeft ze niet te bellen..dat probeer ik ook al 3 maanden...zo kansloos die lui, stelletje luie donders. Volgens mij moet je persoonlijk naar Groningen komen wil je iets gedaan krijgen.
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
pi_10450026
quote:

Ik meen dus gehoord te hebben dat als je meteen een andere studie gaat doen, je nog niets hoeft te betalen.. en als je die studie wel afmaakt binnen die 10 jaar wordt gewoon je hele studieschuld kwijtgescholden (tenzij je extra geleend hebt natuurlijk).. en als je bijvoorbeeld een jaar wil werken ofzo na dat 1e jaar met te weinig punten moet je wel meteen beginnen met afbetalen, en dat zou je uiteindelijk weer terug krijgen als je een anders studie binnen die 10 jaar afmaakt...
pi_10454418
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:31 schreef Sven- het volgende:

[..]

Ik meen dus gehoord te hebben dat als je meteen een andere studie gaat doen, je nog niets hoeft te betalen.. en als je die studie wel afmaakt binnen die 10 jaar wordt gewoon je hele studieschuld kwijtgescholden (tenzij je extra geleend hebt natuurlijk).. en als je bijvoorbeeld een jaar wil werken ofzo na dat 1e jaar met te weinig punten moet je wel meteen beginnen met afbetalen, en dat zou je uiteindelijk weer terug krijgen als je een anders studie binnen die 10 jaar afmaakt...

dank je voor dit antwoord! ik denk dat een vriend van me heel blij is als ie dit leest!
  donderdag 15 mei 2003 @ 17:09:35 #24
7863 kneiter
gives you speed
pi_10454598
een tip> als je belt, kun je dit het beste tussen half 7 en half 8 doen.

dan is de kans het grootste dat je er doorheen komt.

morgen is morgen alweer vandaag, en overmorgen morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')