abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:53:05 #1
438611 JackDaniel
Godverdomme kinderachtig!
pi_148691703
Ik moet voor school een flyer maken over rotterdam, en moet daarin dus 3 toeristische attracties beschrijven, met een voorpagina op de andere kant. Maar met het ontwerp heb ik een paar probleempjes namelijk, ik zou graag de kant met de 3 attracties een hele gekleurde achtergrond geven tussen een border, ik heb het nu alleen nog maar voor elkaar gekregen om de tekstblokken een shading te geven. Op het voorblad zou ik graag een soort van collage willen maken van foto's etc. dit hoeft alleen op 1 deel (de voorkant, nadat ik de pagina gevouwen heb). Hiervoor wil ik dus beide pagina's in 3 vakken opdelen, zodat op de eerste pagina de tekstblokken in het midden van die vakken komt, en op de achterkant van de pagina (voorblad van de flyer) de foto's niet buiten dat deel komen. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Zo dat de tekstblokken na het vouwen niet buiten het midden staan, en de foto's op het voorblad dus niet buiten het later gevouwde vak komen?

Voor het idee ff wat gemaakt in paint, hoe ik het ongeveer zou willen hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt! *O*
pi_148691887
Tekstvakken.
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:02:12 #3
438611 JackDaniel
pi_148692165
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:56 schreef d4v1d het volgende:
Tekstvakken.
Hoe krijg ik daar 3 van op dezelfde pagina, met dezelfde hoogte? En hoe krijg ik dat nog eens op de volgende pagina, met dezelfde totale grootte van die drie bij elkaar en 1 tekstvak links van die pagina?
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:04:54 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_148692278
InDesign.
Waarom zou je dit met Word willen doen?
pi_148692338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:02 schreef JackDaniel het volgende:

[..]

Hoe krijg ik daar 3 van op dezelfde pagina, met dezelfde hoogte? En hoe krijg ik dat nog eens op de volgende pagina, met dezelfde totale grootte van die drie bij elkaar en 1 tekstvak links van die pagina?
Je kan handmatig de grootte invoeren.

Dus gewoon wat rekenwerk en klaar is kees.

Maar wel een beetje omslachtig voor Word dit.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2015 22:06:53 ]
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:08:00 #6
438611 JackDaniel
pi_148692406
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:04 schreef Mano_ het volgende:
InDesign.
Waarom zou je dit met Word willen doen?
Dat vraag ik mijzelf ook af, maar het moet per se in Word. Omdat volgens de docent niemand enig idee heeft hoe Word werkt, en we voor een opdracht van een techniekvak binnenkort een groot verslag moeten schrijven over een practicum.
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:09:52 #7
438611 JackDaniel
pi_148692475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:06 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Je kan handmatig de grootte invoeren.
[ afbeelding ]

Dus gewoon wat rekenwerk en klaar is kees.

Maar wel een beetje omslachtig voor Word dit.
*O* Bedankt! Ik ga hiermee ff verder kloten, hopen dat het lukt. 8)7
pi_148694908
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:08 schreef JackDaniel het volgende:

[..]

Dat vraag ik mijzelf ook af, maar het moet per se in Word. Omdat volgens de docent niemand enig idee heeft hoe Word werkt, en we voor een opdracht van een techniekvak binnenkort een groot verslag moeten schrijven over een practicum.
En volgende opdracht is zeker een database maken in Paint omdat mensen Paint niet goed begrijpen.

tering.
pi_148699270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:08 schreef JackDaniel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die docent geen idee waar Word voor bedoeld is. En helaas is hij niet de enige. Zoals de juffen op de basisschool niet van comic sans af kunnen blijven, zo zit het middelbare onderwijs vol MS-Wordfetisjisten. Misschien komt dat ook door onbekendheid met echte opmaakprogramma's of de licentiepolitiek van Adobe. Want die kan gauw erg duur worden.

Word is een tekstverwerker. Als je in een document van enig formaat (bijv. een boek van 500blz) teveel gaat opmaken crasht Word maar wat graag. (zonder opmaak eigenlijk ook wel, maar dat terzijde.) Been there, cursed that.
MS-Office bevat niet voor niets Publisher voor het in elkaar flansen van verenigingsblaadjes en dit soort incidentele vodjes.

Als je wilt opmaken gebruik je een opmaakprogramma. Dat het aantal functies in Word uit de klauwen is gelopen doet daar niets aan af.

Enfin, je kunt dacht ik ook in Word hulplijnen uit de kantlijn trekken om je tekstvakken mee op hun plek te mikken. Houdt in je achterhoofd dat Word drie opmaakniveaus kent: woord, alinea en document. Begin met de grote vlakverdeling en als die klopt sla je dat op als sjabloon. Kun je dat tenminste niet meer verkloten. Zet onderaan pagina 1 een eindemarkering of pagina-einde, want Word is berucht om het schuiven van alles wat erachter komt. Dat is ook niet erg, want het is een tekstverwerker en geen opmaakprogramma.
Farts are jazz to assholes
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:09:51 #10
438611 JackDaniel
pi_148759782
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:19 schreef Adames het volgende:

[..]

En volgende opdracht is zeker een database maken in Paint omdat mensen Paint niet goed begrijpen.

tering.
Tsja, dat zou hilarisch zijn. |:( Ik snap er zelf ook totaal niks van, maar het moet nu eenmaal. Ik heb het in ieder geval nu wel voor elkaar gekregen, maar met een programma dat daarvoor bedoeld is, had ik binnen een half uur klaar geweest, nu heb ik er twee avonden over gedaan, en zonder uitleg van de andere FOK!kers had het me niet eens gelukt.
pi_148760291
Rotterdam? Beetje het afvoer putje samen met schiedam etc man man man
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:40:12 #12
177810 Evenveel
en niet minder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')