abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148662028
Hallo lezer,
dit is iets wat ik normaal nooit doe maar omdat het een probleem waar ik mee zit en niet iets is wat ik op dit moment met iemand kan delen wil ik het graag hier plaatsen!

Ik ben niet van plan het hele verhaal hier te plaatsen, dat zou te groot zijn. En is ook niet van belang.
Waar het omgaat is het volgende.

Ik ben jarenlang verliefd geweest op mijn mannelijke beste vriend maar heb dit altijd geheim gehouden. Ik ben een jongen. Dus gezien de huidige maatschappij waar we in leven kun je je misschien wel voorstellen dat ik het lastig vond om die gevoelens te uiten laat staan te delen met iemand. Ik vond het al helemaal eng om dit met hem te delen omdat ik ergens heel bang was dat onze vriendschap kapot zou gaan.
Als je er een psycholoog op zou zetten zou die waarschijnlijk zeggen dat ik een bepaald fantasiebeeld had gecreëerd van hoe onze liefde eruit zou zien. Dat ik constant de dingen die hij zei en deed gebruikte als mogelijke tekens dat die fantasie waarheid zou kunnen worden.

enfin, in een notendop:
Eenmaal aan het studeren kwamen er andere mensen voorbij. Mannen en vrouwen. In sommige was ik best geïnteresseerd en ik had de illusie dat als ik maar heel hard mijn best deed de gevoelens voor die andere jongen zouden verdwijnen. Je raad het al, dat deden ze niet.

Een half jaar geleden besefte ik dat ik mezelf echt tekort aan het doen was door, misschien onbewust, niemand anders toe te laten dan hem en dat, als ik verandering zou willen, ik het met mensen zou moeten delen. Dat ben ik gaan doen.

Aan veel mensen heb ik verteld dat ik bi ben. Aan een paar dat ik gevoelens had voor die jongen.
Uiteindelijk heb ik het aan die jongen verteld maarrrr....

op een laffe manier. Ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Ik heb niet genoeg duidelijk gemaakt hoe lang ik hier al mee rond liep. Dat durfde ik op het moment suprême niet te doen.

Toch was ik erg gelukkig die periode. Ik had bepaalde dingen die me al mee lang dwars zaten gedeeld met mensen die er goed op reageerde. Er was een enorme last van mijn schouders gevallen.

Dit euforische gevoel is de afgelopen maanden sterk afgenomen. Ik sta weer met beiden voeten op de grond. Ik heb laatst moeten constateren dat, eigenlijk vanaf het moment dat ik ben gaan studeren, de vriendschap die ik met die jongen op de middelbare school had, erg verwaterd is. We spreken elkaar veel minder en als we dat doen blijft het ietwat oppervlakkig.

Zeker het afgelopen halfjaar.

Ik begon hem heel erg te missen en de verliefdheid gevoelens (lees: seksuele gevoelens) kwamen weer terug. Ik besefte dat ik weer met hem zou moeten gaan praten en hem deze keer duidelijk moest maken wat ik voel.

We zijn bijna bij het probleem, hou nog even vol ;)

We hebben eergisteren weer gepraat. Lang en goed. Ik heb geprobeerd te zeggen wat er op mijn hart ligt en dat ik hem heel erg mis als vriend.
Maar ik ben bang dat ik misschien een fout gemaakt heb. Dat ik gesprekken om de vriendschap weer te herstellen gebruik om gewoon weer dichter bij de persoon waar ik gevoelens voor heb te komen.

Denken jullie dat dat zo zou kunnen zijn? En zo ja, wat moet ik doen of zeggen?

Voor de duidelijkheid. Deze jongen is goud. Hij is oprecht een van mijn allerbeste vrienden en is iemand die ik heel graag in mijn leven wil houden. Iemand waar mee ik hoop nog veel mee te maken en iemand tegen wie ik alles zou kunnen zeggen (behalve bovenstaande uiteraard). Ik beschreef eerder dat onze vriendschap wat verwaterd is, maar dit heeft met veel dingen te maken. Hij heeft überhaupt met weinig mensen contact meer omdat hij voornamelijk sociaal is op de plek waar hij woont. We hebben zoveel bijzondere gesprekken gehad in de afgelopen 5-7 jaar, dat ik niet kan geloven dat dat niet meer zou kunnen. Daarom wil ik ook dus weer graag contact met hem.

Love & Peace

hoor het graag!
  woensdag 14 januari 2015 @ 00:02:20 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_148662117
Tja, je geeft het antwoord zelf al een beetje. Kiezen of delen. Dus je het beste wat je kan doen is er gewoon vol voor gaan en duidelijk maken hoe het zit.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_148662183
Als die vriendschap echt zo sterk was zou dat zich met enig contact zeer snel weer kunnen herstellen. Dan kan je zien of die gevoelens nog steeds zo sterk zijn en als je het écht wil zal je hem, hoe laf je je misschien ook voelt, daar mee moeten confronteren. Ookal ga je daar nooit een recht toe recht aan antwoord op kunnen verwachten en zal het eerste antwoord misschien ook nog niet de waarheid zijn.
Zelf heb ik een vergelijkbare situatie, maar dan met nog wel een zeer sterk contact. Ik heb al 100 keer ja en 90 keer nee aan moeten horen. Het is maar net of je dat er voor over hebt, want of het je meer lief dan leed doet is nog maar de vraag.

Als je geen poging waagd ga je er ook nooit achter komen of het wat kan zijn.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_148662405
Moeilijk.
Heb geen ervaring met jongens.
Kan je daarom niet helpen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 00:53:16 #5
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_148663363
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen heel goed idee is om weer vrienden met hem te worden zolang je niet over hem heen bent.

Tenminste, ik neem aan dat hij geen gevoelens voor jou had op die manier?
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_148664904
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:53 schreef Newbie114 het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen heel goed idee is om weer vrienden met hem te worden zolang je niet over hem heen bent.

Tenminste, ik neem aan dat hij geen gevoelens voor jou had op die manier?
Ja, dat dus.
pi_148665080
Dit overkomt bijna elke homo/bi jongen.

Gewoon afsluiten en jezelf er overheen zetten, hij zal nooit op die manier in je geïnteresseerd zijn waarschijnlijk. Als je dat uit wil sluiten kun je het aan hem vragen, maar het zal jullie vriendschap geen goed doen ( maar daar lijkt sowieso niet echt sprake meer van)

Ik zou zeggen: Afsluiten, verdergaan en je zult genoeg interessante mensen tegenkomen en weer verliefd worden. :)

En niks om je voor te schamen, zie de periode met hem als een leuke periode waarin je veel hebt geleerd over jezelf.
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:33:17 #8
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_148665589
Valt die vriend ook op mannen?
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:48:30 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148665774
Je brengt jezelf nu enkel opnieuw in een lastige positie. Want zolang je met hem doorgaat blijf je hem willen en misschien meer en meer.

Ga je daar heel open tegen hem in zijn, zal jullie vriendschap wss veranderen (zijn maar weinig mensen die nadat ze gehoord hebben dat iemand seks met ze wil / verliefd is, op dezelfde manier de vriendschap kan doorzetten).
pi_148665831
ja je hebt nog niet gezegd of hij homo is of niet.

ik zou willen zeggen; wees gewoon eerlijk, maar ik weet niet of dat het beste is eigenlijk. ik kan me voorstellen dat een vriendschap een stuk moeilijker wordt, als jij je liefde hebt verklaard, en hij alleen een vriend wil zijn.
misschien moet je je uit de kast komen zien als een nieuw begin, en al die ballast van vroeger aan de kant gooien. en als je vermoedt dat je een kansje maakt met hem, ga dan een keer lekker dronken worden samen ofzo en pak hem op zn bek. kan je altijd achteraf nog zeggen dat het een dronken foutje was. en als hij goed reageerd, kan je later alsnog vertellen dat je eigenlijk al jaren gevoelens voor hem had.

kllinkt misschien laf, maar echte vriendschap is bijzonder, dat zou ik niet zomaar willen verpesten. misschien moet je goed voor jezelf bedenken wat je belangrijker vind, sex en liefde of een levensvriend. onmogelijke keus natuurlijk, maar helaas...
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:47:13 #11
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_148666873
Mijn beste vriend is ook homo en was vroeger verliefd op mij.
Ik hoorde later dat hij ook vrienden wilde worden om dichter bij mij te zijn.
Kennelijk wordt je als hetero interessanter, omdat je onbereikbaar bent.

Hij vindt soms vrouwen ook leuk en is in de veronderstelling dat het andersom bij mannen ook zo werkt.
Zolang hij zijn handen thuis houdt en beseft dat het nooit iets zal worden, heb ik er geen problemen mee.

Hij woont nu samen met een man en ik ga soms nog wel eens met hem sporten of samen uit.
Tijdens het stappen flirt en zoent hij niet met mannen in mijn bijzijn en ik niet met vrouwen.
Voor de vriendschap is het geen probleem, voor hem zal het misschien moeilijker zijn.
pi_148680558
Dank voor de reacties! Hij is hetero en ik vrees dat ik nog gevoelens voor hem heb. Sommige van jullie zeggen het contact te verbreken maar dat kan niet. Ik kan niet onder hem uit. Ik heb dus geen andere keus dan het aangaan denk ik.
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:53:53 #13
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_148682200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:04 schreef AdviesZoekende123 het volgende:
Dank voor de reacties! Hij is hetero en ik vrees dat ik nog gevoelens voor hem heb. Sommige van jullie zeggen het contact te verbreken maar dat kan niet. Ik kan niet onder hem uit. Ik heb dus geen andere keus dan het aangaan denk ik.
Wat is dit nou weer voor een slap gelul zeg :') Je wil gewoon het contact niet verbreken omdat je nog hoop hebt dat het toch nog iets wordt. Als hij niet verliefd is op jou moet je gewoon wachten met contact aangaan totdat je niet meer verliefd bent, anders ga je nooit verder kunnen met je leven.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:11:13 #14
416020 K44S
The bearded man
pi_148682685
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:53 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een slap gelul zeg :') Je wil gewoon het contact niet verbreken omdat je nog hoop hebt dat het toch nog iets wordt. Als hij niet verliefd is op jou moet je gewoon wachten met contact aangaan totdat je niet meer verliefd bent, anders ga je nooit verder kunnen met je leven.
Dit.
Die vriend van je zal spontaan homo moeten zijn..... Anders is het gewoon einde zoek.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:12:08 #15
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_148682719
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:11 schreef K44S het volgende:

[..]

Dit.
Die vriend van je zal spontaan homo moeten zijn..... Anders is het gewoon einde zoek.
Nouja, zelfs al blijkt het dat hij bi of homo is, dan nog, als hij niet verliefd op TS is...

EDIT: foutje gemaakt, verbeterd
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:13:30 #16
416020 K44S
The bearded man
pi_148682775
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:12 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Nouja, zelfs al blijkt het dat hij bi of homo wordt, dan nog, als hij niet verliefd op TS is...
Homo of bi, ben je :) (anders zou het een "aandoening" zijn ).

Jup, bij niet verliefd, houdt het gewoon op.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:27:44 #17
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_148683256
Als TS genoegen neemt met een gewone vriendschap, geen probleem.
Maar blijf niet doorgaan over die verliefdheid van jou, hij kan daar niks mee.
Hij zal daardoor zeker meer afstand van jou gaan nemen.
Deal with it, dat het nooit wat wordt met hem en ga door met je leven.
pi_148703689
Ik sluit me aan met wat gewoonmeppen zegt.

Er is geen enkele andere of betere manier om hem te vertellen wat je voor hem voelt die hem gaat veranderen in een homo, dus geef het idee op dat je hebt gefaald in hoe je het er over gehad hebt.
Geen enkele liefdesverklaring laat hem plots op je vallen.
Stop daar dus gewoon mee. Het is jouw probleem, niet het zijne.

Sommigen voelen zich gevleid als een homo op ze valt, maar sommigen kunnen bang zijn dat je ze zult bespringen, om het maar even zo te zeggen, en zullen moeite hebben normaal met je om te gaan. Laat het niet daarop aankomen als het zo´n goede vriend is.

Zelfs al zou hij (in de kast)homo of bi zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat hij op jou valt anders was er wel wat gebeurd op een gegeven moment of een hint gekomen. Dergelijke dingen zijn slecht te verbergen.
(Reden waarom hij het waarschijnlijk ook allang al weet dat jij op hem valt.)

Er is geen enkele reden om contact te verbreken als het goed zit tussen jullie, maar er is ook geen reden om er krampachtig aan vast te houden als jullie elkaar toch al amper zien ofzo.

Laat het gewoon in zijn natuurlijke beloop. Dit soort problemen hebben vaak de eigenschap om zichzelf op te lossen met de tijd.
Maar loop niet van hem te dromen en neem een ander in beeld als je masturbeert...

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 15-01-2015 13:13:29 ]
pi_148712185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:04 schreef AdviesZoekende123 het volgende:
Kan prima. :P

Maar het hoeft zeker niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')