Met twee maten meten kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Poeh ja, stel je voor dat één of andere klapjostie er weer eens voor kiest om zich gekwetst te voelen. The horror.
Yep, alleen vanaf waar gaan we artistieke vrijheid belemmeren?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:29 schreef YuckFou het volgende:
Ik kan me best indenken dat iemand aanstoot neemt aan een afbeelding van Hitler met al die omhoog gestoken armpjes ervoor, zelf zou ik ook wel ff raar staan te kijken als dat in mijn gemeentehuis hing, ik zou graag de andere 4 foto's ook willen zien, als vergelijking....
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:29 schreef YuckFou het volgende:
Ik kan me best indenken dat iemand aanstoot neemt aan een afbeelding van Hitler met al die omhoog gestoken armpjes ervoor, zelf zou ik ook wel ff raar staan te kijken als dat in mijn gemeentehuis hing, ik zou graag de andere 4 foto's ook willen zien, als vergelijking....
Artistieke vrijheid inperken natuurlijk nooit, maar tegenhouden dat het in "jouw"gemeentehuis geëxposeerd wordt kan naar mijn mening wel, er schreeuwen wel meer kunstenaars dat van alles en nog wat overal maar moet kunnen, maar in de normale omgang met elkaar zijn er altijd fatsoensgrenzen die we in Nederland nog wel een beetje aanhouden...al dat gelul dat alles maar moet kunnen, een realistisch portret van onze Koning en Koningin neukend op de keukentafel had de ontvangsthal waarschijnlijk ook niet gehaaldquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:33 schreef betyar het volgende:
Yep, alleen vanaf waar gaan we artistieke vrijheid belemmeren?
Wat een ongeïnspireerde zak hooiquote:
Misschien probeert die de overeenkomsten tussen deze personen te tonen ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:37 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wat een ongeïnspireerde zak hooi
6 keer hetzelfde schilderen/bewerken met steeds een ander als centrepoint...cheap...
Tja, we kunnen natuurlijk niet met twee maten gaan meten. Het een mag wel want vrijheid blijheid en andersom gaan we vrijheid belemmeren omdat mensen zich er wel eens aan konden storen. Dat gaat er bij mij niet in.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Artistieke vrijheid inperken natuurlijk nooit, maar tegenhouden dat het in "jouw"gemeentehuis geëxposeerd wordt kan naar mijn mening wel, er schreeuwen wel meer kunstenaars dat van alles en nog wat overal maar moet kunnen, maar in de normale omgang met elkaar zijn er altijd fatsoensgrenzen die we in Nederland nog wel een beetje aanhouden...al dat gelul dat alles maar moet kunnen, een realistisch portret van onze Koning en Koningin neukend op de keukentafel had de ontvangsthal waarschijnlijk ook niet gehaald
Als je de hele serie op rij ziet snap je z'n idee wel, wereldheerschappij tot t podium schoongeveegd wordt ofzo...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien probeert die de overeenkomsten tussen deze personen te tonen ?
Hij maakt trouwens wel mooie foto's
Dus alles moet naar jouw mening maar in elke openbare ruimte opgehangen kunnen worden? aanstoot gevend of niet, als het maar het predicaat kunst krijgt?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:39 schreef betyar het volgende:
Tja, we kunnen natuurlijk niet met twee maten gaan meten. Het een mag wel want vrijheid blijheid en andersom gaan we vrijheid belemmeren omdat mensen zich er wel eens aan konden storen. Dat gaat er bij mij niet in.
Dat zeg ik niet. Er wordt zo met twee maten gemeten, dat kan in mijn ogen niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:41 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dus alles moet naar jouw mening maar in elke openbare ruimte opgehangen kunnen worden? aanstoot gevend of niet, als het maar het predicaat kunst krijgt?
Jij hebt het duidelijk niet begrepenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:37 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wat een ongeïnspireerde zak hooi
6 keer hetzelfde schilderen/bewerken met steeds een ander als centrepoint...cheap...
Ik ben het met je eens dat je of alle 6 of geen een foto van hem ophangt en niet een selectie maakt van een serie die overduidelijk bij elkaar hoort....quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:42 schreef betyar het volgende:
Dat zeg ik niet. Er wordt zo met twee maten gemeten, dat kan in mijn ogen niet.
Ja bedoelde deze niet. Op zijn site heeft hij nog andere foto's. Anyway misschien is het stadhuis ook niet de juiste plek voor deze foto's.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:41 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Als je de hele serie op rij ziet snap je z'n idee wel, wereldheerschappij tot t podium schoongeveegd wordt ofzo...
Ik vind z'n foto's juist lelijk, te donker en z'n filtergebruik stoort mij, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en staat verder los van dit topic
[..]
Dus alles moet naar jouw mening maar in elke openbare ruimte opgehangen kunnen worden? aanstoot gevend of niet, als het maar het predicaat kunst krijgt?
Ja is inderdaad wel een beetje vreemd als een seinende hitler op de achtergrond van je familie foto staat tijdens het trouwen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja bedoelde deze niet. Op zijn site heeft hij nog andere foto's. Anyway misschien is het stadhuis ook niet de juiste plek voor deze foto's.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:54 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ja is inderdaad wel een beetje vreemd als een seinende hitler op de achtergrond van je familie foto staat tijdens het trouwen.
En dat de andere foto's van de serie je nog niet zijn opgevallen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:54 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ja is inderdaad wel een beetje vreemd als een seinende hitler op de achtergrond van je familie foto staat tijdens het trouwen.
De fotograaf heeft een reeks gemaakt waar de foto's bij elkaar horen, de expressie daarvan laat ik in het midden daar ik geen kunstenaar ben. Het gaat mij om het punt dat we afgelopen week met zi'n allen hebben gedemonstreerd voor vrijheid en een krappe week later worden foto's verboden in een gemeentehuis.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:55 schreef SpecialK het volgende:
TS. Wat heeft dit met vrijheid van expressie te maken precies?
Helemaal niets met censuur in ieder geval. Het gaat erom of deze kunst geschikt is voor deze locatie. Aangezien eenieder het gemeentehuis moet kunnen bezoeken zonder geshockeerd of iets dergelijks te worden kan daar geen controversieel werk komen te hangen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:55 schreef SpecialK het volgende:
TS. Wat heeft dit met vrijheid van expressie te maken precies?
Het recht om je te uiten is niet hhetzelfde als het recht op een podium. Dat snap je he?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:00 schreef betyar het volgende:
[..]
De fotograaf heeft een reeks gemaakt waar de foto's bij elkaar horen, de expressie daarvan laat ik in het midden daar ik geen kunstenaar ben. Het gaat mij om het punt dat we afgelopen week met zi'n allen hebben gedemonstreerd voor vrijheid en een krappe week later worden foto's verboden in een gemeentehuis.
Als je de betekenis achter de reeks wilt weten moet je hem even bellen.
Nee dat snap ik niet. Ook tijdens een tentoonstelling moet de vrijheid van de kunstenaar gewaarborgd zijn. Maar goed, ik begrijp dat jij dus met twee maten wil meten?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het recht om je te uiten is niet hhetzelfde als het recht op een podium. Dat snap je he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |