abonnement Unibet Coolblue
pi_148570718
Hallo mede reizigers,

Voor onze herfstvakantie in oktober dit jaar, zoek ik een vakantiebesteming die niet te duur is (max 400 euro p.p.), voor een weekje. Dat wordt dus binnen Europa. Ik zit te kijken naar de Griekse eilanden, maar heb hier totaal geen ervaring mee en het zijn er nogal wat. Kos, Rhodos, Kreta, zijn eilanden waar ik naar kijk bijvoorbeeld. Wat wij zoeken in een vakantie?

Wij houden allereerst van natuur, een mooie natuur is dus belangrijk. Een dor eiland als bijvoorbeeld Lanzarote viel ons vies tegen. Tenerife daarentegen beviel ons erg goed, maar willen nu eens iets anders. Het hoeft voor ons niet heel toeristisch te zijn á Benidorm, dat is echt not-done, maar zal in de herfstvakantie wel meevallen gok ik zo. Tuurlijk vinden we het wel leuk om een keer lekker te winkelen en lekker te eten in een gezellig stadje, maar een party eiland hoeft dus absoluut niet.

Ik begreep dat Kos, Rhodos en Kreta allemaal ongeveer even zonzeker zijn in oktober, nog warme temperaturen en matige kans op regen. Corfu is dan een stuk natter gezien de ligging.

Dus: wie kan ons een Grieks eiland aanraden dat in oktober nog redelijk zon- en temperatuurzeker is, waar we lekker kunnen genieten van een mooie natuur maar 's avonds ook nog wat vertier kunnen vinden? Ter vergelijk: wij vonden Tenerife super, door het contrast van mooie natuur maar ook 's avonds lekker relaxen in Playa de las Americas waar het levendig is, maar niet té (kotsende jongeren etc.) Thanks!
pi_148571466
Zit nu ook naar Lesbos te kijken, iets minder warm wel maar is qua prijs ook wel aantrekkelijk.
pi_148572120
Natuur? corfu
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_148572209
Rhodos is best mooi, maar wel enigzins droog aan het eindvanyde zomer.

Kreta is best groot, veel te zien. Een feest eiland als kos zou ik niet terecht willen komen.
Whatever...
pi_148577229
Kos is ook wel een dor eiland en het waait daar vrijwel altijd hard. Qua feesten kun je daar wel goed terecht inderdaad.
  zondag 11 januari 2015 @ 19:31:31 #6
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_148578047
Ik ben afgelopen oktober naar Zakynthos geweest voor de eerste keer. Zeker goed bevallen! Mooi eiland, mooie zee, niet duur, lekker weer!

Ik zat in hotel Mabely Grand (google maar even), die kant van het eiland was uitgestorven. Wat ik heel prettig vond, alle strandjes werden prive strandjes.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:14:40 #7
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175254929
Even een kick.

Griekenland bevalt ons erg goed als vakantiebestemming. Inmiddels hebben wij Rhodos, Kreta, Kefalonia en Lefkas bezocht. Van deze 4 eilanden zijn ons Kefalonia en Lefkas het best bevallen. Dit door de natuur en doordat het niet overspoeld is met massatoerisme. Nu willen wij aankomend jaar weer zo'n soort Grieks eiland bezoeken. Hebben jullie tips?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')