abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148536451
Misschien is het probleem al vaker langsgekomen, maar ik kan nog geen juiste oplossing vinden.

Probleem is de brievenbusklep die klappert. Vandaag met deze wind helemaal als een dolle... :{

Aan de buitenkant van de voordeur hebben we een klep zonder veer.
Aan de binnenkant een frame met tochtborstel zoals het plaatje hieronder laat zien.

Een klep met veer aan de voorkant wil ik de postbode niet aandoen.
Maar zou het helpen om aan de binnenkant een frame met tochtborstel en klep te plaatsen?
Het gaat me erom het klapperen van de buitenklep te verhelpen.

Zou iets als hieronder dus:

Of beter geen goedkope kunststof variant maar 1 van aluminium ofzo?
Of als er een betere oplossing is hoor ik het graag :)
pi_148536478
Veer erop, fuck de postbode had hij maar een vak moeten leren.
pi_148537532
Ik denk dat een veer minder vervelend is dan zo'n borstel. Als ik hoor hoe de bezorger hier bezig is om iets naar binnen te krijgen..
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_148537871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:44 schreef danny081 het volgende:
Veer erop, fuck de postbode had hij maar een vak moeten leren.
Dat dus. Veer erop (niet te strak) en je bent van de klepperende bus af.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_148537911
Je kan natuurlijk ook een brievenbusklep nemen met de klep naar binnen, met vering. Dan kan de postbode de post zonder teveel moeite naar binnen drukken, en heb jij geen last meer van een klepperende klep.

Edit: blijkbaar is mijn idee toch niet zo postbezorger-vriendelijk ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door usernaamvergeten op 10-01-2015 16:35:52 ]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:49:59 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148537920
Een elastiekje is al genoeg... Of de rand vd klep verzwaren...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148540201
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:49 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan natuurlijk ook een brievenbusklep nemen met de klep naar binnen, met vering. Dan kan de postbode de post zonder teveel moeite naar binnen drukken, en heb jij geen last meer van een klepperende klep.

[ afbeelding ]
toen ik postbode was tijdens mijn studie als bijbaantje waren dit de ergste brievenbussen. Ik heb een keer mijn hand eraan opengehaald waardoor al het overige post vol bloed zat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 14:58:09 #8
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148541115
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

toen ik postbode was tijdens mijn studie als bijbaantje waren dit de ergste brievenbussen. Ik heb een keer mijn hand eraan opengehaald waardoor al het overige post vol bloed zat
Toen ik post bezorgen als bijbaantje had, liet ik bij dat soort adressen de post voor de helft uitsteken. Werd het mooi nat als het regende. Die groene postbussen, die waren ideaal, klep open en de post deponeren.
Share your talent, move the world.
pi_148541621
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:58 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Toen ik post bezorgen als bijbaantje had, liet ik bij dat soort adressen de post voor de helft uitsteken. Werd het mooi nat als het regende. Die groene postbussen, die waren ideaal, klep open en de post deponeren.
Dat mocht niet in de tijd dat ik post bezorgde.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:34:48 #10
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148542168
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat mocht niet in de tijd dat ik post bezorgde.
In mijn tijd ook niet, maar ik deed het wel. Brievenbussen die laag in de deur zaten en die niet voldeden aan de maatvoering gingen retour afzender.
Share your talent, move the world.
pi_148542847
Bedankt voor de reacties :D

Bij zo'n veer vind ik t lastige dat t sterk genoeg moet zijn om de klep dicht te houden, maar niet vervelend strak zodat de postbode er last van heeft.
Ik wil mn brievenbus wel postbode-vriendelijk houden ;)

Zou zo'n klep aan de binnenkant het probleem dan ook oplossen?
Iemand die dat uit ervaring kan vertellen?
pi_148544653
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:34 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

In mijn tijd ook niet, maar ik deed het wel. Brievenbussen die laag in de deur zaten en die niet voldeden aan de maatvoering gingen retour afzender.
ik had dat toen ook mogen doen, maar vanwege de concurrentie die er toen net kwam werd dat ernstig afgeraden.
pi_148555431
Interessante vraag, ik lees hier even mee. Ik heb er nu zo'n tochtborstel op zitten maar als ik hoor met hoeveel geweld er een krant naar binnen geduwd moet worden is dat toch niet ideaal.

Uit me eigen kranten-bezorg ervaringen had ik ook een gruwlijke hekel aan die dingen.
Die kleppen die je naar binnen moet duwen zijn inderdaad een horror. Een extra klep aan de binnenkant vond ik ook niet erg handig.
Probleem zit er vaak in dat je en dikke krant wel met wat geweld naar binnen kan duwen, maar een paar kleine envelopjes kun je gewoon geen "kracht" mee zetten.

Ik zit zelf aan dit model te denken, volgens mij kleppert dat niet en kan de postbezorger dat ook nog fatsoenlijk open krijgen.
pi_148586426
Als het die ene maal hard waait en ik erger mij eraan dan doe ik er aan de buitenkant ff een plakbandje op.
Heb er ook een borstel op en verzwaard met een stuk daklood met dat is niet altijd afdoende.
pi_148777084
@Nixor: geen slechte oplossing denk ik. Vind m alleen iets minder fraai dan de standaard aluminium buitenklep.

@Klepper272: verzwaren van de klep is misschien ook een optie om te proberen, plakbandje aan de buitenkant vind ik niet zo handig :P ;)

Of toch maar zo'n klepje aan de binnenkant, zie startpost. Is voor die tien euro nog te proberen.
Het wachten is nu alleen op de volgende storm, zodat ik wat kan gaan testen. Er kleppert nu niks meer :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')