abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154267918
Come on you Reds!
Ja doei.
  zondag 12 juli 2015 @ 14:00:34 #155
111528 Viajero
Who dares wins
pi_154268121
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:42 schreef Enrica het volgende:
Hebben mijn mede-Londenaren de tube strike van woensdagavond/donderdag een beetje overleefd?

Ik ben uiteindelijk gaan lopen naar kantoor. 2 uur enkele reis B-)
De bus van Angel naar Victoria doet er normaal ongeveer een uur over. Met de tube is het 20 minuten. Woensdagavond geen tube, met de bus meer dan twee uur...

It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_154273365
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:42 schreef Enrica het volgende:
Hebben mijn mede-Londenaren de tube strike van woensdagavond/donderdag een beetje overleefd?

Ik ben uiteindelijk gaan lopen naar kantoor. 2 uur enkele reis B-)
Mijn fiets staakt nooit. Had alleen nog wat meer last van auto's op de weg dan anders.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154345038
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:04 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Mijn fiets staakt nooit. Had alleen nog wat meer last van auto's op de weg dan anders.
Dapper :)
pi_154345404
Ik kom me ook bij de club melden hier. Vanaf augustus aan het werk in Hammersmith, Londen :)

Had mijn laatste gesprek op de dag van de tube strike..was echt genieten om weer mijn weg naar het vliegveld te vinden daarna :X
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154345748
En weer een ziel verkocht aan London..

Welkom!
Ja doei.
pi_154345868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:43 schreef Enrica het volgende:

[..]

Dapper :)
Het is wel een kwestie van een goeie route hebben. :) En goed opletten, niks doms doen. Het helpt al veel om geen groot vrachtverkeer op je route te hebben - 6 van de 8 dodelijke ongelukken tot nu toe dit jaar kwamen door vrachtverkeer. :{
pi_154345945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:07 schreef motorbloempje het volgende:
En weer een ziel verkocht aan London..

Welkom!
Thanks! Nu nog op zoek naar een woning..wel frustrerend dat het echt alleen mogelijk lijkt om iets te vinden als je er eenmaal bent. Zit nu al wat rond te kijken en heb echt al de perfecte plek gezien (op papier dan), maar ik zit er pas over 2 weken. Hopelijk kom ik dan weer iets leuks tegen :)

Toevallig mensen hier woonachtig in Hammersmith, West-Kensington, Shepherd's Bush of die contreien?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154346538
Ik niet... London :')
Ja doei.
pi_154346571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef Tim86 het volgende:
Toevallig mensen hier woonachtig in Hammersmith, West-Kensington, Shepherd's Bush of die contreien?
Battersea hier, tegenover Fulham. Bijna dichtbij, zegmaar. :)

De huurmarkt gaat hier nog steeds vrij snel geloof ik, dus wat je nu ziet is over twee weken weg - en zo niet, dan is er ws een addertje onder het gras. -O- Succes daarmee!

Wat ga je doen in Hammersmith?
pi_154346592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:55 schreef Tim86 het volgende:
Ik kom me ook bij de club melden hier. Vanaf augustus aan het werk in Hammersmith, Londen :)

Had mijn laatste gesprek op de dag van de tube strike..was echt genieten om weer mijn weg naar het vliegveld te vinden daarna :X
Welkom in het koninkrijk.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_154352576
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:39 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Welkom in het koninkrijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Battersea hier, tegenover Fulham. Bijna dichtbij, zegmaar. :)

De huurmarkt gaat hier nog steeds vrij snel geloof ik, dus wat je nu ziet is over twee weken weg - en zo niet, dan is er ws een addertje onder het gras. -O- Succes daarmee!

Wat ga je doen in Hammersmith?
Werken bij een sports betting bedrijf :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_154370004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Thanks! Nu nog op zoek naar een woning..wel frustrerend dat het echt alleen mogelijk lijkt om iets te vinden als je er eenmaal bent. Zit nu al wat rond te kijken en heb echt al de perfecte plek gezien (op papier dan), maar ik zit er pas over 2 weken. Hopelijk kom ik dan weer iets leuks tegen :)

Welkom!

Komt echt wel goed met woonruimte. Met een beetje geluk heb je zo iets gevonden. Het kan inderdaad heel snel gaan.
pi_154370190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Het is wel een kwestie van een goeie route hebben. :) En goed opletten, niks doms doen. Het helpt al veel om geen groot vrachtverkeer op je route te hebben - 6 van de 8 dodelijke ongelukken tot nu toe dit jaar kwamen door vrachtverkeer. :{
Ja, dat las ik ook :{

Eigenlijk is het nog een wonder dat er 'maar' acht doden zijn gevallen. Ik heb het al vaak bijna mis zien gaan :|W
pi_154370906
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:03 schreef Enrica het volgende:

[..]

Ja, dat las ik ook :{

Eigenlijk is het nog een wonder dat er 'maar' acht doden zijn gevallen. Ik heb het al vaak bijna mis zien gaan :|W
Ik ben ook wel benieuwd naar andere cijfers. Hoeveel aanrijdingen, hoeveel naar het ziekenhuis, hoeveel ernstig gewond, hoeveel met blijvende problemen, etc. Dat zijn er ongetwijfeld allemaal wel (veel) meer dan acht.

Doodgereden worden lijkt me geen pretje maar de rest van mijn leven niet meer kunnen fietsen misschien nog erger, want daar merk ik toch een stuk meer van. :+

Waar zie je het zo vaak fout gaan? Dieper in zone 1 misschien?
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:50:13 #169
219405 Sgas
In vino veritas
pi_154382578
Dan meld ik me ook even. Op de kop af 3 jaar in Schotland nu!
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_154471368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Waar zie je het zo vaak fout gaan? Dieper in zone 1 misschien?
Ja, de chaotische kruispunten bij Bank Station :{
pi_154603572
Nou laat ik mezelf ook maar eens introduceren dan. Ik werk sinds afgelopen zomer in de UK, liep er al een jaar stage. Cambridge om precies te zijn. Zijn er nog meer lui die in Cambridge zitten toevallig ?

Fronk out.
pi_154927751
Vanaf 7 september 2 jaar naar Londen. Mik op shoreditch of battersea om te gaan wonen.
Wij gaan er met z'n 2en wonen/werken. Heeft iemand toevallig ergens een tabel met wat iemand gem. in Londen aan huur uitgeeft bij een X inkomen?
pi_154927847
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Veel       Veel 
Ja doei.
pi_154928334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:01 schreef JopJuh het volgende:
Vanaf 7 september 2 jaar naar Londen. Mik op shoreditch of battersea om te gaan wonen.
Wij gaan er met z'n 2en wonen/werken. Heeft iemand toevallig ergens een tabel met wat iemand gem. in Londen aan huur uitgeeft bij een X inkomen?
Ik moet voor mijn flat (niet in London, wel in plaats met idiote huizenmarkt) minstens 30 keer de huur verdienen op jaarbasis.

En dan is het een beetje afhankelijk van je loon of je ook nog leuk kan leven als je de helft van je netto loon inlevert aan (kale) huur.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_154928956
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:04 schreef motorbloempje het volgende:

[ code verwijderd ]

Haha
pi_154931906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:01 schreef JopJuh het volgende:
Een derde van je loon lijkt me vrij standaard. Je kijkt nu naar erg dure buurten.

Dit is van Zoopla.co.uk:

£386 in Battersea, £492 in Shoreditch voor een gemiddeld 1 slaapkamer appartement. Per maand (x52, /12) is dat dus respectievelijk £1,672 en 2,132 per maand.

Ik neem aan dat je al weet wat jullie gaan verdienen en of dat realistisch is. Reken op een £300 per maand voor council tax en andere rekeningen.
pi_154938766
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:04 schreef motorbloempje het volgende:

[ code verwijderd ]

_O-
pi_154952428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:26 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Een derde van je loon lijkt me vrij standaard. Je kijkt nu naar erg dure buurten.

Dit is van Zoopla.co.uk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

£386 in Battersea, £492 in Shoreditch voor een gemiddeld 1 slaapkamer appartement. Per maand (x52, /12) is dat dus respectievelijk £1,672 en 2,132 per maand.

Ik neem aan dat je al weet wat jullie gaan verdienen en of dat realistisch is. Reken op een £300 per maand voor council tax en andere rekeningen.
Tering, misschien moet ik maar eens verhuizen...

Zit ik dan, in mn 1 kamer appartementje in Cambridge (wel centrum) voor 900 pond kale huur per maand...
pi_154952461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:16 schreef MrFronk het volgende:

[..]

Zit ik dan, in mn 1 kamer appartementje in Cambridge (wel centrum) voor 900 pond kale huur per maand...
Je wilt graag meer betalen?
Ja doei.
pi_154954165
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je wilt graag meer betalen?
Of bent nog niet bekend met de Londense rioolpraktijk van huren per week in plaats van per maand voorschotelen en die quote niet goed gelezen? :r :r :r |:(
pi_154954190
quote:

[..]

Goedkoop.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_154954193
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Of bent nog niet bekend met de Londense rioolpraktijk van huren per week in plaats van per maand voorschotelen en die quote niet goed gelezen? :r :r :r |:(
Pardon? Of was dat bedoeld voor MrFonk?
Ja doei.
pi_154955666
Echt schrikbarend die huren in Engeland altijd ja.. Als je een middagje rightmove hebt gekeken en daarna even naar Funda gaat schrik je je dood van het verschil :D

En vooral over de kwaliteit van de huizen vergeleken met NL en natuurlijk de inrichting :P
Heb al 1000+ huizen zo bekeken op rightmove maar daarvan zijn er maar stuk of 25 'fatsoenlijk' ingericht gok ik zo.. Maar goed, smaken verschillen ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_154955711
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pardon? Of was dat bedoeld voor MrFonk?
Ja, had de "je" nog expres weggelaten maar was al bang dat dat niet duidelijk was, sorry.

En die smileys aan het eind zijn voor de huurmakelaars hier. O+
pi_154955729
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:34 schreef RipCity het volgende:
Echt schrikbarend die huren in Engeland altijd ja.. Als je een middagje rightmove hebt gekeken en daarna even naar Funda gaat schrik je je dood van het verschil :D

En vooral over de kwaliteit van de huizen vergeleken met NL en natuurlijk de inrichting :P
Heb al 1000+ huizen zo bekeken op rightmove maar daarvan zijn er maar stuk of 25 'fatsoenlijk' ingericht gok ik zo.. Maar goed, smaken verschillen ;)
Met Engeland bedoel je dan vooral London en de grotere steden.

Huren hier zijn prima. Hypotheken ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 06-08-2015 14:49:22 ]
Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:41:28 #186
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_154957326
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:26 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Dit is van Zoopla.co.uk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat is meer per week voor een 1-bed dan wij aan hypotheek betalen per maand voor een semi-detached. De prijzen daar bij jullie blijven me elke keer weer verbazen. 8)7
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_154957900
Iemand een tip hoe mijn Schotse verloofde zsm zijn UK paspoort kan verlengen, bij voorkeur zonder naar London te hoeven (en dus in NL te blijven)?

De sufkees heeft het een beetje te lang uitgesteld :(
Mon 'en!
pi_154957998
Consulaat/ambassade.
Ja doei.
pi_154965983
Hoi!
ik heb me ook maar even aangemeld.
Sinds een maandje woon ik in Zuid-Wales, net over de Severn Bridge.

Het bevalt me hartstikke goed! Heb Nederland nog geen seconde gemist...
Zijn hier nog meer mensen die in Wales wonen?

Gr. Corine
pi_154966954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:24 schreef Cymraeg het volgende:
Hoi!
ik heb me ook maar even aangemeld.
Sinds een maandje woon ik in Zuid-Wales, net over de Severn Bridge.

Het bevalt me hartstikke goed! Heb Nederland nog geen seconde gemist...
Zijn hier nog meer mensen die in Wales wonen?

Gr. Corine
Welkom! :)
Geen Wales hier, maar ik kom nog wel eens in Cardiff (en de tussengelegen stations) aangezien dat niet ver van Bristol is. :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:54:58 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_154966992
quote:

[..]

Prijzen in Cambridge en Oxford zijn te vergelijken met London. Ook veel meer vraag dan aanbod.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:59:04 #192
111528 Viajero
Who dares wins
pi_154967157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:34 schreef RipCity het volgende:

Engelsen zijn nou eenmaal niet zo goed in huizen bouwen en fatsoenlijke facilities hebben. Het weigeren te accepteren dat er mengkranen zijn en dat je die ook kan installeren is voor mij echt een van de meest verbazende. Mijn appartement is in de late jaren 80 gebouwd, en bij de wastafel in de badkamer zit een kraan die ijskoud kan, binnen een seconde, en daarnaast een kraan die gloeiend heet kan, ook binnen een seconde. Ik begrijp nog steeds niet waarom iemand zoiets zou doen, of wat ze denken dat het nut ervan zou kunnen zijn...
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:00:48 #193
111528 Viajero
Who dares wins
pi_154967231
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Met Engeland bedoel je dan vooral London en de grotere steden.

Huren hier zijn prima. Hypotheken ook.
Wat, kan je hypotheken krijgen daar in het noorden? Dat hoef je in London niet te proberen. En maar zeuren over hoe moeilijk jullie het daar hebben omdat iedereen in London een north uitbuitende miljonair is ;)
pi_154967441
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:54 schreef Operc het volgende:

[..]

Welkom! :)
Geen Wales hier, maar ik kom nog wel eens in Cardiff (en de tussengelegen stations) aangezien dat niet ver van Bristol is. :)
Bristol is leuk!!! Ik kom er vaak voor mijn werk. Woon je er al lang?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:20:49 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_154967885
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:41 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is meer per week voor een 1-bed dan wij aan hypotheek betalen per maand voor een semi-detached. De prijzen daar bij jullie blijven me elke keer weer verbazen. 8)7
Was vandaag in London bij een collega in Northfields, London. Is gewoon 1700 pond kwijt aan huur en als ze het zou willen kopen moet ze 1 miljoen op tafel leggen. In principe wel een 3-bedroom huisje met een tuintje, maar toch. Matige bouwkwaliteit, alsnog maar 80-90m2, en dan dergelijke prijzen terwijl je niet eens echt in London zit.

Aan de andere kant zit ze binnen 35 minuten vanaf haar huis op Leicester Square
pi_154970334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:06 schreef Cymraeg het volgende:

[..]

Bristol is leuk!!! Ik kom er vaak voor mijn werk. Woon je er al lang?
Een tijdje inmiddels. :) En Bristol is zeker leuk :Y
pi_154976534
Bristol is zeker leuk. :) Kom er ook altijd graag. Als ik dan toch ergens anders dan Londen zou wonen denk ik dat het Bristol zou zijn.
pi_154976836
Ik ben er zo'n 18 jaar geleden geweest geloof ik :') :P
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2015 @ 00:24:31 #199
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_155033211
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Engelsen zijn nou eenmaal niet zo goed in huizen bouwen en fatsoenlijke facilities hebben. Het weigeren te accepteren dat er mengkranen zijn en dat je die ook kan installeren is voor mij echt een van de meest verbazende. Mijn appartement is in de late jaren 80 gebouwd, en bij de wastafel in de badkamer zit een kraan die ijskoud kan, binnen een seconde, en daarnaast een kraan die gloeiend heet kan, ook binnen een seconde. Ik begrijp nog steeds niet waarom iemand zoiets zou doen, of wat ze denken dat het nut ervan zou kunnen zijn...
De reden dat mengkranen geen gemeengoed zijn heeft te maken met de antieke aanleg van de aanvoer.

De koude kraan is aangesloten op het mains netwerk waar hoge druk op staat,
de hete kraan is aangesloten op de boiler binnenshuis die meestal voor het gemak boven staat zodat de zwaartekracht z'n werk doet.

Als je daar een mengkraan op zet krijg je drukverschillen en mengt het niet goed.
In modernere huizen wordt de koude water leiding ook omgeleid zodat de druk niet zo hoog is en dan kan een mengkraan wel.

Het is inderdaad irritant
pi_155106965
Nou is er op zich wel een oplosing voor die kranen!

pi_155107038
#lifehack _O_
Ja doei.
pi_155381663
Na heel wat delen doorgelezen te hebben, maar eens besloten een account aan te maken.

Vanaf september tot max. mei/juni ga ik reizen naar London als invulling van mijn Gap Year. Nu heb ik nog een aantal dingen waar ik niet helemaal uitkom, hopelijk kunnen jullie nog wat advies geven.

Ik begrijp dat ik meteen "verzekerd" ben voor de NHS, in het begin heb ik echter nog geen vast adres (verblijf in backpackhostel of short let room), ben ik dan toch goed verzekerd zonder aanvullende verzekering? Verder wil ik mij verzekeren voor Allianz Globetrotter verzekering, de zorgverzekering zou ik hier dus weg kunnen laten?

Daarnaast ga ik nog opzoek naar een baantje, nu is het voor mij nog onduidelijk hoe het precies met inkomstenbelastingen en de zorgverzekering in Nederland zit als het voor zo'n korte tijd is.

Ik heb al heel veel gezocht, maar het blijft erg onduidelijk voor mij en veel sites spreken elkaar weer tegen. :{ Hoop dat jullie (iemand in een vergelijkbare situatie geweest?) mij wat verder kunnen helpen! :)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 15:55:07 #203
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_155381864
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:46 schreef BoohBah het volgende:
Na heel wat delen doorgelezen te hebben, maar eens besloten een account aan te maken.

Vanaf september tot max. mei/juni ga ik reizen naar London als invulling van mijn Gap Year. Nu heb ik nog een aantal dingen waar ik niet helemaal uitkom, hopelijk kunnen jullie nog wat advies geven.

Ik begrijp dat ik meteen "verzekerd" ben voor de NHS, in het begin heb ik echter nog geen vast adres (verblijf in backpackhostel of short let room), ben ik dan toch goed verzekerd zonder aanvullende verzekering? Verder wil ik mij verzekeren voor Allianz Globetrotter verzekering, de zorgverzekering zou ik hier dus weg kunnen laten?
De zorgverzekering in NL mag je pas opzeggen als je permanent bij de gemeente bent uitgeschreven. Voor een periode van minder dan 12 maanden lijkt me dat onhandig / onwaarschijnlijk.

In principe dekt de NHS iedereen gratis maar het is makkelijker als je een NI (national insurance nummer) hebt, daarmee kun je bij de dokter registreren en een NHS nummer aanvragen.
NI nummer krijg je via het job centre en heb je nodig als je aan het werk gaat. Staat gelijk aan het Nederlandse sofinummer/BSN.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 16:25:01 #204
219405 Sgas
In vino veritas
pi_155382456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:25 schreef LintuxCx het volgende:
Nou is er op zich wel een oplosing voor die kranen!

[ afbeelding ]
Dat heb ik hier in m'n eerste jaar ook gedaan _O-
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')