Je hebt gelijk, terugvliegen leek me beter omdat het anders niet gaat lukken binnen 22 dagen, maar ik kan natuurlijk ook het rondje korter maken. Dan zou ik denk ik wel Zagreb en Venetië moeten schrappen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:29 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ben zelf lid op World on Rails, als ik dit zo zie zou ik alles met losse kaartjes doen, dan kom je makkelijk onder de 374 euro.
Krakau - Budapest kan je 's nachts afleggen, maar ik kan zo uit m'n hoofd even geen directe nachttrein bedenken en midden in de nacht moeten overstappen is ook geen pretje.
Zagreb - Venetie is een prima verbinding met 2 keer overstappen. Hij duurt alleen wat lang.
Waarom ga je trouwens terugvliegen ipv met de trein? Als je toch een interrail gebruikt is het zonde om reisdagen te laten liggen
Losse kaartjes zijn idd op internet te koop bij de verschillende spoorwegmaatschappijen (NS, DB, CD, enz), of bij de treinreiswinkel. Ook kan je ze tijdens je reis bij een loket op een station kopen, dan heb je ook meer flexibiliteit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:35 schreef FR1927 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, terugvliegen leek me beter omdat het anders niet gaat lukken binnen 22 dagen, maar ik kan natuurlijk ook het rondje korter maken. Dan zou ik denk ik wel Zagreb en Venetië moeten schrappen.
Als ik alles met losse kaartjes doe, waar koop ik die dan? Kan dat op één site of op de nationale sites zoals NS enzo?
Dat is dan zonde inderdaad.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:24 schreef FR1927 het volgende:
I knowIk ben 27 dus had een paar jaar eerder moeten beginnen met treinen
Ja was het zekerquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:43 schreef FR1927 het volgende:
Wow, klinkt als een mooie trip, megamandy!
Ja, eventueel kan ik tijdens de reis zelf wel reserveren.
NL-Berlijn en Berlijn-Praag kan ik in ieder geval wel vooraf boeken, en Praag-Krakau kost ook geen drol
Losse kaartjes lijkt voor mij dus gunstiger te zijn dan een Interrail pas.
Overdag in een uur of 10 via Breclaw, of een rechtsreekse nachttrein...Bahn.de altijd eerst proberen, is de beste treinplanner voor Europa in het algemeen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:49 schreef FR1927 het volgende:
Kan iemand me adviseren over het traject Krakau - Boedapest?
Als je daar geen zin in hebt is een dagje naar plitvice ook een idee, mooi natuurpark.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:49 schreef FR1927 het volgende:
Dank voor jullie tips!
Ik zal me eens verdiepen in Ljubljana, en of ik per trein terugreis of per vliegtuig.
Boedapest en Praag (en Berlijn en Krakau) zijn inderdaad de 'hoofdsteden' van mijn reis, daar wil ik echt graag heen en neem ik ook een dag of 4 voor per stad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:38 schreef Karbonkel95 het volgende:
Leuke route! En je neemt gelukkig goed de tijd voor Boedapest en Praag (geweldige steden). Alleen wat je zo lag in Zagreb moet snap ik niet, dat is leuk voor een middag.. Ljubljana is leuk voor 1 dag, misschien twee, maar dat is omdat de sfeer geweldig is en het gewoon een mooie stad is. Plitvice is heel mooi voor een dag
Ik heb hem omgekeerd met een nachttrein gedaan afgelopen zomer. Dat ging soepel. Kostte me alleen wat moeite met reserveren en heb dat uiteindelijk via een klein boekingskantoor in Berlijn gedaan. Voor de rest is het gewoon ideaal en vond de ervaring persoonlijk top.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:49 schreef FR1927 het volgende:
Ff van seat61 gekopieerd:quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:47 schreef FR1927 het volgende:
Ik heb de volgende rechtstreekse nachttrein van Krakau naar Boedapest gevonden: 20-07 22:00 uur tot 21-07 08:35.
Alleen kan ik nergens prijzen vinden, niet op Deutsche Bahn en ook niet op de Poolse site:
DB Bahn
Intercity.pl
Wat kost zo'n rit ongeveer? En kan ik die trein korter vantevoren wel online boeken, bv. op DB?
quote:Krakow to Budapest for ¤92 in couchettes, ¤103 in a 2-bed sleeper...
• There is a direct sleeper train from Krakow (depart around 22:00) to Budapest (arrive 08:35). In the sleeping-car, this train is a very comfortable, safe and time-effective option. What's the Krakow to Budapest 1, 2 or 3 bed sleeping-car like? To book, either buy at the station (there's almost always places available) or pre-book through reliable Polish agency www.polrail.com (their booking system is at http://booking.polrail.com). Bought at the station, full-price fares per person per bed are:
• ¤92 in 6-berth couchettes, ¤96 in 4-berth couchettes, ¤96 in a 3-bed sleeper, ¤103 in a 2-bed sleeper, ¤173 in a single-bed sleeper.
• Cheap SparNight fares are available in limited numbers from ¤39 in couchettes and ¤49 in a 2-bed sleeper, but must be booked more than 3 days before departure, preferably more. However, in this direction they cannot be booked online, only at the station.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |