abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148434305
Nu we thuis lekker aan Videoland en Netflix zijn begonnen, ben ik op zoek naar films. En dan met name psychologische thrillers, horror/paranormaal/SF-films. Omdat er talloze titels zijn en het genre "psychologische thrillers" behoorlijk breed is, zal ik wat titels noemen van films die ik gezien heb en in welke richting ik dus zoek.

Denk aan:
- Memento
- The Sixth Sense
- Limitless
- Se7en
- Inception
- The Mothman Prophecies
- 1408
- Hide and Seek

Voor wie deze films kent: zoals je ziet veel "mystery". In ieder geval veel spanning. Hebben jullie tips om deze lijst uit te breiden?

^O^
pi_148434402
The ninth gate
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148434431
- Dorian Gray
- Beowulf
- The Purge

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 07-01-2015 17:38:39 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_148436443
- Watchmen
Google is your friend, abuse your friends
pi_148436529
- the gray?
- Hannibal
- the black swan
- Silent Hill
Twiddel
  Donald Duck held woensdag 7 januari 2015 @ 18:26:54 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148436643
Hard Candy
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148436736
mulholland drive
the shining
eyes wide shut
2001 a space odessey
jacob ladder
Alphaville, A Strange Adventure Of Lemmy Caution
Blue Velvet
Langoliers
pi_148437587
Bedankt voor de suggesties, zal er alvast een paar opzoeken, al dan niet via netflix/videoland ;)

Meer is welkom ^O^
pi_148437797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Hard Candy
Deze staat op de watchlist ^O^

Trailer bekeken, meisje komt me erg bekend voor.
  Donald Duck held woensdag 7 januari 2015 @ 19:05:30 #10
46149 __Saviour__
pi_148438137
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:57 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Deze staat op de watchlist ^O^

Trailer bekeken, meisje komt me erg bekend voor.
Een nog erg jonge Ellen Page (Inception o.a.)
Geweldige rol in deze film, haast eng goed. Een kat-en-muis spel waarin de jager ineens de prooi wordt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_148438360
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een nog erg jonge Ellen Page (Inception o.a.)
Geweldige rol in deze film, haast eng goed. Een kat-en-muis spel waarin de jager ineens de prooi wordt.
Idd, ik ken haar van Inception (noem ik nota bene in de OP) _O-
pi_148452281
Prisoners
Shutter Island
Twelve Monkeys
The Game
Gone Girl
No Country for Old Men
Basic Instinct
Fight Club
The Silence of The Lambs
The Usual Suspects

Ik ga ervan uit dat je er vast wel wat van gezien hebt, maar je weet maar nooit natuurlijk. :P
pi_148452405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:59 schreef Cikx het volgende:
Prisoners
Shutter Island
Twelve Monkeys
The Game
Gone Girl
No Country for Old Men
Basic Instinct
Fight Club
The Silence of The Lambs
The Usual Suspects

Ik ga ervan uit dat je er vast wel wat van gezien hebt, maar je weet maar nooit natuurlijk. :P
De onderste vier sowieso, Twelve Monkeys twijfel ik over (titel zo vaak voorbij zien komen, maar geen idee of ik hem gezien heb), Gone Girl lees ik veel goede dingen over, The Game komt me heel erg bekend voor, kan zijn dat ik die op TV heb gezien. De rest waarschijnlijk niet (titels zijn niet zo mijn ding, vandaar ook dit topic :'))
pi_148452547
The Island
Arlington Road
The talented Mr. Ripley
Devil's Advocate

[ Bericht 35% gewijzigd door spijkerbroek op 08-01-2015 00:16:21 ]
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148452682
Twelve Monkeys is met Bruce Willis die vanuit de toekomst, waarin het grootste deel van de mensheid is uitgeroeid door een virus, terug in de tijd gaat om de virusuitbraak voortijdig te kunnen stoppen. Hij belandt echter in een gesticht en komt daar wacko Brad Pitt tegen.

The Game is met Michael Douglas die een bankier speelt. Hij krijgt van zijn broer een visitekaartje om mee te doen aan een nieuw soort spel. Hierna verandert zijn leven helemaal, wordt die achterna gezeten etc. Heel erge mystery film waar je net als Douglas geen idee hebt wat er nou precies gaande is.

Ik zou gewoon een trailertje kijken ofzo en kijken wat je het meest aanspreekt. :)
pi_148452883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:10 schreef Cikx het volgende:
Twelve Monkeys is met Bruce Willis die vanuit de toekomst, waarin het grootste deel van de mensheid is uitgeroeid door een virus, terug in de tijd gaat om de virusuitbraak voortijdig te kunnen stoppen. Hij belandt echter in een gesticht en komt daar wacko Brad Pitt tegen.

The Game is met Michael Douglas die een bankier speelt. Hij krijgt van zijn broer een visitekaartje om mee te doen aan een nieuw soort spel. Hierna verandert zijn leven helemaal, wordt die achterna gezeten etc. Heel erge mystery film waar je net als Douglas geen idee hebt wat er nou precies gaande is.

Ik zou gewoon een trailertje kijken ofzo en kijken wat je het meest aanspreekt. :)
Thanks! Beiden komen me bekend voor. Ik heb zo'n lading aan films gezien waar ik pas jaren later weer de titel van wist. Maar het is geen ramp om een film nog een keer te zien. Ze komen uit de jaren '90, dus het kan goed zijn dat ik ze tussen release en 2005 gezien heb.
pi_148452972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:06 schreef spijkerbroek het volgende:
The Island
Arlington Road
The talented Mr. Ripley
Devil's Advocate
Onderste twee sowieso gezien! Bovenste twee zeggen me weinig.

Even opgezocht: The Island nog niet gezien, maar Scarlett Johansson... :9~ dus die gaat op de watchlist.
pi_148452978
Ik ben met een vriend naar een nachtelijke voorstelling van The Ninth Gate geweest, begon om middernacht, geloof ik.
Ik kan me herinneren dat we doodsbang waren om na de film weer naar huis te gaan _O-
Good times :P
pi_148453023
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:20 schreef PicoMMP het volgende:
Onderste twee sowieso gezien! Bovenste twee zeggen me weinig.

Even opgezocht: The Island nog niet gezien, maar Scarlett Johansson... :9~ dus die gaat op de watchlist.
Arlington Road is een pareltje dat te weinig publiciteit heeft gekregen. Aanrader.
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2015 @ 00:23:31 #20
46149 __Saviour__
pi_148453062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:20 schreef PicoMMP het volgende:
Even opgezocht: The Island nog niet gezien, maar Scarlett Johansson... dus die gaat op de watchlist.
Misschien heb je de grote twist al gelezen over The Island nu, dan is het al te laat. Maar je moet eigenlijk zo min mogelijk erover weten. Gewoon downloaden en kijken. Zelfs de trailer verpest al te veel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_148453103
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Arlington Road is een pareltje dat te weinig publiciteit heeft gekregen. Aanrader.
Hoop dat Netflix/Videoland hem heeft, anders even via de andere bekende kanalen zoeken ;)
Bedankt
pi_148453148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Misschien heb je de grote twist al gelezen over The Island nu, dan is het al te laat. Maar je moet eigenlijk zo min mogelijk erover weten. Gewoon downloaden en kijken. Zelfs de trailer verpest al te veel
Nee, ik heb enkel dit gelezen op wiki

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2015 @ 00:29:50 #23
46149 __Saviour__
pi_148453268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Nee, ik heb enkel dit gelezen op wiki

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's mooi. Vooral niet meer opzoeken en niet de trailer kijken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_148453497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:29 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Da's mooi. Vooral niet meer opzoeken en niet de trailer kijken.
Dit :Y
En als het genre je aanspreekt en je wilt een boek lezen: De Dag Der Dagen (This Perfect Day) van Ira Levin. Leest heel makkelijk weg, en zit in dezelfde hoek. Topboek.
pi_148497241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Hard Candy
Heb deze gisteravond gezien. Boeiende en goede film! Goed in elkaar gezet. Omdat er eigenlijk maar twee personages zijn, kun je met beiden enorm meeleven.

Bedankt voor de tip :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')