Kan iemand mijn reeds verzamelde info aanvullen m.b.t. dit bedrijf?
quote:Thanks, ik weet genoeg denk ik...
Op zondag 3 november 2002 22:15 schreef Strolie75 het volgende:
Als je het niet erg vind om een uitzendkracht te zijn.Gedetacheerde IT-ers zijn uitzendkrachten
Toch maar naar een accountantskantoor of bank denk ik dan.
Ik wil graag een baan in de EDP-auditing
quote:Op welke werkgever doel je nu? CMG??
Op zondag 3 november 2002 22:18 schreef Bucket het volgende:
Oh... je wilt graag dag in, dag uit in pak rondlopen en niet bij naam, maar met je nummer geroepen worden?!?!
quote:ben je nooit dan een cmg'er tegengekomen? da's allemaal pakje dasje (ook al is het niet meer verplicht vanaf bovenaf)
Op zondag 3 november 2002 22:19 schreef Rekkie het volgende:[..]
Op welke werkgever doel je nu? CMG??
quote:yep!
Op zondag 3 november 2002 22:19 schreef Rekkie het volgende:[..]
Op welke werkgever doel je nu? CMG??
Maar de meeste klanten zijn daar nu wel achter...
quote:Ik draag nu ook en pak en een stropdas, 4 dagen per week (leve parttime werken
[..]ben je nooit dan een cmg'er tegengekomen? da's allemaal pakje dasje (ook al is het niet meer verplicht vanaf bovenaf)
quote:Heb ik ook gedaan (Inter Access), maar nu lekker in gewone kloffie (spijkerbroekie e.d.). Pak en stropdas is ook niet zo'n groot probleem, alleen wil ik graag dat mijn manager weet hoe ik heet... en me niet bij salarisnummer beoordeeld.
Op zondag 3 november 2002 22:22 schreef Rekkie het volgende:[..]
Ik draag nu ook en pak en een stropdas, 4 dagen per week (leve parttime werken
)
quote:ach, CMG is best een goed bedrijf. Maar ik heb het niet op van die blabla bedrijven die een halve sekte zijn (ooit wel eens op tv de CMG bijeenkomst gezien, heel ahoy vol met allemaal dezelfde pakken en hoofden, zag er uit als een sekte
Op zondag 3 november 2002 22:24 schreef Solid_Snake het volgende:
Tjezus, wat een negatieve reacties op CMG. Daar ga ik niet eens aan beginnen om hier CMG te gaan verdedigen.
quote:Tja ik werk nu bij een middelgroot accountantskantoor en moet wel pak met das dragen ivm de vele klantencontacten...
Op zondag 3 november 2002 22:24 schreef Bucket het volgende:[..]
Heb ik ook gedaan (Inter Access), maar nu lekker in gewone kloffie (spijkerbroekie e.d.). Pak en stropdas is ook niet zo'n groot probleem, alleen wil ik graag dat mijn manager weet hoe ik heet... en me niet bij salarisnummer beoordeeld.
En mijn kantoordirecteur kent me goed bij naam, hij is zelf al aantal keer mijn maat geweest bij het klaverjassen
quote:Tjonge jonge. Dus omdat je manager van Inter Access niet wist hoe je heet, roep je maar dat dat bij CMG ook zo gaat?! Als je nog meer van dit soort mooie uitspraken hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je manager je graag wilde vergeten.
Op zondag 3 november 2002 22:24 schreef Bucket het volgende:Heb ik ook gedaan (Inter Access), maar nu lekker in gewone kloffie (spijkerbroekie e.d.). Pak en stropdas is ook niet zo'n groot probleem, alleen wil ik graag dat mijn manager weet hoe ik heet... en me niet bij salarisnummer beoordeeld.
quote:Maar het feit dat ze geen mensen meer aannemen, is voor mij wel reden genoeg om mijn heil ergens anders te zoeken
Op zondag 3 november 2002 22:24 schreef Solid_Snake het volgende:
Tjezus, wat een negatieve reacties op CMG. Daar ga ik niet eens aan beginnen om hier CMG te gaan verdedigen.
quote:Ga fijn ff in ander topic lopen zeiken zeg
Op zondag 3 november 2002 22:26 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Tjonge jonge. Dus omdat je manager van Inter Access niet wist hoe je heet, roep je maar dat dat bij CMG ook zo gaat?! Als je nog meer van dit soort mooie uitspraken hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je manager je graag wilde vergeten.
quote:Volgens mij ben jij een echte CMG-er... je begint in ieder geval al te bleren, voordat je het stuk goed gelezen hebt.
Op zondag 3 november 2002 22:26 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Tjonge jonge. Dus omdat je manager van Inter Access niet wist hoe je heet, roep je maar dat dat bij CMG ook zo gaat?! Als je nog meer van dit soort mooie uitspraken hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je manager je graag wilde vergeten.
Stukje over Inter Access ging niet over mijn (ex-)manager icm nummertje, maar over het stropdassen/pakken-feit...
[Dit bericht is gewijzigd door Bucket op 03-11-2002 22:37]
quote:Leer dan eens duidelijk schrijven in het vervolg.
Op zondag 3 november 2002 22:31 schreef Bucket het volgende:Stukje over Inter Access ging niet over mijn (ex-)manager icm nummertje, maar over het stropdassen/pakken-feit...
quote:Pakje dasje is correct, maar waar haal je dat verhaal vandaan dat de werknemers bij nummer worden genoemd?
Op zondag 3 november 2002 22:20 schreef _Etter_ het volgende:[..]
ben je nooit dan een cmg'er tegengekomen? da's allemaal pakje dasje (ook al is het niet meer verplicht vanaf bovenaf)
quote:Dat is meer een gezegde....Het komt bij enkele grote bedrijven voor dat de sfeer wat onpersoonlijker is... dat het allemaal wat informeel is.
Op zondag 3 november 2002 23:02 schreef SurfDude het volgende:[..]
Pakje dasje is correct, maar waar haal je dat verhaal vandaan dat de werknemers bij nummer worden genoemd?
quote:Dat men met dat nummertjeverhaal bedoelt dat het onpersoonlijk is snap ik ook nog wel, maar ik vraag me af waar mensen dat op baseren. Zijn ze er zelf geweest? Hebben ze er gewerkt? Kennen ze mensen die er werken? Enz.
Op zondag 3 november 2002 23:09 schreef Rekkie het volgende:[..]
Dat is meer een gezegde....Het komt bij enkele grote bedrijven voor dat de sfeer wat onpersoonlijker is... dat het allemaal wat informeel is.
Vandaar dat men wel een spreekt over een nummertje
quote:Enkele collega's van mij hebben dat zelf ervaren... bij oa KPN en een bij KPMG.
Op zondag 3 november 2002 23:58 schreef SurfDude het volgende:[..]
Dat men met dat nummertjeverhaal bedoelt dat het onpersoonlijk is snap ik ook nog wel, maar ik vraag me af waar mensen dat op baseren. Zijn ze er zelf geweest? Hebben ze er gewerkt? Kennen ze mensen die er werken? Enz.
Kort samengevat:
Juist mensen die een vaste aanstelling (contract onbepaalde tijd) hebben, en al enige jaren geld hebben verdiend voor de tent, proberen ze (nu ze op de bank zitten) hardhandig te lozen. In eerste instantie is ze dat nu gelukt en willen ze dit kunststukje (gezien het ontslagrecht) prolongeren.
Kijk naar de verschillende "bekende" IT websites voor meer info.
quote:Dus niet bij CMG...
Op maandag 4 november 2002 13:21 schreef Rekkie het volgende:[..]
Enkele collega's van mij hebben dat zelf ervaren... bij oa KPN en een bij KPMG.
Het is allemaal persoonlijk, de een heeft er meer last van dan de ander.
Maar die onstslag-actie van ze vind ik wel errug minder.
Zij werkt er inmiddels al een paar jaar niet meer.
Indruk die ik uit haar verhalen heb gekregen: Sfeer is formeel en amerikaans. Je mag best veel cursussen volgen. Daarnaast is het handig als je niet teveel op je mondje gevallen bent (bijvoorbeeld bij het binnenhalen van projecten of het (half)jaarlijks onderhandelen over salaris; ze kennen bijvoorbeeld het begrip periodiek niet). Voor je carrière binnen CMG is het het beste als je ambitieus bent (weinig eisen stelt aan maximale woon-werk-afstand of max. werkduur -> erg lange dagen). Heb je die eisen niet, dan kun je (toendertijd tenminste) redelijk snel promotie maken. Heb je die eisen wel, dan krijg je vaak de minder interessante projecten toebedeeld.
Mijn vriendin vond een deel van haar collega's een beetje oppervlakkig ('konden alleen maar over hun leasebak praten'), maar dat kan ook met het type werk (detachering) samenhangen, waardoor er weinig onderlinge binding is.
Het is verder aan jou om te beoordelen of CMG bij je 'past' of niet.
quote:Ik heb dat ook nooit over CMG gezegd..
Op maandag 4 november 2002 17:39 schreef SurfDude het volgende:[..]
Dus niet bij CMG...
Maar die onstslag-actie van ze vind ik wel errug minder.
quote:Heb je een bron? Ik wil het ook wel ff lezen namelijk.
Op dinsdag 5 november 2002 10:57 schreef Scytale het volgende:
Wel het is nu LogicaCMG. Ben benieuwd welke bedrijfscultuur (hier in NL) wint. "Let the war begin". :p
Klinkt misschien een beetje hard, maar ik ben het na een jaar ook echt zat om maar salaris en trainingen etc in te leveren om zo maar geen gedwongen ontslagen te laten vallen en die mensen op de bank te onderhouden.
Dus ik zie ook wel de positieve kanten van die CMG-ontslag actie.
quote:1.400 banen weg bij LogicaCMG (http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1501_1252652,00.html)
Op dinsdag 5 november 2002 12:19 schreef SurfDude het volgende:[..]
Heb je een bron? Ik wil het ook wel ff lezen namelijk.
Fijn bedrijf, dat je de nieuwe naam via de media moet vernemen
Wanneer hoor je of jij één van die 1400 bent?
quote:Deze 1400 zijn alleen in Groot Brintanië volgens het NOS-journaal
Op dinsdag 5 november 2002 13:28 schreef Matra het volgende:[..]
1.400 banen weg bij LogicaCMG (http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1501_1252652,00.html)
Fijn bedrijf, dat je de nieuwe naam via de media moet vernemen
Wanneer hoor je of jij één van die 1400 bent?
Sorry man, koffiecrisis mijnerzijds. Ik had het van fd.nl.
[Klant]: "Waarom draag je eigenlijk een pak?"
[CMG-er]: "Weet ik niet"
[Klant]: "Waar slaat dat nou op, niemand loopt hier in pak, en jij als enige wel!"
[CMG-er]: "omdat het moet van mijn manager"
Dit geldt vast niet voor iedere CMG-er, maar alleen al het feit dat deze senior-consultant blijkbaar geen eigen mening had op dit gebied, zegt mij dat ik hier niet graag zou willen werken.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 05-11-2002 15:35]
quote:Omdat 1 senior consultant geen eigen mening had zou jij er niet graag werken? Dat is wel een supergeneralisatie
Op dinsdag 5 november 2002 15:26 schreef Hitman het volgende:Dit geldt vast niet voor iedere CMG-er, maar alleen al het feit dat deze senior-consultant blijkbaar geen eigen mening had op dit gebied, zegt mij dat ik hier niet graag zou willen werken.
Nog even wat betreft die "uitzendbureauconstructie" (foute naam eigenlijk want he is gewoon een legale constractie waar niet alleen uitzendbureau van gebruik maken, maar nog heel veel bedrijven, onder andere uitzendbureaus's)
ik ben het er eigenlijk wel mee eens.
Als ze dat namelijk niet zouden doen, zouden mensen die al een jaar tevreden bij een klant zitten onstlagen kunnen worden, terwijl iemand die al 3 jaar uit z'n neus zit te peuteren dat niet zou kunnen worden.
Dat zou voor zowel CMG (geen geld binnen), de gedetacheerde (baan kwijt) als de neuspeuteraar (daar wordt niemand vrolijk van) niet goed zijn.
quote:Is ook wel erg overtrokken natuurlijk, maar ik heb genoeg verhalen (uit de eerste hand) gehoord over CMG dat ik mij een aardig beeld kan vormen van de organisatie. Helaas waren dit stuk voor stuk negatieve verhalen en heb ik daar mijn mening op moeten baseren.
Op dinsdag 5 november 2002 15:33 schreef Lorelei het volgende:[..]
Omdat 1 senior consultant geen eigen mening had zou jij er niet graag werken? Dat is wel een supergeneralisatie
quote:Ondertussen vergeet je wel dat ze al een tijd aan die persoon hebben verdiend. Als je een beetje manieren hebt als bedrijf zorg je voor een nette en schappelijke regeling.
Op dinsdag 5 november 2002 15:33 schreef Lorelei het volgende:[..]
Nog even wat betreft die "uitzendbureauconstructie" (foute naam eigenlijk want he is gewoon een legale constractie waar niet alleen uitzendbureau van gebruik maken, maar nog heel veel bedrijven, onder andere uitzendbureaus's)
ik ben het er eigenlijk wel mee eens.Als ze dat namelijk niet zouden doen, zouden mensen die al een jaar tevreden bij een klant zitten onstlagen kunnen worden, terwijl iemand die al 3 jaar uit z'n neus zit te peuteren dat niet zou kunnen worden.
Dat zou voor zowel CMG (geen geld binnen), de gedetacheerde (baan kwijt) als de neuspeuteraar (daar wordt niemand vrolijk van) niet goed zijn.
Verder moet je niet vergeten dat ze dan die mensen niet zomaar aan hadden moeten nemen. Een vaste aanstelling is nu een lachertje geworden in de hele branche, fijn voor de branche een nog negatiever imago, wat moet je daar als klant van denken!?
Waar het uiteindelijk om gaat is het volgende: Je hebt jaren voor in dit geval CMG gewerkt en wordt er nu zo als oud vuil gedumpt omdat je even op de bank zit. dat iemand 3 jaar op de bank zit is mijns inziens kul, dan ben je als bedrijf sowieso stom bezig, je sales deugt dan niet.
Conclusie: Het heeft geen tot weinig zin om je te verbinden aan een detacheringstent, je kunt beter voor jezelf beginnen of zelf een opdracht scoren en dat via een contractbeheerburo (zij de rompslomp, jij de inkomsten, maar dan wel op zakelijke manier) doen.
Verder wil ik graag weten wat potentiele klanten van dit soort bedrijven van zo'n actie vinden. Ze hebben nu al een erg slechte reputatie (duur en geen kwaliteit) en nu ook nog eens zulke fratsen vertonen, daar kun je als klant op bouwen.
Kijk bij Yacht stond dit in je contract, dus dan weet je dat, maar CMG had toch een ander imago.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |