Dat moet afsluiten maar als er een scheurtje in zit, of gewoon niet goed meer afsluit door slijtage, duurt het heel lang voordat de stortbak vol zit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:25 schreef jatochneetoch het volgende:
Wat is de functie van dat membraan?
Je kunt ook de hoofdkraan dichtdraaien ipv het kraantje bij de stortbak.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:47 schreef hottentot het volgende:
Gezien de kalk aanslag, en het feit dat iemand 20 jaar geleden zijn best heeft gedaan om het kraantje zo stijf mogelijk open te draaien, ga ik eerdaags maar een nieuwe stortbak en kraan halen en zaag ik de aanvoerleiding maar door.
Dit is nog zo'n ding waar het kraantje aan de stortbak vast zit, een bak kost maar een paar tientjes dus gewoon goed nieuw spul erop. De hoofdkraan kan maar dan nog blijf ik met zooi achter.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:05 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Je kunt ook de hoofdkraan dichtdraaien ipv het kraantje bij de stortbak.
Krijg je dat niet gewoon nog schoon? Kan het kraantje dicht, evt. membraam vervangen en de boel werkt weer. Leiding doorzagen lijkt me inderdaad nogal een rotzooi geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:47 schreef hottentot het volgende:
Gezien de kalk aanslag, en het feit dat iemand 20 jaar geleden zijn best heeft gedaan om het kraantje zo stijf mogelijk open te draaien, ga ik eerdaags maar een nieuwe stortbak en kraan halen en zaag ik de aanvoerleiding maar door.
Hier van hetzelfde. Beide wc's liepen langzaam vol. Toen kwam ik op het lumineuze idee om hier wat aan te doen. Even open maken en kalk verwijderen. Gevolg, toilet beneden is nu een semi hangtoilet, omdat ik geen geld wou uitgeven aan een nieuwe vlotter. Zo ongeveer alles brak af, omdat het plastic gewoon te oud / broos is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit is nog zo'n ding waar het kraantje aan de stortbak vast zit, een bak kost maar een paar tientjes dus gewoon goed nieuw spul erop. De hoofdkraan kan maar dan nog blijf ik met zooi achter.
Kraantje is denk ik al wel 20 jaar niet meer bedient geweest, ingespoten gehad met kruipolie, en met het draaien trek ik eerder de leidingen krom dan dat die knop gaat. Die kraan is verloren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:38 schreef 26916105 het volgende:
[..]
Krijg je dat niet gewoon nog schoon? Kan het kraantje dicht, evt. membraam vervangen en de boel werkt weer. Leiding doorzagen lijkt me inderdaad nogal een rotzooi geven.
Klussen vóór schoonmaken begrijp ik. Maar het zal kalk zijn waardoor het kraantje zo vast zit. Daar help geen kruipolie tegen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:41 schreef hottentot het volgende:
Kraantje is denk ik al wel 20 jaar niet meer bedient geweest, ingespoten gehad met kruipolie, en met het draaien trek ik eerder de leidingen krom dan dat die knop gaat. Die kraan is verloren.Leiding doorzagen is niet zoveel werk, en ik heb nog emmers vol met koppelingen
Ook al salpeter 10% geprobeerdquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:48 schreef 26916105 het volgende:
[..]
Klussen vóór schoonmaken begrijp ik. Maar het zal kalk zijn waardoor het kraantje zo vast zit. Daar help geen kruipolie tegen.
Heb je een huurhuis? Dan vervangt de woningbouwvereniging het kraantje.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ook al salpeter 10% geprobeerd
Werkt ook niet.
Eigen woningquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:56 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Heb je een huurhuis? Dan vervangt de woningbouwvereniging het kraantje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |