Frauderen zeg maar?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:21 schreef interesse1980 het volgende:
ik schenkingsbelasting waar mogelijk wil voorkomen.
Als je ¤ 75.000 schenkt, hoor je dat aan te geven. Doe je het anders, dan is dat niet slim, maar fraude.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:48 schreef interesse1980 het volgende:
Nee, voorkomen. Indien de belastingdienst enkel op 1 januari een check doet is er geen sprake van fraude maar slim handelen mijnerzijds. Maar heb je wellicht een antwoord op mn vraag?
Zou het niet logisch zijn dat het voordeel, de rente geschonken krijgen, ophoudt als de relatie strandt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:58 schreef interesse1980 het volgende:
Hij kan t idd jaarlijks terugschenken maar dat kun je niet laten opnemen in een contract en dat is waar mn schoen wringt: als we ooit breken dan kan hij zich beroepen op een contract en ik niet. Of zijn er andere mogelijkheden?
Ook met het oog op het feit dat ze dit doet puur om vastigheid te willen 'indien het misloopt'quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou het niet logisch zijn dat het voordeel, de rente geschonken krijgen, ophoudt als de relatie strandt?
Lijkt me erg logischquote:Op woensdag 7 januari 2015 00:00 schreef Lienekien het volgende:
Zou het niet logisch zijn dat het voordeel, de rente geschonken krijgen, ophoudt als de relatie strandt?
Ik snap er ook niet al teveel van.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:28 schreef leolinedance het volgende:
Raar verhaal. Een eigen huis kopen voor het geval je uit elkaar gaat. Ik begrijp dus dat je ook niet samenwoont/gaat wonen? Of ga je het soms verhuren?
quote:Krijgt u tussen 1 oktober 2013 en 1 januari 2015 een schenking? Dan mag u, als u voldoet aan de voorwaarden, gebruikmaken van de verhoogde schenkingsvrijstelling. In dat geval hoeft u over een schenking tot maximaal ¤ 100.000 geen schenkbelasting te betalen.
U mag alleen gebruikmaken van de verhoogde schenkingsvrijstelling als u het bedrag van de schenking gebruikt voor:
aankoop, verbetering of onderhoud van uw eigen woning
aflossing van uw eigenwoningschuld
aflossing van een restschuld van uw verkochte eigen woning
afkoop van rechten van erfpacht, opstal of beklemming
TS wil veel geld aannemen van iemand om een huis te kopen wat voor haar inkomen te duur is. Dit wil ze graag doen op een manier waarbij als de leningnemer kwaad wil zij niet met verplichte rente lasten zit. Of via een schenking waarbij ze dan een constructie wil waarbij de belasting erbuiten blijft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 02:37 schreef agter het volgende:
Ik snap niets van de Op.
Wat is de vraag nu eigenlijk?
Schenkbelasting heeft niets met vermogensrendementsheffing te maken. De schenking zal je moeten aangeven, maar als dat geld niet op 1 januari op je rekening staat hoef je er geen vermogensrendementsheffing over te betalen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:48 schreef interesse1980 het volgende:
Nee, voorkomen. Indien de belastingdienst enkel op 1 januari een check doet is er geen sprake van fraude maar slim handelen mijnerzijds. Maar heb je wellicht een antwoord op mn vraag?
Die peildatum geldt voor de inkomstenbelasting. Die kun je (de vermogensrendementsheffing in elk geval) inderdaad voorkomen op de manier die jij beschrijft.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:48 schreef interesse1980 het volgende:
Geen dank. Mede namens de anderenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef interesse1980 het volgende:
Vaag verhaal of niet: t gaat even om mijn vraag en ik heb antwoorden gehad waar ik veel mee kan (bedankt oa Goesten).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |