DL is 3 en eet al bijna een jaar niks in de avond. Heeeel soms yoghurt of pasta verder wil ze niks. Ze proeft niet eens en komt soms ook niet aan tafel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:00 schreef klavertje-4 het volgende:
Hij groeit gelukkig wel goed (leeft van de lucht?) dus in die zin 'maakt het niet zoveel uit', ik vind het zelf gewoon heel vervelend dat er nooit eens geproefd wordt. Ik ken ook geen enkel ander kind dat gewoon helemaal niets eet. Wel slechte eters, maar niet zoals M.
Een kind moet gewoon aan tafel zitten of het wil eten of niet, ook gewoon met de pot mee.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
DL is 3 en eet al bijna een jaar niks in de avond. Heeeel soms yoghurt of pasta verder wil ze niks. Ze proeft niet eens en komt soms ook niet aan tafel.
Ik heb het nu pas een beetje los kunnen laten maar het is en blijft moeilijk voor ons.
Ja dit doen we nu inderdaad. Het is misschien ook wel meer mijn probleem dan zijn probleem. Het maakt me verdrietig dat hij nooit eens lekker eet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:10 schreef miss_sly het volgende:
Geen aandacht aan besteden, gewoon aan tafel eten, maak het gezellig, schep hem eten op en als je klaar bent ruim je af. Als hij niet gegeten heeft, dan niet.
Dit is precies hoe het bij ons ook is. Hij moet wel altijd aan tafel komen en mag er pas af als wij klaar zijn met eten. Dat ging eerst met wat strijd, maar inmiddels gaat dat allemaal heel gemoedelijk. Het eten is dus op zich wel een gezellig moment, alleen gegeten wordt er niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
DL is 3 en eet al bijna een jaar niks in de avond. Heeeel soms yoghurt of pasta verder wil ze niks. Ze proeft niet eens en komt soms ook niet aan tafel.
Ik heb het nu pas een beetje los kunnen laten maar het is en blijft moeilijk voor ons.
Volgens mij kan je niet zo veel aan doen...alleen gezond overdag aanbieden en hopen dat ze snel overheen groeien!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:24 schreef klavertje-4 het volgende:
Dit is precies hoe het bij ons ook is. Hij moet wel altijd aan tafel komen en mag er pas af als wij klaar zijn met eten. Dat ging eerst met wat strijd, maar inmiddels gaat dat allemaal heel gemoedelijk. Het eten is dus op zich wel een gezellig moment, alleen gegeten wordt er niet.
Je zegt het zelf al: het maakt JOU verdrietig dat hij niet eens LEKKER eet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:28 schreef klavertje-4 het volgende:
Hahahanee daar ben ik ook van overtuigd, ze zullen zichzelf niet laten verhongeren
vergeet niet dat een peuter een lichaamsgrootte heeft die 5 tot 6 maal kleiner is dan een (gemiddelde) volwassene.quote:
Ik weet zeker dat 1 sliertje spaghetti geen vijfde is van wat ik eetquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
vergeet niet dat een peuter een lichaamsgrootte heeft die 5 tot 6 maal kleiner is dan een (gemiddelde) volwassene.
Waar volwassenen soms denken dat kinderen helemaal niets eten, is het meestal dan dat ze hun eigen voedsel-behoefte als maatstaf gebruiken en dit tezeer vergelijken met hoe weinig een kind eet.
Kinderen hebben gewoon ook véél minder voedsel nodig dan de 'grote mensen'.
neem gewoon om dit voor jezelf inzichtelijk te maken de hoeveelheid voedsel die jezelf eet, en neem daarvan een-zesde deel..
dat is dus gewoon voldoende voor je kind.
Als je alsnog wilt dat je kind meer eet, zorg dat het actiever wordt, meer beweegt en meer buiten is en het zal ook meer honger ontwikkelen (waarbij echter ook nog steeds de kans bestaat dat er dan meer tussendoor gegeten wordt, die focus op een grote maaltijd per dag hebben kinderen ook niet van nature)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |