abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 januari 2020 @ 01:53:59 #151
269689 crew  Viv
pi_190899920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Is er trouwens nog iemand die FlyLady nog echt volgt? Ik heb wel wat gewoontes van de website over genomen, maar ben er echt al in geen tijden geweest.
Ik was omstreeks 2001 al lid van haar mailinglist (kreeg je van die mailtjes zoals WHERE IS YOUR LAUNDRY? :D ), ik heb ook de eerste druk van haar eerste boek en zo. Maar inmiddels al jáááren niks meer mee gedaan. En dat is ook wel te merken hier. :')

Misschien dat ik ter gelegenheid van de start van SOP wel weer begin. YOU ARE NOT BEHIND, toch?
pi_190900306
Ik vond het boek in de kringloopwinkel en direct meegenomen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 januari 2020 @ 07:04:56 #153
269689 crew  Viv
pi_190900601
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 03:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond het boek in de kringloopwinkel en direct meegenomen O+
One man's trash clutter is another man's treasure. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 06-01-2020 07:37:12 ]
pi_190901158
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 01:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik was omstreeks 2001 al lid van haar mailinglist (kreeg je van die mailtjes zoals WHERE IS YOUR LAUNDRY? :D ), ik heb ook de eerste druk van haar eerste boek en zo. Maar inmiddels al jáááren niks meer mee gedaan. En dat is ook wel te merken hier. :')

Misschien dat ik ter gelegenheid van de start van SOP wel weer begin. YOU ARE NOT BEHIND, toch?
Er is nu zelfs een app!
pi_190908220
Ik heb de Op even gewijzigd naar een aangepaste versie van het origineel, zodat duidelijker is wat Fly lady nu precies is, met dank aan: @Isabeau.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 januari 2020 @ 03:16:44 #156
269689 crew  Viv
pi_190990708
Zo, alle voorgaande topics gelezen. :7 Wat me opviel:

- Iedereen had periodes waarin ze het systeem trouw volgden en periodes waarin het verslonsde. Wat is dat toch? Want in de goede periodes schrijft iedereen hoe fijn ze hun schone en opgeruimde huis vinden en hoe weinig tijd het eigenlijk kost als je eenmaal bij bent.

- Opvallend veel mensen kwamen uiteindelijk uit op dé oplossing: een hulp in de huishouding. :') Zo ook @Isabeau , hoe is het daar mee?

- Het was ooit een rommeltje bij @Lemijn :o (Die foto's van o.a. jouw eettafel doen het nog steeds. :D ) Ik had dat nooit achter jou gezocht!
pi_190991141
Ik heb geen hulp in de huishouding meer. Ik heb een man die huishouden leuk vindt. Ook een soort hulp in de huishouding 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190991357
Ik heb Flylady nooit gesnapt, vind het zo warrig! Laatst eens gekeken wat er zou gebeuren als ik me weer op de mailinglijst zou inschrijven, maar dan krijg je 3 onbegrijpelijke emails per dag, dus ik heb me ook maar snel weer uitgeschreven.

En nu gebruik ik de app Tody. Die me precies vertelt wat ik wanneer moet doen, van stofzuigen tot spinrag weghalen, en van het verschonen van de bedden tot zelfs wanneer het tijd is om m'n tandenborstel weer eens te vervangen _O- Ik vind het ideaal!
pi_190991651
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 08:36 schreef Amsel het volgende:
Ik heb Flylady nooit gesnapt, vind het zo warrig! Laatst eens gekeken wat er zou gebeuren als ik me weer op de mailinglijst zou inschrijven, maar dan krijg je 3 onbegrijpelijke emails per dag, dus ik heb me ook maar snel weer uitgeschreven.

En nu gebruik ik de app Tody. Die me precies vertelt wat ik wanneer moet doen, van stofzuigen tot spinrag weghalen, en van het verschonen van de bedden tot zelfs wanneer het tijd is om m'n tandenborstel weer eens te vervangen _O- Ik vind het ideaal!
O daar zou ik een autoriteitsissue mee hebbeb denk ik!

- vervang je tandenborstel
- YOU'RE NOT MY MOM!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_190991912
Flylady heeft ook een app he.
pi_190991924
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O daar zou ik een autoriteitsissue mee hebbeb denk ik!

- vervang je tandenborstel
- YOU'RE NOT MY MOM!!
Je ziet een tijdsbalkje zodat je weet wanneer het er weer aan zit te komen. Dus ik probeer telkens de deadline voor te zijn om de app te slim af te zijn :') Slaat natuurlijk nergens op, maar het zorgt er dus wel voor dat ik veel regelmatiger schoonmaak :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 januari 2020 @ 10:20:42 #162
269689 crew  Viv
pi_190991973
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
O daar zou ik een autoriteitsissue mee hebbeb denk ik!

- vervang je tandenborstel
- YOU'RE NOT MY MOM!!
Dat past weer mooi in een theorie van een andere mevrouw, namelijk auteur Gretchen Rubin. Zij heeft een model ontwikkeld op basis van hoe goed je het doet op verwachtingen van jezelf en die van een ander, zie: https://quiz.gretchenrubin.com/

Ik ben een "Obliger", wat betekent dat ik mezelf haast nooit kan houden aan mijn eigen voornemens en deadlines, maar wél heel trouw opdrachten uitvoer van een ander. Ik vermoed dat er bij jou "Rebel" uit zou komen, en dan is FlyLady of zo'n app waarschijnlijk niets voor jou.

@Amsel klopt, het is altijd wel ironisch geweest dat iemand die orde in de chaos zou komen scheppen zelf zo'n enorm chaotische website en mailinglist heeft. :')
pi_190992004
Tody kost geld.
Zijn genoeg andere alternatieven.
pi_190992105
Wilde ik ook net typen maar Fok! sprong steeds in error. Ik vind ¤7,99 best nog wel wat voor zo'n app.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190992192
Eenmalig?

Dat valt best mee. Ik haat die apps met een maandelijkse (kleine) bijdrage.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_190994069
Ik gebruik gewoon de gratis versie :?
pi_190994366
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 13:31 schreef Amsel het volgende:
Ik gebruik gewoon de gratis versie :?
IOS kan ik hem alleen betaald vinden in de app store.
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 januari 2020 @ 14:20:44 #168
269689 crew  Viv
pi_190994628
Als ik zoek op Tody in de Play Store krijg ik dit:


En als ik zoek op flylady:


?
pi_190994666
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Als ik zoek op Tody in de Play Store krijg ik dit:
[ afbeelding ]

En als ik zoek op flylady:
[ afbeelding ]

?
Wat voor os draait jouw telefoon dan?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190994808
Ziet er naar uit dat hij op Android wel gratis is.
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 januari 2020 @ 14:42:26 #172
269689 crew  Viv
pi_190994907
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat voor os draait jouw telefoon dan?
Android 6.0.1
Dat zal het wel zijn dan, want het linkje van Amsel leverde dit op:
  maandag 20 januari 2020 @ 17:40:38 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_191118010
Maar, is er iemand die de FlyLady app dan wel gebruikt? Of echt beter een andere app?
Ik ga bijna verhuizen en ik wil wel weer een app of planning, in elk geval iemand die me eraan herinnert dat ik ook mijn deurklinken eens moet afnemen enzo.
Ik vond FlyLady destijds wel okee, werd wel schijtziek van al die mailtjes. Ik wil eigenlijk elke dag een half uurtje huishouden doen en in het weekend kan het wel iets meer. Mijn 2 vrije zondagen per maand wil ik ook echt vrij houden en ik wil de app eigenlijk delen met mijn man zodat hij ook weet wat de planning is. Als ik dan avonddienst heb of ik werk het weekend dan kan hij aan de bak :P
L'Enfer, c'est les autres.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 22 januari 2020 @ 13:44:56 #174
269689 crew  Viv
pi_191143785
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 17:40 schreef Maria2.0 het volgende:
Maar, is er iemand die de FlyLady app dan wel gebruikt? Of echt beter een andere app?
Ik ga bijna verhuizen en ik wil wel weer een app of planning, in elk geval iemand die me eraan herinnert dat ik ook mijn deurklinken eens moet afnemen enzo.
Ik vond FlyLady destijds wel okee, werd wel schijtziek van al die mailtjes.
Mijn telefoon was dus te dom voor die app, dus nu heb ik de mail maar weer geprobeerd. Wel een verschil met voorheen zeg! Destijds kreeg je voor ieder klusje een aparte e-mail (WHERE IS YOUR LAUNDRY?, DRINK YOUR WATER, etc), nu krijg je alleen één Flight Plan per dag (naast o.a. de testimonials, morning musings en spam van haar webshop). Ik heb mijn mailbox nu zo ingericht, dat scheelt enorm :D :
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 april 2020 @ 02:52:54 #175
269689 crew  Viv
pi_192809555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mijn telefoon was dus te dom voor die app, dus nu heb ik de mail maar weer geprobeerd. Wel een verschil met voorheen zeg! Destijds kreeg je voor ieder klusje een aparte e-mail (WHERE IS YOUR LAUNDRY?, DRINK YOUR WATER, etc), nu krijg je alleen één Flight Plan per dag (naast o.a. de testimonials, morning musings en spam van haar webshop). Ik heb mijn mailbox nu zo ingericht, dat scheelt enorm :D :
[ afbeelding ]
Even een update:

Ondanks bovenstaande filters kwam er toch nog een hoop FlyLady-spam in mijn mailbox. Ik heb me uiteindelijk weer afgemeld (voorgoed denk ik wel), maar vooral omdat ze geen nieuwe content meer lijkt te schrijven. Bijvoorbeeld morning musings die een copy-paste zijn van een jaar eerder, die gewoon al op haar site staan. Het begon me vooral op te vallen omdat COVID-19 nergens vermeld werd, behalve in een testimonial over schoonmaakdoekjes. :D Terwijl dat toch veel aanknopingspunten heeft met haar systeem: routines moeten aanpassen aan het thuiswerken/thuis lesgeven, meer noodzaak om thuis op te ruimen, goed voor jezelf blijven zorgen tijdens een crisis, etc).

Ze post tegenwoordig wel dagelijks een nieuwe video op youtube waarin ze een kopje thee drinkt en wat kletst tegen de camera, maar dat is totaal niks voor mij. :')
pi_192856647
Dat is dan wel een gemiste kans.
Aan de andere kant, nieuwe aanhangers hebben vast niet door dat het oude content is :P
pi_199052194
Wordt er nog geflyd?

Het lief en ik hebben fittie over het huishouden omdat we allebei denken dat we meer doen dan de ander :') Misschien kan een schema met wat wanneer moet gebeuren ons helpen :')

* DancingPhoebe droomt over the single days
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199058481
Wij hebben nooit fitties over wie wat doet in het huishouden *O* Hij doet ook véél meer dan ik, dus ik heb nergens over te zeuren.

Ik hou het swish & swipe er wat in en soms 15 minuten declutteren. Verder eigenlijk geen flylady meer.
Sinds flylady is mijn was wel op orde trouwens _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199060981
Shine your sink doe ik nog steeds. En het idee van elke dag iets doen.
pi_199135840
Kan ik hier een schoonmaakster inhuren?
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')