abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 januari 2015 @ 10:19:21 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148633843
J. is ook 8 maanden en eet iedere maaltijd ook een boterham mee, in kleine stukjes, zonder korsten. Uiteraard ook flesvoeding ernaast, maar brood helpt ook voor de honger.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148633867
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:56 schreef Skoap het volgende:
Ja ik deed het wel. Luc wilde verder ook niks anders drinken. Heb alles geprobeerd. Maar had liever dat hij diksap dronk (gewoon zo licht mogelijk mengen als mogelijk) dan dat hij niks dronk.
Ook +1. Ik bied tussendoor steeds opnieuw water aan maar als ze dan gewoon de hele dag niet drinkt ga ik alsnog overstag. Thee lust ze ook niet helaas.
E.
pi_148633968
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Dank voor alle suggesties! Gulara, ben idd wel benieuwd naar wat de baby's in australie dan dragen ipv romper. kwam inderdaad al wel een site tegen met kleine hemdjes.
Drukkertjes losser maken gaat denk ik niet werken, want het er niet mee om kunnen gaan zit m vooral in de coordinatie (kracht op heel precies klein oppervlak) niet zozeer in het kracht zetten zelf..

(Heb trouwens nu zelf een truitje gekregen waarvan ikzelf de drukknoopjes niet open krijg. Eens kijken of ik die losser kan krijgen)

Oh en qua drinken hier geen tips. Met 8 maanden kreeg ze hier nog borstvoeding aangevuld met water. Nu met 2 jaar drinkt ze af en toe limonade en diksap. Maar gelukkig zegt ze zelf ook af en toe: "nee, wille niet mimojade,ikke wille water" Thee met melk is hier ook een hit, maar de jouwe mag nog geen koemelk, dus daar heb je ook niets aan.
Rompers en onesies zijn echt een westers ding, heel veel baby's dragen geen rompers. Het is ondergoed, maar niet meer dan dat. Geen verplichting ofzo als je een baby krijgt om die te gebruiken :) ik zou gaan voor een truitje met een maillot erover dan. En dan die maillot a la urkel even flink optrekken :P Kun je daarover de normale kleertjes aandoen, hebben ze geen blote rug en toch een soort van ondergoed aan.
Ik deed de mijne in de zomer ook bijna nooit een romper aan. Mijn oudste deed ik verder wel braaf rompertjes aan, maar bij mn jongste vrij snel vaak al niet. Bij zeeman verkopen ze kleine onderbroekjes in maat 86 en maat 92 die bedoeld zijn voor kinderen die al zindelijk zijn, die vallen dus vrij klein, in tegenstelling tot andere onderbroekjes in die maat die vaak nog extra ruimte bieden voor over een luier heen... Die kleine onderbroekjes kun je bij een maat 62-68 wel over een luier heen aan doen, voor een hemdje tsja, daar zul je creatief mee moeten zijn qua aankopen. In de zomer een beetje rondkijken en t-shirts in plaats van hemdjes wellicht?

Rompertjes aandoen en uitdoen zonder de knoopjes te gebruiken kan natuurlijk ook, de hals zal dan wel eerder gaan lubberen, maar goed, wellicht toch het overwegen waard?
:)
pi_148633981
Handig dit topic! Hierdoor ben ik al zoveel wijzer geworden :Y Ondanks dat, toch een vraag.

Tot voor kort kreeg kind nachtvoeding (5.5 maand). Als ik snachts hoorde dat ze wakker was ging ik er eigenlijk vanuit dat ze honger had en maakte een flesje klaar. Die ging er ook altijd helemaal in.

Vriend had op internet gelezen dat kindjes van die leeftijd eigenlijk geen nachtvoeding meer nodig hebben. Dus, toen ze vannacht een kik gaf heeft vriend de speen terug in haar mondje gedaan en ze ging direct weer verder slapen.

Toch zit het me niet helemaal lekker. Onderdrukken we zo haar hongerbehoefte niet? Ook omdat de fles snachts er elke keer helemaal in ging?
pi_148634028
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
J. is ook 8 maanden en eet iedere maaltijd ook een boterham mee, in kleine stukjes, zonder korsten. Uiteraard ook flesvoeding ernaast, maar brood helpt ook voor de honger.
Het eten gaat prima hoor, hierdoor was er al 1 voeding komen te vervallen. Maar omdat hij nu dus nog eens 150cc minder drinkt, vind ik het wel erg weinig worden :)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 10:29:43 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148634062
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:28 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Het eten gaat prima hoor, hierdoor was er al 1 voeding komen te vervallen. Maar omdat hij nu dus nog eens 150cc minder drinkt, vind ik het wel erg weinig worden :)
Oh, dan begreep ik het verhaal verkeerd. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148635365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Handig dit topic! Hierdoor ben ik al zoveel wijzer geworden :Y Ondanks dat, toch een vraag.

Tot voor kort kreeg kind nachtvoeding (5.5 maand). Als ik snachts hoorde dat ze wakker was ging ik er eigenlijk vanuit dat ze honger had en maakte een flesje klaar. Die ging er ook altijd helemaal in.

Vriend had op internet gelezen dat kindjes van die leeftijd eigenlijk geen nachtvoeding meer nodig hebben. Dus, toen ze vannacht een kik gaf heeft vriend de speen terug in haar mondje gedaan en ze ging direct weer verder slapen.

Toch zit het me niet helemaal lekker. Onderdrukken we zo haar hongerbehoefte niet? Ook omdat de fles snachts er elke keer helemaal in ging?
Ik zou zeggen dat als ze direct weer gaat slapen ze geen honger heeft. Het lijkt me dat ze bij echte honger niet weer direct in slaap zou vallen.
Overigens is het wel makkelijk te zeggen van je vriend dat ze geen nachtvoeding meer nodig heeft, als je kind anders besluit heb je mooi pech. Nodig of niet ;)
Onze dochter van 19 maanden komt nog steeds regelmatig voor een nachtvoeding en die gaat dan echt niet akkoord met niks geven.
E.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:08:40 #108
381212 Gulara
From the future
pi_148636513
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Dank voor alle suggesties! Gulara, ben idd wel benieuwd naar wat de baby's in australie dan dragen ipv romper. kwam inderdaad al wel een site tegen met kleine hemdjes.
Drukkertjes losser maken gaat denk ik niet werken, want het er niet mee om kunnen gaan zit m vooral in de coordinatie (kracht op heel precies klein oppervlak) niet zozeer in het kracht zetten zelf..

(Heb trouwens nu zelf een truitje gekregen waarvan ikzelf de drukknoopjes niet open krijg. Eens kijken of ik die losser kan krijgen)

Oh en qua drinken hier geen tips. Met 8 maanden kreeg ze hier nog borstvoeding aangevuld met water. Nu met 2 jaar drinkt ze af en toe limonade en diksap. Maar gelukkig zegt ze zelf ook af en toe: "nee, wille niet mimojade,ikke wille water" Thee met melk is hier ook een hit, maar de jouwe mag nog geen koemelk, dus daar heb je ook niets aan.
Zo min mogelijk. ;)
Maar shirtje en broekje dus (al dan niet met hemd). Ik vind het zelf niet echt heel handig. Had ooit een ieniemini babietje vast en ik bleef maar dat shirtje naar beneden trekken.
Maar sinds dat ie 1 is draagt mijn zoon als het heel warm is eigenlijk ook geen rompers meer overdag. En dat gaat prima.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:10:54 #109
381212 Gulara
From the future
pi_148636582
Oh die maillottip van mignonne is een slimme inderdaad.
Of van die broekjes met zo'n hoge elastieken rand.
pi_148643608
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:23 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat als ze direct weer gaat slapen ze geen honger heeft. Het lijkt me dat ze bij echte honger niet weer direct in slaap zou vallen.
Overigens is het wel makkelijk te zeggen van je vriend dat ze geen nachtvoeding meer nodig heeft, als je kind anders besluit heb je mooi pech. Nodig of niet ;)
Onze dochter van 19 maanden komt nog steeds regelmatig voor een nachtvoeding en die gaat dan echt niet akkoord met niks geven.
Ja dat zei ik dus ook al dat niet elke baby hetzelfde is. Ik probeer wel de speen en als ze echt honger heeft laat ze denk ik wel van zich horen :)
pi_148684656
Dummievraagje:
M. loopt nu los, maar nou nog niet zodanig dat ik al schoenen voor 'm wil, of eigenlijk moet, kopen. Denk ik tenminste :P
Hij heeft nu leren slofjes, prima voor binnen maar wat doe je dan buiten aan? Als hij daar wil lopen bedoel ik dan. Aan de hand loopt hij al een heel stuk en van en naar het kdv kan hij best een stukje lopend doen.
Wanneer koop je zoiets als Shoesme flex of die soepele Elefanten?
pi_148684692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:09 schreef Mabawa. het volgende:
Dummievraagje:
M. loopt nu los, maar nou nog niet zodanig dat ik al schoenen voor 'm wil, of eigenlijk moet, kopen. Denk ik tenminste :P
Hij heeft nu leren slofjes, prima voor binnen maar wat doe je dan buiten aan? Als hij daar wil lopen bedoel ik dan. Aan de hand loopt hij al een heel stuk en van en naar het kdv kan hij best een stukje lopend doen.
Wanneer koop je zoiets als Shoesme flex of die soepele Elefanten?
Wij hebben Shoesme schoenen gekocht zodra hij meer los liep dan kroop :) Daarvoor liep hij buiten ook op z'n leren slofjes, maar toen was het nog begin vd herfst..

[ Bericht 4% gewijzigd door GotC op 14-01-2015 19:20:19 ]
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:30:36 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148685518
Hier shoesme babyflex zodra J. lange stukken aan de hand ging lopen. Nat gras en slofjes waren geen goede combi }:|
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:02:18 #114
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148686909
Wij hebben flexibele Elefanten gekocht toen ze steeds meer los ging lopen met 13 maanden. Daarvoor liep ze aan de hand op leren slofjes, maar dat was in de zomer. Ik denk dat ik met dit weer toch sneller zou overstappen op van die 1e fase schoentjes :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_148687807
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:02 schreef Sylver_ het volgende:
Wij hebben flexibele Elefanten gekocht toen ze steeds meer los ging lopen met 13 maanden. Daarvoor liep ze aan de hand op leren slofjes, maar dat was in de zomer. Ik denk dat ik met dit weer toch sneller zou overstappen op van die 1e fase schoentjes :)
Ja dat laatste is inderdaad waarom ik twijfel. Dank voor jullie reacties. Ik denk dat we toch volgende week maar een rondje stad doen!
pi_148691106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Handig dit topic! Hierdoor ben ik al zoveel wijzer geworden :Y Ondanks dat, toch een vraag.

Tot voor kort kreeg kind nachtvoeding (5.5 maand). Als ik snachts hoorde dat ze wakker was ging ik er eigenlijk vanuit dat ze honger had en maakte een flesje klaar. Die ging er ook altijd helemaal in.

Vriend had op internet gelezen dat kindjes van die leeftijd eigenlijk geen nachtvoeding meer nodig hebben. Dus, toen ze vannacht een kik gaf heeft vriend de speen terug in haar mondje gedaan en ze ging direct weer verder slapen.

Toch zit het me niet helemaal lekker. Onderdrukken we zo haar hongerbehoefte niet? Ook omdat de fles snachts er elke keer helemaal in ging?
Ha, die discussie hadden wij hier ook.

A. is nu 4 maanden. We hebben het eens een nacht geprobeerd met de speen. Om 3:00 kwam ze, normaal geven we dan een fles. Nu speen. Kwam ze alsnog, om 4:00. Dus dan geef ik net zolief die fles om 3:00, kunnen we allemaal weer verder slapen zonder er twee keer uit te hoeven :').

Had ze wel doorgeslapen, dan was het vast inderdaad geen honger. Als ze dan met de voedingen overdag gewoon op ongeveer 150ml * haar lichaamsgewicht uitkomt is het goed toch? Dat zou ik dan in de gaten houden.
pi_148692201
Sun mijn beertje is een paar weekjes jonger als de jouwe maar hier exact hetzelfde gedrag. Als ie snachts wakker woedt doen we 1 keer speentje. Slaapt ie weer in dan hebben we mazzel... slaapt ie niet in dan wordt het de fles. Anders blijven we op en neer lopen. Na zon fles kunnen we allemaal weer slapen ^O^

Denk maar zo.. dit gaat je mini nooit volhouden tot de 18!
pi_148692258
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:39 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ha, die discussie hadden wij hier ook.

A. is nu 4 maanden. We hebben het eens een nacht geprobeerd met de speen. Om 3:00 kwam ze, normaal geven we dan een fles. Nu speen. Kwam ze alsnog, om 4:00. Dus dan geef ik net zolief die fles om 3:00, kunnen we allemaal weer verder slapen zonder er twee keer uit te hoeven :').

Had ze wel doorgeslapen, dan was het vast inderdaad geen honger. Als ze dan met de voedingen overdag gewoon op ongeveer 150ml * haar lichaamsgewicht uitkomt is het goed toch? Dat zou ik dan in de gaten houden.
En ook dan Razz..

Mijn beer zit momenteel op 5 flessen met 7 schepjes (5 x 240 ml dus....) ... een fruithap smorgens en een groentehap smiddags. En dan nog snachts wakker worden.
pi_148692427
Vannacht sliep ze weer door :') Geen peil op te trekken. In principe vind ik die nachtvoedingen geen ramp, het hoort erbij, je weet van te voren dat het zo kan gaan. Aan de andere kant is het ook wel weer heerlijk om weer snel je bed in te kruipen. Vooral in een koud huis!

Ben benieuwd hoe het vannacht gaat ;)
pi_148807130
Ik verwacht begin augustus een baby, en zou graag mijn zus iets voor de baby laten breien, maar is gebreid spul dan niet veel te warm om te gebruiken? Of gebruik je iets van een gebreide slaapzak ook in de zomer? Of is iets anders om te breien (niet te ingewikkeld) nuttiger?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 18 januari 2015 @ 15:29:13 #121
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148807239
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik verwacht begin augustus een baby, en zou graag mijn zus iets voor de baby laten breien, maar is gebreid spul dan niet veel te warm om te gebruiken? Of gebruik je iets van een gebreide slaapzak ook in de zomer? Of is iets anders om te breien (niet te ingewikkeld) nuttiger?
Zowieso breien in een lichte katoen dan, en met een wat opener steek? Misschien een dekentje voor op het bedje/ in de kinderwagen, dat kun je langer gebruiken dan alleen de eerste maand natuurlijk. En met een lakentje eronder kun je t gewoon weghalen als t te warm is?

Gebreid slaapzakje zou ik niet doen. Zowieso heeft een pasgeborene meestal geen nog slaapzakje aan (kwam hier met 5 maanden ofzo), en t is waarschijnlijk veel te warm.
pi_148810237
Pas wel op dat de mini-vingertjes niet verstrikt raken in de gebreide dingen. Dus liever ook geen losse steken in het breiwerk.
Professioneel gifmenger.
  zondag 18 januari 2015 @ 16:52:33 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_148810338
Gewoon een lekker dekentje inderdaad, komt altijd wel van pas :) ik heb vrij los gehaakte dekens maar met juist lakengebruik is dat echt geen probleem ;)
disclaimer
pi_148810655
Bedankt voor de tips! Een dekentje wordt het dan!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_148838937
Vraagje;

Wat is bij jullie een fatsoenlijke slaapkamer temperatuur? Voor kinderen die nog niet onder de dekens blijven liggen ;)

Zoon van 2 heeft nu een romper, pyjama en winterslaapzak zonder mouwen aan + dekbed.

Zonder kachel wordt het zomaar 14gr boven, met kachel zakt hij naar 16 's nachts.
Ik weet dat een kachel op de slaapkamer niet erg gezond is, maar hij komt als een ijsklontje van bed als ik de kachel niet aanzet 's avonds.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')