quote:
Op zaterdag 9 november 2002 13:09 schreef Salvad0R het volgende:
Hee Cliff, zodra jij je CRX hebt gaan we langs al die mongolen die jou beetje lopen af te zeiken en dan stompen we ze.
tot rooks. Derekz0r
Maar wel snel bakkie. een vage kennis van mij heeft ook een 160pk CRX vtec 1.6. Dat ding gaat wel erg hard iig
quote:Op 1 cilinder zeker.
Op zaterdag 9 november 2002 19:21 schreef Salvad0R het volgende:
jonges, Cliff, degene die dit topic opende, kan het motor blok van een auto uit elkaar en weer in elkaar zetten, en dan doet ie t ook nog !
Graag gedaan.
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:21 schreef Salvad0R het volgende:
jonges, Cliff, degene die dit topic opende, kan het motor blok van een auto uit elkaar en weer in elkaar zetten.
btw, ultimora vind crxjes leuk er uit zien, maar klein, duur, krap, en vooral SAAI OM IN TE RIJDEN
Leer je meteen dat een vtec niet amerikaans is
greetz Maarten
quote:Mag dus duidelijk wezen dat je er dus echt niks van begrepen hebt.....
Op zondag 3 november 2002 20:42 schreef Scion het volgende:ten eerste: die dingen zijn maar traag voor hun afmetingen
op 2: trap er flink in en je motor is weer oververhit
op 3: het is een 12 klepper....... (goh wat een race auto poeh poeh)
op 4: helemaal geen extra luxe dingen of zo
op 5: moet ik nog doorgaan?
Ik weet niet wat jou definitie van traag is, maar goed.. Maar omdat het een 12 klepper is.. is het gelijk geen race auto ??? wat is dan de definitie van een race auto ?? minimaal 20 kleppen ofzo ????
En geen luxe dingen ??? waar haal je die wijsheid vandaan dan ???? Ik vind:
Cruise control, airco, ABS, Airbags, board computer..
tog vrij luxe.... (of het nou opties zijn of standaard dingen..)
Motor die warm wordt.... dan heb je er zeker een gezien die stil stond en vol het gas erop zette ??? bij normal rijwind valt het reuze mee..
Ikzelf rij met een Corrado G60 rond.. en ja.. een VTEC zal me er met gemak uitrijden, want die van mij is compleet standaard... NOU EN ??? moet ik me daar nu minder om voelen ???
Bedoel.. je kan wel gaan zitten ouwehoeren dat je sneller bent dan een VR6 en een G60... maar wat wil je daarmee?? ben je nou stoer dan ?
Je koopt een auto omdat je er verliefd op bent..
want als we zo gaan beginnen.. dan ben je met je CRX ook helemaal NERGENS als er een Porsche naast je staat...
en de VTEC die wij kennen heeft standaard 150 pk ipv 160.........
quote:Dit heb je niet goed. Het is toch echt wel 160 pk
Op donderdag 20 november 2003 18:33 schreef Bjudoi het volgende:
Uhhhh, een amerikaanse uitvoering van de CRX VTEC bestaat niet!
Ze hebben daar in USA wel CRX-en maar geen VTEC uitvoering...en de VTEC die wij kennen heeft standaard 150 pk ipv 160.........
quote:Ja, das een sol.... Ik heb het over de MK1 en MK2 versie.... het zogenaamde type 2..................
Op donderdag 20 november 2003 21:21 schreef Merlijn het volgende:
Hmm. Ik rij toch echt wel een CRX del sol met 160 pk hoor ?
quote:De type 2 crx beschikt ook over 160 pk. Ze maken gebruik van B16A2 blok. En die heeft ook in de crx 160 pk.
Op vrijdag 21 november 2003 18:31 schreef Bjudoi het volgende:[..]
Ja, das een sol.... Ik heb het over de MK1 en MK2 versie.... het zogenaamde type 2..................
quote:In de Honda CRX type 2 VTEC, ook wel EE8 genoemd zit een B16a1 motor... Deze levert standaard 150 pk. In de Del Sol Vti zit een B16a2... Deze levert standaard inderdaad 160 pk.
Op vrijdag 21 november 2003 18:38 schreef jacco het volgende:[..]
De type 2 crx beschikt ook over 160 pk. Ze maken gebruik van B16A2 blok. En die heeft ook in de crx 160 pk.
Echt waar.........
Nee, doe mij maar Turbo
quote:Misschien dat die CRX van 0-100km/h sneller is maar ik weet wel zeker dat de corado 2.9 van 100-200 je zoek rijd (als we het over snelheid hebben he... dus op een recht stuk), want dan beginnen die logge pk's te werken, je CRX heeft veel minder koppel en moet het dus hebben van de korte overbrengingen in combinatie met een groot toerenberijk. Dat helpt hem echter na ze 2e versnelling niet meer omdat dan de toerenval te groot wordt en dan moet je eht meer van je koppel hebben, en dat heeft die logge 2.9
Cliff is de naam, enne het is of vr6 of g60, maar de vtec is echt wel sneller hoor, die corrado is mischien een 6 cilinder 2.9 liter maar dat zegt niks, ga maar eens een half uurtje trappe in een corrado, dan merk je het wel...... muhahaha blunder van volkswagen die vr6 blokken
Dan nog iets, ik heb in een 2.9 corado en een CRX V-tec mee gereden en als je eenmaal aan het rijden bent is die corado echt wel sneller dus ik weet niet hoe gaar die "getunde" corado van je maat is maar sta er even bij stil dat een vergelijking tussen 2 inmiddels afgetrapte auto's best wel eens verkeerd kan uitvallen.
Staar je ook maar neit blind op de spec's op papier. Die 7.0 van 0 naar 100 red je echt niet (in een orginele auto). Die is gerealiseerd door een coureur achter het stuur te zetten op een circuit met een goede grip en nieuwe banden, geen tegen wind en overbodige bagage en half tank. En dan nog doen ze het 50x overnieuw om er zeker van te zijn dat het uiterste er uit is geperst. Dus kijk maar niet teveel naar die waarden.
Het fijt dat het maar een 12 klepper is heeft neits temaken met hoe sportief de auto is. Dat hangt van héél andere dingen af. Een 16 klepper kan dan misschien sneller zijn maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn!
Enne nog even over die corado, die wil ik niet ophemelen oid. ik wou alleen even de misverstanden recht zetten. Zelf vind ik een corado ook maar een plat geslagen golf maar ik ga niet iets af kraken zonder gefundeerde argumenten. In dit geval is mijn argument: smaak .
quote:een echte corrado liefhebber!!
Op maandag 11 november 2002 17:44 schreef Phreak het volgende:[..]
Mag dus duidelijk wezen dat je er dus echt niks van begrepen hebt.....
Ik weet niet wat jou definitie van traag is, maar goed.. Maar omdat het een 12 klepper is.. is het gelijk geen race auto ??? wat is dan de definitie van een race auto ?? minimaal 20 kleppen ofzo ????
En geen luxe dingen ??? waar haal je die wijsheid vandaan dan ???? Ik vind:
Cruise control, airco, ABS, Airbags, board computer..
tog vrij luxe.... (of het nou opties zijn of standaard dingen..)
Motor die warm wordt.... dan heb je er zeker een gezien die stil stond en vol het gas erop zette ??? bij normal rijwind valt het reuze mee..
Ikzelf rij met een Corrado G60 rond.. en ja.. een VTEC zal me er met gemak uitrijden, want die van mij is compleet standaard... NOU EN ??? moet ik me daar nu minder om voelen ???
Bedoel.. je kan wel gaan zitten ouwehoeren dat je sneller bent dan een VR6 en een G60... maar wat wil je daarmee?? ben je nou stoer dan ?
Je koopt een auto omdat je er verliefd op bent..
want als we zo gaan beginnen.. dan ben je met je CRX ook helemaal NERGENS als er een Porsche naast je staat...
quote:Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Zo'n Honda is natuurlijk wel kei snel, maar die moet het van z'n peekaas en hoge toeren hebben. In hoge versnellingen trekken ze volgens mij niet echt hard meer. Daar heb je toch wat meer koppel voor nodig. Vandaar dat ik ook turbo/compressor prefereer
Op zaterdag 22 november 2003 20:36 schreef Eul het volgende:[..]
Blaat
![]()
quote:Ik rij dus zelf ook CRX, geen VTEC helaas, maar die trekt toch echt nog wel lekker door op 130km/h hoor. Ik vind 'm sneller en directer reageren dan andere auto's waarin ik heb gereden/meegereden. Een VTEC hou ik trouwens niet bij, we reden laatst met een aantal CRX'en achter elkaar en ik merkte toch duidelijk dat ik m'n meerdere in die VTEC-uitvoering die voor me reed moest erkennen. M'n volgende auto gaat waarschijnlijk ook een CRX VTEC worden...
Op zondag 23 november 2003 19:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Zo'n Honda is natuurlijk wel kei snel, maar die moet het van z'n peekaas en hoge toeren hebben. In hoge versnellingen trekken ze volgens mij niet echt hard meer. Daar heb je toch wat meer koppel voor nodig. Vandaar dat ik ook turbo/compressor prefereer
130km/h in 5e versnelling en gas geven resulteerd bij mij tot een trapje in je rug... en dat op 3200rpm
Heerlijk
quote:B16a1 is non-Vtec en dus ook met een nokkenas. B16a2 is DOHC en Vtec en dus met 160 pk
Op zaterdag 22 november 2003 16:54 schreef Bjudoi het volgende:[..]
In de Honda CRX type 2 VTEC, ook wel EE8 genoemd zit een B16a1 motor... Deze levert standaard 150 pk. In de Del Sol Vti zit een B16a2... Deze levert standaard inderdaad 160 pk.
Echt waar.........
Die B16a1 heeft volgens mij 120 maar dat weet ik niet zeker.
quote:Ik twijfel er zeker niet aan dat ze lekker doortrekken, maar is het niet zo dan dat je hem wel hoog in toeren meot houden? Direct zijn ze zeker wel. Dat is bij mij het nadeel, ik heb een turbogat, en das neit zo erg als je flink in de toeren trekt want dan gaat ie na overschakelen in de turbo-zone verder, maar als ik 130 rij in 5e versnelling en ik geef een por gas dan duurt het *- een seconden voor de turbodruk optimaal is, en pas na die seconden krijg je die trap in je rug
Op zondag 23 november 2003 20:08 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ik rij dus zelf ook CRX, geen VTEC helaas, maar die trekt toch echt nog wel lekker door op 130km/h hoor. Ik vind 'm sneller en directer reageren dan andere auto's waarin ik heb gereden/meegereden. Een VTEC hou ik trouwens niet bij, we reden laatst met een aantal CRX'en achter elkaar en ik merkte toch duidelijk dat ik m'n meerdere in die VTEC-uitvoering die voor me reed moest erkennen. M'n volgende auto gaat waarschijnlijk ook een CRX VTEC worden...
Ik rij btw. zelf in een Hyundai coupé
En ja een vtec is sneller, en ja een G60 is sneller en ja een Vr6 is sneller.
Alleen bij de flitspalen kan ik ze makkelijk bijhouden en die hebben we hier genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |