abonnement Unibet Coolblue
pi_149565565
Ik stond idd helemaal ingeklemd tussen de middelbare schoolmeisjes ;) tent was he-le-maal uitverkocht..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_149565918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:24 schreef Ener-G het volgende:
Ik stond idd helemaal ingeklemd tussen de middelbare schoolmeisjes ;) tent was he-le-maal uitverkocht..
Gewoon zeggen dat One Direction buiten staat :7
pi_149566203
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:41 schreef VeerEli het volgende:Ik had gewoon een kutdag qua licht van buiten wat er in huis viel en een super donkere woonkamer, wat het allemaal niet beter maakte. Ik heb de foto wel op 6 verschillende manieren proberen te bewerken/op te pimpen en dit is het beste wat ik eruit kon halen.
Ben benieuwd welke stappen jij dan altijd neemt want een dergelijke onderbelichting is volgens mij vrij eenvoudig te corrigeren. Beetje extra 'pop' erin door met de curves te spelen en wat schuifjes en het moet volgens mij niet zo ingewikkeld zijn.

Ik had op natuurijs door de sneeuw (en snelle wisselen tussen close ups en wijde shots ook een flink aantal grauwe platen die met een paar kllikken (of beter: presets) er snel weer uitzien als prima belichtte platen ;)
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:51:26 #79
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149566257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:49 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke stappen jij dan altijd neemt want een dergelijke onderbelichting is volgens mij vrij eenvoudig te corrigeren. Beetje extra 'pop' erin door met de curves te spelen en wat schuifjes en het moet volgens mij niet zo ingewikkeld zijn.

Ik had op natuurijs door de sneeuw (en snelle wisselen tussen close ups en wijde shots ook een flink aantal grauwe platen die met een paar kllikken (of beter: presets) er snel weer uitzien als prima belichtte platen ;)
Vind je hoe ik hem als uiteindelijk beeld gemaakt heb (dus de laatste foto die ik hier heb geplaatst) nog niet goed dan? Daar is toch niks grauws meer aan? En om heel eerlijk te zijn, ik fotografeer nog maar 1,5 jaar en ik heb nog nooit zo'n grauw beeld gehad :@ Omdat ik tot nu toe eigenlijk altijd de dagen uitkoos waarop het licht gewoon mooi was, en dus dan fotografeerde :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_149566391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:51 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Vind je hoe ik hem als uiteindelijk beeld gemaakt heb (dus de laatste foto die ik hier heb geplaatst) nog niet goed dan? Daar is toch niks grauws meer aan? En om heel eerlijk te zijn, ik fotografeer nog maar 1,5 jaar en ik heb nog nooit zo'n grauw beeld gehad :@ Omdat ik tot nu toe eigenlijk altijd de dagen uitkoos waarop het licht gewoon mooi was, en dus dan fotografeerde :P
Ik vind hem nu wel prima hoor, maar omdat je aangeeft dat je al 6 of meer keer er aan geklust hebt ;)

Uiteraard heeft mooi licht altijd de voorkeur maar soms moet je het doen met wat je krijgt en dan is het wel handig om te weten hoe je snel alles achteraf kunt processen om de boel op de poetsen :P

Overigens is het grauwe ook gewoon door de onderbelichting die je natuurlijk zelf in de hand hebt. Als je niet op Manual maar op Aperture of Shutterspeed mode had geschoten dan was de plaat waarschijnlijk wel gewoon goed belicht
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:58:29 #81
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149566451
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:56 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik vind hem nu wel prima hoor, maar omdat je aangeeft dat je al 6 of meer keer er aan geklust hebt ;)

Uiteraard heeft mooi licht altijd de voorkeur maar soms moet je het doen met wat je krijgt en dan is het wel handig om te weten hoe je snel alles achteraf kunt processen om de boel op de poetsen :P
Ja, dat is echt nog een gebrek van mij. Als ik ga sleutelen aan m'n foto's, ben ik gewoon heel erg besluiteloos. Ik bewerk m'n foto's wel vaker op 2 of 3 manieren, laat het dan liggen, kijk een dag later terug en dan zie ik ineens ''oh jeetje dit is echt niks'' en dan gooi ik er 2 weg en blijft er 1 over :P Terwijl ik op het moment dat ik ga bewerken redelijk enthousiast ben. Ik begrijp ook niet hoe het komt. Had ik met deze dus ook, in principe vond ik hem zoals ik hem eerst gepost had prima. Tot iemand ineens over de hooglichten begon en ik dacht ''verrek''. Dat mis ik zelf dan dus compleet.

Maar daarom zijn dit soort ervaringen ook mooi, hier leer ik weer van voor een volgende keer en dan zal het waarschijnlijk een stuk sneller al goed komen :P

Over die belichting. Tja, ik zat al op ISO1600 en dat is met mijn crop camera al geen succes. Het liefst ga ik niet hoger als 800. Diafragma kon niet veel hoger en sluitertijd was ook al relatief langzaam. Omdat het een hond was wilde ik die niet nog lager zetten omdat ik bang was voor bewegingsonscherpte.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_149566569
West-Papua, Indonesië
Wie dit leest is hek.
pi_149566658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:02 schreef Jungle_Jim het volgende:
West-Papua, Indonesië
[ afbeelding ]
klopt het dat het een samengestelde (panorama) foto is?

ik zie namelijk wat merge foutjes ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_149566682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

klopt het dat het een samengestelde (panorama) foto is?

ik zie namelijk wat merge foutjes ;)
klopt ja :P
had ze zelf nog niet ontdekt :P

hier nog een paar:

Wie dit leest is hek.
pi_149566722
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

klopt ja :P
had ze zelf nog niet ontdekt :P
onder andere die palm-stam links in beeld => 2x een verspringing
en ook links de horizon op zee heeft een knik (al zou dit laatste ook door eilandjes kunnen komen, maar dat kan ik op deze resolutie niet goed zien)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_149566787
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:46 schreef VeerEli het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, ben er nog even mee bezig geweest. Volgens mij lijkt het zo al een heel stuk beter?
Ik vind het zachte van de foto daarboven eigenlijk wel mooier.
pi_149566801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

onder andere die palm-stam links in beeld => 2x een verspringing
en ook links de horizon op zee heeft een knik (al zou dit laatste ook door eilandjes kunnen komen, maar dat kan ik op deze resolutie niet goed zien)
oh klopt ja, als de foto's kleiner zijn zie je ze niet zo goed :P
Wie dit leest is hek.
pi_149566858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:12 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

oh klopt ja, als de foto's kleiner zijn zie je ze niet zo goed :P
die andere 2 bevatten ook wat merge fouten: zijn die met ieder 3 foto's genomen of meer?
Hoe meer foto's en hoe meer ze overlappen hoe beter stitch software deze fouten kan voorkomen/oplossen :)

maar water (vooral als er een briesje staat) blijft erg lastig :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_149577759
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_149581940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

die andere 2 bevatten ook wat merge fouten: zijn die met ieder 3 foto's genomen of meer?
Hoe meer foto's en hoe meer ze overlappen hoe beter stitch software deze fouten kan voorkomen/oplossen :)

maar water (vooral als er een briesje staat) blijft erg lastig :Y
zijn volgens mij steeds 5 of 6 foto's.
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:56:29 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149653133

Vandaag een rondje China Lights gedaan in Burgers Zoo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149658750
Amsterdam:

Palace of Justice by andreas612, on Flickr
pi_149672509


Deze vandaag genomen.
pi_149678121
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:38 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat One Direction buiten staat :7
_O- _O- _O-
#35.
pi_149679613
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:02 schreef Flammie het volgende:
[ afbeelding ]

Deze vandaag genomen.
Ik zou je foto minstens ff recht zetten. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_149680152
Mooie foto's, toch apart dat met de juiste belichting en filters je een totaal ander beeld krijgt dan met je standaard cameraatje.

Gr
pi_149725161
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:50 schreef shiznuts het volgende:
Snel rondje nabij Salzburg Hauptbahnhof met de Nikon D5300 & 35mm f/1.8G.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Not too bad. Vooral de kleuren uit de camera zijn erg nice. :Y Was nog grappig. Was een beetje aan het rondlopen en random aan het schieten en om me heen aan het kijken voor angles, komt er opeens iemand bij een concert theater naar buiten op me af lopen, ik eerst denken 'uh oh, wat mocht ik nu weer niet fotograferen?' Groet 'ie me en vraagt 'ie of ik voor de band kwam. Eh... whut. :D _O- Ze zochten de fotograaf die de band zou komen vastleggen.
Ik zie dat jij de d5300 gebruikt.
Hoe tevreden ben je over de camera en specifiek de gps functie?
Mag ook via pm wanneer offtopic.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149725374
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zie dat jij de d5300 gebruikt.
Hoe tevreden ben je over de camera en specifiek de gps functie?
Mag ook via pm wanneer offtopic.
Pas op aan wie je dat vraagt, Shiznuts is toen 'ie afgestudeerd was aan de universiteit van Pyongyang door Nikon uit Noord-Korea gehaald en verder getraind als online propaganda-instrument. :P
  maandag 16 februari 2015 @ 14:12:28 #99
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149725623
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zie dat jij de d5300 gebruikt.
Hoe tevreden ben je over de camera en specifiek de gps functie?
Mag ook via pm wanneer offtopic.
Prima camera, aardige resultaten so far. ^O^ Sensor is fantastisch. Alleen van mirrorless afkomend is het schieten in liveview een beetje ruk, dus is nog altijd een beetje wennen om het dan maar met de OVF te doen.

Mag dan GPS hebben, maar dat kost alleen maar batterij, bovendien weet ik waar ik foto's maak en is het niet bijster interessant om te weten waar dat precies op de coördinaat nauwkeurig was. Dus daar kan ik niet veel over zeggen. Wat mij betreft hebben ze er goed aan gedaan de hele functie te skippen op de D5500. Maar jij maakt er wel gebruik van?
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Pas op aan wie je dat vraagt, Shiznuts is toen 'ie afgestudeerd was aan de universiteit van Pyongyang door Nikon uit Noord-Korea gehaald en verder getraind als online propaganda-instrument. :P
Volgens mij hebben ze mij bij Canon gehoord. >:) Opeens zit er een 24.2MP sensor in de 750D/760D. :o Nikon's (of eigenlijk: Sony's)?!! ~O> :P Maar ja... dan stoppen ze de video bij 60p en hebben ze HDR video... met een resolutie van maar 720p. (Verder heeft de Nikon meer AF points, is 'ie kleiner en lichter, met wel een groter display... gaat de accu langer mee). Maar... haast leuk geweest hoor, Canon. :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149725754
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:12 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Prima camera, aardige resultaten so far. ^O^ Sensor is fantastisch. Alleen van mirrorless afkomend is het schieten in liveview een beetje ruk, dus is nog altijd een beetje wennen om het dan maar met de OVF te doen.

Mag dan GPS hebben, maar dat kost alleen maar batterij, bovendien weet ik waar ik foto's maak en is het niet bijster interessant om te weten waar dat precies op de coördinaat nauwkeurig was. Dus daar kan ik niet veel over zeggen. Wat mij betreft hebben ze er goed aan gedaan de hele functie te skippen op de D5500. Maar jij maakt er wel gebruik van?

[..]
Heb nu een d5000 uit 2009 en ik vind geotagging wel leuk. Ik kom er achter dat ik na 5 jaar niet meer precies weet waar welke foto gemaakt is. Nu maak ik vaak nog een foto met mijn telefoon maar dat is ook behelpen.

Ik krijg echter nergens gevonden hoe goed die gps functie werkt. De iets kortere batterij duur neem ik voor lief.
quote:
Volgens mij hebben ze mij bij Canon gehoord. >:) Opeens zit er een 24.2MP sensor in de 750D/760D. :o Nikon's (of eigenlijk: Sony's)?!! ~O> :P Maar ja... dan stoppen ze de video bij 60p en hebben ze HDR video... met een resolutie van maar 720p. Haast leuk geweest hoor. :Y)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')