abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156633855
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:26 schreef lynda het volgende:
Alkmaar krijgt AZC in oud belastingkantoor

Ik krijg nieuwe buren..
2 azc's in 1 wijk, gezellig... Maar wel goed dat er eindelijk wat gedaan gaat worden met de leegstand.
pi_156638919
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:14 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

2 azc's in 1 wijk, gezellig... Maar wel goed dat er eindelijk wat gedaan gaat worden met de leegstand.
Ik moet zeggen dat ik van het COA bij de Picassolaan compleet geen last heb.

Maar strak plan, 700 jonge (moslim) mannen die de hele dag niks te doen hebben, in een gebouw laten bivakkeren tussen 2 scholen in, en naast sportvelden. Dat wordt leuk jonge hockeymeisjes kijken.

Ben benieuwd hoe hard er vanavond en de 28e gereld wordt op de 'informatieavond'.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_156639226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:08 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik van het COA bij de Picassolaan compleet geen last heb.

Maar strak plan, 700 jonge (moslim) mannen die de hele dag niks te doen hebben, in een gebouw laten bivakkeren tussen 2 scholen in, en naast sportvelden. Dat wordt leuk jonge hockeymeisjes kijken.

Ben benieuwd hoe hard er vanavond en de 28e gereld wordt op de 'informatieavond'.
Last niet, maar het valt wel op. Ach, nog 5 maanden en dan kan ik weg uit de hoef.
pi_156639252
Op de Picassolaan zijn er dan ook maar 400 plaatsen.. dus dit gaat wel een dingetje worden, met 700 nieuwe plaatsen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_156639568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:25 schreef Ener-G het volgende:
Op de Picassolaan zijn er dan ook maar 400 plaatsen.. dus dit gaat wel een dingetje worden, met 700 nieuwe plaatsen.
Picassolaan is tijdelijk verhoogd naar 480 :)
pi_156639578
Ah. Dan nog, is het significant minder dan 700. Maar we gaan het zien :)
pi_156639601
:Y

Ik denk dat ik vanavond wel even langs ga bij de informatiebijeenkomst.
pi_156639854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:43 schreef lynda het volgende:
:Y

Ik denk dat ik vanavond wel even langs ga bij de informatiebijeenkomst.
Graag verslag :) :@
pi_156639933
Alweer bijna Alkmaars Ontzet :)
pi_156640753
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:59 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Graag verslag :) :@
Zal ik doen.

Ik krijg net pas de brief voor omwonenden, lekker op tijd gemeente :')
pi_156640846
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:47 schreef lynda het volgende:

[..]

Zal ik doen.

Handig :')
pi_156640926
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:47 schreef lynda het volgende:

[..]

Zal ik doen.

In die brief schijnt overigens ook te staan dat het besluit al is genomen, terwijl Bruinooge beweert dat hij het akkoord nog moet tekenen.
pi_156641289
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:54 schreef Ener-G het volgende:

[..]

In die brief schijnt overigens ook te staan dat het besluit al is genomen, terwijl Bruinooge beweert dat hij het akkoord nog moet tekenen.
Paar regels uit de brief:
- Het voornemen is dat complex binnenkort in gebruik te nemen als tijdelijke opvang voor asielzoekers.
- Gemeentebestuur heeft daar positief op gereageerd.
- College van burgemeester en wethouders neemt in deze maatschappelijke opgave zijn verantwoordelijkheid en werkt op humanitaire gronden mee aan het verzoek van COA
- Belastingkantoor wordt door COA geschikt gemaakt als tijdelijke opvang(3 jaar) met maximaal 600 plaatsen
- COA en gemeente informeren u als direct omwonende tijdens de bijeenkomst over deze opvang

Website gemeente Alkmaar:
Het college van Burgemeester en Wethouders heeft hiermee op 5 oktober ingestemd en daar de gemeenteraad over geïnformeerd.

Dus ja besluit is al genomen / lijkt al genomen te zijn.
pi_156641336
Ondertussen zijn ze ook bezig om het besluit van de rechter over het toekomstige crematorium in de westrand ook weer terug te draaien, zodat het er toch gaat komen.. lekker bezig weer, wanneer zijn de volgende gemeenteraadsverkiezingen?
pi_156641358
2018 :+
pi_156646974
Nou het is goed druk op de bijeenkomst 8-)
pi_156647290
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:24 schreef lynda het volgende:
Nou het is goed druk op de bijeenkomst 8-)
wordt er al geklaagd door de pvv aanhang?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_156647621
Kansloos erwin.. Waren het maar alleen pvvrs
pi_156649324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:46 schreef lynda het volgende:
Kansloos erwin.. Waren het maar alleen pvvrs
Zo erg, ja?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_156650294
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:44 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Zo erg, ja?
Ja je reactie over pvv aanhang :D
pi_156650954
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:15 schreef lynda het volgende:

[..]

Ja je reactie over pvv aanhang :D
Ach zo. Heb niets met die gasten. Maar wel wat opgestoken op deze avond?
pi_156651230
Samenvatting:
Het was druk, maar geen zooitje :)
Alles is opgenomen en genotuleerd en komt binnenkort op de website.

Er komen vluchtelingen die nog in afwachting zijn van asiel en aanvraag moeten indienen.

- Het AZC op picassolaan heeft nu tijdelijk noodopvang die mensen gaan uiteindelijk door naar het belastingkantoor is het plan.
- Keuze op dit kantoor is gevallen omdat het een rijksgebouw is.
- Volgen de burgemeester zit het AZC en belastingkantoor niet in dezelfde wijk (daar was niemand het mee eens :+ )
- Termijn van 3 jaar, maar geen harde garantie dat het na 3 jaar ook weg is.
- Bij AZC op Picassolaan schijnt er ook gezegd te zijn dat deze tijdelijk was.. Alleen deze zit er nu ruim 20 jaar later nog steeds
- Scholen in de wijk zijn er nog niet bij betrokken, gaat nu wel gebeuren.
- Waar mogen we wel en niet over meepraten / inbreng: dat weet de burgemeester nog niet en kan hij op de volgende vergadering (28 okt) pas vertellen.
- Begin januari willen ze open gaan, veiligheidsplan moet met de buurt gemaakt worden.
- Aanspreekpunt bij problemen is er niet, dat kan later bij COA.
- Rode kruis in Alkmaar heeft een inzamelpunt geopend
- Gemeente Alkmaar draagt financieel niets bij.
- Beveiliging op het terrein door COA, politie vanuit de overheid.
- Wanneer de grens is bereikt in Alkmaar is volgens BM een lastige vraag maar hij vindt dat Alkmaar op dit moment wel meer dan voldoende heeft bij gedragen.
- Je kan je aanmelden voor omwonendecommissie
- Publiek wil graag meer en beter geïnformeerd worden, gemeente gaat dat doen.
- Men vond 600 mensen een beetje veel

28 oktober tweede bijeenkomst.
Tja.. niet heel erg nuttig maar de gemeente heeft nu wel weer aantal punten vanuit de zaal mee gekregen om uit te zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door lynda op 06-10-2015 21:57:28 ]
pi_156663270
Nou graag gedaan hoor.

Laatste bericht de burgemeester dacht dat er 50man zou komen, het waren er ruim 300 :+
pi_156663314
Ben benieuwd, en ook waar je terecht kan als bijvoorbeeld je huis naast het centrum ineens 50k minder waard is geworden.

Deze vind ik ook wel sterk:
"Aanspreekpunt bij problemen is er niet, dat kan later bij COA."

Op de tweede bijeenkomst 28 oktober zal Bruinooge zn krabbel al wel gezet hebben vrees ik.
pi_156663350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:28 schreef Ener-G het volgende:
Ben benieuwd, en ook waar je terecht kan als bijvoorbeeld je huis naast het centrum ineens 50k minder waard is geworden.

Deze vind ik ook wel sterk:
"Aanspreekpunt bij problemen is er niet, dat kan later bij COA."

Op de tweede bijeenkomst 28 oktober zal Bruinooge zn krabbel al wel gezet hebben vrees ik.
die vraag over waarde van huizen is ook gesteld.
Dat is (nog) niet bewezen aldus coa en burgemeester
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')