pics or it didnt happenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:56 schreef Djibril het volgende:
[quote] Video: Shiite militias use same brutal tactics as Islamic State
A disturbing video filmed by soldiers fighting for the Kurdish Peshmerga reveals gruesome tactics used by Shiite militias battling to push Islamic State jihadists out of Iraq. The pictures show the beheaded corpses of two IS fighters being dragged on the ground by a vehicle.
The video was reportedly filmed more than two months ago, as a makeshift coalition of Peshmerga forces and Shiite groups battled to wrest the town of Amerli from the hands of extremists. Islamic State has sown terror amongst its enemies by deliberately nurturing a reputation for carrying out brutal atrocities. Yet this video appears to show that some of the group’s Shiite adversaries resort to the same cruel tactics.
The voices in the video translate from Kurdish as follows:
-Oh my god they beheaded them?
-You didn’t see? The heads were on the [inaudible]
-They have been already beheaded?
-Yes, they said that they had captured six of them and would behead them
The video shows two twisted, headless corpses being dragged by a vehicle down a dusty road. Two flags appear to be attached to the jeep, both of which belong to Shiite groups fighting the Islamic State group. The green flag represents the Badr Brigade, a paramilitary outfit reportedly under the control of the Iraqi Transport Minister. The bright yellow flag belongs to a Shiite militia feared for its bloody, brutal tactics: Saraya al-Khorasani. Another video - too gruesome to show here - uploaded to YouTube appears to show the one of the men - though already dead - being beheaded by possibly the same group of militants.
According to Human Rights Watch, the government has handed groups like Sarayaal-Khorasani key roles in the bloody battle against IS group despite being unaccountable to any official ministry. The same report accuses the Khorasani militia of indiscriminately razing Sunni villages recaptured from jihadists, as well as detaining and torturing the supposedly ‘liberated’ inhabitants. The militants reportedly use weapons supplied by the central government in Baghdad.
It’s not the first time groups opposed to Islamic State organisation's bloody onslaught have been caught carrying out copycat atrocities. A video reportedly filmed in September showed Shiite fighters holding up the severed heads of two IS jihadists whom they had decapitated. In the video, the men threaten to build a ‘mountain’ out of the skulls of their enemies.
This article was written by FRANCE 24 journalists Ershad Alijani (@ErshadAlijani) and Andrew Hilliar (@andyhilliar).[quote]
Koerdische snitches ja.quote:
koerden zijn best okquote:
Jezelf druk maken om wat men met gevangen genomen ISIS strijders doetquote:
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jezelf druk maken om wat men met gevangen genomen ISIS strijders doet
Het is beter hen te onthoofden, dan kunnen ze in elk geval geen eieren leggen.
De sleutel tot het verslaan van ISIS en het onderwerpen van de Salafisten is door wreder te zijn dan hen zelf.quote:
machtsvacuum en shitquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De sleutel tot het verslaan van ISIS en het onderwerpen van de Salafisten is door wreder te zijn dan hen zelf.
Mensen als Hafiz al-Assad en Saddam Hussein begrepen dit heel goed. De huidige generatie is te week, daarom durven die gedegenereerde Soennietjes juist nu ook naar de wapens te grijpen en van zich te laten horen.
Terreur is een nuttig middel om de wil van een volk te breken, mits goed toegepast.quote:
volgens mij hadden de amerikanen met de surge en de sahwa in irak behoorlijk wat resultaten geboekt, alleen toen de steun opdroogde, kon dit monster weer de kop op steken, waardoor we uiteindelijk verder van huis zijnquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Terreur is een nuttig middel om de wil van een volk te breken, mits goed toegepast.
Wat men zou kunnen doen is Soennitische dorpjes omsingelen en doorzoeken en diegene die de verkeerde literatuur in huis heeft "straffen". Of je maakt mensen collectief verantwoordelijk door collectieve straffen uit te voeren, op die manier stimuleer je ook collaboratie en zaai je onderling wantrouwen en achterdocht.
Op zo'n manier moet het relatief simpel zijn om de wahhabieten te verslaan.
Dat zou kunnen. Er zijn alternatieven waarbij je niet hoeft toe te geven aan Salafistische kelensnijders.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
volgens mij hadden de amerikanen met de surge en de sahwa in irak behoorlijk wat resultaten geboekt, alleen toen de steun opdroogde, kon dit monster weer de kop op steken, waardoor we uiteindelijk verder van huis zijn
nee de sunnis gaan de shias vertrouwen en andersom, sure... gewoon opdelen dat irak...
moet je sowieso niet willen, een saudi arabie verkondigd genoeg haat voor de gehele wereld, een isisistan erbij is too muchquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Er zijn alternatieven waarbij je niet hoeft toe te geven aan Salafistische kelensnijders.
Je kunt ook ISIS en haar supporters vernietigen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
moet je sowieso niet willen, een saudi arabie verkondigd genoeg haat voor de gehele wereld, een isisistan erbij is too much
dan moet je de sunni stammen voor je zaak winnen, tenzij je de sunnis volledig weg wilt vagen, maar dan moet je idd collectief gaan straffen en het risico lopen dat deze shit eeuwig door blijft gaanquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je kunt ook ISIS en haar supporters vernietigen.
Je moet de Salafistische beweging onderwerpen aan harde terreur en vervolging. Zo kun je ze terug in de duisternis dwingen. De meeste Soennieten zijn naar mijn weten nog steeds niet Salafistisch.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan moet je de sunni stammen voor je zaak winnen, tenzij je de sunnis volledig weg wilt vagen, maar dan moet je idd collectief gaan straffen en het risico lopen dat deze shit eeuwig door blijft gaan
dus stel je een uitroeiing voor?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je moet de Salafistische beweging onderwerpen aan harde terreur en vervolging. Zo kun je ze terug in de duisternis dwingen. De meeste Soennieten zijn naar mijn weten nog steeds niet Salafistisch.
Het argument dat Soennieten specifiek zouden worden onderdrukt in Irak en Syrië is simpelweg onzin dus het is niet zo dat de regering van die landen op dat terrein onredelijk beleid aan het voeren is of zo. Dit heeft te maken met Soennieten die een drang hebben anderen zich te onderwerpen.
Nee hoor, dat zou immers tegen de regels van Fok! zijn.quote:
je hoeft het niet expliciet te zeggenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zou immers tegen de regels van Fok! zijn.
Je hebt hier te maken met een groep mensen die niet in een pluralistisch Irak/Syrië wensen te wonen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hoeft het niet expliciet te zeggen
het is de amerikaanse insteek zoals ik aangaf, met uiteindelijk een splitsing of een conflict zonder einde, uitroeiing van volkeren ben ik niet zon voorstander van, ook al kan het effectief zijn in nation buildingquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je hebt hier te maken met een groep mensen die niet in een pluralistisch Irak/Syrië wensen te wonen.
Daarom plegen ze zuiveringen etc. Wat moet je daar nu mee? Moet je dan goedkeuren dat zij Sji'ieten vermoorden en Christenen verdrijven? Moet je dit gedrag belonen, met goh jullie hebben een legitieme wens. Wij gaan die eerbiedigen, hier hebben jullie je eigen wannabe Kalifaat. Denk je dat dit een oplossing is?
Ja dat weet ik. Maar ik vroeg me af wat er precies gebeurt.quote:
Wat de Amerikanen deden was geen goede oplossing voor de lange termijn. Goed genoeg voor hun, omdat zij daarna konden terugtrekken. Maar het is geen oplossing voor Irak zelf, aangezien de bevolking nergens heen gaat en met elkaar moeten zien te overleven.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
het is de amerikaanse insteek zoals ik aangaf, met uiteindelijk een splitsing of een conflict zonder einde, uitroeiing van volkeren ben ik niet zon voorstander van, ook al kan het effectief zijn in nation building
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |