abonnement Unibet Coolblue
pi_148374712
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:41 schreef Anoonumos het volgende:
Waarom is AK wel nuttig dan
AK :')
Simpel, omdat je de wereld om je heen beter leert begrijpen. Hetzelfde nut dus als bij natuurkunde en scheikunde.

quote:
En Duits :r maar dat is mijn mening
Stel je voor dat je straks in Duitsland kan gaan werken als je dat wil, of dat je Duitse literatuur (op wergtuigkundevlak toch best relevant) kan lezen die nooit vertaald is naar het Engels. Dat moet je inderdaad niet willen. ;)
Ik vind het trouwens een lelijke taal, als dat je punt is dan ben ik het roerend met je eens. :@
Anderzijds heeft het ook weer zijn charme, je kan in geen andere taal zo lekker vloeken. *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148374732
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij met economie iets geleerd wat je niet zelf kan bedenken? :)
Toentertijd wel. Nu zou ik alles zou kunnen voorspellen met mijn wiskundig inzicht.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148374767
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Toentertijd wel. Nu zou ik alles zou kunnen voorspellen met mijn wiskundig inzicht.
Voilá, zoals ik zei, je haalt dat vanzelf wel in als je je een beetje verdiept in de wereld om je heen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 5 januari 2015 @ 22:55:04 #254
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148374784
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oke, ben heel erg benieuwd dan. Misschien dat de volgende periode dan toch nog leuk wordt.
Als je niet het dictaat met groene voorkant krijgt, mag je die van mij wel hebben, die was genieten. Handgetekende figuren alles.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148374824
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voilá, zoals ik zei, je haalt dat vanzelf wel in als je je een beetje verdiept in de wereld om je heen. :)
Maar het gaat om mijn ervaring, dat was toen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148374869
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:55 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Als je niet het dictaat met groene voorkant krijgt, mag je die van mij wel hebben, die was genieten. Handgetekende figuren alles.
:D Denk dat hij die gewoon wel gebruikt, zie hem niet zo snel wat veranderen. Net zoals Brouwer btw. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148374878
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ruil NT, bio, eco en NLT in voor talen. Serieus! Daar heb je veel meer aan.

[..]

Zie hier waarom juist een bèta, vaak wat lui op dat vlak, zulke vakken zou moeten volgen. Als je echter moet kiezen tussen vreemde talen en deze twee dan de vreemde talen. Het liefst beide. Vraag het eens op jouw school of dat je 1 of 2 extra taalvakken kan volgen. Als er een roosterconflict is dan geef je aan dat je zelfstandig wi/nl/en/sk/nk kan volgen. ;)
Denk er maar eens logisch over na. Die bètavakken komen toch nog wel en dan fatsoenlijker als je eenmaal gaat studeren, die algemene vorming krijg je nu gemakkelijk mee nu je toch weinig hoeft te doen voor school. Vreemde talen ga je straks ws niet leren totdat je het nodig hebt en dan is het te laat. Waarom nu niet? :)

[..]

En? Jij gaat toch niet loten? ;)
NT had betrekking op mijn profiel. ;) Ja, misschien moet ik bio laten schieten voor Duits. Ik zie wel. Ik zie op tegen de literatuur die ik voor Duits zou moeten gaan lezen...

M'n ouders meenden dat economie goed is voor mijn algemene ontwikkeling. Ik vind 't wel grappig, en af en toe steek ik nog eens wat op over de Nederlandse maatschappij.
pi_148374881
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:51 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Biologie en wiskunde gecombineerd zodat ik lekker veel in Mathcad/Matlab kon klooien :9~ Geen goed plan, levert veel hoofdpijn op :')
No shit, als je geen hoofdpijn krijgt van het modelleren zelf dan wel van de vele foutmeldingen met onduidelijke instructies en de kleine lettertjes. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148374888
Kennis hebben is toch maar overrated
Ik kijk liever tv
  maandag 5 januari 2015 @ 22:57:13 #260
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148374896
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:51 schreef netchip het volgende:

[..]

Klinkt tof. :P Welke vakken bedoel je daarmee? Vakken uit de biologie bachelor etc? Of zitten die vakken verspreid over meerdere bachelors?
Nouja, je moet sowieso leren modelleren, dat kan je ook prima op andere faculteiten doen, bij informatica oid en dan moet je nog wat snappen van hoe een ecosysteem in elkaar zit, maar daar kom je met logisch denken ook een flink end mee 8-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148375131
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:57 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nouja, je moet sowieso leren modelleren, dat kan je ook prima op andere faculteiten doen, bij informatica oid en dan moet je nog wat snappen van hoe een ecosysteem in elkaar zit, maar daar kom je met logisch denken ook een flink end mee 8-)
Sowieso lijkt modelleren me erg tof. :) Ik heb laatst in C++ een model geschreven van de baan van een voorwerp onder invloed van de zwaartekracht en luchtweerstand. Moet 'm binnenkort maar afmaken. :)
pi_148375133
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:56 schreef netchip het volgende:
Ja, misschien moet ik bio laten schieten voor Duits. Ik zie wel. Ik zie op tegen de literatuur die ik voor Duits zou moeten gaan lezen...
Zie hier waarom ik voor bètavarianten pleit met minder proza. :)
Liever taalkundig wat meer inhoud en 5 romans in plaats van 10 romans. Serieus, of dat het Duits of Frans is ruil het in, het liefst allebie voor bio, eco, NLT

quote:
M'n ouders meenden dat economie goed is voor mijn algemene ontwikkeling.
Zoals ik zei, ik heb het zelf gevolgd en ik ben een bèta met een brede interesse, neem rustig van mij aan dat economie niet zo heel erg nuttig is. Als je het echt wil meekrijgen, koop dan een collegeboek over economie en lees dat in de zomervakantie een keer op het strand, dan leer je net zoveel als wat je in 3 jaar tijd op het VWO leert over economie. ;)

quote:
Ik vind 't wel grappig, en af en toe steek ik nog eens wat op over de Nederlandse maatschappij.
Dat geneuzel krijg je later vanzelf mee als je een beetje de politiek gaat volgen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148375255
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:02 schreef netchip het volgende:

[..]

Sowieso lijkt modelleren me erg tof. :) Ik heb laatst in C++ een model geschreven van de baan van een voorwerp onder invloed van de zwaartekracht en luchtweerstand. Moet 'm binnenkort maar afmaken. :)
Je leert inderdaad zo'n beetje overal in bètaland modelleren. In ieder geval leer je het bij wtk, nat, wi, elektro en aardwetenschappen. Het lastige met modelleren is dat de relevantie van het model valt of staat met de aannames die je doet, het model toont niet aan of dat die aannames correct zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148375322
Trouwens hè, hoe moeilijk is programmeren in C++ eigenlijk om te leren? Vast wel bèta's in dit topic die dit weten.
pi_148375449
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je leert inderdaad zo'n beetje overal in bètaland modelleren. In ieder geval leer je het bij wtk, nat, wi, elektro en aardwetenschappen. Het lastige met modelleren is dat de relevantie van het model valt of staat met de aannames die je doet, het model toont niet aan of dat die aannames correct zijn.
Ook bij LST.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:13:05 #266
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148375633
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:06 schreef Mitsu het volgende:
Trouwens hè, hoe moeilijk is programmeren in C++ eigenlijk om te leren? Vast wel bèta's in dit topic die dit weten.
Maandje voorbeelden klooien en je komt een heel end. En stackexchange _O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148375648
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:06 schreef Mitsu het volgende:
Trouwens hè, hoe moeilijk is programmeren in C++ eigenlijk om te leren? Vast wel bèta's in dit topic die dit weten.
Leer je vrij snel. De syntax is meestal simpel, behalve als je met templates en casts aan de gang gaat. Het OOP (Object Orientated Programming) principe kost een tijdje om te leren, maar dat is vooral veel proberen en de code van anderen lezen.

Zelf heb ik code (Java, C, C++) leren lezen toen ik een paar jaar geleden Android ROMs ging maken. Programmeren kon ik toen nog niet. Gaandeweg heb ik zo leren programmeren. Je moet het stap voor stap aanpakken.
pi_148375901
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:06 schreef Mitsu het volgende:
Trouwens hè, hoe moeilijk is programmeren in C++ eigenlijk om te leren? Vast wel bèta's in dit topic die dit weten.
Programmeren is op zich niet moeilijk maar het duurt best wel lang voordat je voldoende ervaring hebt opgedaan om er handig mee te worden en de trucjes te leren. Je moet allerlei trucjes een paar keer hebben gebruikt. Je begint sowieso niet met C++ (soort van OOP) als het goed is maar met C. Verder moet je ook erg veel geluk hebben met hoe het wordt gegeven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148375979
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:13 schreef netchip het volgende:

[..]

Leer je vrij snel. De syntax is meestal simpel, behalve als je met templates en casts aan de gang gaat. Het OOP (Object Orientated Programming) principe kost een tijdje om te leren, maar dat is vooral veel proberen en de code van anderen lezen.

Zelf heb ik code (Java, C, C++) leren lezen toen ik een paar jaar geleden Android ROMs ging maken. Programmeren kon ik toen nog niet. Gaandeweg heb ik zo leren programmeren. Je moet het stap voor stap aanpakken.
Kan jij een algorithme schrijven in C wat een willekeurig tekstbestand inleest en hiervan alle woorden sorteert en elk woord maar 1 keer weergeeft als het vaker voorkomt?

Ik haat casting trouwens.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 5 januari 2015 @ 23:50:01 #270
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148377012
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan jij een algorithme schrijven in C wat een willekeurig tekstbestand inleest en hiervan alle woorden sorteert en elk woord maar 1 keer weergeeft als het vaker voorkomt?

Ik haat casting trouwens.
Man, dat kan zelfs in Excel :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148377032
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:06 schreef Mitsu het volgende:
Trouwens hè, hoe moeilijk is programmeren in C++ eigenlijk om te leren? Vast wel bèta's in dit topic die dit weten.
Je kunt al vrij snel kleine programma's maken waarschijnlijk. Het inleidende programmeervak voor eerstejaars Kunstmatige Intelligentie en Informatica in Nijmegen wordt in C++(Eigenlijk alleen maar het C gedeelte op vectoren en de string class na) gegeven. Een echte pro in C++ worden gaat je echter jaren kosten. Als je nog nooit of amper hebt geprogrammeerd zou ik naar een newbie-vriendelijke taal kijken, zoals python. Als beginner gaat het er om dat je in staat bent om goede algoritmes te kunnen ontwerpen, zonder je zorgen te maken over pointers en geheugenmanagement.
pi_148377084
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:50 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Man, dat kan zelfs in Excel :P
Niet het punt.
Ik peil even naar wat hij zichzelf wel en niet zelfstandig heeft geleerd. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 5 januari 2015 @ 23:56:42 #273
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148377224
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet het punt.
Ik peil even naar wat hij zichzelf wel en niet zelfstandig heeft geleerd. ;)
Oooh, maar dat is zo basic, dat kan ik zelfs :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148377356
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Oooh, maar dat is zo basic, dat kan ik zelfs :P
Easy tiger, Ik ben net begonnen met af te tasten wat hij wel en niet kan. We kunnen daarna nog opbouwen. ;)
Ik ben zelf trouwens geen held in programmeren, vooral omdat ik enkel heb gedaan wat ik moest doen en nooit een reden heb gehad om het voor iets anders te gebruiken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148378373
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:42 schreef Mitsu het volgende:
Aan duits heb je echt niets en leer je niets, dat kan je met 2 vingers in je neus halen en afsluiten met een 8.
Dit indd. Ondanks vijf jaar Duits kom ik niet verder dan wie geht's en scheiße. Vooral ook omdat de grammatica uit de tweede in de zesde nog steeds getoetst werd, zelden een vak gezien waarin je zo weinig leert. Dan nog beter economie. Al was economie bij ons vooral chill omdat je niet naar de les hoefde te komen als je hoger dan een 8 stond :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')